Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
To musí být jedině od EGR, to že je zaslepený neznamená, že to není zanesené už od dob kdy se teprve zaslepoval ne? |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Ne, EGR bude zaslepený dlouho, jen já jsem o tom nevěděl. Samozřejmě to může být černý od něj (asi to nebylo nikdy rozdělávaný), ale je to mastný. Navíc v blízkosti klapky je to evidentně olej a je vidět, že je i v trubkách vedoucích od vík hlav. Mohlo to být horší třeba kvůli starýmu oleji a filtru vzduchu. Obojí je teď vyměněný, takže to můžu vyčistit a po chvíli ježdění zkontrolovat. Druhá možnost je ucpat tyhle odvětrávací trubky a víka hlav odvětrat napřímo.
Ještě mám za motorem odpojené odvětrání převodovky a netuším, kam patří. Vede někam k rozdělovači. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Jo vlastně máš pravdu, ještě je tam PCV a ten může taky prskat trošku oleje zpátky do sání nebo někam do vstřikování. Ale například mě to nedělá, já mám sání pěkně čistý.
Taky jsem si všimnul, že z hlav mi jdou spaliny oběma stranama motoru do sání. Tam byla pouze záslepka, která byla součástí těsnění. V hlavách je pak toho bordelu spousta, ale ničemu nevadí, protože se to nikam nedostane. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
No já mám sání taky čistý a jediný, co sem měl zaprasený byla ta gumová housenka, kam taky něco vedlo (z hlavy si nejsu jistej s tím PCV). Jinak sem měl sání krásně čistý a suchý navzdory tomu, že nějakou dobu mi tam prskal vejfuk jak z EGR, tak i z válců špatným zápalem. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Jo, jedna trubka jde do tý gumy a druhá ke klapce. Takže vyčistím a vrátím to. Ten můj motor je taky špinavej, protože netěsnil vejfuk u svodů. A zároveň běžel hodně bohatej, protože se k lambdě dostával vzduch. S novým výfukem to snad bude OK. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Tak jsem do auta namordoval svody Pacesetter. A tak napíšu za čerstva pár poznámek. Prvně svody mají dost velké otvory a přes info z US fór nejde použít standartní těsnění. Použil jsem tedy přiložené, které se mi tak moc nelíbilo. K namontování je potřeba pár věcí z motoru sundat. Vpravo AIR pump, alternátor a EGR. AIR pump se nevejde a ani není kam zapojit a tak nelze ani vrátit, ale stejně jsem ji měl odpojenou. Na výstupu pro EGR bohužel neseděla o kousek rozteč ani velikost závitu a protože jsem to zjistil až po namontování všeho ostatního, tak jsem to řešil na místě. Jinak v pohodě. Levá strana je trochu hůř přístupná a sundával jsem čerpadlo posilovače, odpojil trubičku pro měrku oleje, hadici podtlaku, štít spojkového válce a pár úchytek. Tady jsem taky narazil na problém s velmi těsným umístěním svodů k dalším věcem. Například konektor čidla u oleje je jen 2-3mm od trubky, velice blízko je i spojkový válec a hadice. Z druhé strany je blízko i startér a tak mě čeká ještě výroba nějakých tepelných štítů. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
paráda, jsem na to zvědavej :) Ale teda kvalitu "dodělej doma" bych nečekal. |
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Stando, nebylo by nějaké alespoň ilustrační foto? Jsem zvědav. |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 28.03.2012(UTC) Zpráv: 222
Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Já jsem taky zvědavej :-))
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Teď jsem se dostal domů... Jdu si ještě na chvilku lehnout pod auto a nějakou fotečku udělám. Buď ještě večer nebo zítra dodám. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
|
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Pěkná práce. Zalomenej šroub uchycení svodu jsem řešil shodou okolností dneska taky. Na prvním válci ten spodní, takže docela přístupnej, ale stejně jsem se na něho tehdy vykašlal a svod byl uchycenej jenom pěti šroubama. No a teď se mi to odvrtávalo luxusně - no bodejť, když jsem měl hlavu na ponku a ve stojanové vrtačce :D :D :D Laděný svody mě taky lákaly, ale už jsem se s výfukem navyváděl takových vylomenin, že vidina dalšího předělávání je mi krajně nepříjemná. Jsem zvědav, jakej to bude mět zvuk! Upraveno uživatelem pondělí 7. ledna 2013 23:16:47(UTC)
| Důvod úpravy: - |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Zvuk čekám trochu kultivovanější i z důvodu instalace katalyzátoru. Vzadu celkem otevřenej tlumič by měl zajistit trochu sportovní chrchlání. Určitě to nebude to hlasitý hluboký bručení jako měly sidepipes a kvůli kterýmu se otáčeli všichni na ulicích. Mimochodem podle nějakých informací by tahle kombinace měla znamenat kolem 10HP navrch proti standartnímu výfuku. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Teda, nechtěl bych se s těmi svody mordovat, když jen tak nesednou... Ale pěkná práce, už se taky těším, až to uvidím a hlavně uslyším. Jaký by měl být výkonovej rozdíl S a BEZ katalyzátoru? Já mám zadní část vejfuku skládanou, takže o tom vím kulový, co tam je (resp. z jakýho auta tam je tlumič), takže ani nepoznám nárůst/pokles výkonu. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Ono se to dá určit jedině podle měření, odhad je hodně ošemetný. Hodně záleží i na zbytku výfuku a dalších věcech. Já mám katalyzátor s menší ztrátou než sériovej, a tak bych tipoval při zachování zbytku max tři koně. Sání a motor mám bez úprav. Kdyby na motoru byla ostrá vačka a jiný sání, tak by odstranění katu mohlo snadno udělat deset kobyl. Někde jsem četl, že výměnou všech těhle věcí lze získat asi 40 koni dohromady. Ale třeba samotná vačka bez dalších úprav je spíš k horšímu.
Když máš poskládanej výfuk z neurčitejch komponentů, tak ten katalyzátor nemusí mít ani větší odpor než tlumič a jeho vyndání by se projevilo minimálně. A nebo naopak může třeba 5 koní udělat, pokud má náhodou zbytek výfuku malý odpor. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 25.02.2010(UTC) Zpráv: 1,118 Bydliště: Smečno
Blahořečil: 26-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
Kluci jak já sem rád že nemám kat nebo složitější elektroniku :) a co fotky nějaký budou?
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Já mám v papírech olovnatej benzín, takže ten kat můžu kdykoli zase vyhodit. A elektronika mě zatím ani trochu nezlobila. Pár fotek je o několik příspěvků výš. Další pošlu, až to dodělám úplně. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Jsem též zvědavej, páč si sám nedovedu představit tu celou robotu okolo svodů. A něco jsem se tu dokonce přiučil ohledně ladění, což je fajn (viz katalyzátor vs vačky a jiný komponenty). Vy s těma katalyzátorama to máte těžký, zlatý vejfuky bez bariér aneb zhouba potupnému katalyzátoru nebo jak to bylo řečeno v Gumball Rally :-) |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 25.02.2010(UTC) Zpráv: 1,118 Bydliště: Smečno
Blahořečil: 26-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
a jo promin mě se sekla stránka tak se neukázaly :)
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 28.03.2012(UTC) Zpráv: 222
Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Já bych tam katalizátor nedával. Jinak koukám ty si ty svody nijak neošetřil? Nástřikem nebo něco takovýho? Podle mě je to škoda, zreznou ti.
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
A co zkusit na tyhle krásný nový vejfuky omotávky? Jsou levnější než před lety a ta tvrdící pryskyřice bo co to je, by korozi zadržet snad mohla. Hlavně by se tim třeba vyřešila potřeba tepelnejch krytů, protože samy odváděj teplo z okolí vejfuku. To mě jen tak napadlo... |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Vejfuky jsou natřený matnou silikonovou barvou, z výroby tam byla nějaká obyč barva a upozornění, že není žáruvzdorná. Nad omotávkama jsem přemejšlel, ale u nás jsem nesehnal. A navíc v těch nejchoulostivějších místech by to stejně omotat nešlo, protože se ty trubky sbíhaj do jednoho bodu a šrouby u přírub si hlavama taky škrtaj už teď. Jinak ty svody jdou koupit i s keramickým povrchem, ale víc než za dvojnásobek. Katalyzátor jsem koupil, protože tam patří a taky protože bych si jinak stejně musel nechat vyrobit jeho náhradu s úchytem a to by nebylo zas o tolik levnější. Navíc pokud bude dělat problémy, tak ho můžu vykuchat vevnitř. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Když už jsme se bavili o katu, tak tady jsem narazil na měření podobně výkonnýho motoru, který ukazuje otevřenější sání, cat-back a OBD II (větší požadovaná účinnost katu a tím i větší odpor). Takže i ty moje čísla byly asi nadsazený a v mým případě bych víc než jednoho koně získat nemoh (mám kovovej Magnaflow). Odhad u Bouriho dle tohoto upravuju na 1-3 koně. http://www.importtuner.c...ter_removal/viewall.htmlA mimochodem vyndáním katu znatelně stoupá hluk. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
A přichází problém s emisema :-)
Já bych ho určitě nevyndaval, aspoň to auto pak nesmrdí. Výrobce s ním počítal a motor by měl být akorát tak naladěný aby s tím perfektně fungoval. Většinou se vyndáním katalyzátoru skoro nic nezmění, někdy spíš k horšímu. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
Tak tak dyť normálně chodíš na emise a STK tak abys neměl problém |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK