Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

7 stránek123>»
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline OndraS  
#1 Odesláno : středa 11. listopadu 2009 21:46:40(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Reaguji na pozvání zakladatelů tohoto fóra, která směřovala i k majitelům trojkových F-bodýček. Zatím se tu k prezentaci "trojky" nikdo neměl, ono se není čemu divit, trojčata jsou už poměrně moderní auta bez kousky chromu a nemají už ten napůl "veteránský šmrnc" jako jejich dvojkoví brášci. Ale myslím, že i tak jsou to elegantní a nevšední káry, takže já to teda rozčísnu a uvidíme.

Jelikož nejsem schopen sem najednou dát hromadu obrázků, zatím tady provalím jen jeden, aby bylo jasno, o čem je tu řeč. Řeč je o tom bílým; fotku dávám záměrně tuto, aby bylo vidět, že nejen dvojkovým F-bodys to spolu sluší pohromadě.

UserPostedImage

Camaro ročník 1988 jsem objevil dost náhodou v opuštěném stavu mezi bloky betonových garáží v Brně-Králově Poli. Známý mi pomohl vypátrat majitele, který po krátkém jednání usoudil, že na jeho renovaci asi nebude mít čas a že mi ho prodá. Auto bylo dost vybydlené a zanedbané, bylo však pojízdné a v podstatě kompletní. Mělo také nějakým šolichem zařízenou zcela novou STK. Za 45.000 bylo moje. Odvezl jsem si ho 18. srpna 2008. Camaro se do ČR dostalo v roce 2001, prošlo několika majiteli a poslední dva roky stálo někde v kopřivách.

Přestože auto se na první ohledání zdálo ne tak hrozné, již první detailnější ohledání zejména motorového prostoru a shledání faktu, že vůz téměř nebrzdí dalo jasnou zprávu o tom, že to bude něco víc než jen vyleštění hlaviček šroubků. Auto jsem odstavil ke kolegům do areálu technického muzea, kde zpočátku pod širým nebem a poté ve velké plechové hale došlo časem na téměř kompletní "renovaci".

Co jsem renovoval - úhrnem všechno, v nejvíc hardcore fázi bylo auto odstrojené téměř na holou karoserii. Je ale pravda, že jsem nesundával zadní nápravu, nádrž a blok motoru s převodovkou. Motor byl kompletně odstrojený od agregátů a všech serepetiček, ale neměl sundané hlavy; neboť s auty jsem doposud neměl vůbec žádnou zkušenost a netroufl jsem si na to bez zkušeností.

Co je na autě nové - vzhledem ke kompletnosti auta nebylo potřeba shánět téměř nic, takže jsem se omezil i vzhledem k mým chabým finančním možnostem jen na výměnu nejnutnějších dílů. Kupodivu spousta věcí byla na autě v pořádku, stačilo je jenom sundat, opravit, zrepasovat, upravit, zkontrolovat a zvelebit. Většinu nezbytně nových věcí mi sehnal brácha Karel75 přes rockauto.com, pár drobností je sehnaných v obyčejných autodílech. Nový je rozdělovač, váha vzduchu, svíčky, kabely ke svíčkám, všechny filtry a náplně; z těch větších položek ještě lak - je rovněž dělaný svépomocí s tím, že jsem neočekával záhraky.

Co bylo zkryplené nejvíc a přitom jsem to byl nucen zachránit - oba blatníky po několika ťukancích, všechny přístrojovkové plasty v interiéru dolámané a zničené např. od cigaret, držák předních světel na několik částí rozlámaný, zadní nárazník a přední "nos" oboje zcela poničené a rozlámané, plastové prahy a spojlery doničené plus spousta a spousta neuvěřitelně poničených nebo stářím sešlých dílů. A asi nejvíc strašná byla celá elektroinstalace, tu jsem ale dělal téměř celou novou včetně kompletní kabeláže v motoru.

Co je výsledek - výsledkem je Camaro 1988 V6 2,8 Sport Coupe. V roce 1988 se jednalo o naprosto základní verzi Camara jak co se týče motoru, tak výbavy; vůz je svým způsobem mírně raritní právě tím, jak je "chudý". Mým cílem bylo dostat Camaro do relativně původní podoby s tím, že jsem provedl pár drobných prohřešků proti historii; především se jedná o úpravu na elektrické stahování oken. Vůz má dále neoriginální (ale vzhledově vhodný) volant a neoriginální disky - z Firebirdu.

