Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

3 stránek123>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Hellborn  
#1 Odesláno : 11. října 2016 6:48:02(UTC)
Hellborn

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 20.7.2012(UTC)
Zpráv: 69
Bydliště: ČR - Olomoucko

Blahořečil: 3-krát
Tak konečně mohu založit svoji rubriku Piisk

Včera jsem dovezl z Brna Bolkovo trojkové Camaro rok 84.

Tímto bych chtěl poděkovat OndraS za tip tady na foru. Bazaramerik.cz tolik nesleduji a zřejmě by mi uteklo.
A samozřejmě Bolkovi za férové jednání, nervy s amatérem a pár strohých informací do začátku Ja nic

Teď se auto chystá na zazimování v garáži. Tam se k němu moc nedostanu, takže veškeré opravy a úpravy budou muset počkat na jaro.
Co budu muset udělat je výměna nebo repas startéru a podívat se na karburátor. Hodně dlouho to drží vysoký volnoběh a našla se
v něm prasklá gumička, kterou tam zřejmě někdo dal proto, aby ten volnoběh nebo sytič rychleji zatáhla.
Zkusím najít nějaký manuál k tomu karburátoru a přes zimu nastudovat, jak to vlastně funguje ty hejblátka tam je to pro mě španělská vesnice Juj

Do budoucna by se mi líbil trochu hlučnější výfuk. Na bublačku to auto není skoro slyšet.
Buďto počkám až rez na původním udělá svoje, nebo kouknu na nějaké "laděné".
Do jara mám čas na rozmyšlenou Ja nic

Nějaké dotazy sem dodám postupně Ja nic


UserPostedImage

Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline xjohny  
#2 Odesláno : 11. října 2016 7:08:26(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,243
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Tak gratulace. Ty evropský zrcátka jsou srandovní :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Hellborn  
#3 Odesláno : 11. října 2016 7:42:45(UTC)
Hellborn

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 20.7.2012(UTC)
Zpráv: 69
Bydliště: ČR - Olomoucko

Blahořečil: 3-krát
Mělo by to být celé EU verze, ale zase tomu tolik nerozumím.
Vzhledem k tomu, že to je na kasických značkách, bude reálnější udělat příští STK Ja nic

Měl bych ještě dotaz ohledně automatu....

P, R a N je mi jasnej.
Mám tam ale D v kolečku (zřejmě OverDrive) a pak klasické D, 1 a 2.

OverDrive slouží jen na nějaké delší cestování? Jde s ním jezdit i ve městě?

Klasické D řadí všechny stupně?
1 a 2 řadí nějak později (ve vyšších otáčkách) proti D?

Upraveno uživatelem 11. října 2016 13:20:23(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Standa  
#4 Odesláno : 11. října 2016 17:34:50(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 961
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
OD je 4, D je 3, pak 2, 1. Prostě ty polohy blokují přeřazení na vyšší kvalt. Používat OD můžeš pořád.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Robert  
#5 Odesláno : 11. října 2016 18:40:16(UTC)
Robert

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 3.11.2013(UTC)
Zpráv: 799
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 18-krát v 16 příspěvcích
Hurraa Hurraa Hurraa parada ale ja bych ted jezdil dokad to jde a pochytal vsechny nedostatky a prez zimu koupil co je treba z jara na to hupsnul ad v lete muzes bublat Piisk Piisk
Offline Hellborn  
#6 Odesláno : 11. října 2016 19:00:13(UTC)
Hellborn

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 20.7.2012(UTC)
Zpráv: 69
Bydliště: ČR - Olomoucko

Blahořečil: 3-krát
OD jsem myslel, že nějak uzamyká měnič a pomaleji to řadí. Proto jsem se bál to používat i ve městě.

Trochu mě trápí ten vysoký volnoběh za studena. Klesne až po pár kilometrech jízdy a to i když se to nechá docela dlouho zahřát na místě.
Bojím se, abych neublížil tomu automatu, když to s tím zvýšeným volnoběhem zašlápnu někde na křižovatce.
Proto bych laději dřív ladil než jezdil.
Offline Robert  
#7 Odesláno : 11. října 2016 19:11:38(UTC)
Robert

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 3.11.2013(UTC)
Zpráv: 799
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 18-krát v 16 příspěvcích
Juj az nekdy uvidis co s tema nasema rumpalama delame tak se prestanes bat je to poctive zelezo a s tim volnobehem netusim jestli neni nekde dira v sani podtlak nebo karbes po tehle vecech bych sel nejdriv ale moc trojkam nerozumim tak moc neporadim
Ja nic
Napsal: Hellborn Přejít na citovaný příspěvek
OD jsem myslel, že nějak uzamyká měnič a pomaleji to řadí. Proto jsem se bál to používat i ve městě.

