Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

5 stránek123>»
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Spitfire  
#1 Odesláno : 9. května 2014 21:15:59(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Zdravím
Když už se tu poslední dobou docela dost rozrůstáme, tak se taky přidám.
Delší dobu sem pokukoval po F-body autech, hlavně po Camarech. Shodou náhod otcův kamarád nedávno prodával Firbirda, protože podle jeho slov už do něho stěží nastoupil a ani toho s ním už moc nenajezdil, spíš stál na dešti.
I zželelo se mi nebohého Fajráka a jal sem sem za ním vypravit, s tím, že když to bude „před-faceliftovej“ starej dobrej hranatej firebird, s malým křídlem, v aspoň trochu pěkném stavu, ideálně bez targy (nemám dobré zkušenosti s jakýmkoliv autem, co má jakejkoliv otvor ve střeše :-D ), mohl bych přimhouřit oko a vzít místo kalmára slepici.
Jak už to tak v životě bejvá, Fajrák měl samozřejmě kulatej čumák, obří křídlo alá kuchyňská linka, targa se zpuchřelým těsněním samozřejmě nemohla chybět a stál na zimních pneu!!
No nic, nebudu vás tady zatěžovat banalitama, prostě sem od majitele dostal velice slušnou nabídku a auto sem vzal

odkaz na inzerát

Takže nějaká data o autě

VIN: 1G2FS23T2NL220272 (vlastně ani nevím co je to za typ, tak jestli bude někdo ochotnej vin-ko rozklíčovat, budu mu vděčnej)
Firbird je rok výroby 1992 T-top, motor 3.2 V6 TPI, s klimatizací, tempomatem, elektrický okna a zrcátka
Originál rádio, disky, a celkově je stav až na pár podstatnejch detailů bez zásahu tunera
pravidelně servisováno u Aleše Fišera

Bohužel je na autě místy celkem rozsáhlá koroze a lak je totálně vyšisovanej – snad už letos v zimě se mi povede auto odstrojit a nechat ho přelakovat
Těsnění kolem dveří a targy je KO, - časem mě čeká výměna, je naprasklé sklo targy u spolujezdce
Mlátí zadní náprava při přejezdu i menší nerovnosti – asi unavený pružiny? Pod auto sem se ještě pořádně nedostal, ale zdá se mi, že hodně sedí na zadek
Dost žere, na nádrž ujedu tak 300km, což je spotřeba přes 15l/100
S tím může souviset i chyba, která se mi rozsvítila hned při první jízdě – přes diagnostiku mi to vyblikalo „kód 13“
Nejde zařadit 1 na voliči převodovky, jinak se zdá být převodovka i motor v pořádku. Snad.
No a pak jsou na autě drobný vady typu prosezená sedačka řidiče, vyběhané plynové vzpěry kapoty i kufru, tunerem provrtaná díra na spínač v plastu středového tunelu, rezavej výfuk a zadní náprava, menší vůle v řízení a spoustu dalších věcí co jsou na každym starším autě

Jinak už sem si vzal v práci dovolenou na Kolínskou F-body sesion, tak budu rád, když bych mohl přijet. Samozřejmě že ne vystavovat auto, to bude někde v koutě schovaný, protože zatím není pořádně co vystavovat, ale spíš pokecat, vytahat rozumy a nechat si poradit co a jak na autě udělat…

Edit: Zatím Odakz na galerii
nedaří se mi nahrát obrázky
UserPostedImage
UserPostedImage

Upraveno uživatelem 10. května 2014 7:55:25(UTC)  | Důvod úpravy: -

UserPostedImage

Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline Bouri  
#2 Odesláno : 10. května 2014 10:26:02(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 809
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 8-krát v 7 příspěvcích
Vítej.
Slušná nabídka, tj. cena menší než v inzerátu? (není to zákonitý, ale při tomhle stavu bych očekával trochu míň).
Že je to posavený na zimních pneu snad neznamená zkázu? Játo beru tak, že na zimu nemusím přezouvat a jestli s tím jezdím jen občas (srazy, náhodný vyjížďky), tak na výměnu gum pojedu +- v době, kdy by ty gumy měly umřít na stáří. Mám takhle ještě starou sadu na letních gumách a tam ty roky jsou poznat. Juj

Trochu sem ti rozkódoval to VINko...
Kód:
 1987-1992 (Firebird, Camaro)

