Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Tohle spravi jedine karburator.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Jirka_z28 napsal:tak ta teplota se zdá být ok... všiml jsem si, že budík není úplně dole, ale prostě mě to napadlo... jak ji měříš? Budíky často neukazujou správně.
Je teda potřeba zjistit, proč se motor neudrží aspoň někde v těch 800 ot./min - jde tam dost paliva a dost vzduchu? Je situace ve všech válcích stejná (vadnej vstřikovač...) Maže to? Těsní to? (vím, že tlaky jsi měřil, prostě sypu možný příčiny...)
Možná sem hoď, co všechno vidíš v notebooku za informace, ať máme představu... Přesný data mi bleje ALDL diagnostika. Výsledky z noťasu sem pošlu, až se mi podaří najít nějakej kábl k noťasu (redukce na UTP nebo čtečka CF karty). Palivo jde (vodotrysk z odvzdušňovacího ventilku je toho důkazem), vzduch taky, vstřikovače fakčí všechny (zkoušeno), maže to, těsní to (nikdě ani kapka oleje; olej tam je ). xjohny napsal:Jedna hloupá teorie neznalce motorů - nemůže být vyběhaná vačka? :-) Netuším, motor má najeto 75,6k mílí, přetočený to nevypadá, v ČR od r.1995 a od 2003 to legálně stálo (od slunka zničený potahy a plasty v motoru jsou toho důkazem). Ale tlaky ve válcích mi lítaj od 11 do 13,5 atm., kamoš to tipuje na malou generálku. Ale proč to jede NORMÁLNĚ, když tam není ten PROM čip a jen v otáčkách s PROM čipem? O to mi jde... holanuvstatek napsal:Tohle spravi jedine karburator. Jo, taky mě to napadlo, že bych byl takový prase a narval tam "bigblock" z Karosy série 700. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Karburátor může být řešením, ale problém jsou pak emise... a ne každej má "známosti" :-) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Odkaz na data z notebooku: http://82.100.19.15/ChCF/Stáhnout oboje, jjedno je záznam běhu motoru s PROM čipem (bez PROM čipu to píše kraviny), druhý dekodér logu. - "RAW Data" jsou holý čísla - "Sensor Data" jsou data ze senzorů - jednotky jsou v km/h nebo °C, jinak očekávané jednotky (rpm, V...); TPS (Throttle Position Sensor) je v %, napětí na něm je od 0,54V do 4,19V; EGR mám softwarově i fyzicky odpojenej. - "Flag Data" je asi jasné - "Error Codes" asi taky jasné - "Other" je zbytek, ale pro můj motor tam nic není Pokud se na nějakým řádku objeví nesmyslný čísla (třeba řádek v čase 32.9s), tak motor chcípl - občas to při chcípnutí vypíše kraviny. Všechny věci jsou převzaty z WinALDL, kdyby ho někdo chtěl, tak napište. Upraveno uživatelem úterý 20. prosince 2011 20:02:57(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Ja bych se toho karbce nebal na emise to uskrtis jinejma tryskama a musi to projit kua.ja si ted porizuju budik do vejfuku das lambda sondu a ten ti ukazuje slozeni smesi.podle toho natryskujes karbec koupil sem kalibracni sadu tam sou trysky jehly a pruzinky.takze kdyz upravis motor tak si svepomoci nastelujes karburator a tudis musis projit emisema i kdyz tam nebude kat.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Bouri: seš si jistej, že všechny čidla ukazujou správně a jednotka má pravdivý data? Vzpomněl jsem si, jak na octavii se zaseklo čidlo teploty, elektronika považovala motor za zahřátej a pak to za studena nemohlo chytnout. Jasně, teplotu odhadneš, jestli je reálná, ale mohlo by se stát něco na ten způsob... Jinak odkaz mi nefunguje.
holanuvstatek: Celkem chápu snahu o zachování původního motoru včetně příslušenství, snahu opravit závadu místo utíkání. Tak to tak nechme :) Ale s těma emisema se mi to nezdá. Vyladit to na jedny otáčky by asi šlo, ale problém by byl, aby při tom motor šel správně v celým rozsahu. A měnit trysky každý 2 roky 2x kvůli STK je celkem otrava. Katalyzátor v tom autě k něčemu bude, měření by jeho absenci přece muselo odhalit. Už namontování neřízenýho karbce mi zvedlo emise 10x (jo, bohatost asi byla vyšší). |
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Jirka_z28: Jistotu mám, všechny čidla ukazují vesměs reálný informace, alespoň to, co ukazuje WinALDL (třeba mi to nepíše napětí na baterce/v palubní síti). Jinak ten odkaz by teď měl fungovat, on totiž funguje jen když mám zapnutej svůj notebook, což je někdy od poledne do pozdní noci... Kamoš odhaduje špatný nastavení škrtící klapky (moc zatažená), tak ji zkusím povolit a když nepomůže, tak se objedná nová ECM ($20). Přecijen když motor jde NORMÁLNĚ bez PROM čipu a takhle divně s PROM čipem, tak něco na tom bude. Nejspíš neumí vyčíst data z PROM čipu, ale to by mi pak nepsal PROM ID, kerý je napsaný v PROM čipu.