Trochu mě trápí ten vysoký volnoběh za studena. Klesne až po pár kilometrech jízdy a to i když se to nechá docela dlouho zahřát na místě.
Bojím se, abych neublížil tomu automatu, když to s tím zvýšeným volnoběhem zašlápnu někde na křižovatce.
Proto bych laději dřív ladil než jezdil.


Offline Dědula  
#8 Odesláno : 11. října 2016 20:08:16(UTC)
Dědula

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 24.4.2014(UTC)
Zpráv: 433
Bydliště: Pelhřimov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Hurraa Hurraa Pěkně dobře, gratuluju k úlovku a co v tom dřímá za bestii?
Offline Hellborn  
#9 Odesláno : 11. října 2016 20:14:49(UTC)
Hellborn

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 20.7.2012(UTC)
Zpráv: 69
Bydliště: ČR - Olomoucko

Blahořečil: 3-krát
Napsal: Dědula Přejít na citovaný příspěvek
Hurraa Hurraa Pěkně dobře, gratuluju k úlovku a co v tom dřímá za bestii?


5.0 V8 s automatickou převodovkou a karburátorem s automatickým sytičem.
Offline holanuvstatek  
#10 Odesláno : 11. října 2016 20:31:37(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,638

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
bude stačit nastavit ten automatickej sytič to zvládneš sám měly by tam bejt tři šroubky na povolení a snad i taková stupnice plus a mínus označ si v jaký poloze to je ted a hni s tím na jednu nebo druhou stranu.taky tam bude šroubek kterej dosedá na vačku co je hřídel škrtící klapky tam by to mělo jít taky doladit.
Offline OndraS  
#11 Odesláno : 11. října 2016 21:21:24(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 574
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
No vida, zrovna myslím v pátek jsem s Bolkem mluvil když jsem ho potkal v OBI, říkal že jsi na řadě :) no a mezitím koukám auto opravdu změnilo majitele. To je dobře, kdyby to Bolek neprodal, musel bych brzo ten vejfuk a startér dělat já :)

Jel jsem v tom jednou - z Karlovejch Varů do Brna v den koupě, ve sněhové vánici někde před Jihlavou jsem myslel že to je můj poslední den v životě.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Jirka_z28  
#12 Odesláno : 12. října 2016 8:50:57(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,213
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 17-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Napsal: holanuvstatek Přejít na citovaný příspěvek
bude stačit nastavit ten automatickej sytič to zvládneš sám měly by tam bejt tři šroubky na povolení a snad i taková stupnice plus a mínus označ si v jaký poloze to je ted a hni s tím na jednu nebo druhou stranu.taky tam bude šroubek kterej dosedá na vačku co je hřídel škrtící klapky tam by to mělo jít taky doladit.


Originálně jsou tam místo šroubů nýty - ty se v případě potřeby musí odvrtat... ale než bych to dělal, nejdřív bych se přesvědčil, že to fakt dělá ta přívěra (sundat filtr a sledovat to, případně rukou pohnout).

Offline Hellborn  
#13 Odesláno : 13. října 2016 8:24:59(UTC)
Hellborn

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 20.7.2012(UTC)
Zpráv: 69
Bydliště: ČR - Olomoucko

Blahořečil: 3-krát
Další hloupe dotazy:
Řadit mezi OD, D, 1 a 2 je možné i za jízdy nebo je nutné zastavit?
Ostatní předpokládám řadit jen v úplně stojícím autě, ale u těch Dček si nejsem jistý a ani předchozí majitel moc nevěděl.

