Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Okolojedouci  
#1 Odesláno : sobota 26. února 2011 17:51:23(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Ahoj,

měl bych dotaz, sleduju teď, že se mi motor zahřeje nějak příliš rychle, kolem čtyřech pěti minut a jsem na normální teplotě (80, 90, teď nevím, ale prostě je to teplota jaká tam při provozu vždy byla). Nevím jestli je to tou zimou nebo je někde něco špatně...nebo je to normální. Jinak na té teplotě to zůstane, žádné přehřívání, krásně se pak drží. Pokud si vzpomínám, tak to vždy trvalo mohem dýl.
Offline Cámo  
#2 Odesláno : sobota 26. února 2011 18:35:51(UTC)
Cámo

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 778
Bydliště: Střelice u Brna

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 3-krát v 3 příspěvcích
Za 5 minut v mrazu, aby byla teplota hned v provozní? To asi ne.

Opatrně po těch 5-ti minutách, nebo jak bude ta provozní teplota, tak šáhni na hadici od chladiče, jestli je teplá nebo ne. Jestli teplá nebude, tak bych to viděl na snímač teploty, kterej je na pravé straně motoru z pohledu, kdy čučíš na motor zepředu :-)
HD's coming
Offline Okolojedouci  
#3 Odesláno : sobota 26. února 2011 20:07:25(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Mně se právě nezdá, že by ten senzor ukazoval zle, když to pak ukazuje teplotu jaká by být měla. Ale vylítne to právě neskutečně rychle. Na tu hadici mrknu. Je vůbec možný, že by se to takhle rychle zahřálo, ponechme stranou, že by byl špatnej senzor? A co by to případně mohlo dělat?
Offline sejki  
#4 Odesláno : sobota 26. února 2011 20:27:13(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
vetsinou kdyz rychle vylitne teplota na ukazateli tak je cidlo ve vzduchove bubline.
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline Okolojedouci  
#5 Odesláno : sobota 26. února 2011 21:49:00(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
sejki napsal:
vetsinou kdyz rychle vylitne teplota na ukazateli tak je cidlo ve vzduchove bubline.


tzn, že by mělo teoreticky stačit to čidlo vyndat a zandat?
Offline sejki  
#6 Odesláno : sobota 26. února 2011 22:11:41(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
ne, ze to je zavzdusnene. ale predpokladam ze si to odvzdusnoval... nebo tam se to asi neodvzdusnuje tak alespon dolejval vodu...
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline Okolojedouci  
#7 Odesláno : neděle 27. února 2011 0:27:29(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
už rozumím, vodu jsem dolejval, bylo tam toho předtím na dně, takže se tam nějaký vzduch nejspíš dostal, ale už je dolito a nic se nezměnilo, tzn. nemusí se to přeci jen někde odvzdušnit? Přes chladič?
Offline sejki  
#8 Odesláno : neděle 27. února 2011 8:09:59(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
kam si ji dolejval? musis to skontrolovat pod vickem v chladici a ne ve vyrovnavaci nadrzce
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
thanks 1 uživatel blahořečil sejki za tento úžasný příspvěvek.
Okolojedouci on 28.02.2011(UTC)
Offline xjohny  
#9 Odesláno : neděle 27. února 2011 11:40:42(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Otevřít víčko chladiče, dolejt vodu po hranu. Dolít kapalinu do expanzky (stačí do půlky). Nechat chvíli běžet motor, nechat vychladnout. Dolejt kapalinu do chladiče. Pro jistotu párkrát zopakovat.
Camaro se rozskočilo...
thanks 1 uživatel blahořečil xjohny za tento úžasný příspvěvek.
Okolojedouci on 28.02.2011(UTC)
Offline Cámo  
#10 Odesláno : neděle 27. února 2011 20:16:26(UTC)
Cámo

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 778
Bydliště: Střelice u Brna

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 3-krát v 3 příspěvcích
Těžko radit na dálku:-)
Mě se stalo, že sem měl v háji čídlo. Nevím jak u Camara, ale u všech aut neplatí, že pokud má auto málo vody, tak teplta rapidně roste. Viz. Voyager. Tam třeba teplota neroste vůbec :-)
HD's coming
thanks 1 uživatel blahořečil Cámo za tento úžasný příspvěvek.
Okolojedouci on 28.02.2011(UTC)
Offline sejki  
#11 Odesláno : neděle 27. února 2011 20:20:33(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
uz jsem se setkal s tim ze auta meli teplotu cidla vody mimo motor :-D
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline Okolojedouci  
#12 Odesláno : pondělí 28. února 2011 12:49:09(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Samozřejmě jsem to doléval jen do nádržky. Děkuji mnohokráte všech hlavám pomazaným za rady, zkusím to a uvidíme:)
Offline Cámo  
#13 Odesláno : pondělí 28. února 2011 18:56:58(UTC)
Cámo

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 778
Bydliště: Střelice u Brna

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 3-krát v 3 příspěvcích
sejki napsal:
uz jsem se setkal s tim ze auta meli teplotu cidla vody mimo motor :-D


Krása:-D vša teplota dešťové vody je taky potřeba znát
HD's coming
Offline Camaroman  
#14 Odesláno : pondělí 30. ledna 2012 16:40:30(UTC)
Camaroman

