Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

2 stránek12>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline xjohny  
#1 Odesláno : úterý 6. března 2012 8:31:18(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Včera nám vyvstala otázka, jaké fbodies by se daly zařadit do TOP 10. Tak jsem si troufnul sestavit tenhle žebříček. Prosím o vaše názory, doplnění a změny. Co byste vyhodili a co byste tam přidali?

Camaro:
1968 Z/28 Camaro (302, 4-spd, dle výrobce 290hp => 350hp realita, první Z/28)
1969 COPO a Yenko 427 Camaro (min 425hp)
1972 SS396 Camaro - poslední rok s BBC
1979-81 Z28 Camaro - vstupenka do výsostného území pony-cars.
1985 IROC-Z Z28
ex. 2002 SS 35th Anniversary convertible nebo 1998 LS1 Z28 (?)

Firebird:
1971 455-HO Trans Am (bílý)
1977-78 Smokey and the Bandit (černý se zlatou slepicí)
1982 K.I.T.T. Trans Am (legenda)
1987 GTA Trans Am (nadupané, super podvozek)
2000-2002 WS6 Ram Air Trans Am

EDIT: Hotovo, sepsáno
http://chevroletcamaro.c...ies-aneb-lovcuv-sen.aspx

Upraveno uživatelem čtvrtek 8. března 2012 14:02:17(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline Bouri  
#2 Odesláno : úterý 6. března 2012 10:41:04(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Přemejšlím, jestli místo 1987 GTA TransAm nedat 1989 TTA (Turbo TransAm), přecijen jediný F-Body té generace s turbem a jako Pace Car. Hmmm
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline xjohny  
#3 Odesláno : úterý 6. března 2012 11:37:23(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
To je ten s V6 turbo od Buicku? V těch se moc nevyznám, ale možná to byly zábavný auta.

Pak mě napadal 1981 Turbo Trans Am Pace Car, ale podle mě ten motor nic extra nebylo.
Camaro se rozskočilo...
Offline Jirka_z28  
#4 Odesláno : úterý 6. března 2012 12:40:10(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Tak za mě, když 4 kový Camaro, tak před face liftem. Prostě proto, že se mi líbí mnohem víc :)

A IROC ideálně 86... jen přemejšlím, jak to zdůvodnit, kromě toho, že je to můj ročník :) Třeba to, že se prodávaly nejúspěšněji ze všech IROCů a měly větší kompresi, než starší i novější :)
Offline xjohny  
#5 Odesláno : úterý 6. března 2012 13:43:10(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Já tam dal '85 IROC, protože podle wiki tento rok vzniknul. Pokud ti ale přijde že novější IROC byly ikoničtější nebo zajímavější, tak to klidně přepíšu na '86 :-)

Ohledně čtyřkového Camara je asi těžký najít něco vyloženě zajímavýho, když to srovnávám třeba s Trans Amem té doby. Navíc ty před-face měly proklínané motory LT1, proto jsem radši vybral něco s LS1, který je snad přímo z Vettte.
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#6 Odesláno : úterý 6. března 2012 22:15:42(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Já bych 4. gen u Camara vynechal a dal tam nějaký nový, protože se mi líbí mnohem víc. Taky mi přijde, že je to větší skok dopředu a jinam, proti přechodu mezi 3. a 4, gen.
Jinak IROC 86 Ja nic
K Fajrákům: 1987 Formula se vrací s filosofií co nejlepších výkonů, takže podvozek a motory k dispozici jako u TransAmu, akorát není obtěžkán kupou zbytečných cerepetiček (po dlouhý době skutečný požírač Mustangů ve znovu rozpoutaným zbrojení).
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline fik  
#7 Odesláno : středa 7. března 2012 10:11:37(UTC)
fik

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 11.01.2010(UTC)
Zpráv: 1,115
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 22-krát v 20 příspěvcích
Misto jedne z I generaci bych vsunul rocniky 74-81 nevim zrovna co? asi Z28 , protoze nic sportovnejsiho uz nebylo, a 4g bych nahradil novou ZL1 ta se jim povedla Hurraa
Offline Jirka_z28  
#8 Odesláno : středa 7. března 2012 10:35:39(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Já zas chápu obě 1st gen - Z28 byla hodně točivá a je to legenda, big block je big block a Yenko asi nejcennější (navíc ´69 se bere jako nej ročník, byť já bych asi bral radši ´68).
Ono 5 aut je málo no, 2nd gen z konce výroby je taky super...
Jinak k té 5th gen - to už není platforma F, proto nemůže být na seznamu...
Offline xjohny  
#9 Odesláno : středa 7. března 2012 10:38:59(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Nemusí to být nutně 5 a 5, může to být klidně 4 a 6 nebo obráceně. Tudíž 4gen Camaro klidně odstraním, pokud se najde zástup jinde.

Z druhý generace tam mám 1972, zbytek bohužel není moc zajímavej, protože prošel ropnou krizí. Největší ikona z toho období vzešla naopak z dílen Pontiacu.

Upraveno uživatelem středa 7. března 2012 10:43:18(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline holanuvstatek  
#10 Odesláno : středa 7. března 2012 15:11:36(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Co takhle to doplnit obrazkama kdyz tu to ted tak hezky rozmrzlo?
Offline xjohny  
#11 Odesláno : středa 7. března 2012 15:16:17(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Vyhodím tedy čtyřkový Camaro, protože si nejsem vědom, že by tam bylo něco vyjímečného a přidám tam 79-81 Z/28 jakožto ikonického zástupce a dostupnou vstupenku do území pony-cars Ja nic
Camaro se rozskočilo...
Offline xjohny  
#12 Odesláno : středa 7. března 2012 15:50:42(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
holanuvstatek: No vybíráme modely, obrázky samozřejmě budou následovat. Už o tom píšu článeček.
Camaro se rozskočilo...
Offline Firebird CZ  
#13 Odesláno : středa 7. března 2012 17:15:44(UTC)
Firebird CZ

Kategorie: Kandidát smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 02.10.2010(UTC)
Zpráv: 215

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
a nezapomeň na 1970 Trans Am 400 Ram Air IV a 1973 Trans Am 455 Super-duty
skvělý super káry.
Offline holanuvstatek  
#14 Odesláno : středa 7. března 2012 19:35:42(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
vyborne mam ve znalostech nejake mezery a clanek uvitam.
Offline xjohny  
#15 Odesláno : středa 7. března 2012 20:55:37(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Ty jmenovaný T/A si ještě prohlídnu a zhodnotím jak moc se liší od ročníku 71 :)
Camaro se rozskočilo...
Offline xjohny  
#16 Odesláno : čtvrtek 8. března 2012 14:02:03(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Camaro se rozskočilo...
thanks 3 uživatelů blahořečilo xjohny za tento úžasný příspvěvek.
Jirka_z28 on 08.03.2012(UTC), Bouri on 08.03.2012(UTC), REACTOR_427 on 09.03.2012(UTC)
Offline holanuvstatek  
#17 Odesláno : čtvrtek 8. března 2012 19:26:35(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
strhujici.
Offline xjohny  
#18 Odesláno : čtvrtek 8. března 2012 20:00:06(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
:-DD Díky
Camaro se rozskočilo...
Offline holanuvstatek  
#19 Odesláno : čtvrtek 8. března 2012 22:00:14(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
neco o motorech do budoucna nechystas ?
Offline Standa  
#20 Odesláno : pátek 9. března 2012 7:00:57(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Moc hezky zpracovaný. Pěkně se to čte. Jen bych u toho '87 GTA uvedl jako sleepera Formulu (klidně Formulu 350), protože vypadá téměř jako základní verze a díky hmotnosti je živější než TransAm.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#21 Odesláno : pátek 9. března 2012 9:16:23(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Vycházel jsem z toho, co jsem kde vyčetl, jak to tak vypadá, tak proti GTA bude sleeper každej jinej Firebird :-)

holanuvstatek: Co konkrétně o motorech? Myslíš jako seznam kdy se kterej používal?
Camaro se rozskočilo...
Offline REACTOR_427  
#22 Odesláno : pátek 9. března 2012 13:47:11(UTC)
REACTOR_427

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 31.03.2011(UTC)
Zpráv: 365
Bydliště: Bonneville

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Ještě mě napadly modely od Baldwin Motion, ale to se nedalo sériově sehnat. Bylo to něco jako dnešní tuningový firmy, ale to vlastně Yenko bylo taky v podstatě. Bohužel nejsou tak známý, ale výkonu měly na rozdávání. Prej měly větší výkon než specifikace COPO. A kdyby někdo nevěděl, tak přidám obrázky. Zde:

Ročník '71
UserPostedImage

1969
UserPostedImage

Zase '69
UserPostedImage

Moje oblíbený
UserPostedImage

Můj oblíbenej ročník '74
UserPostedImage

1968
UserPostedImage

Další '74
UserPostedImage

A další kreace, tady třeba na bázi Corvette
UserPostedImage

Docela drak, co?
UserPostedImage

Krásná Nova
UserPostedImage

Baldwin Motion Biscayne
UserPostedImage

Phase III
http://3.bp.blogspot.com...1600/Action+side+frt.jpg

Chevelle 1973
UserPostedImage

A nová zářná budoucnost v podobě pro rok 2011
UserPostedImage

UserPostedImage

Je toho hodně, ale myslim, že tenhle úpravce dokáže zaujmout. Tyhle modely se sice nemůžou dostat do užšího výběru, to jsem si jistej, i když je mam hodně rád, protože nejsou všeobecně znamý, ale určitě jste je už někde viděli a budou se vám líbit. Tak a teď na ten článek, jestli je pravda, že už je hotovej :d/

Upraveno moderátorem pátek 9. března 2012 14:23:44(UTC)  | Důvod úpravy: Některé obrázky se v původní verzi nezobrazily.

