Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

4 stránek123>»
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Kenworth  
#1 Odesláno : 8. června 2018 19:52:25(UTC)
Kenworth

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 73
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Tak jsem se vloni plácnul přes kapsu a koupil si veterána. Původně jsem chtěl nějakéh itala, ale nakonec jsem koupil Firebirda. Jednak proto, že už jako malý jsem měl toho červeného angličáka s ptákem na kapotě a taky proto, že můj kamarád měl v té době taky ameriku a on mi ukázal dostupnost náhradních dílů na tyhle vozy. Samozřejmě jsem chtěl V8, nelépe TransAm, ale za ty peníze to bylo většinou postižené tunerem, nebo před kompletní renovací, nebo na druhém konci Evropy. Tak jsem trochu slevil a koupil V6, ročník 86, s veteránskou atestací, kompletní a bez tuningu. Bylo to taky evidentně auto na kšeft, takže horkou jehlou dané do kupy a na prodej. Ale kompletní a funkční. Stejně jsemto kupoval proto, abych se měl ve volných chvílích v čem vrtat. Loni už jsem sihnul vyměnit střeva na zadní nápravě, gumy na dveřích a částečně zrepasovat interiér. Přes zimu jsem vyndal a přetěsnil motor a teď ho vracím na své místo.

Veteránská rallye Fr. lázně 2017
UserPostedImage

...a motor je venku
UserPostedImage

...nových potahů se dočkaly sedačky
UserPostedImage
UserPostedImage

...nový je i strop, asi nejdražší investice
UserPostedImage

Upraveno uživatelem 17. června 2018 16:51:08(UTC)  | Důvod úpravy: -

Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline scott67  
#2 Odesláno : 9. června 2018 6:52:33(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 104

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Dobrá koupě. Vé šestky mají také krásný a nenapodobitelný zvuk. Na soutěže ve zrychlení to není, ale zase se dá jezdit za 13 litrů. Používám ho jako "běžné" vozidlo. A k tomu stavím veterána s V8. A mám to auto rád. A mimochodem... v červené je asi nejhezčí :-)
Offline xjohny  
#3 Odesláno : 9. června 2018 12:10:50(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,220
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 74-krát
Blahořečen: 131-krát v 112 příspěvcích
OndraSova Véšestka zní hodně dobře. Pokud je V6 dostupná varianta pro splnění snu vlastnictví Fbody, proč ne?? Zrovna tenhle Bird je moc pěknej!

Já, jakožto milovník extrémních či avantgardních vozidel, bych klidně chtěl v garáži Camaro se železným vévodou, alias 2.5L čtyřválec. A to proto, jak žalostná a tím v podstatě legendární motorizace to byla :)

Upraveno uživatelem 9. června 2018 12:12:10(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline OndraS  
#4 Odesláno : 9. června 2018 17:15:48(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 543
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 11-krát v 9 příspěvcích
Soutěže ve zrychlení se dají šestiválcem absolvovat taky. Důležitý je nechat se zařadit na startovní rošt s nejvydechlejší V8, co tam zrovna je :D
camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline Kenworth  
#5 Odesláno : 10. června 2018 12:07:33(UTC)
Kenworth

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 73
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Na soutěžení jsem to nekupoval Ani nemluvit mám to jako druh relaxace a to jak jízdu, tak i to vrtání se v tom. Navíc jsem si ani nebyl jistej jestli jsem schopen to dát do kupy, teď už vím že jo, tak už pokukuji po V8, ale musí to být Firebird. Jo a včera jsem konečně, teda Firebird, po zimním spánku vlastní silou zajel do garáže. Bohužel mi teče olej mezi přírubou olejového filtru a motorem, tak to budu nuset ještě poopravit. Kdyby měl doma někdo zbytečné těsnění tak bych měl zájem. Mezitím už mám doma origo hliníkáče a začínám dávat dohromady malé křídlo na víko kufru.
https://rctrucks.rajce.i...IMG_20171113_1059421.jpg

https://rctrucks.rajce.i...0E-B868-246A43635332.jpg

https://rctrucks.rajce.i...0B-A774-E80EF082C4CD.jpg

https://rctrucks.rajce.i...F2-98BF-270F90023EF2.jpg

Upraveno moderátorem 10. června 2018 13:58:01(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline scott67  
#6 Odesláno : 10. června 2018 18:50:36(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 104