1 G 2 F S 2 3 T 2 N L 2 2 0 2 7 2
| | | | | | | | | | | +---------+-----> Production Number
| | | | | | | | | | +-----------------> Assembly Plant
| | | | | | | | | |                        N = Norwood (1987 only)
| | | | | | | | | |                        L = Van Nuys
| | | | | | | | | +-------------------> Model Year
| | | | | | | | |                          H = 1987
| | | | | | | | |                          J = 1988
| | | | | | | | |                          K = 1989
| | | | | | | | |                          L = 1990
| | | | | | | | |                          M = 1991
| | | | | | | | |                          N = 1992
| | | | | | | | +---------------------> Check digit
| | | | | | | +-----------------------> Engine Code
| | | | | | |                              S = 173 ci V6 LB8 (1987-1989)
| | | | | | |                              T = 191 ci V6 LH0 (1990-1992)
| | | | | | |                              F = 305 ci V8 LB9
| | | | | | |                              H = 305 ci V8 LG4 (1987)
| | | | | | |                              E = 305 ci V8 LO3 (1988-1992)
| | | | | | |                              8 = 350 ci V8 B2L/L98
| | | | | | |                                                (1987-1992)
| | | | | | +-------------------------> Restraint System
| | | | | |                                1 = Manual belts
| | | | | |                                2 = Manual belts
| | | | | |                                    (built in safety)
| | | | | |                                3 = Manual belts
| | | | | |                                    (driver inflatable)
| | | | | |                                4 = Automatic belts
| | | | | +---------------------------> Body Type
| | | | |                                  2 = 2 door coupe (hatchback)
| | | | |                                  3 = 2 dorr convertible
| | | | +-----------------------------> Carline Series
| | | |                                    Chevrolet:
| | | |                                       P = Camaro (all models)
| | | |                                    Pontiac:
| | | |                                       S = Firebird
| | | |                                       W = Formula, Trans Am
| | | +-------------------------------> Carline Code
| | |                                      F = F Body
| | +---------------------------------> Make
| |                                        1 = Chevrolet
| |                                        2 = Pontiac
| +-----------------------------------> Manufacturer
|                                          G = General Motors
+-------------------------------------> Country
                                           1 = USA
                                           2 = Canada

To máš takovou tu klasiku... Made in USA, spadáš pod General Motors, máš Ponťase, F-Body Tralalaa, Fajráka, 2dveřové kupé, manuální pásy, airbag řidiče, motor V6 191 cui (3.1 l), vyrobeno v roce 1992 ve Van Guys. Víc to VINko nedokáže nabonzovat. Jinej VIN dekodér se dá najít i tady: http://www.fbodymotorsports.com/firebirdvindec8292
Jestli chceš vědět další výbavu, tak si otevři loketní opěrku a měla by tam být nálepka s RPO kódy (nemalá hromádka 3místných písmen a číslic) a podle nich jde rozklíčovat výbavu do posledního detailu - tu si pak můžeš stáhnout seznam RPO kódů: http://cs.pontiac-club.c...anual_download.php?id=46

Co se týče vyblikané chyby "13", tak to značí chybu kolem lambda sondy (vadná sonda, vadný snímač plynového pedálu, špatné elektrické spojení, zkrat nebo i vadná řídící jednotka). Proto ti to taky žere 15l/100km (možná i víc, nádrž má objem 58l; i když teda rafička ukazuje nějak kolem 45l). Já se dokážu na zimních gumách a v manuálu dostat na dálky kolem 8.5l/100km (Fóbie v HTP má co dohánět Jupiii!).

A na F-Body se postavíš tam, kam tě Xjohny postaví, tedy pěkně v pořadí, jak kdo přijel; jediný dělení bude nejspíš na Camara a Firebirdy. Nic si z toho nedělej, já taky nemám výstavní kus a jestli dojedu vlastním autem (selhaly barvy Zatr!), tak bych se taky chtěl nechat strčit někde bokem (i když v Kolíně na náměstí to jen tak nepůjde). Skoro u každýho se najde nějaká vada na kráse. Ja nic
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Startér: Vyměněn
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Offline holanuvstatek  
#3 Odesláno : 10. května 2014 10:55:18(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,600