Do pístnic, které drží otevřený kufr vede na každé straně jeden drát.
K čemu je to dobré?
Nestudoval jsem to hlouběji, ale našel jsem jeden utržený, tak ať vím, co opravuji :)

Upraveno uživatelem 13. října 2016 8:26:20(UTC)  | Důvod úpravy: edit řazení

Offline Standa  
#14 Odesláno : 13. října 2016 13:25:01(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 961
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Ano, podřazovat manuálně můžeš za jízdy. Pístnicemi vede elektrika do vyhřívání zadního okna (pokud ho teda máš vyhřívaný).
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline OndraS  
#15 Odesláno : 13. října 2016 14:51:42(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 574
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
Počkej počkej, přeřazovat můžeš za jízdy, to jo, ale má to svoje pravidla. Samozřejmě tam nesmíš volenou rychlost - tzn. D, 2 nebo 1 - nacpat kdykoliv. Jako u manuálu - taky tam nevrzneš dvojku ve stokilometrové rychlosti.
Takže, pokládám za důležité to napsat jednoduše.
Když tam dáš 1, nezařadí to nic jinýho než jedničku.
Když tam dáš 2, zařadí to jedna, dva, a zase konec. Případně to zase podřadí na jedničku.
Když tam dáš D, zařadí to jedna dva tři a konec, nebo zase dolů.
Tyto tzv. "volený kvalty" jsou obvyklý třeba u automatových autobusů. Když máš před sebou velkej kopec, kde by automat řadil nahoru a dolů a zase nahoru a dolů, ťreba 2,3,2,3 atd, protože dvojka se vytáčí a trojka dusí, navolíš tam nižší z těchto kvaltů a nedovolíš mu tu trojku tam dát.
U auta s pětilitrovou V8 to trochu postrádá význam, ostatně nikdy jsem do kopce nedával volenou dvojku ani jedničku ani s mým šestiválcovým Camarem. Zato hodně používám přeřazení z Od na D, protože ten můj sráč ze čtverky na trojku do kopce podřazuje až hodně pozdě, takže mu tam dám Dčko - tedy trojku - dřív, než mě začnou dojíždět HTPčkový Fabie.
Volenou dvojku využívám z kopce ve městě, abych nemusel stát furt na brzdě. Pak to v momentě, kdy už by to chtělo řadit na trojku, ale nemůže, brzdí motorem.
Kickdown víš co je?
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline xjohny  
#16 Odesláno : 13. října 2016 14:59:52(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,243
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Automaty by měly mít ochranu proti přetočení, tj. neměly by dovolit přeřadit třeba na jedničku v rychlosti 130km/h. Nicméně osobně bych to radši nikdy nezkoušel :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Hellborn  
#17 Odesláno : 13. října 2016 15:20:33(UTC)
Hellborn

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 20.7.2012(UTC)
Zpráv: 69
Bydliště: ČR - Olomoucko

Blahořečil: 3-krát
Napsal: OndraS Přejít na citovaný příspěvek
Počkej počkej, přeřazovat můžeš za jízdy, to jo, ale má to svoje pravidla. Samozřejmě tam nesmíš volenou rychlost - tzn. D, 2 nebo 1 - nacpat kdykoliv. Jako u manuálu - taky tam nevrzneš dvojku ve stokilometrové rychlosti.
Takže, pokládám za důležité to napsat jednoduše.
Když tam dáš 1, nezařadí to nic jinýho než jedničku.
Když tam dáš 2, zařadí to jedna, dva, a zase konec. Případně to zase podřadí na jedničku.
Když tam dáš D, zařadí to jedna dva tři a konec, nebo zase dolů.
Tyto tzv. "volený kvalty" jsou obvyklý třeba u automatových autobusů. Když máš před sebou velkej kopec, kde by automat řadil nahoru a dolů a zase nahoru a dolů, ťreba 2,3,2,3 atd, protože dvojka se vytáčí a trojka dusí, navolíš tam nižší z těchto kvaltů a nedovolíš mu tu trojku tam dát.
U auta s pětilitrovou V8 to trochu postrádá význam, ostatně nikdy jsem do kopce nedával volenou dvojku ani jedničku ani s mým šestiválcovým Camarem. Zato hodně používám přeřazení z Od na D, protože ten můj sráč ze čtverky na trojku do kopce podřazuje až hodně pozdě, takže mu tam dám Dčko - tedy trojku - dřív, než mě začnou dojíždět HTPčkový Fabie.
Volenou dvojku využívám z kopce ve městě, abych nemusel stát furt na brzdě. Pak to v momentě, kdy už by to chtělo řadit na trojku, ale nemůže, brzdí motorem.
Kickdown víš co je?


