Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Dědula  
#1 Odesláno : 4. května 2017 13:18:35(UTC)
Dědula

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 24.4.2014(UTC)
Zpráv: 422
Bydliště: Pelhřimov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Pojďme trochu oživit diskuzi na fóru, o salámech a užofkách se už moc nepřem, tak zkusíme něco jinýhJa nic)
Blíží se sezóna a stále neznám verdikt, jestli lít náhražku olova do benzinu. Tak spusťte......Piisk Na internetu jsem našel pouze veteránské diskuze, ale týklo se to dvoutaktních motorů, takže informace k ničemu

Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline xjohny  
#2 Odesláno : 4. května 2017 14:15:24(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,099
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 71-krát
Blahořečen: 127-krát v 108 příspěvcích
To už tu taky bylo :) Nic tím nezkazíš, ale obecně to není nutný. Naše hlavy už jsou dělaný na bleifrei od výroby. Nebo tankuj kvalitnější benzín s aditivama, nebo třeba N98 a vyvaruješ se tím biosložky a degradaci.
Camaro se rozskočilo...
Offline keplink  
#3 Odesláno : 4. května 2017 16:24:14(UTC)
keplink

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 3.9.2016(UTC)
Zpráv: 168
Bydliště: Třebon

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Když se kouknes na palubní desku tak pod stavem paliva je napis Bezolovnaté palivo :D Všiml jsem si toho až minule když jsem jel z Jizbice :D A jak pise honza nase camara jsou uz staveny na ten bezolovnač nekdy od 70 let pry.
Offline Cestovatel  
#4 Odesláno : 4. května 2017 19:44:15(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.8.2009(UTC)
Zpráv: 755
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 13-krát v 13 příspěvcích
Myslím že 98 pro kompresní poměr našich motoru není to nejlepší.
Offline xjohny  
#5 Odesláno : 4. května 2017 20:30:08(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,099
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 71-krát
Blahořečen: 127-krát v 108 příspěvcích
Nemělo by to dělat zásadní problém, kdyžtak se dá pohnout rozdělovačem. Já jezdil sprinty na Veru (N100) bez potíží. Spíš jsem chtěl obecně říci, že větší zlo je obsah biosložek než chybějící olovo. Vyšší oktanové číslo není až takový problém jako nižší oktanové číslo pro motory s větším kompresním poměrem. Tam pak vzniká detonační spalování.

Upraveno uživatelem 4. května 2017 20:32:36(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline holanuvstatek  
#6 Odesláno : 4. května 2017 20:52:06(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,579

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Vyšší oktanové číslo našim motorům nevadí nedokáže ho jenom využít s tak malým kompresním poměrem.
Offline xjohny  
#7 Odesláno : 4. května 2017 20:56:52(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,099
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 71-krát
Blahořečen: 127-krát v 108 příspěvcích
Tak tak, jediná výhoda pak je to, že ten benzín se nekazí. Mám vyzkoušeno na LPG - s N95 jsem si všiml že po pár měsících v nádrži to hůř a hůř startuje. Teď tankuju výhradně Vervu (díky nízké ceně) a startuje to x-měsíců v řadě pořád stejně... Už aby toho Bureše zašili Doprrr
Camaro se rozskočilo...
Offline tom.r  
#8 Odesláno : 4. května 2017 22:13:59(UTC)
tom.r

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.6.2010(UTC)
Zpráv: 78

Blahořečil: 3-krát
Já také dávám do všech veteránů vervu 100. Nevím čemu by mělo vyšší oktanové číslo vadit... A podil bioslozek by měl být nejnižší. Co se týče olova, tak rv 1973 a mladší už bezolovnaty benzín určitě. Nevím ale jak small block rv 1970-1971, ale bigblocky z roku 1970 olovo ještě pokud vim chtějí....

Upraveno uživatelem 4. května 2017 22:16:14(UTC)  | Důvod úpravy: -

Tom
Offline Standa  
#9 Odesláno : 5. května 2017 6:44:15(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 926
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Vysoký oktanový číslo dělá problém motorům z 20. let, protože u nich je komprese tak nízká, že benzín dohořívá až při vyfukování a tím ničí ventily a sedla.

Tyhle motory nejsou takovej extrém a neuškodí jim to. Každopádně zvednout předstih je vhodný.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Cestovatel  
#10 Odesláno : 5. května 2017 9:37:48(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.8.2009(UTC)
Zpráv: 755
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 13-krát v 13 příspěvcích
LPG zatím nemám a v Camaru se mi benzím nemá šanci zkazit Ja nic . Pro úplnost při použití benzínu s vyžší oktanovým číslem by chtělo asi také změnit směšovací poměr.
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.