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Bouri rozkoduj mi vinko na kamaro dik 1G1FP21F9HN156730
Offline Spitfire  
#4 Odesláno : 10. května 2014 11:13:47(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Holanuvstatek: Teď už ti to dokážu rozklíčovat i já, tak to zkusim :-)
Made in USA
GM Chevy
F-body, Camaro
2 doors coupe
manual belts
motor 305 V8 typ LB9,
ročník 87, vyrobeno v Norwoodu
UserPostedImage
Offline Spitfire  
#5 Odesláno : 10. května 2014 11:43:40(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Bouri: Jo cenu sem dostal skoro o 30 nižší než v inzerátu a řekl bych že celkem odpovídá stavu. K tomu ještě nové letní pneu.
Zimáky rozhodně zkázu neznamenají, ale přijde mi to škoda na takový auto dávat zimní gumy a jezdit s ním v zimě. Taky je spodek trochu chycenej rzí, což je u nás normální, když silničáři solej jak šílený pomalu už na podzim. Každopádně majtel údajně přímo v nějakym extrémnim marastu nejezdil a sand i nechával spodek něčím ošetřit...

Tu chybu sem zatím moc neřešil, jen sem si všiml, že se mi kontrolka Service engine soon rozsvítila vždy ve stoupání nebo klesání a jen na horších silnicích kdy to dost drncalo a po chvíli zase hned zhasla. Přijde mi to divný ale za jinejch okolností sem si nevšim že by svítila. Zatr!
Nějaký nápady, kde by mohla být závada? Nebo mam rovnou objednat novou lambda sondu a pak to případně řešit dál?

Na F-body bude stačit když mě Xjohny postaví někam dál, aby návštěvnící nemohli na auto koukat z blízka. Z dálky trochu vypadá a neudělá takovou ostudu. Ja nic
UserPostedImage
Offline Bouri  
#6 Odesláno : 10. května 2014 12:29:15(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 809
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 8-krát v 7 příspěvcích
Jestlis to dokázal sjednat o 30tis. dolů, tak pak se mi to zdá docela adekvátní.

Na diagnostiku lambda sondy sou moje manuály krátký, páč mám manuál na ročníky 1988 (nějakejch 1825 stran Piisk) a nevím, jak moc kompatibilní budou s tvým motorem... Ale zkusil sem pohledat alespoň diagnostiku pro 2.8l motory, kerý se prej liší jen vrtáním...
UserPostedImage UserPostedImage
Když pominu bohatost směsi apod. (to je věc ECM a dalších čidel, např. MAF či TPS alias snímač plynovýho pedálu), tak zkus pročistit konektory vedoucí od O2 sondy k ECM (možná bude stačit ten jedinej, co je u O2 sondy).
Jestli chceš, můžu ti na F-Body vzít moji starou O2 sondu, co sem vymontoval z auta. Jen teda nevím, jestli funguje (nic za ni nechcu, jen se mi tu válí) a jestli ti bude pasovat na tvůj vejfuk a konektor (někdy sou prej O2 sondy s vyhříváním, tedy víc jak 1pinovej konektor).

Na to bych moc nespolíhal, že tě postaví někam bokem, minulej rok to byly 2 řady (+ nějaký navíc kvůli autům navíc a to nejen F-Body) a skládalo se to postupně jak kdo přijel (nejlepší to bylo někde uprostřed, dotyčej nebyl na kraji na očích -> to by ti mohlo stačit). Ja nic
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Startér: Vyměněn
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Offline OndraS  
#7 Odesláno : 11. května 2014 11:18:32(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 490
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 9-krát v 7 příspěvcích
přesně jak píše Bouri - lambda má cca 30 cm dlouhej káblík, a pak má konektor. Je to za pravýma svodama, cca nad startérem. Anebo taky ta závada může být úplně opačně - tzn že ta lambda nekostří. Zvlášť pokud píšeš, že je výfuk rezavej a často to dlouho stálo bez ježdění. Ještě to může být ten fórek, že lambda kostří, ale nekostří vejfuk přes těch 12 (určitě zarezlejch) šroubů na svodech (a dva nebo kolik šroubů na EGR ventilu) nebo ty dva + dva šrouby mezi svodama a výfukem samotným.

Vzhledem k ceně nové sondy bych nicméně šel právě cestou nové sondy a budeš mít sichr že to není v ní samotné.