A jak to jede - díky kombinaci V6 173 cui motoru a automatu 700R4 se nedá hovořit o žádných extra výkonech. Když se tomu šlápne, tak to zepár věcí předvést umí, ale Mustangy to teda nežere. Leda je ukřičet, zvuk to špatný nemá.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Baronet74  
#2 Odesláno : středa 11. listopadu 2009 22:10:51(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

Pěkné už se moc těším až to tvoje camaro uvidím konečně na živo . Gratuluju k ekcelentní a hlavně dokončené práci.Tralalaa
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline OndraS  
#3 Odesláno : středa 11. listopadu 2009 22:23:06(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Já hlavně musím poděkovat za tvoje rady, protože jsi mě docela dostkrát ušetřil spoustu bádání ohledně fungování věcí okolo ECM.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Jířa  
#4 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 9:27:16(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
No konečně trojka mezi námi Hurraa
Offline xjohny  
#5 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 9:47:05(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Skoro by se dalo říct slovy klasika - "podívej, ta trojka, to je taková první vlaštovka" Hurraa

No a jedna k tématu, jak jsi vlastně renovoval polámané a oučouzené plasty v interiéru? Budu se muset časem vrhnout na mojí palubku a taky to není žádnej zázrak.

Upraveno uživatelem čtvrtek 12. listopadu 2009 9:51:05(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline OndraS  
#6 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 15:57:17(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Mě hrálo do karet to, že trojka v první verzi (tzn před faceliftem přístrojovky) má plasty vesměs bezvyjímky hranaté, všechno jsou ostré přechody a hrany. Nejvíc byla zmrvená krycí plasty středového tunelu. Ulomené místo jsem paradoxně ještě víc uřízl a zařízl tak, aby to tvořilo nějakou rovinu - třeba rovně uřízlý roh. Na toto jsem pak z novoduru dolepil zbytek rohu, různě dotvaroval a dopiloval nebo dobrousil. Aby plast potom měl "vrapatou" strukturu, po "znovodurování" jsem ho nastříkal profi materiálem, kterým zespoda stříkáme trolejbusy jako antikorozní ochranu. Protože tento nástřik je po zaschnutí mírně "gumový", celé jsem to přelakoval černým matným sprejem. Ten to celé ztvrdí a navíc na nástřiku dobře drží. To je v podstatě celé, nicméně musím uprozornit na jisté úskalí, a to sice že původní strukturu camaroplastu to úplně věrně neudělá. Zkrátka není to úplně ono, ale zase úplně zle to taky nevypadá, což je dáno tím, že touto metodou jsem udělal všechny přístrojovkové plasty a tak se nehádají opravené plasty s těmi dobrými. Ve sluncem vyhřátém interiéru to rovněž vydrží - toho jsem se obával nejvíc, ale naštěstí je to dostatečně odolné.
Myslím, že nejvhodnější metodou opravy těchto plastů je koupě nových. Já jsem je ani nesháněl, resp. když jsem byl u p. Kunetka na vrakáči pro čelní okno, chtěl jsem vybrat i nějaké plasty, ale ve všech třech Camarech co tam měl to bylo to samé co u mě - zmrvený a dolámaný. Takže jedině nové; otázka kde je sehnat a kolik by stály, což je u mé "nízkorozpočtové generálky" dost podstatná otázka.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline xjohny  
#7 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 16:56:10(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Tak co já vím, nový přístrojový panel na můj model '79 sehnat nelze, nikdo to nevyrabí a leda splašit hezkej z vrakáče, což by se mohlo rovnat hledání jehly v kupce sena. Pro referenci, můžeš vokázat stav před a po úpravě?
Camaro se rozskočilo...
Offline Adam66  
#8 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 19:19:47(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
No a mas to tu. Okrem toho ze mam kopu dielov polamanych a urcite aj nezvestnych bol som nuteny si palubovku spravit z laminatu. Moja bola znicena a nemala tvar skratka katastrofa.
Offline xjohny  
#9 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 19:49:42(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
No nechci Ondrovu rubriku zbytečně špinit cizíma autama, ale zajímalo by mě, jak vypadá taková laminovaná palubka dle vlastního receptu :-) (kdyžtak ve tvé rubrice). Jinak se dá určitě sehnat takový hliníkový nebo nerezový krycí plát, vypadá to pak víc moderně a často se to spojuje s těma aftermarket budíkama. Ale to není nic pro mě.
Camaro se rozskočilo...
Offline OndraS  
#10 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 22:20:43(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Mě se bohužel předrenovační fotky interiéru (a motoru) někam ztratily, takže srovnání nebude; nicméně foto interiéru mohu pořídit, ovšem to si musím půjčit foťák. Mám jenom jednu ve tmě, kdy jsem narychlo vyjel z haly na první projížďku. Není tam ale tapec dveří, pravý dveře jsou ještě s oknem na kliku, chybí tunel a navíc je to fotka se starým nechutným kobercem (už je nový). Sedátko řidiče bylo na dvou nedotažených matkách, pásy se mi válely doma v šuplíku...Ale zase na druhou stranu je vidět ten neoriginální volant. Jakkoli jsem bojoval s úmyslem nechat původní volant (na autě byl), nakonec jsem z něj amputoval středový kroužek s nápisem chevrolet a tisícihran a to vše narouboval na jakýsi kamarádem darovaný volant, prý z jakéhosi Fiatu. Je menší, mnohem líp padne do ruky, pak jsem si později uvědomil, že designově je nápadně podobný volantu, co má bratr v Oldsmobilu Cutlass.

