Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

6 stránek«<23456>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline xjohny  
#76 Odesláno : neděle 30. prosince 2012 19:15:48(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
To musí být jedině od EGR, to že je zaslepený neznamená, že to není zanesené už od dob kdy se teprve zaslepoval ne?
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#77 Odesláno : neděle 30. prosince 2012 22:17:53(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ne, EGR bude zaslepený dlouho, jen já jsem o tom nevěděl. Samozřejmě to může být černý od něj (asi to nebylo nikdy rozdělávaný), ale je to mastný. Navíc v blízkosti klapky je to evidentně olej a je vidět, že je i v trubkách vedoucích od vík hlav. Mohlo to být horší třeba kvůli starýmu oleji a filtru vzduchu. Obojí je teď vyměněný, takže to můžu vyčistit a po chvíli ježdění zkontrolovat. Druhá možnost je ucpat tyhle odvětrávací trubky a víka hlav odvětrat napřímo.

Ještě mám za motorem odpojené odvětrání převodovky a netuším, kam patří. Vede někam k rozdělovači.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#78 Odesláno : pondělí 31. prosince 2012 10:14:00(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Jo vlastně máš pravdu, ještě je tam PCV a ten může taky prskat trošku oleje zpátky do sání nebo někam do vstřikování. Ale například mě to nedělá, já mám sání pěkně čistý.

Taky jsem si všimnul, že z hlav mi jdou spaliny oběma stranama motoru do sání. Tam byla pouze záslepka, která byla součástí těsnění. V hlavách je pak toho bordelu spousta, ale ničemu nevadí, protože se to nikam nedostane.
Camaro se rozskočilo...
Offline Bouri  
#79 Odesláno : pondělí 31. prosince 2012 12:00:43(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
No já mám sání taky čistý a jediný, co sem měl zaprasený byla ta gumová housenka, kam taky něco vedlo (z hlavy si nejsu jistej s tím PCV). Jinak sem měl sání krásně čistý a suchý navzdory tomu, že nějakou dobu mi tam prskal vejfuk jak z EGR, tak i z válců špatným zápalem.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#80 Odesláno : středa 2. ledna 2013 8:27:42(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Jo, jedna trubka jde do tý gumy a druhá ke klapce. Takže vyčistím a vrátím to. Ten můj motor je taky špinavej, protože netěsnil vejfuk u svodů. A zároveň běžel hodně bohatej, protože se k lambdě dostával vzduch. S novým výfukem to snad bude OK.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Standa  
#81 Odesláno : pondělí 7. ledna 2013 13:13:40(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Tak jsem do auta namordoval svody Pacesetter. A tak napíšu za čerstva pár poznámek. Prvně svody mají dost velké otvory a přes info z US fór nejde použít standartní těsnění. Použil jsem tedy přiložené, které se mi tak moc nelíbilo. K namontování je potřeba pár věcí z motoru sundat. Vpravo AIR pump, alternátor a EGR. AIR pump se nevejde a ani není kam zapojit a tak nelze ani vrátit, ale stejně jsem ji měl odpojenou. Na výstupu pro EGR bohužel neseděla o kousek rozteč ani velikost závitu a protože jsem to zjistil až po namontování všeho ostatního, tak jsem to řešil na místě. Jinak v pohodě. Levá strana je trochu hůř přístupná a sundával jsem čerpadlo posilovače, odpojil trubičku pro měrku oleje, hadici podtlaku, štít spojkového válce a pár úchytek. Tady jsem taky narazil na problém s velmi těsným umístěním svodů k dalším věcem. Například konektor čidla u oleje je jen 2-3mm od trubky, velice blízko je i spojkový válec a hadice. Z druhé strany je blízko i startér a tak mě čeká ještě výroba nějakých tepelných štítů.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Jirka_z28  
#82 Odesláno : pondělí 7. ledna 2013 14:40:32(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
paráda, jsem na to zvědavej :)
Ale teda kvalitu "dodělej doma" bych nečekal.
Offline OndraS  
#83 Odesláno : pondělí 7. ledna 2013 17:08:14(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Stando, nebylo by nějaké alespoň ilustrační foto? Jsem zvědav.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Hejkal  
#84 Odesláno : pondělí 7. ledna 2013 19:11:26(UTC)
Hejkal

