Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Bouri  
#1 Odesláno : 24. září 2011 17:47:12(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 821
Bydliště: takova řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 9-krát v 8 příspěvcích
Jak velkej by měl bejt předstih u LB8 (2.8 V6 MFI)? Podle Heynese, jestli jsme to s odborníkem dobře rozluštili, tak 1-2°, což je nejspíš kravina, v praxi když to tak nastavíme, tak volnoběh sice drží otáčky, ale vůbec nejde za plynem a než vylezou otáčky, tak to trvá sakra dlouho... Podle ucha nám to vyšlo kolem 15°, kdy krásně jde za plynem, skoro nestřílí do vejfuku (či do sání), ale zase má problém držet 1000 rpm...
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Konečně: 02V 1379
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava

Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline holanuvstatek  
#2 Odesláno : 24. září 2011 17:53:55(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,624

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Zakladni predstih tak 8 stupnu s odpojenou podtlakovou regulaci a kolem 15ti s regulaci.
Offline Bouri  
#3 Odesláno : 24. září 2011 18:14:58(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 821
Bydliště: takova řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 9-krát v 8 příspěvcích
Dík. Kde se odpojuje ta podtlaková regulace? V Heynesu jsme to nenašli, resp. v postupu nastavení předstihu tam o tom nebyla ani zmínka...
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Konečně: 02V 1379
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Offline holanuvstatek  
#4 Odesláno : 25. září 2011 7:16:31(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,624

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
To je ta slaba hadicka co vede do rozdelovace.kdyz ji odpojis tak by se mel zmenit chod motoru jednak zmenou predstihu a taky prisavanim falesnyho vzduchu.mrkni jestli neni nekde proseknuta.kdyz napojis nakou hadicku co najdes na rozdelovac tak zkus pusou udelat podtlak jestli neni membrana v regulaci v haji.totez muzes udelat i pri bezicim motoru jestli se ti zmeni chod motoru.membrana muze bejt dobra ale nemusi se natacet zakladova deska v rozdelovaci.
Offline tomcat1  
#5 Odesláno : 25. září 2011 9:18:33(UTC)
tomcat1

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 31.3.2009(UTC)
Zpráv: 551
Bydliště: Bratislava, Sk

Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
Touto generaciu sa nezaoberam, ale pokial viem tak henten motor nema podtlakovu regulaciu, predstih upravuje pocitac hlavne na zaklade hodnoty za MAP senzoru.
Pocas nastavovania treba rozpojit nejaky konektor na prepazke medzi motorom a kabinou. Vygoogli si podrobnosti...
Offline Jirka_z28  
#6 Odesláno : 25. května 2015 7:55:58(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,196
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 16-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Chlapi, jak poznám, co za hodnoty znamenají ty zoubky na plechu - stupnici předstihu?
A je nějakej fígl, jak měřit stroboskopem i za "rozsahem" toho plechu? Už na volnoběh jsem na jeho konci, asi potřebuju dokoupit delší plíšek :-D

Jinak teda zajímavý zjištění, žluťák asi nemá podtlakovou regulaci :)

Offline MartinG  
#7 Odesláno : 25. května 2015 8:17:28(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.9.2012(UTC)
Zpráv: 2,160
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
u zoubku jsou cisla a to jsou stupne a nevim jestli by ses mel pohybovat za stupnici predstih bych videl tak kole 15 stupnu a na to rozsah mas ne ? jo a regulace podtlak u nekterejch neni
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Jirka_z28  
#8 Odesláno : 25. května 2015 8:28:43(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,196
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 16-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
No, na emisním štítku jsou 4°, v manuálu 8 nebo 10°. Plíšek má asi 4 šikmý zuby, ale hodnoty jsem tam neviděl, není moc přístupnej. Mám ho teda zkoušet očistit kartáčem a hledat čísla?
Offline MartinG  
#9 Odesláno : 25. května 2015 8:49:52(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.9.2012(UTC)
Zpráv: 2,160
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
zkus to ja je tam treba mam
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline TransAm79  
#10 Odesláno : 25. května 2015 8:50:28(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 143
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Napsal: Jirka_z28 Přejít na citovaný příspěvek
Chlapi, jak poznám, co za hodnoty znamenají ty zoubky na plechu - stupnici předstihu?
A je nějakej fígl, jak měřit stroboskopem i za "rozsahem" toho plechu? Už na volnoběh jsem na jeho konci, asi potřebuju dokoupit delší plíšek :-D

Jinak teda zajímavý zjištění, žluťák asi nemá podtlakovou regulaci :)



K tomu potřebuješ stroboskop s digitálním displejem. Hodnotu předstihu si nastavuješ postupně na stroboskopu, až se dostaneš na plechu na nulu. Kolik ti pak ukazuje stroboskop, tak máš předstih.

