Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

5 stránek«<345
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline MartinG  
#101 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 7:34:38(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Nebo dělaj Castrol pro starý motory, dřív jsem ho dával ( někde u mě na vláknu) ale teď jsem tam dal něco prakticky noname 15/40 , uvědom si že máme motory který netočej 10000 ot a dokážou jezdit i na uhlí :)
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Standa  
#102 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 8:12:27(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ale zadřít kvůli špatný specifikaci oleje jdou taky Zatr!
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#103 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 9:09:38(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
15W-50 určitě ne!!! Loni jsem to tam na doporučení olejáře nalil a motor po nastartování blbě mazal a ťukal. Tak to šlo okamžitě ven a dal jsem tam obyč Mogul 10W-40 a pohoda :-)

Ale neřiď se tim jako doporučením, já ten motor už moc nešetřim.

Jinak specifikace je asi poměrně jedno, důležitý je, aby to bylo vhodný na flat-tappet vačky. Dřív se tam přidávaly zinečnatý přísady, teď bohužel nevím čím se to nahrazuje. Četl jsem, že vhodný bývají oleje pro diesely.

Upraveno uživatelem úterý 18. srpna 2015 9:15:07(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#104 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 10:02:34(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ty oleje pro diesel jsou trochu sporný. Můžou mít větší odolnost na tlak (líp udržej tloušťku filmu), ale zas nebudou mít tolik aditiv pro agresivní splodiny z benzínu a teplotní odolnost. U nafťáku se víceméně jen do oleje dostávají saze.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline TransAm79  
#105 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 15:19:52(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Budu se opakovat, ale šlo mi o množství ZDDP přísad v oleji. Čím novější je API specifikace, tím menší množství ZDDP přísad olej obsahuje.

Z USmotors fóra:

DCharger napsal:
s temi aditivy bych moc neprehanel. Pokud sezenes olej s API primerenou stari motoru, bude pravdepodobne obsahovat dostatecny mnozstvi ZDDP.
Vyhrabal jsem par starsich mailu, kde tuhle vec resim s Richardem Ehrenbergem:

DCh:
Hi Rick
I have read several reviews of ZDDP.
Better thing is that I discovered the e-shop, which offers motor oil Mogul Super 15W-50 API SG! For older engines. I think it's best that I can pour into the engine. Or not?

Rick:
ZDDP primarily saves flat-tappet cams. It is needed less on new engine with roller lifters. That Paramo might be fine, ask how much ZDDP it has...200 PPM is minimum, 1400 is ideal.

DCh:
Incidentally, the oil producer said. Mogul Super 15W-50 API: SF or SG contains 0.34 to 0.68 percent ZDDP. If I count correctly, it is 3400-6800 ppm. I think it's also pretty good value ...

Rick:
That's a lot more than you need...should be fine!
Greater ZDDP content is good for piston rings for racing application where high speed. But they can create a dirty coating on the cam and valves ...


Podle této tabulky už bych u API SM měl strach o vačku a hydroštely. SL by ještě mělo být v pohodě:

ZDDP tabulka

Upraveno uživatelem úterý 18. srpna 2015 15:33:54(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline TransAm79  
#106 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 15:23:40(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Nakonec jsem vzal na doporučení Standy ten Shell Helix HX3 15W-40 (API SL)

Upraveno uživatelem úterý 18. srpna 2015 15:27:00(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline xjohny  
#107 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 16:00:01(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Ony se ty zinkový přísady něčím nahrazují. Ale je pravda, že dneska se v tom nedá pořádně vyznat. Oleje obecně mají mnohem lepší parametry než v době kdy naše auta vyjížděly z továrny.

Jen tak mimo, známej několikrát rozkládal motor s flat-tapet vačkou, nejezdí na nějakej extra speciální olej a na vačce nebylo nikdy vidět žádný opotřebení.
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#108 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 16:29:47(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
HX3 je API SG a to bývá přímo doporučovaný pro 70. a 80.

Opotřebení vačky vzniká hlavně při nastartování studenýho motoru, než se k ní dostane dost oleje. Tam ty přísady pomůžou dost, protože vytvářejí povlak, kterej po tu chvíli dokáže zabránit odírání ocel-ocel.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline TransAm79  
#109 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 20:45:41(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Napsal: Standa Přejít na citovaný příspěvek
HX3 je API SG a to bývá přímo doporučovaný pro 70. a 80.


Možná dřív, ale já už mám na pixle SL

Offline Standa  
#110 Odesláno : úterý 18. srpna 2015 22:07:35(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Tak jsem našel kanystr z minulý výměny a mám SJ. Asi to postupně mění. Nicméně po SL to je snad Ok.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Robert  
#111 Odesláno : středa 19. srpna 2015 19:00:16(UTC)
Robert

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 03.11.2013(UTC)
Zpráv: 817
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 23-krát v 21 příspěvcích
ja mazu mogul 15w40 a jeste to jezdi Juj
Offline scott67  
#112 Odesláno : čtvrtek 16. února 2017 20:21:46(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.09.2016(UTC)
Zpráv: 149