I Am SpeedSeeker
Offline REACTOR_427  
#23 Odesláno : pátek 9. března 2012 14:23:08(UTC)
REACTOR_427

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 31.03.2011(UTC)
Zpráv: 365
Bydliště: Bonneville

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Tak jo, ten článek jsem přece našel. Gratuluju, úžasná práce, skvěle se to čte Hurraa a abych jenom nechválil... nebudu spát, teď nevim, co dřív! Jít si po svej '74? Nebo začít zkoumat dosud netušený možnosti Pontiacu, když měly větší motory? Přinejmenším IV. generace Ponťasu se mi líbí víc než vcelku usedlý camaro... No, tak to je polemizace po tomhle článku. Camaru jsem věrnej snad až do '85, pozdějc mi připadá Firebird zajímavější. A vždycky jsem hloubal nad tim, proč má Firebird na začátku 70. let tak objemný motory, zatimco tahoun Chevrolet je takovej šedej chudej příbuznej. Aspoň tim je pro mě pravda odhalena. Hmm, velkej motor... Doufám, že v budoucnu nebudu vláčen prachem a po hrbolech kočičích hlav, když vycpu předek camara nějakým velkým nepůvodním monstrem Ja nic
I Am SpeedSeeker
Offline xjohny  
#24 Odesláno : pátek 9. března 2012 14:26:46(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Pontiac měl svoje motory a Chevrolet zase svoje, takže to byla každého výrobce svoboda, co tam dodá. Maximálně to mohl objemově nebo nějak jinak výkonově omezit GM.

Pontiac válcuje Chevyho výbavou, je to prostě luxusnější a dražší model. Jeho motory můžou být větší, ale zase na druhou stranu méně točivé. Taky se jich prodávalo méně než "lacinných" Chevroletů a tak měly i méně tuningových dílů a dražší náhradní díly.

Během psaní článku mi ale stejně nejvíc učarovaly ty 455, ať už HO nebo SD. SD se navíc montovaly hodně dlouho, snad až do roku 74!! Bylo to prostě rozhodnutí Pontiacu, že začne prodávat takhle velký motory v malých autech až takhle pozdě, kdy to už moc lidi nechtěli, kvůli drahýmu benzínu.

Co se týče trojkových a čtyřkových f-bodies, plně s tebou souhlasim. Trans Am zaujme mnohem víc.

Upraveno uživatelem pátek 9. března 2012 14:30:01(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline REACTOR_427  
#25 Odesláno : pátek 9. března 2012 14:34:33(UTC)
REACTOR_427

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 31.03.2011(UTC)
Zpráv: 365
Bydliště: Bonneville

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
xjohny napsal:
Pontiac měl svoje motory a Chevrolet zase svoje, takže to byla každého výrobce svoboda, co tam dodá. Maximálně to mohl objemově nebo nějak jinak výkonově omezit GM.

Pontiac válcuje Chevyho výbavou, je to prostě luxusnější a dražší model. Jeho motory můžou být větší, ale zase na druhou stranu méně točivé. Taky se jich prodávalo méně než "lacinných" Chevroletů a tak měly i méně tuningových dílů a dražší náhradní díly.

Během psaní článku mi ale stejně nejvíc učarovaly ty 455, ať už HO nebo SD. SD se navíc montovaly hodně dlouho, snad až do roku 74!! Bylo to prostě rozhodnutí Pontiacu, že začne prodávat takhle velký motory v malých autech až takhle pozdě, kdy to už moc lidi nechtěli, kvůli drahýmu benzínu.

Co se týče trojkových a čtyřkových f-bodies, plně s tebou souhlasim. Trans Am zaujme mnohem víc.


Taky mě dráždí ty 455. A tak dlouho, přesně. Ani Dodge se s chargerem výkonově nedržel tak na výši. Vždyť to byl poslední předsmrtnej rok muscle cars. Nejsou ty 455 ze skladů Oldsmobile? SD verze jsou slabší, ne? Když teda HO znamená High Output...
I Am SpeedSeeker
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
2 stránek12>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.