ete :-)
MĚŘENÍ VÝKONU
Používá se ke zjištění reálného výkonu motoru jak v případě provádění různých úprav, tak i zjištění reálného výkonu neupraveného motoru pro zjištění případných závad (např. na vstřikovacím ústrojí). Ve srovnání s různými OBD měřicími programy je měření výkonu motoru na válcové brzdě naprosto přesné.
Oproti jiným typům válcové brzdy nejsme limitováni výkonem ani krouticím momentem, tudíž jsme schopni změřit i upravené vozy s výkonem kolem 900HP. Také nemáme problém s měřením závodních vozů s malou světlou výškou (supersporty, závodní vozy). Chlazení motoru a převodovky řešíme výkoným axiálním ventilátorem.
Po provedení měření obdržíte protokol s naměřenými údaji, křivkou výkonu a krouticího momentu. Z měření můžeme na přání zákazníka pořídit videozáznam ve full HD kvalitě (Canon LEGRIA HF200), případně fotografie ve vysoké kvalitě (Nikon D3100 - 14,2 MPIX).
Průběh měření
Pro přesný výsledek měření je nutná provozní teplota motoru. Vozidlo najede na měřící stolici a je pevně přikurtováno tak, aby nemohlo dojít k sebemenšímu pohybu vozidla na kteroukoli stranu. Poté je přistoupeno k samotnému měření.
Po odměření vozidla jsou výsledná data nahrána do počítače, kde se provede výpočet průběhu výkonu a kroutícího momentu. Následně je možné výsledek vytisknout popř. uložit do souboru. Pokud se provádí měření před a po úpravě, je možné tyto měření vytisknout každé zvlášť nebo dohromady v jednom grafu, tak aby bylo možné porovnat obě měření.
Přítomnost při měření
Kola vozidla se při testu otáčí vysokou rychlostí, z důvodu bezpečnosti není přítomnost zákazníka přímo při měření možná. Technik provádějící měření se musí zcela soustředit na prováděné úkony. Zákazník může měření sledovat z bezpečného místa odděleného sklem.
Rizika při měření
Vozidlo je při měření vystaveno maximálnímu zrychlení na druhý nejvyšší rychlostní stupeň stejně, jako kdyby byla tato zkouška provedena v běžném provozu na silnici. Riziko poškození vozu je proto zcela srovnatelné s běžným provozem. Přesto však zákazník bere na vědomí a stvrzuje, že je vozidlo v dobrém technickém stavu schopném této zkoušky, zejména kvalita rozvodového řemenu, stav turbodmychadla (je-li jím vozidlo vybaveno), stav pneumatik, atd. Nemůžeme ručit za případné přetržení rozvodového řemene zaviněného jeho opotřebením.
V případě poškození vozidla vlivem špatné obsluhy válcové brzdy - např. přetržení úvazu a následného poškození vozidla vlivem sjetí z válce neseme za tyto případy odpovědnost a jsme pro tyto rizika pojištěni
http://www.tdichip.cz/http://www.tdichip.cz/jak_ladimehttp://www.tdichip.cz/cm/TDIchipFS021009.pdfUpraveno uživatelem sobota 5. března 2011 12:32:45(UTC)
| Důvod úpravy: -