Je to jakási záhada jak nějakej borec s bílým Firebirdem 1991 (?), co měl problémy s motorem (za studena nedržel? nevzpomenu si), narval do toho šílený peníze a asi mu to stále nefunguje, dokonce to prodával za nemalou cenu (v podstatě náklady na opravu). |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
jo, odkaz funguje :) S tou klapkou by to mohlo být, je to právě případ, co jsem říkal - teda předpokládám, že je natvrdo spojená s plynem - systém si přečte pozici plynu z Throttle Position Sensor, ale skutečnost u motoru tomu neodpovídá... a pak tam vstříkne špatný množství paliva. Vlastně to by šlo zjistit podle lambdy, jestli se dostanš na její hodnotu. |
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Tak jsem tu klapku poladil a výsledek je poloviční... - Skoro to nechcípne (chcíplo mi to asi 5x a to jen když jsem udělal zkušební jízdu - sice na letňácích, ale Rally letní gumy se nekonalo), motor se drží na volnoběhu mezi 1600 a 2000 rpm. - Stále podezřívám ECM z chybného čtení dat z PROM čipu, páč PROM ID to sice vybleje správný, ale v čipu mám nastavenou teplotu pro sepnutí sahary 95°C, seplo to až při 106,3°C (defaultně 106,25°C). Dále předstih, kerej byl +- přijatelnej se pohyboval kolem 35° při 2000 rpm; pokud bych vzl nastavení předstihu ve stavu bez PROM čipu (cca 16-20°), tak po připojení PROM čipu je předstih někde za 50°, aniž bych jakkoli hejbal s rozdělovačem. Jinak výstup z lambdy v tom logu je taky, je značen jako O2 v Sensor Data, hodnoty má přímo ve voltech. Video a naměřený hodnoty z dneška sem přidám asi za hodinu. Upraveno uživatelem středa 21. prosince 2011 14:10:36(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Slíbené video: Video z jízdy jsem nedělal, nemám druhýho člověka, který by držel mobil/kameru. Potřeboval jsem hodně manévrovat. Odkaz na stažení dalších logů (orientujte se podle datumu): http://82.100.19.15/ChCF/Odkaz je opět funkční jen když jede můj notebook (ne ten, co byl na kachličkách vedle auta). Poznámka k rychlosti: Hodnota je v MPH. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Nezkousel si od nekoho pujcit totoznou ridici jednotku?
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Ještě ne, jedinej člověk, kdo ji může mít (nevím, zda má identickou), tak je OndraS, ale ten není v dosahu auta. Kdyby se někdo v okolí Brna chtěl nabídnout, tak číslo ECM je 1227302, po odkrytování deklu s paměťmi by tam měl být vělkej šváb, který má 24 nožiček (jsou aj verze s 28 nožičkami, ale tu ne-e).
Prej ji může mít Robertone (brněnskej "guru" v oblasti servisu US aut), ale nikdo neví, zda má tu správnou ECM a kolik za ni bude chtít. Dostal jsem od kamoše nabídku na novou ECM za $20 (na RockAutu $95 + poštovný), což bude určitě levnější než u Robertona, kterej prej neví, co by za použitý díly chtěl a prej aj zmastí jakýkoli auto, který mu přijde pod ruku. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
|
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Dam ti cislo na dva jeden by mohl mit jednotku k prodeji a druhy by ti ji snad i zapujcil postou.posli mejlovou adresu at tu nezverejnuju osobni udaje.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 25.02.2010(UTC) Zpráv: 1,118 Bydliště: Smečno
Blahořečil: 26-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
Jen tak dál. Ještě že v těch 2 kách nemáme tolik elektriky :) když to funguje jeto paráda ale jak je tam chyba je to zlé :)
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Eletrika je muj nepritel ja porad chodil s 3 kovym camem na diagnostiku az to trvalo 3 roky a stalo spoustu penez ze sem elektroniku dal do riti a zvitezil karbec.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Já to s tou elektronikou mám jednodušší, páč ji docela rozumím. Doma na koleni jsem si udělal programátor pro PROM čipy, na nastavení dat mám PC program, takže naprogramování není problém. Diagnostiku jsem si taky udělal (jednoduchá komunikace přes RS232 - sériový port), tak mám vše zjednodušený. Ale na druhou stranu nerozumím motorům až tak dobře - třeba jsem nepochopil smysl přenastavení škrtící klapky, aby to na volnoběh nemělo snahu chcípnout.
