Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

2 stránek12>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline f.martas77  
#1 Odesláno : 31. ledna 2010 8:22:48(UTC)
f.martas77

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 27.11.2009(UTC)
Zpráv: 78
Bydliště: Plzeň

Blahořečil: 1-krát
Včera jsem rozebral celé topení a zjistil že, jsou odřízlé trubky u radiatoru. Když jsem camaro kupoval, tak byla vykuchaná klimatizace a celý systém topení nefungoval. Chci to nějak dát dohromady a potřebuji poradit. Sháním zatím radiator a hadice k němu.

Upraveno moderátorem 31. ledna 2010 12:38:12(UTC)  | Důvod úpravy: -

Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline Cámo  
#2 Odesláno : 31. ledna 2010 10:11:15(UTC)
Cámo

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 778
Bydliště: Střelice u Brna

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 3-krát v 3 příspěvcích
Tenhle problém mám taky, sice ne na Camaru ale na F350, koupil jsem to taky s děravým radiátorkem a přemostěnýma hadicama, není ale nic snažšího, než-li koupit radiátorek a znovu tam hadice zapojit.
Klimatizace je horší, mám tady nějaké díly na to, tu expansní nádržku,tu stříbrnou,kompresor s hadicama, tak kdyby jsi to potřeboval, tak dej vědět.
HD's coming
Offline sejki  
#3 Odesláno : 31. ledna 2010 10:45:14(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
f.martas77 napsal:
Včera jsem rozebral celé topení a zjistil že, jsou odřízlé trubky u radiatoru. Když jsem camaro kupoval, tak byla vykuchaná klimatizace a celý systém topení nefungoval. Chci to nějak dát dohromady a potřebuji poradit. Sháním zatím radiator a hadice k němu.


mno jak psal Cámo, novej a nebo k tomu puvodnimu naletovat nove... kazdej topenar by to mohl zvladnout...
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline f.martas77  
#4 Odesláno : 31. ledna 2010 21:49:52(UTC)
f.martas77

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 27.11.2009(UTC)
Zpráv: 78
Bydliště: Plzeň

Blahořečil: 1-krát
Takový borce znám co opravujou chladiče na klimu elektrony a všechno možní co je z hliníku, ale ceny to je katastrofa, to když koupím ten radiator novej tak mě to vyjde levnějš. Asi se podívám na netu po novém.
Offline scott67  
#5 Odesláno : 26. února 2017 9:37:52(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Ahoj. Mám menší problém s topením. Menší proto, že v zimě stejně nejezdím. Jinak by byl velký. Včera jsem to byl (konečně) projet, ale k večeru se ochladilo a topení mi pouze lehce (skoro neznatelně) vlaží. Ventilátor maká dobře, ale radiátor, jakoby byl zavzdušněný. Vzhledem k tomu, že tekl chladič, tak by to asi nebylo nic divnýho. Je nějakej fígl, kterej bych mohl zkusit, než to celý rozeberu? A čeho se mám případně vyvarovat? Dík za info. Scott
Offline holanuvstatek  
#6 Odesláno : 26. února 2017 11:35:45(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,591

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Co termostat?
Offline scott67  
#7 Odesláno : 26. února 2017 11:53:17(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Tam by mohl být zakopanej pes. Když jsem auto koupil (koncem léta) Nepodařilo se mi zprovoznit spínání hlavního ventilátoru chladiče. Neboli nesepnul a auto tím pádem by šlo do varu. Hledal jsem relé, které spíná tenhle ventilátor, ale tak nějak bez úspěchu. Zatím tam mám ruční spínač. Takže musím hledět na teploměr a když je teplota ke dvěma stovkám, sepnu ventilátor a ona klesne (já jsem termostat). Při těchto teplotách venku to není třeba. Zkoušel jsem všechna teplotní čidla (jestli mají v pořádku kontakty) Nevím přesně, které je na termostat. Podle různých manuálů jsem hledal to relé, ale bez úspěchu. Možná to celé s topením souvisí, ale když má voda 190 stupňů, myslím, že by to mělo topit. Pokud v tom není nějaká jiná finta. Co se týče toho chlazení, ocenil bych informaci, které čidlo řídí ventilátor a kde je relé, spínané tímto čidlem.