UserPostedImage
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Adam66  
#11 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 22:30:40(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
Nech je volant aj z T 138 ! Tento je dobry a hlavne hodi sa tam.
Offline Karel75  
#12 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 22:47:27(UTC)
Karel75

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 01.03.2009(UTC)
Zpráv: 86
Bydliště: Brno

xjohny napsal:
Tak co já vím, nový přístrojový panel na můj model '79 sehnat nelze, nikdo to nevyrabí a leda splašit hezkej z vrakáče, což by se mohlo rovnat hledání jehly v kupce sena. Pro referenci, můžeš vokázat stav před a po úpravě?


myslíš toto? http://www.saccrestorations.net/476641.html
Offline xjohny  
#13 Odesláno : čtvrtek 12. listopadu 2009 22:48:43(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Karel75 napsal:

Nene, to je kryt palubky, přístrojovej panel je ten kousek plastu kryjící budíky.

Upraveno uživatelem čtvrtek 12. listopadu 2009 23:01:36(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline xjohny  
#14 Odesláno : pondělí 15. února 2010 16:20:14(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Tak Ondra se ani nepochlubil, že má článek na d-fensu: http://www.dfens-cz.com/...p?cisloclanku=2009071908

Až budu mít čas, tak to pročtu a rád se pobavím. Tahle kontroverzní webová adresa občas obsahuje veselé čtivo :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Trans79  
#15 Odesláno : úterý 16. února 2010 0:55:57(UTC)
Trans79

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.04.2009(UTC)
Zpráv: 762
Bydliště: Praha/Pribram

Blahořečil: 155-krát
Blahořečen: 9-krát v 9 příspěvcích
No teda to byl článek zasluhující nějakou cenu za literaturu-fakt jsem se u toho bavil!! A kdyby se to dočkalo i filmové podoby, konečně by se do kin dostal i film, který by za to stálo vidět : ) Opravdu paráda!!
Offline Jirka_z28  
#16 Odesláno : úterý 16. února 2010 22:13:56(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Jo, fajn článek. Někde bych možná kritiku trochu zmírnil (velikost a využitelnost kufru nebude horší než u malých aut, u nás často používaných jako rodinné), ale asi jsem zaujatej :)
Co tam je za vyslovenou chybu: žádný 3kový ani 4kový Camaro nemělo plně duální výfuk. 2 pístkový brzdy nevím - že by součást "1LE police package"?
Offline OndraS  
#17 Odesláno : pátek 9. července 2010 3:11:03(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Tak jsem se po půlroce probral, zjistil jsem, jaký tady mám heslo, a abych nebyl pomluven, že jsem se tady registroval a seru na vás :D, tak to teda nééé takže si dovolím zase něco rádoby chytrýho napsat.