Díky za vysvětlenou. Trochu se s tím automatem popasovávám.
Kickdown jsem neslyšel nikde.

Nějak jsem ze začátku předpokládal, že 1a 2 na zařazený symbol 2 na řadičce bude jakoby víc do síly
než 1 a 2 při zařazeném OD, ale už mi to nějak začíná dávat smysl, na co to tam je :)
Za mě bych řadil jen P a OD Hmmm
Offline xjohny  
#18 Odesláno : 13. října 2016 15:47:44(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,243
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Ta převodovka má jen 4 kvalty, nic víc, takže žádná síla navíc se nekoná :-) Nehledat v tom vesmírnou vědu.
Camaro se rozskočilo...
Offline OndraS  
#19 Odesláno : 13. října 2016 19:25:26(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 574
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
Tak kickdown zjednodušeně, prostě prošlápneš pedál plynu skoro až k podlaze a převodovka okamžitě podřadí. Kromě toho, že se udělá vír v nádrži, vystřelí to dopředu* o poznání rychleji než to doposavaď jelo.

* - v případě motoru V6 nahradit slovní spojení "vystřelí dopředu" formulací "začne opatrně zrychlovat".
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Hellborn  
#20 Odesláno : 14. října 2016 7:44:03(UTC)
Hellborn

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 20.7.2012(UTC)
Zpráv: 69
Bydliště: ČR - Olomoucko

Blahořečil: 3-krát
OndraS:
Ono ani ta moje V8 není žádná střela. Myslím, že by si mě s tou V6kou pojezdil Juj

Pro svůj účel kochačky a výletů to zatím postačí Ja nic
Offline Standa  
#21 Odesláno : 14. října 2016 12:01:50(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 961
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Nevím, jaký výkon má '84, ale '82 měla jen 145HP. U ní bych věřil, že stříkačkový 2,8 neujede (tím spíš, že je těžší a s měkčím podvozkem).
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#22 Odesláno : 14. října 2016 12:13:57(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,243
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Na druhý fbody sešn ujel OndraS pětilitrovýmu 78 Firebirdovi.
UserPostedImage
UserPostedImage

Upraveno uživatelem 14. října 2016 12:19:21(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline Hellborn  
#23 Odesláno : 14. října 2016 13:05:53(UTC)
Hellborn

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 20.7.2012(UTC)
Zpráv: 69
Bydliště: ČR - Olomoucko

Blahořečil: 3-krát
Napsal: Standa Přejít na citovaný příspěvek
Nevím, jaký výkon má '84, ale '82 měla jen 145HP. U ní bych věřil, že stříkačkový 2,8 neujede (tím spíš, že je těžší a s měkčím podvozkem).


Papírově to má 116kw. Opravdu si nedovedu představit s tím závodit nebo zkoušet předjíždět.
Nemám ani v úmyslu kromě těch výfuků nějakej tuning nebo větší úpravy.

Podvozek mám paradoxně hodně tvrdej, ale vzadu je to nějaky přifoukly, tak nevím, jestli už tam někdo něco neladil.
Uvidíme, až se to zvedne, co tam bude za poklady.
Offline OndraS  
#24 Odesláno : 14. října 2016 20:11:25(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 574
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
Bolkovo teď už tvoje auto jsem nikdy nepředjel a taky vím jak jelo zpoza volantu. Rozhodně jede svižněji než ten můj sráč, kterej má stovku za asi 12 vteřin a 1/4 míli za 17 sekund. Trochu líp, ale fakt jenom o jeden jedinej chlup, jede 3.1 Firebird co má kamoš, na čtvrt míli mě ujede asi o půl dýlky... předního blatníku.
Firebird byl pozávoděn, protože se jedná o verzi Esprit, která je naladěná pro tehdejší ekology, takže smradu a kraválu udělá stejně, ale zato míň jede :)
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#25 Odesláno : 14. října 2016 20:18:16(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 574
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
To bylo stejně dobrý tady ta sešn. Ve 2:57 začíná ta sláva, jak šestiválec poprvé a naposled porazil V8, na což jsem dodnes pyšnej :)

http://m.youtube.com/watch?v=TbK7ZhJuinc
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
3 stránek123>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.