Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

3 stránek123>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline dejf  
#1 Odesláno : 20. února 2017 12:11:31(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Ahoj kluci,

chci vás požádat o radu, pomoc. Máte někdo nějaké zkušenosti s motorem TPI?
Znáte někoho, kdo umí tyto motory? Rozumí jim.
U mě nastal problém při cestě z Konopáče, kde jsem půl cesty domů odjel na plaťákuHmmm
Z ničeho nic po asi 100km klidné jízdy z Konopáče motor začal ve Stonařově na křižovatce tarokovat a jel myslím tak na 5 válců, a pak zdechl. Asi po 2 min naskočil a já odjel ještě tak 10km, motor pořád tarokoval a neměl skoro žádný tah a asi 4x za těch 10km zdechl. Tak jsme volali odtah.
Začali jsme s výměnou nových dílů:
Jako první byly svíčky - nepomohlo
- palivový filtr - nepomohlo
- palivové čerpadlo - nepomohlo
- komplet kabeláž ke svíčkám - nepomohlo

někdy se stalo, že jsem auto nastartoval a jelo normálně, najel jsem 40km a žádný problém. Většinou ale když jsem to točil pak zahřáté na max. a pak začal tarokovat a škubat.

pokračovali jsme v dalších výměnách:

- komplet nový rozdělovač - nepomohlo
- indukční cívka - nepomohlo
- MAF senzor
- TPS senzor
- IAC Valve
nakonec Lamba sondu a nic z toho nepomohlo.
Ted už se s tím nedá vůbec jezdit, jak se přidá plyn a má jít do otáček, tak motor zdechne. Pokud běží na volnoběh, tak kolísají otáčky od 400 do 900ot/min , spálený benzín má nestandartní zápach, až čpí do nosu a pak i oblečení smrdí několik dní..
u nás všichni mají karburátor z okolí a ani Zdenda Bulín už si s TPI neví rady.
Má někdo ještě nějakou myšlenku, co by to mohlo dělat? Jestli nějaké jiné čidlo co jsme nepsal, že jsme měnili, nebo něco jiného.
Nastartování je normální, okamžitě na první brnknutí.

večer dám na youtube.cz video jak se motor chová a hodím sem odkaz.

díky za každou info, radu

David

GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline xjohny  
#2 Odesláno : 20. února 2017 13:11:48(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,244
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Čpí po nespáleným benzínu? Moc bohatý? Neodešel, nebo neprotýká ten TPI vstřikovač? To má jeden nebo dva nahoře žejo?
Když jste měnili čerpadlo a filtr, tak předpokládám, že jste nejdřív změřili tlak paliva?

Neucpal se výfuk / katalyzátor?

Mimochodem, bez důkladné analýzy nenakupuj zbytečně věci, zrovna MAF a palivový čerpadlo nejsou levný věci a zbytečně lítaj peníze komínem.

Upraveno uživatelem 20. února 2017 13:15:22(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline dejf  
#3 Odesláno : 20. února 2017 14:34:11(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
Čpí po nespáleným benzínu? Moc bohatý? Neodešel, nebo neprotýká ten TPI vstřikovač? To má jeden nebo dva nahoře žejo?
Když jste měnili čerpadlo a filtr, tak předpokládám, že jste nejdřív změřili tlak paliva?

Neucpal se výfuk / katalyzátor?

Mimochodem, bez důkladné analýzy nenakupuj zbytečně věci, zrovna MAF a palivový čerpadlo nejsou levný věci a zbytečně lítaj peníze komínem.


no my jsme netušili co s tím může být, proto jsme začali svíčkama a palivovým filtrem, vypadalo to totiž jako by to dávalo málo benzínu a tak jsme dali i nové čerpadlo do nádrže a na první pohled byla hadička přepadu zteřelá a mysleli jsme si, že to nasávalo vzduch. Ale po výměně problém nevyřešen. Tlak paliva jsme neměřili.
A vzhledem k tomu, že pokud je nějaký senzor, ventil špatný, tak se to dá zjistit výměnou za jiný a toto jen tak nikdo doma nemá jako náhradní. No a za další objednávat díly po jednom z USA je nesmysl, tak jsme to vzali vše naráz jednou cestou a vlastně ty nejdůležitější komponenty mám nové, ale jaksi bez očekávaného výsledku Doprrr Nevadí mi to, že jsme dali tyto díly nové, aspoň tam jsou nové, ale že nic z toho nepomohlo a zakopaný pes je jinde..
Čpí to po špatně spáleným bezínu, jako by byla bohatá směs.
Jestli odesel a nebo protéka TPI vstrikovac, to nevim.. Jak to zjistím?