http://www.svarecky-obch...otortesterem-da-3100.htm

Tuhle věcičku mám a můžu půjčit, ale koukám že to máš z ruky.
Offline MartinG  
#11 Odesláno : 25. května 2015 9:09:19(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.9.2012(UTC)
Zpráv: 2,160
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Stačí ti bez pokud máš měrku a tu máš :¨) ale samo s displejem je jina liga
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Jirka_z28  
#12 Odesláno : 25. května 2015 9:55:36(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,196
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 16-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Díky za rady. Zkusím to očistit a uvidím. Kdyžtak si fakt vyrobím delší plíšek ;)
Zajímavý je, že obě Camara to mají stejně, předstih těsně za koncem stupnice, u černýho jsem to nastavoval vysloveně pokus-omyl... a teď zjišťuju, že s obyč stroboskopem bych to líp neudělal :)
Offline Standa  
#13 Odesláno : 25. května 2015 9:57:58(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Další možnost je si udělat stupnici na samolepku podle prúměru balanceru a tu na ten balancer nalepit. Amíci to i prodávaj. Předpokládám, že nulovou drážku na plechu máš zvýrazněnou. Jinak není od věci si zkontrolovat správnou polohu toho plechu (drážky pro nulu proti balanceru). Ale chce to si připravit nějaký doraz nejlépe na zašroubování do otvoru pro svíčku (i ze starý svíčky by to mělo jít).
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline holanuvstatek  
#14 Odesláno : 25. května 2015 14:20:52(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,624

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Velkej zářez znamená nulu a pak je to co zářez tak 4 stupně.mě se stalo že sem dal balancér z jinýho motoru a ryska byla ůplně mimo.takže podle ucha naladit.
Offline Jirka_z28  
#15 Odesláno : 25. května 2015 15:22:19(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,196
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 16-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
OK, dík.
Pozice pro 0 bude správná, je to stejný u obou aut, to asi řešit nemusíme.
Jestli je zub 4 stupně, tak tam jsme odhadem na 15-20°, to je dost.
Ale to s nálepkou se mi líbí, seženu/vyrobím.
Offline holanuvstatek  
#16 Odesláno : 25. května 2015 18:48:52(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,624

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
a když odpojíš podtlakovou regulaci tak máš kolik stupnů?
Offline Standa  
#17 Odesláno : 25. května 2015 19:40:18(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Napsal: Jirka_z28 Přejít na citovaný příspěvek
OK, dík.
Pozice pro 0 bude správná, je to stejný u obou aut, to asi řešit nemusíme.

Někde jsem četl, že se občas nezadařilo při výrobě motoru a ta označená nula bývá posunutá proti reálu... Potom můžeš odečítat hodnotu o několik stupňů špatně.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline holanuvstatek  
#18 Odesláno : 25. května 2015 19:57:53(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,624

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
No je potřeba si uvědomit že ten balancér je ze dvou kusů a mezi těma dvouma segmentama je guma a auta jsou dvacet let starý.a těch ohřevů a ochlazení.
Offline xjohny  
#19 Odesláno : 25. května 2015 20:20:09(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,207
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 74-krát
Blahořečen: 131-krát v 112 příspěvcích
Jo, často to praská a je to na výměnu.
Camaro se rozskočilo...
Offline Jirka_z28  
#20 Odesláno : 25. května 2015 20:54:24(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,196
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 16-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Jedno auto podtlakovou regulaci nemá a u 2. se to neprojevilo (subjektivně, jak je to mimo stupnici, nejde zaručit).
Tím, že se to u obou motorů chová stejně, si nemyslím, že je to posunutý. Nejsou vyrobený při 1 směně a motory se dost liší. Stejná chyba by byla fakt náhoda :) Ale tak když se budu nudit, můžu to zkusit ověřit.
Offline Cestovatel  
#21 Odesláno : 18. srpna 2015 20:31:07(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.8.2009(UTC)
Zpráv: 767
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 14-krát v 14 příspěvcích
Jak velký by měl být předstih u klasické V8. V chytré knížce píšou 6-12°. To je docela velký rozsah pro základní nastavení.
Offline MartinG  
#22 Odesláno : 18. srpna 2015 20:36:39(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.9.2012(UTC)
Zpráv: 2,160
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
podle vačky a jinak na pocit
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Cestovatel  
#23 Odesláno : 18. srpna 2015 22:10:53(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.8.2009(UTC)
Zpráv: 767
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 14-krát v 14 příspěvcích
Na ucho jsem to udělal, ale nevím jestli mám dobrý sluch. :-) Vačku jsem dával novou, měla by ta informace být v papírech k vačce? Nikde jsem nic nenašel.
Offline Jirka_z28  
#24 Odesláno : 23. srpna 2015 20:53:35(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,196
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 16-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Já nastavoval kdysi stylem "co nejvíc, aby ještě neklepal motor při přidání v 1000 ot./min" -> párkrát pootočen rozdělovač a projeto... teď jsem na to koukal se stroboskopem a jsem až za stupnicí, cca na 16°, se zapojenou podtlakovou regulací (která to na volnoběh ale moc neovlivní). Může ale být třeba špatně značka na balanceru.
Nic exaktního, ale funguje to taky :)
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Podobná témata
Nastavení předstihu SBC 400 (Motory, výkonové úpravy)
od Z28 15.8.2016 15:10:29(UTC)
předstih a rozdělovač (Motory, výkonové úpravy)
od apolo 14.2.2016 19:02:49(UTC)
předstih V8, vačka Edelbrock2102 (Elektrika a zapalování)
od rampic1968 4.4.2012 21:27:58(UTC)
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.