Upraveno uživatelem 26. února 2017 12:23:22(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline holanuvstatek  
#8 Odesláno : 26. února 2017 12:30:03(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.5.2011(UTC)
Zpráv: 1,591

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Za jízdy by ani ten větrák běžet neměl mělo by se to v pohodě uchladit náporem za jízdy něco jinýho je když běží klima nebo stojíš v koloně.
Offline xjohny  
#9 Odesláno : 26. února 2017 13:36:19(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,116
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 72-krát
Blahořečen: 128-krát v 109 příspěvcích
Má to topení hadice napřímo do výměníku nebo to jde skrz nějakej regulátor? Pokud je zapojená expanzka a studený je to plný po víčko chladiče, tak by to mělo být odvzdušněný.

Možnost taky je, že je chladič topení ucpaný vodním kamenem nebo uvolněnou rzí. Zkusil bych ho odpojit a nechat v něm sedět chvilku teplou octovou vodu (ne čistej ocet). Taky ale sleduj, jestli nemáš někde pod palubkou vlhko, aby ti to nezačalo kapat.
Camaro se rozskočilo...
Offline OndraS  
#10 Odesláno : 26. února 2017 14:25:16(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 479
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
Tak prvně - ventilátor chladiče.
Spíná ho čidlo teploty, které je u V6tky na přední straně motoru. Za škrtící klapkou. Je na sacím klínu, vede k němu konektor s černým a žlutým drátem. Tento senzor dá vědět řídící jednotce a ta sepne relátko od motorku ventilátoru. To relátko je na zadní straně levého podběhu. Prostě vedle posilovače brzd. Je tam jedno relátko od palivovýho čerpadla, to je to blíž posilovači, pak relátko od větráku chkadiče a úplně u blatníku je relátko od klimačky - pokud ji máš. Bacha, u některých aut to může být prohozený ty relátka. Od palivovýho čerpadla bejvá takový menší hranatý, od ventilátoru větší zakulacený. Do toho relátka jde plus trvale z pojistky z pojistkové skříňky, jednotka mu spíná mínus pól = ukostří ho a valí ventilátoru.
Pokud by selhalo toto spínání, tak při 116°C sepne havarijní spínač a pošle kostru do tohodle relátka nadrzo bez účasti řídící jednotky. Tento spínač je na zadní straně motoru, na konci pravé hlavy válců.
Tolik co se týče chodu ventilátoru. Prakticky mám zkušenost, že ventilátor u V6 spíná v teplém počasí, až pokud jedeš v koloně apod. V zimě spíná málokdy, musel bys nechat auto dlouho nastartovaný na volnoběh snad jedině.

Pokud kára málo topí, vody tam máš dost a budeme věřit tomu, že radiátor není ucpanej a hadice jsou správně zapojený a nejsou ucpaný, což leda že by v nich byla žába naštorc, jinak těžko, tak pokud by bylo vše OK, tak termostat. Za škrtící klapkou na sacím klínu tam, kam vede horní tlustá hadice z chladiče. Je tam taková příruba na dva šrouby M8, odděláš ji a zam je termostat. Taky jsem ho kdysi měnil. Auto topilo až když jsem v zimě dojel na druhej konec města. Po výměně termostatu topí suprově.
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline OndraS  
#11 Odesláno : 26. února 2017 14:28:34(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 479
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
Jo a neplést termostat a termostat. Termostatem je u auta vždy myšlen právě ten mechanický vodní ventil pod tou přírubou. Ten krám, co zapíná ventilátor chladiče, bych nazval spíš teplotním spínačem nebo tak nějak.
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline scott67  
#12 Odesláno : 26. února 2017 17:18:16(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Supr. Dík za info. Termostat najít lze i s trochou logiky. Horší je to s tím relátkem. Asi budou přeházený. Zkoušel jsem to loni tak, že jsem spínal kontakty relátek zkratováním, ale ani u jednoho se ventilátor nerozjel. Cenná informace je pro mě ale ta, že to spíná kostru. Jinak v září (když bylo ještě relativně teplo) mi to po normální jízdě začalo lehce vařit. A tak jsem na celý problém přišel. Prostě to bublalo. Moje řešení je sedlácké. Prostě ho zapnu ručně když se to blíží ke 200F. Pak to hned spadne a vypnu ho. Má to tu výhodu, že to člověka nutí sledovat přístroje. Ale jiný přínos v tom nespatřuji. Na sraz v červenci to dojede :-) A zpátky doufám taky. Pokud to do té doby nějak neupgraduju. Tak ještě jednou dík. Scott
Offline OndraS  
#13 Odesláno : 26. února 2017 20:51:25(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 479
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
Nêkde je něco blbě. To spínání vypínačem bych co nejrychleji odstranil. Jezdíval jsem jedním Camarem co takový spínání mělo, když pominu že to bylo na té přístrojovce jak v balkánským traktoru, tak si vzpomínám, že nebylo v mých silách myslet na to, že už to začíná vařit. Zkrátka bych na takový spínáni moc nespolýhal. Zapomeneš jednou a hotovo.

Pokud to nesepne ani tím havarijním spínačem, tak je problém pravděpodobně po cestě mezi relátkem a ventilátorem. Každopádně bych vyzkoušel, jestli to relátko cvakne, když sepne ten havarijní spínač. Odpoj z něho kabel a ukostři ho. Musí cvaknout relátko, a mělo by pustit plus do motorku.
K relátku vedou dráty s těmahle barvama (opisuju ze schematu co mám v normálním komplu, píšu z tabletu):

Spínací kontakty:
Červenej drát : plus z baterky do relátka
Černej drát s červenýma proužkama: plus od relátka k ventilátoru

Cívka relátka:
Béžovej drát s bílyma proužkama: plus z pojistky "FAN" (20 ampér)
Zelenej drát s bílyma proužkama: mínus z řídící jednotky a současně mínus od toho havarijního spínače. Jednotka vyšle mínus na základě povelu z teplotního čidla (žlutej a černej drat), havarijní spínač vyšle mínus při dosažení 116°C.

Ventilátor je trvale ukostřen.

Upraveno uživatelem 26. února 2017 20:53:35(UTC)  | Důvod úpravy: Edit

CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988 V6
Rodinka: Firebird V6 1992, Camaro LT 1978, Monte Carlo 1972, Zimmer Golden Spirit 1980, Lincoln Mark VII 1988
Offline scott67  
#14 Odesláno : 26. února 2017 21:01:39(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Moc dík za tyhle informace. Začnu prověřovat. Díky těm barvám konečně najdu, který je to relátko. Ta moje elektrika je už dost napadena německým kutilem. Ale dráty určitě neměnil. Až to prověřím, dám zprávu, jak to vypadá....
Offline scott67  
#15 Odesláno : 26. února 2017 21:13:39(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Jelikož mám auto v baráku, nedalo mi to a šel jsem to zkouknout. Začíná mi svítat. Relé je už vyměňovaný. Je tam německá potvora značky Hella, co vypadá, jako českej přerušovač blinkrů (je to kulatý a hliníkový). S tím už si snad poradím.
Offline scott67  
#16 Odesláno : 26. února 2017 21:36:34(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Takže skoro heuréka! Na tom tlustým červeným není vůbec napětí (ani se zapnutým zapalováním) Když přivedu ale plus na ten černej s červeným proužkem, tak se helikoptéra roztočí. Takže přivedu plus k relátku znova. Nemá smysl hledat, kde je to přerušený. Mám to vzít ze stálého napětí a nebo z polohy zapnutého zapalování? Přímo z baterky mi přijde dost krutý. Ten mechanickej spínač jsem napojil z jedné pojistky, která byla pod napětím při zapnutém klíčku a měla tuším 30A. Dal bych to asi tam....Jó....kdyby tak bylo schéma.... Ale schéma kompletní elektriky musí vypadat jako zamotaná rybářská síť. (není to holt Spartak) Ale i tak by se moc hodilo... Každopádně díky Brňáku. Moc to pomohlo. Kdybys ses chtěl někdy projet do Ochozu, můžeš se na to mrknout osobně.....Rád tě uvidím...Scott
Offline Jirka_z28  
#17 Odesláno : 26. února 2017 22:06:07(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,179
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 16-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Neblbni :) Mít tam nefunkční drát a k tomu tahat další, ještě k tomu odjinud, to mi přijde jako cesta do pekel (při troše smůly i doslova)... a nebo tě může proklínat kdokoliv další, kdo by na tom něco řešil. Sám nejsi nadšenej z toho, že se v tom někdo vrtal a dělal změny.
Sehnat si elektrický schéma je základ, je snad ve všech manuálech a nějakej stejně budeš potřebovat. Jde obvykle sehnat i v elektronické podobě.
No a potom by to chtělo zapojit drát ideálně stejné barvy, rozhodně na správný místo, aby to šlo přes správnou pojistku. A původní drát vypárat pryč. No a nebo zjistíš, že je to jen někde v konektoru (to bych asi tipoval).
Offline scott67  
#18 Odesláno : 26. února 2017 22:56:17(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Jasně. Souhlas. Barvy drátů nikdy neměnit! Zatím jsem tam přivedl napětí a uvidím, co to bude dělat. Jsem hlavně rád, že jsem našel to relé.
Offline Bouri  
#19 Odesláno : 26. února 2017 23:06:41(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 805
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
Jestli je to to, co si myslím, tak stejnej problém sem řešil na modrým Camaru v Olomouci - sahara prostě nešla, tak se to spínalo všelijak a problém byl v tom, že ten plus drát vedoucí od baterky k relátku má po cestě pojistku na kabelu tzv. "fusible link" - ten kabel má na svým kraji (blíž k baterce) takovej váleček s číslem (myslimže má na sobě napsáno '20GA') a mezi tím válečkem a koncem kabelu je kabel dělanej jinou tecnologií a v tomto místě je pojistka. Na 99% to tam bude přerušený.
Můj nápad, pokud je to tahle chyba: Usekni ten kus kabelu za válečkem (aby tam ten váleček nebyl) a připoj ten kabel k pojistce (30A se ti bude při delším provozu roztékat - jde sehnat i 40A nebo 2x 20A).