Přátelé, Camaro mám rok v provozu! Je to skoro neuvěřitelné, doba plyne, 18.8.2008 jsem auto koupil, 18.7.2009 vyjel (den po narození dcerky) a od té doby jsem spokojeným uživatelem a von už je to zase rok navíc. V tomto příspěvu bych si dovolil triochu zabilancovati.

Musím si pochlebovat, že za tu dobu mě Camaro, pro který stále nemám nějaký "jméno", říká se mu prostě "Krám" (ale je to myšleno pozitivně), nikde nenechalo. Vynechávám tedy případ, kdy se mi v Brně při jednom nákupu a zaparkování u tchána před firmou odporoučela baterie. Ta ovšem byla původní od té doby, co jsem Krám koupil, takže bůhví v kolika autech už se vozila a až Camaro tuto Perionku usmrtilo. Druhý den jsem zakoupil novou baterii a bylo vše OK - ovšem viz dále.

Poruchy:

chyby ECM:
Jelikož Camaro mi zpočátku vyblikávalo skoro všechny kódy, co jsou v chybovníku a možná i ty, co tam ani nejsou, byl jsem rád za každý kód, který se mi podařilo odstranit. Výsledkem, u něhož jsem zůstal nějaký čas uchlácholen, byl stav, kdy se ozývaly "pouze" chyby 32 a 44; 32 bylo cosi o EGR a 44 oxygen senzor. EGR se ozývalo po zahřátí pravidelně, oxygen senzor velice nepravidelně - vše spravil nový. Od té doby se chyba 44 ozývá pouze při silném dešti poté, co silný proud vozy šplíchne na výfuk v místě senzoru. Nevím proč, prostě to tak je. Po cca třch minutách chyba zmizí. Považuji to za normální stav, nezabývám se tím. EGR a chyba 32 mě natrápilo daleko víc, zejména poté, co jsem zjistil, že celé schéma zapojení Vacuum hose routing od "ekologie" si můžu strčit za klobouk, protože použité komponenty a vedení hadiček žádnému schématu neodpovídá. Po usilovném bádání za přispění několika lidí i z fóra jsem zkloubil asi tři schémata dohromady, hluboce se nad celým emisním systémem zamyslel a výsledkem byla oprava jednoho jakéhosi elektropneumatického ventilu blízko nádobky s uhlím, přepojení kýmsi již dříve špatně napinovaného konektoru od EGR circuity control a dále především oprava podtlakového spínače, který do ECM dával signál o tom, že EGR se po zahřátí seplo. Od té doby je klid a Camaro nepíše ani jednu chybu, čemuž jsme zpočátku ani nechtěl věřit.

alternátor R.I.P.:
nepůvodní, i když během renovace dělaný alternátor Magneti Marelli odešel někdy na podzim. Naštestí asi sto metrů od baráku, takže jsem dojel bez problémů. Protože i přes pokus o opravu se tato nazdařila (nějaká krpa v regulátoru buzení), rozhodl jsem se nakonec pro jediný správný krok - z Rockauta repasovaný originální altík. Stál pár šušňů, vypadá jako novej, vnitřnosti má komplet nové. No problem.

nová baterie out off:
Novou baterii, kterou jsem zakoupil po již popsaném incidentu s Perionkou, jsem si bohužel poměrně hned zkurvil po jednom zimním startu - nicméně nesouviselo to se zimou, ale s faktem, že ji natvrdo vyzkratoval startér, který jako jedna z mála věcí behem renovace nebyl dole. Vyřešeno postavením auta na kanál, demontáž startéru a během jednoho dne jeho kompletní oprava a renovace. Bohužel, baterie od té doby kaput, na externí nabíječce se přebíjí až kamsi k 16ti voltům, a paradoxně když je nabitá, není schopná dát dostatečný proud startéru. Pokud se nechá asi půl hodiny "vystydnout", už se jí do startování chce víc. Je to levná baterie ProForce, už z více stran jsem slyšel, že v tomto případě je lepší nebýt tak bohatý a nekupovat levné věci. Už dost lidí mi doporučovalo Bannerku - možno?