Kamoš si teď myslí, že mám v PROM čipu blbě CheckSum (2 bajty), tak teď se zkusím zaměřit na tohle a pak kdyžtak zkusím jinou ECM.
Edit: E-mail mi v profilu není vidět? |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Na volnobeh by to melo mit samostatnej okruh kterej obchazi skrtici klapku mel by tam bejt samostatnej nastavovac treba kdyz zapnes klimu tak by si to samo melo nastavovat otacky .
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Bouri napsal:Edit: E-mail mi v profilu není vidět? Email v profilu vidět není, ale dá se na něj napsat pomocí tlačítka email. Je to kvůli ochraně proti SPAM robotům. Nicméně nevim pořádně, jak to tlačítko funguje, resp. kdo se tam ukáže jako odesílatel :-) Musím to vyzkoušet. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
holanuvstatek napsal:Na volnobeh by to melo mit samostatnej okruh kterej obchazi skrtici klapku mel by tam bejt samostatnej nastavovac treba kdyz zapnes klimu tak by si to samo melo nastavovat otacky . To ano, do toho tam mám servo volnoběhu (IAC Valve), který funguje korektně (zatím jen v režimu bez PROM čipu), dokonce sem ho kupoval nový. Ale pokud ECM nechce číst data z PROM čipu, tak neví, jak s tím IAC zakroutit, tak s ním radši (asi) nekroutí. Podobně je to s předstihem, bez PROM čipu tam je 16-20°, běží to krásně (i IAC drží nádhernej volnoběh) a jakmile tam dám PROM čip, tak předstih ulítne kamsi za 50° a po přenastavení předstihu se to i tak chová nic moc. Ale jak jsem napsal, tak ještě zkusím jiný hodnoty v PROMkách (vesměs tovární) a uvidíme, zda se to chytne nebo ne. Prej když ECM nečte data z PROM čipu, tak je špatnej CheckSum, kerej je taky v čipu. Upraveno uživatelem čtvrtek 22. prosince 2011 11:36:30(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Zni to jako cizi rec prom ecm iac id
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Bouri kdyz rozumis elektrice prisel mi budik na bohatost smesi bez schema zapojeni jdou z neho 3 draty cervenej cernej a fialovej a melo by to prijit zapojit na lambda sondu ty mam asi 3 druhy se 3 vyvody a se 4mi vyvody napada te neco jak to zapojit?
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Co mám já lambdu, tak má jen 1 drát (kostra je uzemnění), tam bych se nebál ten fialovej připojit na lambdu, černej na - a červenej na +. Ale když máš víc vývodů, tak jedině odhadnout podle barev kabelů na lambdě... Ten budík má určitě napájení (černej a červenej) a ten fialovej nejspíš slouží pro zjištění napětí na lambdě a z lambdy (v mým případě 1 drátu) leze napětí, kerý by ten budík "přečetl" a zobrazil na rafice/displeji. Jen si to myslím, s jistotou nedokážu říct, zda to k sobě připojit. Zkus na Googlu najít nějaký info o tom budíku (třeba podle objednacího čísla), snad najdeš nějaký schéma nebo i fórum, jak ho zapojit. Tohle někde řešil na US Motors fóru nějakej borec a někdo prohlásil, že prej ze 4 káblů na lambdě se to dá zpacifikovat do 2, ale jak to dopadlo, to už jsem nezaznamenal. Edit: Vyjádření Trinoma, brněnskýho guru do elektra (přepsáno do čtitelné podoby z ICQ): Lambda sondy jsou buď 1drátové, 3drátové nebo 4drátové, z toho 3 a 4drátové mají kabely barevně označeny a signální drát má fialovou barvu, tento drát se spojí s fialovým drátem na budíku. Na budíku je černej drát, kerej se spojí s - na baterce a červenej s + na baterce či jinde v autě, kde je 12V. Upraveno uživatelem sobota 24. prosince 2011 17:39:31(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Zkusim to tak zapojit maximalne to schori.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Trinom: Proč by to mělo hořet? |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK