Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline scott67  
#1 Odesláno : 3. listopadu 2016 16:23:28(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 72

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
Ahoj všichni. Úspěšně jsem dokončil repase servomotorků na vyklápění světel. Už se mi vyklápělo občas jenom jedno. Byla to docela piplačka. (Hlavně to vyndat). Repase spočívala ve vyčištění kolektoru, promazání a hlavně napružení mosazných držáků uhlíků. Jeden uhlík byl upadený a šel přiletovat zpět (mědiuhlíky). Chodí to teď výtečně. V případě zájmu poradím. Scott

Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline Bouri  
#2 Odesláno : 3. listopadu 2016 22:38:03(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 819
Bydliště: takova řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 9-krát v 8 příspěvcích
Ono vyndání je jen otázkou zkušeností, které narůstají s počtem vyndání/nainstalování. Já už to vyndával a vracel tolikrát, že to umím snad i po slepu. Ja nic
Větší opruz je vracet rotor zpět do statoru - trefit se na uhlíky, šnekovým ozubením nezprasit navazující plastový ozubený kolečko a správně dosednout s kuličkou na konci hřídelky "do pelíšku" a správně to nastavit.

V jakém stavu jsi měl ty velký plastový převody, konkrétně uvnitř toho velkýho plastovýho ozubenýho kolečka? Je ze 2 dílů a mezi nima jsou plastový válečky sloužící jako mechanická pojistka - ty válečky se časem samovolně rozpadnou a pak motorek točí a světlo se neotvírá nebo se otvírá s neochotou.
Pokud máš dvoudrátové motorky (ročníky 82-84 měly jinak řešené senzory otvírání světel a měly 3drátové provedení a pro ty následující tvrzení neplatí), tak ty plastové válečky uvnitř stačí vyměnit za něco jiného - já tam vylil "hmotu" z tavné pistole a je-li toho dostatečné množství, tak to pěkně slouží. Dvoudrátové provedení má lépe řešené snímače, které reagují buď na čas (motorky se protáčí, tak se po chvilce zastaví) nebo na zvýšený odběr proudu (motory se zastavily o doraz nebo překážku a krátkodobě zvýšily odběr pro překonání odporu překážky a během okamžiku elektronika ty motory vypne); každé světlo vypíná elektronika zvlášť.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Startér: Vyměněn
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Offline scott67  
#3 Odesláno : 4. listopadu 2016 21:27:43(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 72

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
Aha. Stav převodů jsem nezjišťoval, protože můj problém byl na uhlících. Rotor jsem taky nevyndával. Vyndal jsem opatrně tu boční destičku s mosaznými plíšky, co na nich jsou uhlíky. Ty jsem napružil a kolektor očistil kontoxem a namazal červenou diavou. Ta je na to výborná. Jeden upadený uhlík jsem naletoval zpět a chodí to jako zběsilý. (Třídrátová varianta) Užil jsem si z těma světlama docela dost, protože jsem to dával na normální značky. Musel jsem tedy rozdělit americké svícení na naše. Mám to legální i s denními světly. V techničáku vypsaný vyjímky. Vyráželi mi VINkód. Byl jsem sedmkrát na magistrátu a čtyřikrát na STK. Ale moji trpělivost nezničili. Je to na značkách. (Papíry přišly na bezmála 22tisíc - včetně 10tis ekodaně) Ale nechtěl jsem to na zelených. Doufám, že se někdy navštívíme a předáme si zkušenosti. Nejsme od sebe asi daleko. Jsem v Ochozu. Zatím ahoj a dík za info. Scott
Offline Bouri  
#4 Odesláno : 4. listopadu 2016 22:18:16(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 819
Bydliště: takova řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 9-krát v 8 příspěvcích
Pokud máš třídrátovou variantu, tak nevím, jak tam ty převody vypadají, tam mám jen skouknutej ten systém čidel a dorazů (řízení elektronikou vs. mechanickými koncáky), zbytek je ve snýtovaným plastovým obalu. Pokud bys chtěl (nebo někdo jinej) jeden třídrátovej motor i s převodovkou (asi pro pravý světlo) mám doma.
Dvoudrátová varianta se od třídrátové varianty liší nejen elektronikou, ale i mechanickým provedením a přístupech k jednotlivým částem - dvoudrátová varianta z elektroniky obsahuje jen dráty k uhlíkům a motor, dá se rozebrat do posledního kousku včetně převodovky a komplet usazení rotoru a obsahuje hromadu toho nastavení, co jsem psal v předchozím příspěvku; v třídrátové variantě jsem se dostal jen přes to zašroubované okýnko s kontakty/koncáky, k teplotní ochraně a k uhlíkům a asi není třeba moc nastavování (většinou je to asi součástí toho plastovýho obalu).

Rozdělit svícení je přepojení několika drátů - přední boční pozičky odpojit od světel, zadní boční pozičky odpojit úplně (červeně se na boku nesmí svítit) a přední pozičky odpojit úplně a přepojit je na nějaký bílý pozičky (vepředu taky nesmíme svítit oranžově, i když je to paradox k Volvům, novým Baworákům a dalším autům). Já sem tohle taky upravoval (včetně otevírání světel na parkovačky), ale chtěl jsem zachovat originalitu auta, tak jsem to vrátil nazpět ("čokolády" nechal) a přes STK jsem procházel bez potíží...
Obdivuji tvoji trpělivost a investice jen za papírování; škoda že tu auto nebylo už delší dobu, jinak by se vyhlo vypisování výjimek, oficiálnímu dodělávání VIN atd...

Setkat se můžeme, mám pocit, že jsme se dokonce domlouvali na nějakém předběžném termínu kvůli diagnostice - http://forum.chevroletca...ts&m=41669#post41669 . Ja nic
Ochoz u Brna? Já to mám od Brna přesně na opačnou stranu (a trochu dál) a vzhledem ke stavu mojí šalinkarty to vidím spíše na návštěvu autem (ale ne fajrákem, tam teď zlobí startér). Piisk

Upraveno uživatelem 4. listopadu 2016 22:19:51(UTC)  | Důvod úpravy: -

Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Startér: Vyměněn
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Offline conny  
#5 Odesláno : 26. února 2018 15:09:10(UTC)
conny

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 25.7.2010(UTC)
Zpráv: 102
Bydliště: zlin

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
můj cent do diskuse, třeba se bude někomu hodit..
Měnil jsem motory na Fieru a tam jsou stejné jako na Firebirdu.
NELZE prohodit 3drát za 2drát motor a jednotku. Je jiný odpor vinutí a řídicí jednotka novější verze motorů si s těmi staršími neporadí.
Aneb jak jsem na to chtěl vyzrát - připojil jsem na jednotu - deska pod podběhem originál umístěná - starý motor bez zapojení stykačů.
A co? no nic.. nefunguje..
potřebujete nové malé motorky z novější verze.

Rada:
Nepoužívejte staré otevírání, přejděte komplet na nové. Bezpečnější, není to pořád pod napětím, nekazí se to, nejsou tam stykače..


A ještě rada na otevírání kufru, když jsme u těch motorků:
na ebay jde koupit za pár dolarů plastový výlisek, ve kterém běhá šnek. Určitě se vám rozpadne časem a stářím. Není potřeba kupovat vše, motor je určitě OK.
Taktéž se dají koupit lyžiny, ve kterých jezdí mechanismus otevírání kufru - ebay. Jsou to 4ks plastíků, ale bez nich to mlátí a lítá v uložení. Doporučuju měnit najednou..
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0
Chevrolet Camaro 3.8 00 V6
Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1
GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7
Chrysler Voyager 98 3.3


Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.