brzdy:
Po nějaké době od renovace, během které jsem nezjistil žádné závažné vady v systému krom faktu, že časem mě neminou nové zadní bubny a pakny, se začala projevovat zvláštní a popravdě dost nebezpečná krpa - auto brzdí krásně až do té doby, než se byť jen krátce zdechne - třeba na benzince. Po nastartování pak docházelo k tomu, že jednou za čas neočekávaně jako by v autě vůbec nebyl posilovač - pedál byl po šlápnutí jakýsi tvrdý, ale stačilo mu mírně povolit, šlápnout znova a už to brzdilo zase krásně. Tak jsem furt dokola odvzdušňoval pístky, přetěsnil hadici podtlaku do posilovače, až ejhle - kolega došel, člověče, mě tohle dělalo auto taky a byl to zavzdušněnej hlavní brzdovej válec. Odfrkli jsme mu a během dvou minut bylo po závadě. Pak jsem si nadával do blbců, že mě to samotnýho nenapadlo.

LP lóža:
Už asi dva měsíce mi hučí levé přední kolo. Bohužel je mi naprosto jasná příčina - když jsem měl během renovace celej náboj dole, už tehdy jsem váhal, jestli ty ložiska zrovna nevyměním, že už nevypadaní kdoví jak. Pravou stranu musel někdo přede mnou dělat, tam krása. Nalevo se mi to vymstilo, že jsem je tam nakonec vrazil zpátky, nicméně nyní už mám nová ložiska, jen se k té operaci přemluvit.

Vejfuk:
Výfuk je hrůza. Nemám na komplet nový, takže stále nějak zachraňuji tento, který již flikovalo několik majitelů předemnou. Problém začal v Jizbicích, kdy jsem couvl na pařez a nepříliž zdravý výfuk se před katalyzátorem rozlomil, což pravda ovšem Camaru přidalo na kráse zvuku, skoro mi přišlo líto, když mi to kolega v práci povařil zase dohromady. Ani ne měsíc zpátky mi zase na brněnském tankodromu upadl pravý kus koncovky (resp. napůl se nalomil a já ho radši ulomil úplně, aby to neupadlo někde po cestě), a to přímo z tlumiče. Už to tam někdo flikoval předemnou. Je k neuvěření, jakej brutální sound auto po tomto incidentu dostalo. Opraveno za pomoci kusu trubky výfuku Tatry 111 vevařené jako mezikus mezi tlumičem a zahnutým koncem výfuku s ozdobnou koncovkou. Nyní mám od výfuku snad zase na chvíli pokoj.

benzín:
Camaro žere benzín. Taky vám to tak dělá? :D :D :D
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Jirka_z28  
#18 Odesláno : pátek 9. července 2010 11:36:22(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
pěkný :)

Baterku Banner 55 Ah jsem teď aplikoval. Zkušenosti teda nemam, něco se s tím najelo, ale auto nestálo ani tejden bez provozu, takže se nestihlo vytratit palivo z přívodu ke karbci a baterka měla snadnou práci. Ale asi bude dobrá :)

S tou výměnou ložisek - je to problém? Je potřeba nějak speciální stahovák na vyndání? Budu měnit kotouče a ložiska mám koupený, tak jestli je preventivně vyměnit...
Jířa  
#19 Odesláno : pátek 9. července 2010 13:24:47(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
To je počteníčko :-)))

Nádhera. Co se týče těch brzd, tak u dvojek po odšroubování korunové matice jištěné závlačkou na tebe vypadne celý kotouč i s ložisky.
To vnější ložisko je tam na vlno pod podložkou a to vnitřní je schované za guferem.
Práce na chvilku poku je to udělané obdobně.
Baterka O.K. pokud bude nová.