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Já mám svoji Vé šestku dokonce rád. Osmiválec si taky umím vychutnat. To je klasika. Mám ho v Corvettě. O čtyřválci 2,5 jsem ani nevěděl. Myslel jsem, že nejzoufalejší motorizace byl řadový šestiválec. (i když je to vlastně dokonale časovaný motor) Jen ten zvuk to prostě nemá. Výhodu vé šestek pozná ten, kdo bude například měnit vodní pumpu, nebo saharu, či celý chladič. Je tam místa, že se tam dá stát :-) Přeju hodně šťastných mil !
Offline xjohny  
#7 Odesláno : 10. června 2018 19:58:44(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,220
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 74-krát
Blahořečen: 131-krát v 112 příspěvcích
Já si naopak myslím že ta stará řadová šestka zní trochu lépe než V6. A taky má docela kouzlo starých časů :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#8 Odesláno : 11. června 2018 6:49:38(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 954
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Hezkej Fajrák. Mě ta V6 celkem vyhovuje. Dynamika na normální ježdění stačí a já stejně radši drtím zatáčky, než abych jezdil rychle rovně. Nedávno jsem jel 1000km za den a v naprostý pohodě. Mimochodem nijak jsem se neloudal a spotřeba 8,7. Ono je to auto taky líp vyvážený oproti V8 a netahá tolik v kolejích. Dobrej přístup k motoru je moc příjemnej. Už jen výměna svíček je proti V8 obrovskej rozdíl.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline OndraS  
#9 Odesláno : 11. června 2018 18:19:40(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 543
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 11-krát v 9 příspěvcích
Mě se V6 tku dokonce pokoušel ukrást Dejvid Házlhóf :)

UserPostedImage
camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline scott67  
#10 Odesláno : 13. června 2018 17:59:17(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 104

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Ke spotřebě 8,7 (pokud je v litrech ne 100km) nezbývá než gratulovat. Ať dělám, co dělám, nedostanu se pod 13. Možná je to nedostatkem vyježděnosti. (jezdím teprve od roku 85) A nebo má moje V6 nějaký problém.
Offline Kenworth  
#11 Odesláno : 13. června 2018 18:12:05(UTC)
Kenworth

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 73
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
To ja s tim loni jezdil za necelych 11 litru na sto a to jsem se nejak nehlidal :-)
Offline scott67  
#12 Odesláno : 13. června 2018 18:20:59(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 104

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Asi to mám nějaký rozchlastaný. (a to se docela hlídám a počítám to při každým tankování) Těm 11 se ale dá v pohodě věřit. Pod tuto hranici si myslím lze dostat pouze kouzelníkům. Vždyť to přece není škodovka :-)

Naše vozy jsou přece všechno možný, jenom né úsporný :-)

(Fuck The Fuel Economy !!!!!)

Upraveno uživatelem 13. června 2018 18:24:38(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Kenworth  
#13 Odesláno : 13. června 2018 18:27:08(UTC)
Kenworth

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 73
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Souhlas, kvuli economy run jsem si to fakt nekupoval.

Da se nejak seridit pedal spojky? I kdyz jsem dal novou, pedal je oproti brzdovemu porad dost vysoko
Offline scott67  
#14 Odesláno : 13. června 2018 20:04:39(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 104

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Tak to fakt netuším. Mám to v automatu. (tím se taky částečně vysvětluje vyšší spotřeba)
Offline Standa  
#15 Odesláno : 14. června 2018 6:07:24(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 954
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Tak jestli je tempo chvílemi 140 (krátce i 160) a občasný předjíždění s vytáčením motoru přes 5 000ot economy run teda nevím... Je to manuál a při krátkých cestách po okolí mám spotřebu kolem 10. Ale i Bouri a Ondras by potvrdili, že pohodový tempo na delší trase může znamenat rovných 8litrů. Abych se dostal na 13, tak by to musela být pocukávačka po městě nebo vysloveně brzda/plyn na zatáčkovitý trase. I ty V8 Camara v rodině se obvykle dostanou do 12.

Spojka je hydraulická, poloha pedálu asi ovlivnit moc nepůjde.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline scott67  
#16 Odesláno : 14. června 2018 15:30:34(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 104

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
To s tou spotřebou je docela zajímavý. Chápu, že automat žere asi o něco víc, ale že by to bylo o tolik? Mě to tedy nevadí. A mezi pocukávačkama po městě a jízdou na delší trasu je ještě tak dva litry navrch k těm třinácti (ve městě) Ale vůbec netuším, v jaké kondici je motor po stránce tlaků apod...Mimochodem ještě mám Corvettu s350Cui manuál a tam si nedělám iluze, že bych se dostal pod dvacet :-) Zato to hrabe na volnoběh a o tom to je !
Offline OndraS  
#17 Odesláno : 14. června 2018 15:59:13(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 543
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 11-krát v 9 příspěvcích
No, já mám motor co má najetý odhadem asi 300.000, a výkonově je furt docela dobrej. Stovka za asi 11 nebo 12 vteřin a 1/4míle za 17 - 18, což jsou cca údaje, uváděný v technických datech. A mám automat.
Normální jízdou se dá pod deset dostat mimo obec. Po městě například v mým režimu (pár km do práce ráno, to samý zpět, brzda rozjezdy) tzn nejmíň vhodným, to člověk dostane i na těch 13, to asi jo.
Ale když jsme jednou měřili Brno - Konopáč s 3.1 Firebirdem v automatu, jeli jsme za cca 7,5. A nejelo se nijak důchodcovsky, spíš jsme se vyvarovali šlapání na krk. Takže se jelo do 100km/h. Ale zase když se měl předjet nějakej dědek ve Fabii nebo Thalii, tak se na to šláplo.
camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline OndraS  
#18 Odesláno : 14. června 2018 16:07:00(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 543
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 11-krát v 9 příspěvcích
Ještě ke spotřebě. Co by vlastně u MPIčka mohlo dělat větší spotřebu. Není tam moc co štelovat kromě pozice TPS potenciometru na škrtící klapce, a nastavení rozdělovače. Kromě kravin jako zanesenej vzduchovej filtr, kterej by to nezvedal o litry, ale o kousek, to musí být něco blbýho. Oxygen senzor, nebo třeba váha vzduchu? Nebo blbej senzor teploty, tzn to jezdí v režimu kdy si myslí že je třeba podchlazenej motor?
Svítí ti service engine nebo ne?
camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline scott67  
#19 Odesláno : 14. června 2018 19:38:37(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 104

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Svítí. Když si nablikám diagnostiku, tak to hlásí nějaké chyby ve výfuku. Myslím že 32. Ale auto jinak jede pěkně. Že se s tím dá jezdit pod deset litrů, to je pro mě docela překvápko. Celou dobu to má tu spotřebu takovouhle. Mám tam od loňska záslepky na EGR (od Bouriho) včetně zaslepení té ovládací trubičky. Trošku se to s tímhle probralo, ale nijak výjimečně.

Upraveno uživatelem 14. června 2018 20:10:02(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline OndraS  
#20 Odesláno : 14. června 2018 20:49:16(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 543
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 11-krát v 9 příspěvcích
No jo, tak že svítí Service Engine, tos měl říct hnedka na začátku a o spotřebě jsme se nemuseli bavit :) Motor v tu dobu samosebou jede v nouzovým režimu, přičemž na chodu motoru to defakto nepoznáš. 32 by měla bejt krpa v EGR.Jestli je digitální, jako že vzhledem k ročníku auta asi jo, tak zaslepit nejde. Resp nejde to jenom jednoduše zaslepit a hotovo. Udělal jsem to tak na výše zmíněným Fajráku 92 a hned se mu to nelíbilo, tak jsem to zase zprůchodnil a chyba zase hned zmizela.
Jde o to, že zatímco třeba u 88 Camara co mám já, stačilo zaslepit tu vroubkovanou trubku a pak ještě ovládací podtlakovou trubičku (resp povýšil jsem to následně na vyšší level a vyhodil to ven z auta včetně toho ventilu), protože ECM si hlídá jenom sepnutí toho podtlaku, tak u digit EGR si hlídá i přímo tok těch spalin do sání.

Edit: ty máš vlastně 86, takže EGR normální. Jestli svítí chyba 32, je tam skutečně chyba v EGR. A teď. Svítí to Service engine furt, nebo až když se auto ohřeje, dejme tomu až se ručička teploměru zaćne zvedat?

