Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

5 stránek«<2345>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline fik  
#76 Odesláno : 13. května 2014 13:28:08(UTC)
fik

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 11.1.2010(UTC)
Zpráv: 1,078
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 17-krát v 16 příspěvcích
Standa napsal:
Tady celé povídání od Ing. Černého

http://www.pk-oil.cz/con...t/14-informace-o-olejich

v podstatě z toho vychází, že všechno na trhu ve vhodný výkonnostní třídě je srovnatelný (a použitelný) a není vhodné do oleje nic přidávat.
A taky, že na údaje minerál - syntetika netřeba koukat.



potrebuji vymenit oil, a informaci mnoho a vysledek zadnej az jsem s toho jelen Ja nic

puvodni vlastnik motoru daval 10W40 castrol ale jakej ?

pravda ci nepravda o mineralech je nejaka zavadejici ?

camaro najezdi max 1000km za rok , vetsinou na plne otacky , bylo mi receno ze mineral neni na tento rezim uplne vhodnej ???

no babo rad ??????
Offline MartinG  
#77 Odesláno : 13. května 2014 13:31:19(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.9.2012(UTC)
Zpráv: 2,160
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Fiku taky nevim co do toho dat takze leju zatím mineral pro stary motory od castrolu ale nebranil bych se taky nejaky 10 na něco, taktéž prosím o rady ale vynechte fritovací oleje apodobně
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline xjohny  
#78 Odesláno : 13. května 2014 13:57:31(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,207
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 74-krát
Blahořečen: 131-krát v 112 příspěvcích
Za mě: 10W-40, API SL/CF, takže vlastně cokoliv, kromě plný syntetiky. Catrol mi tedy vychází jedině Magnatec. Dnešní oleje mažou dobře všechny, takže bych se nebál ani Mogulu :-)

Upraveno uživatelem 13. května 2014 13:59:56(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline MartinG  
#79 Odesláno : 13. května 2014 14:01:44(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.9.2012(UTC)
Zpráv: 2,160
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
10/40 nerozpustí mi to najednou usazeniny ? abych to nezcubil
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline TransAm79  
#80 Odesláno : 13. května 2014 14:08:32(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 143
Bydliště: Česk&#233; Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Já dřív dával Castrol Magnatec 15W-40.
Teď jsem přešel na XT 15W-40 od Elitu ( www.elit.cz ). Tlak oleje podle budíku na palubovce šel s XT lehce nahoru. Podle specifikace API (SF) by měl být našim motorům nejblíž:

"SF - Oleje pro vysoce namáhané motory vyrobené v letech 1980 – 1988"

API by měla specifikovat množství zinko-fosforečných přísad, které se údajně u novějších specifikací snižují.



Offline xjohny  
#81 Odesláno : 13. května 2014 14:57:19(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,207
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 74-krát
Blahořečen: 131-krát v 112 příspěvcích
Volil bych podle stavu motoru, když nebyl dole nikdy moc dělanej, tak možná spíš 15W-40, ale už je to dost hustý a hůř maže za studena. Nejdůležitější je, bych řekl, co nejrychlejš dostat cokoliv kluzkýho na hydroštely.
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#82 Odesláno : 14. května 2014 6:19:45(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Co jsem četl, tak obsah rozpouštěcích aditiv je obdobný ve všech olejích s výkonovou specifikací odpovídající aspoň 80.létům. Proto spousta výrobců ani pořádně nepíše, jak velkej podíl syntetiky používá. Z hlediska hustoty bych to bral spíš podle spotřeby oleje v motoru. S 10W-40 neuděláš chybu. Na letní ježdění bude dobře fungovat i 15W-40. Tam je důležitější ten motor nechat chvíli (aspoň 20s) bublat bez zátěže kvůli promazání. Co se týká těch zinkofosforečných přísad bych si nedělal hlavu. Dobře mažou, ale zase poškozují povrchy korozně. Proto jsou v olejích nahrazovány jinými aditivy.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline jarekbk  
#83 Odesláno : 3. března 2015 20:06:01(UTC)
jarekbk

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 12.3.2014(UTC)
Zpráv: 134
Bydliště: blansko