No a co se týče toho výfuku, tak tady máme kovošrot, kam vozí výrobní zmetky od BOSALu. Takže není problém nasbírat nějaká kolena, příruby, záhyby prakticky ve všech úhlech a průměrech a poslat to do brna. Cena je cca 30 Kč za kilo. Takže pěkné nové kusy co neprošly výstupní kontrolou takřka za hubičku.
Brácha si z toho udělal skoro celý výfuk na svou CRX. A žádná hrůza... Pěkně napřírubovaný. Paráda...
Offline xjohny  
#20 Odesláno : pátek 9. července 2010 14:29:49(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Já mám v Camaru 9 let starou (!!!) bezúdržbovou baterku Exide. A vůbec to na ní neni znát, točí jak divá :-)
Taky to samozřejmě bylo za odpovídající cenu, ale já nic neplatil, já ji prostě tátovi vytrhnul z traktoru, protože s ním jezdil míň jak já s Camarem :D
Camaro se rozskočilo...
Offline Baronet74  
#21 Odesláno : pátek 9. července 2010 18:57:59(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

xjohny napsal:
Já mám v Camaru 9 let starou (!!!) bezúdržbovou baterku Exide. A vůbec to na ní neni znát, točí jak divá :-)
Taky to samozřejmě bylo za odpovídající cenu, ale já nic neplatil, já ji prostě tátovi vytrhnul z traktoru, protože s ním jezdil míň jak já s Camarem :D


Ta tvoje baterie je opravdu superHurraa ,myslím že se ta investice vyplatíHurraa .A to jsem ani nevěděl že je 9 let stará.
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline xjohny  
#22 Odesláno : pátek 9. července 2010 20:39:41(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
No taky je pravda, že byla většinu života v teple a startovala jen občas během zemědělské sezóny. Nicméně nemám pocit, že by začala nějak slábnout po přestěhování do studené garáže.
Camaro se rozskočilo...
Offline OndraS  
#23 Odesláno : sobota 10. července 2010 1:28:50(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Jirka Z28 - ložiska si preventivně vyměň současně s kotouči, myslím, že tím rozhodně nic nepokazíš. Vercajk na to žádnej speciální potřeba není, pouze abys sundal kotouč (= a tedy i vyměnil lóža), je potřeba samosebou sundat brzdový prase, kde by tě mohly překvapiti takový dlouhý imbusový šrouby, kde budeš potřebovat imbus z palcové sady (myslím že 3/8 inch, teď nevím jistě). Otázka, jestli máš vepředu dvoupístkový brzdy (asi jo, ne?), asi to tam bude mírně jinak, ale ani tak nepředpokládám nutnost speciálního nářadí. Obyčejná gola plus sada palcových imbus klíčů, kterou stejně beztak máš, asi jako torxy a podobné "amerikanofilní" nádobí. Vůbec vlastně na celý Camaro jsem doteď nepotřeboval nic extrovního krom chuti do práce :D

Ohledně baterie jste mě přesvědčili, že je dobré si připlatit. Momentálně jsou starty to jediné, co mě trochu na Camaru trápí - už jsem si navykl, že když někam přijedu, tak je vhodné odjíždět třeba po čtvrt hodině, až si baterie "odpočne".
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#24 Odesláno : sobota 10. července 2010 2:19:47(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Ještě mi to nedá, abych kromě poruch také Camaro nepochválil a nenapsal pár postřehů.