Upraveno uživatelem 14. června 2018 21:09:36(UTC)  | Důvod úpravy: Úprava k důvodu

camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline OndraS  
#21 Odesláno : 14. června 2018 20:53:45(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 543
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 11-krát v 9 příspěvcích
Jo a taky už jsem se s vlivem na spotřebu setkal u takových těch textilních "sportovních" filtrů. Mladá to kdysi dala do Tigry a po týdnu jsme to vyhodili do hajslu a dali tam zase papírák. Auto totiž nejenom že jelo míň, ale i víc žralo. To samý jsem řešil na kamošovým bývalým Fajráku, taky to byla V6. Někdo tam zahodil celej ten nasávací dvojitej airbox, a přímo na začátek před váhu vzduchu nacpal ten tuzing filtr. Auto jezdilo furt stejně bobě jako všechny V6, ale žralo asi jako buldozer.
camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline scott67  
#22 Odesláno : 15. června 2018 5:46:15(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 104

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Přesně jak to popisuješ. Service engine svítí až tak nějak po ohřátí a někdy zhasíná, jak se mu zachce.
Ale chovalo se to tak i před tím, než jsem EGR zaslepil. I tu chybu to hlásilo stejnou. Ale proč, to netuším.
Dnes se tedy mrknu na ten filtr.

Ještě jedna věc, která mi taky nejde moc do hlavy: Když se tedy ta kontrolka rozsvítí, většinou se k ní taky přidá kontrolka SHIFT v okamžiku, kdy šlapu na plyn (zařazen špatný kvalt) Připomínám, že je to automat. A je to skutečně tak, že dokud to tam nelupne nižší kvalt, tak shift problikává.

Auto tohoto věku má nárok na mouchy, ale nesmí jich být moc.
Offline conny  
#23 Odesláno : 15. června 2018 6:20:52(UTC)
conny

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 25.7.2010(UTC)
Zpráv: 120
Bydliště: zlin

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Spotreba: Tak co jsem mel Fajraka 2,8 tak jsem nebyl schopny dat pod 10 ani dalku. Jeli jsme na dovolenou Italii az na jih a prumerna byla 11.
Zvuk: Co se tyka zvuku, tak V6 2,8 a 3,1 maji MNOHEM lepsi zvuk nez co ma ted V6 3.8 1999. Musel jsem vykuchat zadni tlumic, aby to aspon neco delalo. Ted to zni jako stara V6 1986.. :) Ale na zvuk ctverek si na forech v US stezuji vsichni..
Shift: Hele jestli mas palubovku, kde je zapojeny SHIFT a poblikava, tak mam neprijemny pocit, ze mas manual predelany na automat. A tam je ale jina ridici jednotka, auto ma jiny setrvak, jine volnobezne otacky. Vse hlidane ECU, tudiz tezko obalamutitelne.. ?

Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0
Chevrolet Camaro 3.8 00 V6
Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1
GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7
Chrysler Voyager 98 3.3


Offline Kenworth  
#24 Odesláno : 15. června 2018 9:08:49(UTC)
Kenworth

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 73
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Napsal: OndraS Přejít na citovaný příspěvek
............. Ale zase když se měl předjet nějakej dědek ve Fabii nebo Thalii, tak se na to šláplo.
To si vystihnul přesně, na víc ty naše šestihrnky v dnešní době nemají Ja nic Ja nic Ja nic Ale zase někdy se stačí jen zezadu přiblížit a to auto má takovej respekt že spousta řidičů radši uhne hned než by se snažila o nějaký závodění. A když to náhodou zkusí, tak začnu dělat že jedu na pohodu a jeho tédéíčko mě vůbec nezajímá Piisk

Offline OndraS  
#25 Odesláno : 15. června 2018 15:05:24(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 543
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 11-krát v 9 příspěvcích
Scott67: mohl by být špatnej EGR solenoid. Podle typu emisního systému je různě umístěnej, já ho mám vedle zapalobací cívky. Na rubu kapoty bývá "Emission hose routing diagram", schema hadiček a kravin ohledně tohoto. Najdi tam EGR ventil, a do něho jde jedna hadička z EGR solenoidu. Tak ho najdeš na autě.
Je to elmag ventil, kterej po zahřátí motoru pustí podtlak do EGR ventilu, a tím se ventil otevře. Solenoid má v sobě ale i tlakový spínač, a ten dává zpětnou informaci do ECM jednotky, že k sepnutí EGR došlo. Pokud spínač nesepne, jednotka má rozpor. Pustila napětí do solenoidu, ale on jí neposlal informaci otom, že sepl. Jednotka tudíž rozsvítí Service Engine Soon.
Dělalo mi to taky, rozebral jsem ten solenoid a spravil v něm ten tlakový spínač.

Může to být koidně i jiná věc, třeba nějakej podfukující podtlak, třeba se nedostane podtlak ani k solenoidu, nebo tak něco. Ve spolupráci s tím emission hose routing schematem na rubu kapoty to prolez.
camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
4 stránek123>»
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.