Blahořečil: 7-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Zdravím všechny !
Někdy na jaře se chystám na výměnu oleje. Přečetl jsem si zde všechny příspěvky a přesto mám dotaz. Auto mám půl roku a samozřejmě nevím, co je v něm za olej. Je to Bird 2,8 V6 z roku 86. Předpokládám, že jezdilo na minerál. A asi bych minerálem nic nezkazil. Jen se chci ubezpečit, čeho se mám vyvarovat. (je-li něco takového) Taky by mě zajímalo množství. Dík za radu a trpělivost s téměř začátečníkem, jehož dotazy mohou působit triviálně. Scott
Offline Spitfire  
#113 Odesláno : čtvrtek 16. února 2017 21:19:57(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.08.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Jestli ti do toho můžu kecat, vykašli se na minerál x syntetika. Dneska je to stejně smíchaný všechno dohromady a převážně je to syntetika, ale na tom vlastně stejně nezáleží. Podstatný je, sehnat olej se specifikací API:SG
což už je dneska docela problém, ale splňuje to třeba Shell helix HX, nebo Mogul M7ADSIII
Pokud budeš jezdit jen v sezoně, bohatě stačí 15W40 ;)
UserPostedImage
Offline scott67  
#114 Odesláno : čtvrtek 16. února 2017 21:34:53(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.09.2016(UTC)
Zpráv: 149

Blahořečil: 7-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
A kolik tam toho padne?
Offline Bouri  
#115 Odesláno : čtvrtek 16. února 2017 22:58:57(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Jestli mě paměť neklame, tak něco mezi 4 až 4.5 litry.
5-litrovej kanystr ti bude stačit s rezervou.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline scott67  
#116 Odesláno : pátek 17. února 2017 7:59:31(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.09.2016(UTC)
Zpráv: 149

Blahořečil: 7-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Super. Díky za info.....
Offline Standa  
#117 Odesláno : pátek 17. února 2017 8:05:55(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
On ten Helix HX3 je v současnosti API SL. Ale na tom nesejde, protože SL je ještě v pořádku. Ale novější specifikace jsou už průšvih, protože nemaj dost zinku. A objem je opravdu lehce nad 4l. Pokud nevíš, co tam bylo za olej a jak dlouho, tak by možná neškodilo ten motor i propláchnout, nebo další výměnu udělat po kratší době.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline tom.r  
#118 Odesláno : úterý 18. dubna 2017 22:11:08(UTC)
tom.r

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.06.2010(UTC)
Zpráv: 78

Blahořečil: 3-krát
Zdravím, já jsem teď narazil na americký minerál od LUCAS oil:
https://lucasoil.com/pro...sic-car-10w-30-motor-oil

Zinku i fosforu má více než dost - zinek 0,21 %, fosfor 0,19 %. Možná by to mohla být dobrá alternativa pro vozy bez katalyzátoru. Nevím kdy v camarech začal být osazován - předpokládám ke konci druhé generace, nebo až do třetí?

Dle doporučení přímo od lucase: SPECIAL FOR CLASSIC CARS WITH NO CATALYTIC CONVERTER. SPECIALLY WHEN THEY HAVE FLAT TOP CAM SHAFT AND LIFTERS.....
Tom
Offline xjohny  
#119 Odesláno : středa 19. dubna 2017 9:22:33(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Ty máš ale přeci LS1 ne? To už je rollerový motor a snese skoro každý olej... Pro tebe bude vhodný nějaký 5W-30, příp. 10W-30

Katalyzátory přišly už 1975.

Upraveno uživatelem středa 19. dubna 2017 9:24:05(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline tom.r  
#120 Odesláno : středa 19. dubna 2017 21:49:43(UTC)
tom.r

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.06.2010(UTC)
Zpráv: 78

Blahořečil: 3-krát
to mám. Ale taky ještě dvojkový 1973 Z28 Ja nic
takže to chci dát do něj... Do LS1 dávám mopar 5w-30
Tom
Offline scott67  
#121 Odesláno : úterý 20. listopadu 2018 23:27:38(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.09.2016(UTC)
Zpráv: 149

Blahořečil: 7-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Ahoj všichni ! Mám dotaz ke klasické 350 (L 82) Mám ji v Corvettě a potřeboval bych zjistit, jaké je přesné množství oleje v motoru. A to proto. že jsem musel řešit odlomenou trubičku olejové měrky. Takže teď je tam ta měrka sice zaražená pěkně, ale bůhví, jak hluboko. Takže bych si ji měl ocejchovat znovu. A k tomu bych měl vědět kolik přesně. Dík za odpovědi. Scott
Offline xjohny  
#122 Odesláno : středa 21. listopadu 2018 14:46:55(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Se sériovou vanou a standardně velikým filtrem se všude uvádí 5 quarts, tj. 4.73L

Upraveno uživatelem středa 21. listopadu 2018 14:48:31(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
thanks 1 uživatel blahořečil xjohny za tento úžasný příspvěvek.
scott67 on 21.11.2018(UTC)
Offline scott67  
#123 Odesláno : středa 21. listopadu 2018 21:14:39(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.09.2016(UTC)
Zpráv: 149

Blahořečil: 7-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Díky, díky...už to i já vidím v manuálu (on je strašně tlustej a je to hned na straně 11, takže jsem to samozřejmě přehlídl) 5qt vč filtru a 4qt bez něj.
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
5 stránek«<345
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.