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
cau dnes jsem nasel stitek na motoru te tam nekdo pouzival 10w30 je to dobre nebo spatne?
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990
Offline Standa  
#84 Odesláno : 3. března 2015 21:07:28(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Tahle viskozita byla doporučovaná výrobcem (5W30, 10W30, 30 podle obvyklých provozních podmínek). Ale mnohem důležitější je výkonová specifikace. Navíc takhle řídkej olej tam byl hlavně kvůli snižování spotřeby a amící ho běžně mění po půlroce. U staršího motoru se navíc běžně doporučuje přejít na vyšší viskozitu.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline jarekbk  
#85 Odesláno : 3. března 2015 21:55:10(UTC)
jarekbk

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 12.3.2014(UTC)
Zpráv: 134
Bydliště: blansko

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
co bys tam dal ty konkretne ?
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990
Offline Standa  
#86 Odesláno : 4. března 2015 8:03:43(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Já používám Helix HX3, protože celkem sedí k původní API specifikaci. Navíc jezdím jen od jara do podzimu, takže mě to zimní číslo viskozity netrápí. Stejně to je i u obou trojkových Camar u nás v rodině. A cena toho oleje je taky hezká.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline NeoN  
#87 Odesláno : 4. března 2015 11:43:56(UTC)
NeoN

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 15.4.2014(UTC)
Zpráv: 425
Bydliště: Kladno

Blahořečil: 32-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Já dal tento
http://www.elotechnik.cz/files/products_images/product_middle/v/V531458313.jpg
Offline Standa  
#88 Odesláno : 4. března 2015 13:10:09(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Tuhle jsem na něj taky někde koukal a taky to bylo podobný. Jenom pohlídat tu specifikaci dle API, protože tyhle Moguly jsem viděl v různých specifikacích. Odpovídal tuším i M7AD.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline jarekbk  
#89 Odesláno : 4. března 2015 23:26:02(UTC)
jarekbk

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 12.3.2014(UTC)
Zpráv: 134
Bydliště: blansko

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Jaka ma byt api specifikace?
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990
Offline jarekbk  
#90 Odesláno : 5. března 2015 0:16:48(UTC)
jarekbk

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 12.3.2014(UTC)
Zpráv: 134
Bydliště: blansko

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
http://www.znackoveoleje...CANADA-SUPREME-10W-30-1l Pokazim neco tady tim olejem do pontiac 5.0 r.v.91?
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990
Offline NeoN  
#91 Odesláno : 5. března 2015 5:32:41(UTC)
NeoN

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 15.4.2014(UTC)
Zpráv: 425
Bydliště: Kladno

Blahořečil: 32-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Napsal: NeoN Přejít na citovaný příspěvek
Já dal tento
http://www.elotechnik.cz/files/products_images/product_middle/v/V531458313.jpg


Na mě nekoukejte, já mám starý motor 5.0 V8 a ten potřebuje něco jiného. Pán přede mnou dal 10W40 polosyntetiku a přál bych vám vidět co to uvolnilo za kusy karbonu. API SL/CF

Upraveno uživatelem 5. března 2015 5:34:23(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Standa  
#92 Odesláno : 5. března 2015 6:56:28(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Napsal: jarekbk Přejít na citovaný příspěvek
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/0/5/703-PETRO-CANADA-SUPREME-10W-30-1l Pokazim neco tady tim olejem do pontiac 5.0 r.v.91?


API SN je moc nový. To bych neriskoval. Hledej něco s API SG (maximálně SJ)
Edit: obvykle je to ale 10W40, 15W40. Pokud chceš za každou cenu s viskozitou 30, tak něco takovýhle http://www.eshop-rychle....LY-1266-Rasenmaher-Ol-5L

Upraveno uživatelem 5. března 2015 7:02:42(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Speee  
#93 Odesláno : 5. března 2015 13:27:13(UTC)
Speee

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 22.8.2011(UTC)
Zpráv: 308
Bydliště: Kol&#237;n - Ovč&#225;ry