Že by nějak Fajrák seděl na prdeli se mi podle těch dvou fotek nezdá. Pružiny samosebou nový nejsou takže určitě za ty leta nějak poklesly, ale nevypadá to nijak zásadně.
Můžou tam mlátit tyčky zadního stabilizátoru, u kterých budou vyběhaný ty silentbloky (to samý může být vepředu). Je to samosebou jen tip, ale bývá to častá závada. Nezbyde ti nicméně než vlýzt pod auto a omrknout to. Taky může mlátit vejfuk a bůhví co dál :)

Upraveno uživatelem 11. května 2014 11:23:22(UTC)  | Důvod úpravy: -

CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline Standa  
#8 Odesláno : 12. května 2014 6:27:41(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 934
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Taky tě vítám.
Do Kolína ti můžu vzít novou lambdasondu a vzduchovej filtr (cena obojího dohromady tak 400,-). Jestli máš zájem, dej vědět včas, ať to nezapomenu hodit do auta.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline dejf  
#9 Odesláno : 12. května 2014 11:45:05(UTC)
dejf

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 24.9.2013(UTC)
Zpráv: 153
Bydliště: Znojmo

Blahořečen: 5-krát v 4 příspěvcích
To bouchání z 99% jsou stabilizacni tyčky. Pokud to dělá i na malých nerovnostech a při pomalý jízdě. Vyměníš a je ticho :-)
Já měl špatné všechy 4 kusy a objednal zde: http://www.prodejdilu.cz...ada-stabilizatoru-l80601
Výměna 20min jeden, jde to dobře.
Jinak vítám v klubu :-)
GM Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI V8 225PS
GM Opel Combo Tour 1.7 DTi 74 PS



Offline MartinG  
#10 Odesláno : 12. května 2014 11:49:27(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.9.2012(UTC)
Zpráv: 2,160
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Vítej : hele spotřebu neřeš proto máš ameriku ne ? já teď jel odhadem za 20litrů
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Standa  
#11 Odesláno : 12. května 2014 12:20:37(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 934
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Ono mu jde asi spíš o to, že může být něco špatně kolem motoru, než, že by chtěl s takovýmhle autem honit extra nízkou spotřebu. Jinak samozřejmě se dá i s tou V6 dostat přes 20 Ja nic Ale při klidný jízdě na delší trasy by neměl být problém jet pod 10.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline MartinG  
#12 Odesláno : 12. května 2014 12:23:50(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.9.2012(UTC)
Zpráv: 2,160
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
20 když sem to lechtal max do 100 :))) zajižděl sem vačici ani nechci vědět kolik by si to vzalo kdybych to vzal u drzky, taky bych asi mel uz zrepasovat karbec ale to az po koline kdoví jak to dopadne, abych taky mel cim jet
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Spitfire  
#13 Odesláno : 12. května 2014 22:42:41(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Stando, tu sondu kdyžtak vezmi do Kolína a filtr klidně taky, stejně na zimu budu měnit všechny náplně a filtry...

Spotřebu neřešim, ale někde na tom motoru je něco špatně a ta velká spotřeba s tím souvisí a přecijen když s lehkou nohou najedu na nádrž 320 km tak to naštve.
Ještě sem si teď vzpomněl, že při plynu cvaká docela hodně EGR, ale to by se spotřebou snad nemělo tolik souviset.

Náprava mlátí při vyšších rychlostech, když přejedu třeba trochu prosedlou dilataci mostu. Co se mi to stalo poprvé, taky sem si chtěl utrhnout uši, abych to raději neslyšel, šlo to nejspíš až na dorazy (jestli tam vůbec nějaký jsou :-) ) Teď už si dávám pozor ale jestli se dají tyčky obědnat v ČR za pár stovek a je hračka je přehodit, tak neni nic jednoduššího, než je vyměnit a jet to hned vyzkoušt někam na polňačku Jupiii!

Jinak všem moc dík za rady, teprve zjišťuju co, jak a kde na autě udělat, takže si asi do Kolína vezmu nějakej zápisníček abych si mohl všechno někam poznamenat. Ja nic
UserPostedImage
Offline Speee  
#14 Odesláno : 13. května 2014 6:42:42(UTC)
Speee

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 22.8.2011(UTC)
Zpráv: 308
Bydliště: Kolín - Ovčáry

Blahořečil: 13-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Spitfire napsal:
Stando, tu sondu kdyžtak vezmi do Kolína a filtr klidně taky, stejně na zimu budu měnit všechny náplně a filtry...

Spotřebu neřešim, ale někde na tom motoru je něco špatně a ta velká spotřeba s tím souvisí a přecijen když s lehkou nohou najedu na nádrž 320 km tak to naštve.
Ještě sem si teď vzpomněl, že při plynu cvaká docela hodně EGR, ale to by se spotřebou snad nemělo tolik souviset.