D.
GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Offline xjohny  
#4 Odesláno : 20. února 2017 14:46:00(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,244
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Nejjednodušší je ho demontovat (nevim jestli je to celá lišta nebo je volně na hadici) a sledovat co se děje při zapnutí zapalování (NESTARTOVAT). Uslyšíš běžet čerpadýlko. Udělej to několikrát za sebou aby se to natlakovalo a pak sleduj, jestli neprokapávají.

Máš tam kat? Podle mě nejjednodušší jak zjistit jestli je ucpanej je ho odpojit a zkusit jak se změní chod motoru. Lambdu za katem to mít nebude, takže auto nic nepozná.

Upraveno uživatelem 20. února 2017 14:51:12(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline xjohny  
#5 Odesláno : 20. února 2017 14:59:23(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,244
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Taky by se mohl rozbít regulátor tlaku paliva, špatným regulátorem může protýkat palivo skrze podtlakovou hadičku. To se taky jednoduše zjistí tím, že z něj ten podtlak odpojíš a sleduješ, jestli tamtudy neleze ven benzín.

Tady je vidět kde je:


Každopádně to vypadá, že musíš vyndat vrchní sání (plenum). Motor běžet nemusí ani v tomto případě, stačí to čerpadlo.

Upraveno uživatelem 20. února 2017 15:05:13(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline Jirka_z28  
#6 Odesláno : 20. února 2017 19:19:18(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,213
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 17-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
a co benzín? nenastalo to chvíli po tankování? Kdyby byl špatnej a časem se ještě víc pokazil...
Offline Standa  
#7 Odesláno : 20. února 2017 20:00:14(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 961
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
TPI je klasický vicebodový vstřikování. Takže špatný vstřikovač by neměl tolik ovlivnit celý motor. Co hlásí jednotka a co z ní případně leze za jízdy? Nedivil bych se kolapsu ŘJ nebo problému s kabely.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline OndraS  
#8 Odesláno : 20. února 2017 20:29:51(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 578
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
Ten rozdělovač jste měnili celej, nebo zůstal starej zapalovací modul? Jmenuje se to ICM, ignition control module.

Měnil jsem to u obou V6tek co mám na starosti. Camaro chcípalo při velkým zahřátí, fajrák to dělal asi po deseti minutách jízdy.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#9 Odesláno : 20. února 2017 20:38:22(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 578
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
To co popisuje xjohny, je ale TBI, tzn jednobodový vstřikování. TPI je jinej název pro MPi, tzn vstřikovačů je osm. Taky jsem kdysi řešil, že by třeba vstřikovač propouštěl, ale už hodně lidí mi říkalo, že to je velmi malá pravděpodbnost, takto prý málokdy odejde.

Tu váhu vzduchu apod. jste měnili zbytečně, auto jede i když je vadná nebo odpojená, svítí Service engine, ale auto jede bez zásadních problémů. Kompl pozná že je něco blbě a najede na defaultní data a podle nich řídí motor.

Zásadní otázka viz Standa:
- svítí Service Engine Soon?
- je ta kontrolka vůbec funkční?
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline holanuvstatek  
#10 Odesláno : 20. února 2017 21:02:47(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,638

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Fišer Liběšice ten má tyhle auta zmáknutý 608134452
Offline dejf  
#11 Odesláno : 20. února 2017 21:03:50(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Napsal: OndraS Přejít na citovaný příspěvek
To co popisuje xjohny, je ale TBI, tzn jednobodový vstřikování. TPI je jinej název pro MPi, tzn vstřikovačů je osm. Taky jsem kdysi řešil, že by třeba vstřikovač propouštěl, ale už hodně lidí mi říkalo, že to je velmi malá pravděpodbnost, takto prý málokdy odejde.

Tu váhu vzduchu apod. jste měnili zbytečně, auto jede i když je vadná nebo odpojená, svítí Service engine, ale auto jede bez zásadních problémů. Kompl pozná že je něco blbě a najede na defaultní data a podle nich řídí motor.

Zásadní otázka viz Standa:
- svítí Service Engine Soon?
- je ta kontrolka vůbec funkční?


kluci díky za vaše názory,

řídící jednotka za jízdy nic nehlásila, ano po tomto problému, kdy jsem s autem ještě tak nejak popojizdel.
Kontrolka Service engine funguje. Hned jak jsme odpojili treba váhu vzduchu , tak se rozsvítila, po pripojeni zhasla. Bouri mi zjistil z konektroru RJ i kody chyb a vahu vzduchu to ukazovalo. Po odpojeni bateie na 10 min se chyby smazaly.
ICM - ignition control module , je nový v rozdělovači. je komplet novej.
Mel jsem na Konopac plnou nadrz z Benziny, takze myslim kvalitni benzin. Pak jsem tankoval asi za mesic po tomto problému, když auto ještě tak nejak jezdilo - občas :-). Mysleli jsme si, že jak klesl v nádrži benzín, tak to udelalo tento problém, proto jsme sli i cestou novej palivovej fitr a palivové cerpadlo.

Na videu to tak rozpoznat nejde,ale motor se chvěje a jako by šel na 5 válců. A z toho jde normálně chvíli, pak zase se chvěje a tarokuje. Jak přidám a má nasát vzduch, tak chcípe a občas střelí do válce.

tady je vdeo:

Upraveno uživatelem 20. února 2017 21:08:44(UTC)  | Důvod úpravy: -

GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Offline OndraS  
#12 Odesláno : 20. února 2017 21:27:56(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 578
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
Tak já bych to viděl na preventivní písknutí káblů. Vyloučil bych tady ty kokotiny jako IAC, MAF, Oxygen senzor. Bez nich auto fachčí i tak. Soustředil bych se na káble od rozdělovače, tzn. právě od zapalovacího modulu nebo jestli to vede už z kompijůtru. Máš vod toho schéma nebo máme nějaký nahodit?

I když, jestli tomu teda rozumim, našli jste nějakou příčinnou souvislost s teplem? Tím by se zase vylučovala ta kabeláž ale asi :/
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#13 Odesláno : 20. února 2017 21:31:36(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 578
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 14-krát v 12 příspěvcích
Jo a hele, mezi motorem a kastlí je překostření, takovej měděnej dracounek asi 6mm širokej, je OK?
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Standa  
#14 Odesláno : 21. února 2017 6:39:16(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 961
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Ideální by bylo sehnat na půjčení ŘJ. a na zkoušku prohodit... On by klidně mohl být problém se špatným načítáním mapy dávkování benzínu. Po odpojení té váhy vzduchu případně lambdy se chová stejně? Jde mi o to, jestli se chová špatně i při open loop režimu. Měřili jste průtok benzínu až ke vstřikovačům, jestli ho něco neškrtí? Jinak to vstřikování by mělo být Bosch (na rozdíl od V6).
Edit: zkoušel Bouri načítat data z jednotky i za chodu?

Upraveno uživatelem 21. února 2017 6:46:36(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#15 Odesláno : 21. února 2017 8:08:26(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,244
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Napsal: holanuvstatek Přejít na citovaný příspěvek
Fišer Liběšice ten má tyhle auta zmáknutý 608134452

Neblazni, vždyť je to na druhý straně republiky.

Dejve, blbý dotaz, zkoušel jsi to i bez vzd. filtru?
Camaro se rozskočilo...
Offline dejf  
#16 Odesláno : 21. února 2017 8:32:45(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Napsal: Standa Přejít na citovaný příspěvek
Ideální by bylo sehnat na půjčení ŘJ. a na zkoušku prohodit... On by klidně mohl být problém se špatným načítáním mapy dávkování benzínu. Po odpojení té váhy vzduchu případně lambdy se chová stejně? Jde mi o to, jestli se chová špatně i při open loop režimu. Měřili jste průtok benzínu až ke vstřikovačům, jestli ho něco neškrtí? Jinak to vstřikování by mělo být Bosch (na rozdíl od V6).
Edit: zkoušel Bouri načítat data z jednotky i za chodu?