Blahořečil: 13-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Napsal: jarekbk Přejít na citovaný příspěvek
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/0/5/703-PETRO-CANADA-SUPREME-10W-30-1l Pokazim neco tady tim olejem do pontiac 5.0 r.v.91?


já ho leju už pět let do svý 3.4 v6
Jak to nesmrdí benzínem, tak to nepatří na silnici...
Offline Standa  
#94 Odesláno : 5. března 2015 15:04:06(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Asi jsi ten motor neměl moc zaneřáděný. Taky je to trochu novější auto a normy se mezitím měnily.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Dědula  
#95 Odesláno : 5. března 2015 18:18:00(UTC)
Dědula

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 24.4.2014(UTC)
Zpráv: 433
Bydliště: Pelhřimov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Majitel přede mnou dával taky Magnatec 15W-40, já dávám to samý. V čem je teda rozdíl mezi tímhle a tím od Elitu(myslím ve složení, krom těch tlaků)?

Napsal: TransAm79 Přejít na citovaný příspěvek
Já dřív dával Castrol Magnatec 15W-40.
Teď jsem přešel na XT 15W-40 od Elitu ( www.elit.cz ). Tlak oleje podle budíku na palubovce šel s XT lehce nahoru. Podle specifikace API (SF) by měl být našim motorům nejblíž:

"SF - Oleje pro vysoce namáhané motory vyrobené v letech 1980 – 1988"

API by měla specifikovat množství zinko-fosforečných přísad, které se údajně u novějších specifikací snižují.





Offline jarekbk  
#96 Odesláno : 5. března 2015 22:02:48(UTC)
jarekbk

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 12.3.2014(UTC)
Zpráv: 134
Bydliště: blansko

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Napsal: Standa Přejít na citovaný příspěvek
API SN je moc nový. To bych neriskoval. Hledej něco s API SG (maximálně SJ)
Edit: obvykle je to ale 10W40, 15W40. Pokud chceš za každou cenu s viskozitou 30, tak něco takovýhle http://www.eshop-rychle....LY-1266-Rasenmaher-Ol-5L


Docela me zarazilo to ze je do sekacek. No tak dnes me rekl kamos ze by take dal 15w40 tak asi dam na tebe. Doporucil mopar
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990
Offline Standa  
#97 Odesláno : 6. března 2015 6:57:45(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Málo platný, ono takhle starých aut z Ameriky tu nejezdí tolik, aby byl takový olej pro auta s viskozitou 30 běžně na krámech. Starý evropy potřebují 40. A novější auta maj větší tlaky, užší kanálky, jiný materiály... a proto jsou ty moderní oleje jinačí a mají víc rozpouštěcích přísad. Tak zbývá zahradní technika. Nicméně se toho sekačkovýho oleje taky není potřeba bát, protože v sekačce dostává zejména teplotně větší záhul než v autě.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline jarekbk  
#98 Odesláno : 6. března 2015 7:25:42(UTC)
jarekbk

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 12.3.2014(UTC)
Zpráv: 134
Bydliště: blansko

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Tak asi po dvou hodinach brouzdani po netu jsem 15w40 nasel vazne jen shell helix h3. Nenasel jsem ani mopar ani petr canada.
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990
Offline TransAm79  
#99 Odesláno : 17. srpna 2015 19:07:55(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 143
Bydliště: Česk&#233; Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Blíží se zase výměna oleje v motoru a tak jsem dnes vyrazil do Elitu pro nový. Bohužel jsem zjistil, že přestali prodávat, co jsem tam doteď lil - XT Silver 15w40 s API specifikací SF.
Nabídli mi spešl olej pro youngtimery ze 70-80tých let s API SF - Östol 15w50.

http://www.oestol.com/oe.../artikel/sae-15w-50.html

Co myslíte... Nebude už ta "padesátka" na léto moc hustá?

Offline Standa  
#100 Odesláno : 18. srpna 2015 6:28:32(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 949
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Mě to přijde zbytečně hodně. Jestli chceš držet API SF, tak bych dal MOGUL SUPER STABIL 15W-40 https://eshop.paramo.cz/...aspx?kodproduktu=V531336
Jinak bych se nebál toho Shell HX3.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
5 stránek«<2345>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.