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 11.09.2011(UTC)
Zpráv: 14
Bydliště: Krnov

trochu se připletu, i když s trochu jiným problémem, či spíš dotazem.... Nevím, jak u vás, ale řekl bych, že teď v česku všude, tak i nás tu teď bičujou docela slušné mrazy. Nemám garáž vytápěnou, tak jsem si zajel se vzorkem kapaliny z chladiče do servisu, ať mě řeknou, do kolika to mám. Zjistil jse že jen do -18 °C. Tak jsem dokoupil tři litry koncentrované nemrznoucí, a protože tam byla rezerva, dolil jsem to po okraj chladiče. O chladič ani obavy už nemám,.. akorát si nejsem jistý jak funguje v camaru ten oběh kapaliny... na chvilku jsem opakovaně nastartoval motor, aby se kapalina promíchala i s tím objemem, co je ve zbytku potrubí. Ale nevím, jestli se pumpa nespíná třeba až po dosažení určité teploty. Dosáhnout nějaké slušné teploty v tom mrazu a ještě v garáži, která je za chilvku plná smradu z výfuku, v tom vidím trochu problém. Pokud ale kapalina cirkuluje i studeným motorem, pak by to mělo být vklidu....Díky za radu všem, nerad bych si nedbalostí přivodil nějaký průser :-X ...
Offline xjohny  
#15 Odesláno : pondělí 30. ledna 2012 17:02:51(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
-18°C je poměrně bezpečná hodnota, ono když je to takhle naředěné, tak to spíš dělá tříšť než ledový kry jako čistá voda.

Ale k tomu oběhu, aby se to promíchalo dokonale, měl by se ti otevřít termostat a ještě bys měl mít zapnutý topení. Tak si s autem na chvilku vyjeď ven a drž otáčky cca do 2000. Sleduj teplotu jak poroste a pak zase lehce poklesne, to se otevřel termostat. Nech to ještě tak minutku běžet a máš promícháno. Pokud nemůžeš vyjet ven, tak leda zkusit nějakou hadicí odvést výfukový plyny, ale u sidepipes je to asi problém no.

Případně si dej pro jistotu do garáže teploměr a ten vzorek kapaliny si zavři v PETce do mrazáku, ať vidíš, jestli tuhne nebo ne :-)

Upraveno uživatelem pondělí 30. ledna 2012 17:06:56(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline Camaroman  
#16 Odesláno : pondělí 30. ledna 2012 17:22:44(UTC)
Camaroman

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 11.09.2011(UTC)
Zpráv: 14
Bydliště: Krnov

Tyjo, to jsou fígle... s tou tříští, to jsem trochu tušil,...ale dát si vzorek do petky a zmrazit ho, případně i jeden nechat v garáži, to mě nenapadlo... Zkusím povyjet z garáže a zahřát ten motor. Moc díky za rady! . :)

Upraveno uživatelem pondělí 30. ledna 2012 17:54:12(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline xjohny  
#17 Odesláno : pondělí 30. ledna 2012 20:50:44(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Teda myslim, že jsem to někde četl nebo slyšel, ale podle mě na tom něco bude, každopádně vyzkoušej v mrazáku a uvidíš co to dělá :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#18 Odesláno : úterý 31. ledna 2012 7:36:52(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Petka má jedno úskalí - na mrazu se stahuje a tím zvyšuje tlak uvnitř. Jednou jsem nechápal, když v -8 v garáži byla tekutá destilka, po pootevření víčka sykla a zmrzla. Takže nedávat do malý flašky po víčko. Flaška naplněná do půlky a trochu zmáčknutá je samozřejmě v pohodě. Další otázka je, jakej mráz bude doma v mrazáku, jestli tam nebude akorát těch -18, chce to změřit.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Standa  
#19 Odesláno : úterý 31. ledna 2012 7:45:08(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ještě, co se týká rychlosti ohřátí, u Subaru mi vyleze teplota vody na normál taky během 3 minut, za jakýhokoli počasí, ale tam je míň vody. Ještě, co mě napadá možnost, že Ti trochu propouštěl termostat a tou zimou se dotáhnul. Já V8 nemám, tak těch 5 min nemůžu posoudit, ale nereálný mi to nepřijde. (je to rok starej dotaz, ale kdyby se v tom někdo ještě přehraboval) Ja nic

Upraveno uživatelem úterý 31. ledna 2012 7:48:32(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#20 Odesláno : úterý 31. ledna 2012 9:09:02(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Ten rok starej dotaz už je zřejmě vyřešen, teď tu máme nový dotaz :-) V mrazáku bývá teplota tak od -15°C dolu.
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#21 Odesláno : úterý 31. ledna 2012 13:10:33(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Však vím, proto jsem odpovídal nejdřív na ten novej. Problém je, že chtěl vědět, co se stane pod -18, který má změřený jako hranici a to v obyčejným mrazáku nejspíš nezjistí. Některý mrazáky mají funkci tzv. předmražení pro plánovaný vložení většího množství, tam potom může být -30. Nicméně taky si myslím, že je to dostatečná hodnota k tomu, aby se motoru nic nestalo ani při velkým mrazu.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.