Kluci,

RJ mám půjčenou z CAMARO V8 TPI, ale jaksi je jiná :-( a neznám nikoho, kdo má stejnou RJ jako já. Bouri zkošel načíst data přes PC a neslo mu to. Měl ji i rozdělanou a opticky zkoumal tištáky a nic nenašel.
Po odpojení váhy vzduchu se rozsviti Servis Motor a myslím že to po chvili chíplo ( to jsme delali před pul rokea mezi tim tisíc dalších variant, takze to si presne nepamatuju ).
Po odpojeni lambdy nebyl znát žádný rozdíl v chodu motoru.
Průtok benzínu jsme neměřili, ke vstřikovačům, to ani nevim jak se delá. Je divný, že z toho to fakčí chvíli normálně na 8 válců pár sekund a pak začne zlobit a tarokovat a dusit se.

Ondro, to překostření jsme kontrolovali a bylo to trochu volné, ale to byla snad první věc a hned jsme to dotáhli a beze změny.
Rozdělovač, idukční cívka , svíčky a veškerá kabeláž k těmto věcem je nová. A schéma nemám. S teplem jsme žádnou souvislost nenašli.

Jinak jsem jen tak opět zkusil odpojit IAC Valve a nejakej konektor kousek pod IAC ( viz přiložené foto, jak ukazuju prstem, co to je? Senzor teploty vody? )

http://dejf11.rajce.idnes.cz/Firebird/#senzor.jpg

a zkusil nastartovat. Hned to chytlo a krasne na 8V to vyletělo do otáček, ale asi 3x jsem prošlápl plyn a pomalu chcípal a bylo slyšet jak hodně nahlas saje vzduch, jak mu došel, zdechl. Pak jsem to opět připojil a nastartoval a ono se to chovalo uplně stejně. Tak jsem odpojil baterku na 30min a potom zkusil a zase, to samé. Ani volnoběh to nedrželo a hrozne to syčelo ze sání až to zdechlo asi po 10 sek. Tak jsem zkoušel otočit klíček ( bez nastartováni ) a zase zpet a zase otocit, tak aby bzučelo čerpadlo a pak jsem nastartoval a hned plyn na plno - no a po této laboraci to přestalo syčet, chcípat i na volnoběh a chová se to jako před tím, než jsem odpojil na zkoušku IAC a ten konektor dole na foto. Takže vážně nevím co to má znamenat. Pořád mě to příjde, jako by to bylo něco kolem toho vzduchu, nasávání, ale nevím..

Auto jsem koupil v Bratislavě a psal jsem tomu co mi ho prodal, on tam má prý dva kámoše co se již roky zabývají motory TPI, prý koupí karbec motor a předělávají na LT1 a prý je znají na zpaměť, tak jsem zvědav co poradí :-)
GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Offline dejf  
#17 Odesláno : 21. února 2017 8:36:37(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
Neblazni, vždyť je to na druhý straně republiky.

Dejve, blbý dotaz, zkoušel jsi to i bez vzd. filtru?


Honzi ano zkoušel bez vzd. filtru

Pro mě by byl ideál servis někde kolem Brna a okolí, někdo kdo s tím má zkušenosti.
GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Offline Standa  
#18 Odesláno : 21. února 2017 9:14:53(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 961
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Senzor na foto je nejspíš čidlo teploty pro ŘJ. Pokud ano, tak odpojením dostane jednotka informaci o extrémní zimě. Proto se snaží zvýšit otáčky přidáním vzduchu i benzínu. Čidlo má velký odpor za studena a malý za tepla.
Ještě mě napadlo, jestli nemůže při zatížení blbnout předstih, ale to asi taky máte zkontrolovaný.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline dejf  
#19 Odesláno : 21. února 2017 11:43:53(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Napsal: Standa Přejít na citovaný příspěvek
Senzor na foto je nejspíš čidlo teploty pro ŘJ. Pokud ano, tak odpojením dostane jednotka informaci o extrémní zimě. Proto se snaží zvýšit otáčky přidáním vzduchu i benzínu. Čidlo má velký odpor za studena a malý za tepla.
Ještě mě napadlo, jestli nemůže při zatížení blbnout předstih, ale to asi taky máte zkontrolovaný.


předstih jsme měřili stroboskopem s Bourim
To čidlo nejpíš funguje, jelikož jak jsem ho odpojil, tak se rozsvítila chyba motoru a jak jsem zapojil konektor nazpět, tak to zhaslo..
Jinak motor běží i na volnoběh špatne, ne jen při zatížení. Na volnoběh kolísají docela dost otáčky a motor se třepe, vibruje nestandartně

GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Offline dejf  
#20 Odesláno : 21. února 2017 12:27:12(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
Taky by se mohl rozbít regulátor tlaku paliva, špatným regulátorem může protýkat palivo skrze podtlakovou hadičku. To se taky jednoduše zjistí tím, že z něj ten podtlak odpojíš a sleduješ, jestli tamtudy neleze ven benzín.

Tady je vidět kde je:
Každopádně to vypadá, že musíš vyndat vrchní sání (plenum). Motor běžet nemusí ani v tomto případě, stačí to čerpadlo.




Tak zde odpověď mechanika z Bratislavy

"Vyzera to ze auto bezi na chudobnu zmes pocas akceleracie. Treba premerat TPS, MAP hodnoty, staci na to voltmeter. Potom skontrolovat tlak paliva, funkciu regulatora tlaku. A potom este tesnost sacieho systemu, prisavat moze falosny vzduch aj cez vadne EGR"

takže kluci stejná odpověď jako pišete i tady, tak to budu muset rozhodit a kouknout na to, stav hadic a regulátoru, popř EGR ( jak zjistím špatnou funkčnost EGR ? )

Ještě ted si vzpomínám, když tu mluvíme u regulátoru benzínu, hadičkách atd. Tak co si ted vzpomínám, tak ještě když auto jezdilo, tak jsem občas cítil někde ve předu nespálený čerstvý benzín. Nikdy jsem nenašel žádné místo pod autem, že by bylo mokré a ani v motoru jsem neviděl nic mokrého. Citil jsem to tak 5x za pul roku , takže né pokaždé jízdě. Jen někdy.

Ještě malá otázečka. Než jsme měnili benzínové čerpadlo, tak vím, že jsme to zkoušeli několikrát za sebou nastříkat benzín do systému před nastartováním. A čerpadlo bzučelo, pak jsem otočil klíček nazpět a když jsem klíček hned otočil, tak nebzučelo. Musel jsem klíček nechat tak 20-30 sek v klidu a pak otocit, a to zase bzučelo a stříklo benzin. Ale ted co jsem včera vypozoroval, tak bzuci po kazdem otoceni klicku okamzite za sebou. To znamena ze porad dostrikava bezin. Sakra jak to má být?
Ja myslel že cerpadlo natlakuje nastrine benzin do systemu a pak jak otocim klickem by mělo byt v klidu. Az tak po tech dejme tomu 30 sekudách by bzučet znovu, ze to pozna kdy je správne natlakováno. To ze bzuci porád, by znamenalo ztráta tlaku v palivovém systému?

Upraveno uživatelem 21. února 2017 12:50:38(UTC)  | Důvod úpravy: -

GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Offline xjohny  
#21 Odesláno : 21. února 2017 13:20:00(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,244
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Mně to z popisu závad spíš zní, jako že to jede na moc bohatou než chudobnou směs.

To že jsi cítil benzín není dobře - buď nefunguje EVAP (ale to by nemělo vliv na ty problémy) a nebo, jak jsem psal výše nefunguje regulátor tlaku paliva. Je schovaný v sání, ale teoreticky by ses mohl dostat na tu podtlakovou hadičku co do něj vede. Tu zkus odpojit a sleduj, zda z ní třeba neteče benzín.

Říkáš, že když zapneš zapalování tak se sepne čerpadlo, chvilku potichu a sepne se zase? -> únik benzínu, nejspíš regulátorem tlaku

Já jsem si na tohle bádání koupil tenhle budík, šikovná věc:
https://www.amazon.com/A...ron+fuel+pressure+tester

Teoreticky koupíš i tady v Česku nějakou variantu, pokud bude mít správný nástavec na ventilek na palivové liště.
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#22 Odesláno : 21. února 2017 13:24:47(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 961
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Co se týká EGR, tak nejjednodužší bude ucpat jeho výstup u sání, případně ho úplně sundat a ucpat i podtlakovou hadičku.