Náprava mlátí při vyšších rychlostech, když přejedu třeba trochu prosedlou dilataci mostu. Co se mi to stalo poprvé, taky sem si chtěl utrhnout uši, abych to raději neslyšel, šlo to nejspíš až na dorazy (jestli tam vůbec nějaký jsou :-) ) Teď už si dávám pozor ale jestli se dají tyčky obědnat v ČR za pár stovek a je hračka je přehodit, tak neni nic jednoduššího, než je vyměnit a jet to hned vyzkoušt někam na polňačku Jupiii!

Jinak všem moc dík za rady, teprve zjišťuju co, jak a kde na autě udělat, takže si asi do Kolína vezmu nějakej zápisníček abych si mohl všechno někam poznamenat. Ja nic



Tyčky jsem kupoval na svoje auto (rok 93) v zimě tady v čr od Monroe zhruba za dvě stovky kus. Podle rozměrů jsou naprosto totožný s Oplem Kadettem, jenom jsem musel nechat původní trubičku co je uprostřed trubky, protože Kadett jí má o kousek delší. Jinak tam sedly skvěle.
Lambdy jsem dával taky v zimě nový (Bosch, výroba USA), ty mi zase podle čísla dílu seděly se starou Astrou 1.6. Cenově mě jedna vyšla na 480kč taky tady v čr. Délka kabelu i konektor je taky stejný.
Jak to nesmrdí benzínem, tak to nepatří na silnici...
Offline Standa  
#15 Odesláno : 13. května 2014 7:37:44(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 934
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Hodím to do auta, lambda je Bosch a číslo sedí podle katalogu, filtr tuším Champion. Cvakání EGR souvisí s podtlakem - může být na vině zanesenej vzduchovej filtr. Tak ho na místě vyměníme a uvidíš. Nicméně to EGR bych být tebou raději zaslepil. Pokecáme o těhle věcech na místě. Jinak zadní náprava nemá nijak velký zdvih, při přejíždění zpomalovacího prahu mi někdy ťukla o dorazy, ale to je prostě tupý drcnutí. Tvůj problém bude nejspíš jak psali kluci.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline OndraS  
#16 Odesláno : 13. května 2014 21:47:16(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 490
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 9-krát v 7 příspěvcích
EGR zaslep... no, já bych to vylepšil, celý EGR zahoď. Včetně té vroubkované trubky co leze do sání, toho nástavce co je namontovanej na pravým svodu a samosebou toho ventilu samotnýho. Je třeba samosebou zaslepit tu díru v tom svodu, pak tu díru v tom sání a pak tu plastovou trubičku podtlaku do ventilu.

Ušetříš tím to cvakání, zmizí zasírání škrtící klapky a jako bonus se ti výrazně zlepší přístup k pravé řadě svíček :)

No a viz Standa, vzduchový filtry si vem od něj nový zcela určitě :)
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline Spitfire  
#17 Odesláno : 6. června 2014 16:55:22(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Konečně sem vyměnil Lambda sondu a při zkušební jízdě na mě šajnila pro změnu kontrolka Service Engine trvale, místo toho, že by občas problikla jak to dělala u tý starý lambády. Přestal fungovat tachometr a diagnostika vybliká pouze "kód 12".
Po montáži sem na půl hoďky odpojil baterku abych smazal chybu "13", ale odpojení baterky snad nemá na nic z toho vliv. Někdo nějaký nápady? Jinak to vypadá že zejtra jedu leda do prd..e a né na konopáč Doprrr

Upraveno uživatelem 6. června 2014 18:44:10(UTC)  | Důvod úpravy: -

UserPostedImage
Offline Standa  
#18 Odesláno : 6. června 2014 19:34:40(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 934
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
kód 12 je v pohodě. To by znamenalo, že žádný problém týkající se motoru nenašla. Pak je ale divný, proč to svítí za chodu. Projdi si konektory a pojistky. Může to být i třeba špatný kontakt od VSS (snímač rychlosti).
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Spitfire  
#19 Odesláno : 6. června 2014 19:59:56(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Pojistky sem kontroloval. VSS, jestli je to ten na konci převodovky, u kardanu, sem prostříkl kontaktolem.
Aktuální stav je, že nejde zdiagnostikovat motor = kontrolka S.E.S svítí pořád i když mam vyskratovaný pin A i B a z ničeho nic motor nedrží volnoběžný otáčky a chcípá.
Na to že sem jen měnil lambdu docela slušnej progress :-D
Někde v elektrice asi bude solidní bordel... Zatr!