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 28.03.2012(UTC)
Zpráv: 222

Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
Já jsem taky zvědavej :-))
Offline Standa  
#85 Odesláno : pondělí 7. ledna 2013 20:09:04(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Teď jsem se dostal domů... Jdu si ještě na chvilku lehnout pod auto a nějakou fotečku udělám. Buď ještě večer nebo zítra dodám.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Standa  
#86 Odesláno : pondělí 7. ledna 2013 22:41:08(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Teď jsem tam nacpal ještě trubku pod motor, ta chtěla pro změnu o cenťák zkrátit. Drát k lambdasondě mi vyšel plně těsně a musel jsem ho přivázat, aby se neopíral o výfuk. Aspoň pár fotek...
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage

A ještě pro zasmání odvrtávání prasklýho šroubu (ani takhle jsem se tam nedokázal pořádně dostat). Šroub byl nějakej překalenej, protože i karbidovej vrták jsem musel několikrát brousit.
UserPostedImage
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline OndraS  
#87 Odesláno : pondělí 7. ledna 2013 23:14:52(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Pěkná práce. Zalomenej šroub uchycení svodu jsem řešil shodou okolností dneska taky. Na prvním válci ten spodní, takže docela přístupnej, ale stejně jsem se na něho tehdy vykašlal a svod byl uchycenej jenom pěti šroubama. No a teď se mi to odvrtávalo luxusně - no bodejť, když jsem měl hlavu na ponku a ve stojanové vrtačce :D :D :D

Laděný svody mě taky lákaly, ale už jsem se s výfukem navyváděl takových vylomenin, že vidina dalšího předělávání je mi krajně nepříjemná.
Jsem zvědav, jakej to bude mět zvuk!

Upraveno uživatelem pondělí 7. ledna 2013 23:16:47(UTC)  | Důvod úpravy: -

camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Standa  
#88 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 8:20:44(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Zvuk čekám trochu kultivovanější i z důvodu instalace katalyzátoru. Vzadu celkem otevřenej tlumič by měl zajistit trochu sportovní chrchlání. Určitě to nebude to hlasitý hluboký bručení jako měly sidepipes a kvůli kterýmu se otáčeli všichni na ulicích. Mimochodem podle nějakých informací by tahle kombinace měla znamenat kolem 10HP navrch proti standartnímu výfuku.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#89 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 13:27:03(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Teda, nechtěl bych se s těmi svody mordovat, když jen tak nesednou...
Ale pěkná práce, už se taky těším, až to uvidím a hlavně uslyším.

Jaký by měl být výkonovej rozdíl S a BEZ katalyzátoru? Já mám zadní část vejfuku skládanou, takže o tom vím kulový, co tam je (resp. z jakýho auta tam je tlumič), takže ani nepoznám nárůst/pokles výkonu. Uz mlcim
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#90 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 15:27:51(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ono se to dá určit jedině podle měření, odhad je hodně ošemetný. Hodně záleží i na zbytku výfuku a dalších věcech. Já mám katalyzátor s menší ztrátou než sériovej, a tak bych tipoval při zachování zbytku max tři koně. Sání a motor mám bez úprav. Kdyby na motoru byla ostrá vačka a jiný sání, tak by odstranění katu mohlo snadno udělat deset kobyl. Někde jsem četl, že výměnou všech těhle věcí lze získat asi 40 koni dohromady. Ale třeba samotná vačka bez dalších úprav je spíš k horšímu.

Když máš poskládanej výfuk z neurčitejch komponentů, tak ten katalyzátor nemusí mít ani větší odpor než tlumič a jeho vyndání by se projevilo minimálně. A nebo naopak může třeba 5 koní udělat, pokud má náhodou zbytek výfuku malý odpor.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Sentinel  
#91 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 19:42:44(UTC)
Sentinel

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 25.02.2010(UTC)
Zpráv: 1,118
Bydliště: Smečno

Blahořečil: 26-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Kluci jak já sem rád že nemám kat nebo složitější elektroniku :) a co fotky nějaký budou?
Offline Standa  
#92 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 20:45:34(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Já mám v papírech olovnatej benzín, takže ten kat můžu kdykoli zase vyhodit. A elektronika mě zatím ani trochu nezlobila. Pár fotek je o několik příspěvků výš. Další pošlu, až to dodělám úplně.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline REACTOR_427  
#93 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 20:47:16(UTC)
REACTOR_427

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 31.03.2011(UTC)
Zpráv: 365
Bydliště: Bonneville

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Jsem též zvědavej, páč si sám nedovedu představit tu celou robotu okolo svodů. A něco jsem se tu dokonce přiučil ohledně ladění, což je fajn (viz katalyzátor vs vačky a jiný komponenty). Vy s těma katalyzátorama to máte těžký, zlatý vejfuky bez bariér aneb zhouba potupnému katalyzátoru nebo jak to bylo řečeno v Gumball Rally :-)
I Am SpeedSeeker
Offline Sentinel  
#94 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 21:01:15(UTC)
Sentinel

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 25.02.2010(UTC)
Zpráv: 1,118
Bydliště: Smečno

Blahořečil: 26-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
a jo promin mě se sekla stránka tak se neukázaly :)
Offline Hejkal  
#95 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 21:13:20(UTC)
Hejkal

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 28.03.2012(UTC)
Zpráv: 222

Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
Já bych tam katalizátor nedával. Jinak koukám ty si ty svody nijak neošetřil? Nástřikem nebo něco takovýho? Podle mě je to škoda, zreznou ti.
Offline REACTOR_427  
#96 Odesláno : úterý 8. ledna 2013 21:29:13(UTC)
REACTOR_427

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 31.03.2011(UTC)
Zpráv: 365
Bydliště: Bonneville

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
A co zkusit na tyhle krásný nový vejfuky omotávky? Jsou levnější než před lety a ta tvrdící pryskyřice bo co to je, by korozi zadržet snad mohla. Hlavně by se tim třeba vyřešila potřeba tepelnejch krytů, protože samy odváděj teplo z okolí vejfuku. To mě jen tak napadlo... Ja nic
I Am SpeedSeeker
Offline Standa  
#97 Odesláno : středa 9. ledna 2013 6:36:01(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Vejfuky jsou natřený matnou silikonovou barvou, z výroby tam byla nějaká obyč barva a upozornění, že není žáruvzdorná. Nad omotávkama jsem přemejšlel, ale u nás jsem nesehnal. A navíc v těch nejchoulostivějších místech by to stejně omotat nešlo, protože se ty trubky sbíhaj do jednoho bodu a šrouby u přírub si hlavama taky škrtaj už teď. Jinak ty svody jdou koupit i s keramickým povrchem, ale víc než za dvojnásobek. Katalyzátor jsem koupil, protože tam patří a taky protože bych si jinak stejně musel nechat vyrobit jeho náhradu s úchytem a to by nebylo zas o tolik levnější. Navíc pokud bude dělat problémy, tak ho můžu vykuchat vevnitř.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Standa  
#98 Odesláno : středa 9. ledna 2013 7:46:32(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Když už jsme se bavili o katu, tak tady jsem narazil na měření podobně výkonnýho motoru, který ukazuje otevřenější sání, cat-back a OBD II (větší požadovaná účinnost katu a tím i větší odpor). Takže i ty moje čísla byly asi nadsazený a v mým případě bych víc než jednoho koně získat nemoh (mám kovovej Magnaflow). Odhad u Bouriho dle tohoto upravuju na 1-3 koně. http://www.importtuner.c...ter_removal/viewall.html

A mimochodem vyndáním katu znatelně stoupá hluk.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#99 Odesláno : středa 9. ledna 2013 10:55:27(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
A přichází problém s emisema :-)

Já bych ho určitě nevyndaval, aspoň to auto pak nesmrdí. Výrobce s ním počítal a motor by měl být akorát tak naladěný aby s tím perfektně fungoval. Většinou se vyndáním katalyzátoru skoro nic nezmění, někdy spíš k horšímu.
Camaro se rozskočilo...
Offline MartinG  
#100 Odesláno : středa 9. ledna 2013 12:25:42(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Tak tak dyť normálně chodíš na emise a STK tak abys neměl problém Styd se
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
6 stránek«<23456>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.