Jo a ty ručičky budíků. Všecky budíky fungujou tak, že do nich jde napájení plus mínus a třetí káblík je kostřící, to v případě prázdné nádrže, resp nemazajícího motoru, resp studeného motoru. Na tomto káblíku se kostra změní v nějakou ohmickou hodnotu proti kostře - tedy podle stavu paliva se změní odpor plováku, podle tlaku oleje odpor čidla tlaku a podle teploty odpor čidla teploty. Pokud tato hodnota vyletí nahoru, limitně teda když plovák nebo ty čidla odpojíš, budík bude mít jenom napajení a ručička naskočí "za roh"
Všiml jsem si rozdílu mezi mým Camarem 88 a kolegovým Fajrákem 92, u něhož jde ručička palivoměru mechanicky daleko tíž. Je to proto, aby když se zmítá hladina v nádrži a lítá plovák, aby ručička nelítala jak splašená. U mýho Camara jde ručička výrazně lehčeji, takže když se prudce rozjedu, benál zázračne na chvíli přibude, a při brždění zase hned klesá k nule. Při vypnutí auta ručička postupně padne vlastní vahou dolů, až pod nulu. U toho Fajráka ručička jde tak ztuha, že zůstane na správné pozici i po vypnutí auta. Nevýhoda je, že po natankování jde nahoru hodně pomalu, takže stav nádrže se člověk dozví až asi dvě minuty po odjezdu od benzinky.
Upraveno uživatelem 3. února 2018 10:18:18(UTC)
| Důvod úpravy: Prawopyz