Předně jsem vynašel to, že za to, že mám nejchudší výbavu Camara, se není teba vůbec stydět, ba naopak je třeba to řádně vyzdvihnouti. Popravdě jsem například totiž ještě nikde ani v inzerci, ani na srazech, ani po netu neviděl verzi, kde by chyběla klimatizace - pokud se nejednalo o nějakou neoriginální úpravu, kde byla kilamačka venku, ale ovladač stejně po ní zůstal. Tedy táhla pod volantem "Left vent" a "right vent" mám asi fakt jenom já, přičemž těmito táhly jsou přes bowdeny otevírány klapky v prostoru nohou. Kupodivu fungují velice dobře, po jejích otevření v Camaru za jízdy velice příjemně profukuje náporový vzduch. V motoru je díky chybějící klimačce mnohem víc místa, teoreticky to možná přidává i nějaké koně, jelikož klíňák se nemusí obtěžovat s kompresorem.
Když jsme u koní - koukám že mám asi nejslabší auto zde mezi "fóristy" - je jich tam teroeticky 135 (= 100kW). S oblibou říkám, že takový výkon má dnes kdejaká mrdka. Čím víc s Camarem jezdím, tím víc si říkám, že to zase taková slabota není. Stačí s tím umět, vědět, kdy v jaké rychlosti při jakých otáčkách kolik prošlápnout pedál, aby Camaro podřadilo a předvedlo se. Asi nejčastěji jezdím ovšem stejně na pohodu - ideální rychlost je 60, je tam kopnutá trojka a je skočený lock-up - zámek měniče. Motor točí cca 1500, tento režim udrží i do mírného kopce, do většího už samosebou špajzka vyřadí lock-up a jede se na trojku přes měnič na vyšší otáčky při stejné rychlosti. Rozjezd na plný plyn - často se na to ptá hodně lidí, jestli to hrabe - ne, nehrabe, resp. má to tendenci, ale řekl bych že se to rozjede velice na hranice adheze. Kupodivu dost poberťáků v BMW a podobných vehiklech jsem s tím už na semaforech vyškolil (někdy se prostě nedá jinak než to udělat). Hrabe to, když se podrží plyn přes brzdu, to jo. Na sprinty na fbody sešn se hlásit nebudu, leda z recese.
Na Camaro třetí generace kupodivu čumí dost lidí, a to denně. Na zastávkách MHD, na přechodech nebo jen tak na ulici, otáčejí se řekl bych hromady lidí, až mě to zpočátku dost překvapovalo. Asi je to zvláštní kombinace pěkného zvuku, pěkné kastle, přiměřeného stáří a přiměřené kočkolapovitosti. Většinou se lidé tváří usměvavě, těší mě, že poznávám i "znalecké" reakce a popravdě jsem se zatím nesetkal přímo s reakcí "hele, machýrek ve sporťáku, bůhví kde na něho vzal". Typická je reakce bandy puberťáků "tý píčo čum to je kára". Lidé auto neznají, je to prostě "cosi bílýho pěknýho", často slýchávám i "hele korveta".
Spotřeba vysledovaná delším provozem - dá se s tím jet za deset. Tankuju téměř výhradně u jedné a té samé Benziny, kde už mě znají - "platím šestku", takže bohužel nemohu posoudit výkon/spotřeba u jiného paliva, no, stejně bych to asi nepoznal, protože na to čuch nemám.
Co mi to zatím dalo do života: Díky Camaru jsem poznal spoustu lidí ohledně amerik, díky Camaru jsem se naučil aspoň trochu rejpat v autech, což momentálně zužitkovávám na bráchovým Oldsu Cutlass, který je po nehodě a kde jsem se rozhodl uvést krom nehody do pucu vlastně celé auto. Díky Camaru jsem se stal řadovým motoristou, díky Camaru jsem poznal výhodu automobilismu vůbec, kdy člověk nemusí v neděli večer přemýšlet, kdy mu kam jede přeplněný autobus a na posezení s kámošem se prostě po chuti sveze svým vymazleným autem, ó jaká svoboda. Díky Camaru, a teď mě tu asi někdo utluče šaltrpákou, jsem vždy nasrán, mám-li řídit auto s manuálem.
No prostě díky Camaru mám o jednu radost do života více, a to prosím pěkně za startovné pouhých 45 000 Kč, skromné výdaje k nízkoropočtové renovaci a "byrokratovné" nepočítaje.
Čeho se nemohu dočkat - svezení v 2nd Camaru, je to trapné říkat, ale nikdy jsem v tom ani neseděl, nepočítaje vrak, který brácha renovuje - a propo o víkendu bude zkušební zážeh jeho 350 cu.i. - minutý týden už to pár vteřin blafalo.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline xjohny  
#25 Odesláno : sobota 10. července 2010 2:29:36(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Skoro jakobych ty zkušenosti psal já sám :-)
Já mám taky sociální výbavu, ruční klimatizace (rozuměj švihadla) a nějaký táhla pod palubkou jsou taky, i když jsou zatím nefunkční a rozbitá Rozpacity:

Sprinty na sešn budou spíše volnou zábavou než nějakou soutěží, takže se nebojím, že ti to nedá a nezkusíš to taky. Zajímalo by mě třeba srovnání se sériovou 305 (pokud tam nějaká taková bude).

Jinak se mi líbí, že vždycky na nějaký měsíc zmizíš a pak to všechno najednou sepíšeš do 2-3 příspěvků Hurraa Ja nic
Camaro se rozskočilo...
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
7 stránek123>»
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.