Čerpadlo benzínu podrží ŘJ po zapnutí zapalování na chvilku (pár sekund - dle manuálu 1,5-2s). Po nastartování ho drží sepnutý čidlo od tlaku oleje. Nebo ho drží sepnutý ŘJ podle signálu zapalování. Nejspíš je tam i časování, které neumožní ho sepnout okamžitě znovu. Jinak podle tlaku by spínat nemělo, prostě za chodu tlačí benzín pořád a ten přebytečný se vrací do nádrže.

Upraveno uživatelem 21. února 2017 13:39:26(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline dejf  
#23 Odesláno : 21. února 2017 13:54:05(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
Mně to z popisu závad spíš zní, jako že to jede na moc bohatou než chudobnou směs.

To že jsi cítil benzín není dobře - buď nefunguje EVAP (ale to by nemělo vliv na ty problémy) a nebo, jak jsem psal výše nefunguje regulátor tlaku paliva. Je schovaný v sání, ale teoreticky by ses mohl dostat na tu podtlakovou hadičku co do něj vede. Tu zkus odpojit a sleduj, zda z ní třeba neteče benzín.

Říkáš, že když zapneš zapalování tak se sepne čerpadlo, chvilku potichu a sepne se zase? -> únik benzínu, nejspíš regulátorem tlaku

Já jsem si na tohle bádání koupil tenhle budík, šikovná věc:
https://www.amazon.com/A...ron+fuel+pressure+tester

Teoreticky koupíš i tady v Česku nějakou variantu, pokud bude mít správný nástavec na ventilek na palivové liště.


S tím čerpadlem to myslím, tak že při otočením klíčku se sepne čerpadlo a bzučí - je slyšet a pak vypne a bud nastartuju a nebo otočim klicem zpet. No a dle mě by to mělo po otočení sepnout, tedy zabzučet a vypnout se. Když hned během 2 sek znovu otočím klíček do polohy před nastartováním, tak by už čerpadlo nemělo sepnout, nemělo by znovu stříkat benzín do systému. Až poté co dám klicek nazpět, počkám tak 30 sekund a otočím znovu, tak opět zabzučí a stříkne benzín.
Jenže mě to čerpadlo prostě bzučí a stříká když klíčkem otáčím několikrát za sebou, třeba 5x a pokaždé zabzučí. Vůbec nepotřebuje žádnou 30 sek pauzu. Snad jakoby se strácel tlak v palivovém systému a čerpadlo pořád muselo spínat a dávat tam benzín. A potom by byla varianta jak píšeš, že je unik benzínu někde regulátorem.

Když jsme byli v počátcích a právě řešili to čerpadlo že asi již bude slabě dávat, tak se mnohokrát stalo, že to nešlo nastartovat vůbec a pomohlo několikrát otočit klíčkem, stříknout čerpadlem benzín a pak klíček zpět, počkat 30 sek a znovu stříknout benzín a znovu a znovu, tak 6-8x jsem to dělal a pak motor naskočil a běžel, někdy dokonce uplně normálně. Už od začátku jsme měli podezření na špatný příkon benzínu do motoru. Ale po výměně čerpadla, filtru paliva jsme se brátili na jinou stranu bádání a výměn jiných dílů Hmmm
A ted se tady společne zase dostáváme k otázce paliva, tlaku .... A to co zde pisete, tak jsme nezkouseli, nemenili...

GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Offline xjohny  
#24 Odesláno : 21. února 2017 14:11:38(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,244
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
No jak píšu, základem je si ověřit fakta, než v tom začneš vyměňovat díly. A kromě sledování jiskry je druhým nejdůležitějším faktem tlak paliva:
- co to dělá při sepnutým zapalování (mělo by se natlakovat mezi 38-47psi)
- co to dělá po vypnutym zapalování (může pomalilinku klesat, nikoliv rychle)
- co to dělá za běhu motoru / při přidání plynu (mělo se víceméně pořád držet v rozmezí 40psi)

Upraveno uživatelem 21. února 2017 14:12:27(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline xjohny  
#25 Odesláno : 21. února 2017 14:14:21(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,244
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 76-krát
Blahořečen: 132-krát v 113 příspěvcích
Tohle by se tam mohlo dát připojit:
https://www.mojedilna.cz...soustavy-benzin-d320.htm

Tady by měl být ten ventil u TPI:
UserPostedImage

Upraveno uživatelem 21. února 2017 14:15:46(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
3 stránek123>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.