Upraveno uživatelem 6. června 2014 20:14:32(UTC)  | Důvod úpravy: -

UserPostedImage
Offline Standa  
#20 Odesláno : 6. června 2014 20:17:34(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 934
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Nejspíš to bude někde špatnej kontakt nebo ukostření. Tohle nebude mít s lambdou nic společnýho.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Spitfire  
#21 Odesláno : 6. června 2014 20:34:36(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

To mě hned taky napadlo. (Netušíš kde je ukostřenej VVS snímač?)
Marně vzpomínám do čeho sem ještě hrabal když sem pod tim ležel. Odpojoval sem akorát tu baterku.
Už vůbec mě nenapadá jak s tím vším souvisí volnoběh, respektive padající otáčky. Je plyn na lanko, nebo elektricky? V Hajnesu je v souvislosti s "code 13" něco o snímači pozice pedálu
UserPostedImage
Offline Standa  
#22 Odesláno : 7. června 2014 5:06:45(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 934
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
VSS je kostřenej asi přes převodovku a motor, jestli vůbec kostru potřebuje. Klapka plynu je mechanická, ale má snímač polohy pro jednotku. Nicméně volnoběh řeší elektronika zvlášť. Jedině při špatným snímači může dostávat informaci, že je klapka pootevřená, nebo nějaký nesmyslný údaje. Mimochodem údaje od lambdy jednotka úplně ignoruje dokud se neohřeje motor.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Spitfire  
#23 Odesláno : 7. června 2014 18:01:16(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Tak přes noc sem odpojil baterku, ráno zkusim natočit a chytne na první otáčku, ale zase drží volnoběh přes 1500. Tacháč stále nefunguje a nejde diagnostika, trvale svítí kontrolka (Čistě teoreticky, kdybych zapomněl vyskratované svorky A s B a nastartoval, pokurví se něco např v řídící jednotce?)
Rozebral a vyčistil sem kabel a svorky - pólu od baterky k motoru a prozvonil sem lambdasondu i snímač VSS oba kostřej dobře, lambda přes svody a motor uplně bez problému a ten VSS kostří přes fialovej drát asi někam do řídící jednotky.
Kterej je snímač polohy plynu? Na sání je připojenej 3 pin a 4 pin konektor a někde, asi v hajnesu, sem vyčet že bych měl naměřit rozsah 0.6 až 4V když budu hejbat s plynem.

Upraveno uživatelem 13. června 2014 11:10:45(UTC)  | Důvod úpravy: -

UserPostedImage
Offline Standa  
#24 Odesláno : 7. června 2014 20:55:52(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 934
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Volnoběh přes 1500 by byl normální za velkýho mrazu = možný problém u čidla teploty.
Nastartování s propojeným konektorem by nemělo nic způsobit, ale někde jsem četl, že se to nesmí. Možná na to některý jednotky reagují špatně. Ale mojí to nevadí a vyblikává nějaký informace za chodu (pochopil jsem jen bohatost směsi, ostatní jsem nerozklíčoval).

Upraveno uživatelem 7. června 2014 21:08:40(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Spitfire  
#25 Odesláno : 13. června 2014 11:09:53(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.8.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Konečně sem měl volnou chvilku, tak sem se v tom zase chvíli vrtal a nejsem z toho moudrej.
Čidlo teploty se zdá v pořádku, když nastartuju studenej motor, otáčky jsou skoro 2000, ale jak se motor trošku zahřeje klesnou na 1500.
Skusil sem přenastavit volnoběžné otáčky, ale nic moc to nevyřešilo, dorazovej torx volnoběžnejch otáček sem vyšrouboval na minimum ale motor pořád běží na cca 1200 otáčkách.
Stále svítí SES kontorlka a nejdou vyblikat chyby, tachometr stále neukazuje, a nevypadá to na nějake větší posun k objasnění problému Doprrr
Za chvíli se možná i naučím líp anglicky, na thirdgen.org fóru trávim volný večery, ale jediný na co sem tam přišel je, že může bejt vadná ECM jednotka, nebo minimálně špatně zemní. Je to ten bazmek schovanej dole pod palubkou u spolujezdce?
Edit: Jak je to ještě s ventilátorem chladiče, při otočení klíčku do první polohy me mi spustí, neměl by to dělat jen v diagnostickem módu když sou vyskratovaný svorky OBD konektoru?

Upraveno uživatelem 13. června 2014 13:56:38(UTC)  | Důvod úpravy: -

UserPostedImage
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
5 stránek123>»
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.