Tady ti posílám sken z Heynes manuálu pro 2.8l V6. Zaměř se na spodní část obrázku, kde se pojednává o Coolant fan relay, z něj vedoucí RED kabel na Fusible link E na baterku (nebo svorkovnici poblíž baterky, která je trvale pod proudem), Coolant fan a PCM (řídící jednotka); havarijní spínač, o kterém psal OndraS, tam není vidět, ten manuál zmiňuje až od 3.1l V6.
UserPostedImage

Snad pomůže. Ja nic
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Startér: Vyměněn
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Offline scott67  
#20 Odesláno : 26. února 2017 23:10:17(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Super. Díky Bouri. Každé schéma dobré. Myslel jsem si to hned, že elektromotor, kterej žere jak hovado, bude jištěnej někde jinde, než v palubovce. Akorát jsem nevěděl kde. Ten drát vždycky zmizí v husím krku a hledej to. Takže zkušenosti k nezaplacení. Dík !
Offline Bouri  
#21 Odesláno : 26. února 2017 23:23:53(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 805
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
nemáš zač. Někdy bych se taky měl přijet podívat, myslimže sem ti sliboval diagnostiku. Ja nic
Ten kabel by měl začínat na svorkovnici poblíž baterky. Svorkovnice je pověšená myslimže na straně spolujezdce na stěně s chladičem ze strany motoru - vede tam víc červených drátů a všechny vedou z boku do půlkulaté plastové krabičky s jednou centrální maticí (sou tam napíchaný ty svazky červených kabelů).
Takhle sem to měl u sebe na V6.

Instruktážní fotka (lepší nemám):
UserPostedImage
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Startér: Vyměněn
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Offline scott67  
#22 Odesláno : 26. února 2017 23:30:51(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
No jasně. Začíná jaro a tím pádem doba projížděk. Klidně kdykoliv přijeď. (jestli už máš v cajku startér) Stačí se ohlásit tady nebo na tel. (máš ho v SZ). I já si rád udělám výlet do Oslavan...

Upraveno uživatelem 26. února 2017 23:36:20(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Bouri  
#23 Odesláno : 26. února 2017 23:38:44(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 805
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
Číslo už mám nějakou dobu uložené z dřívějška, ale díky.
Startér zatím startéruje, ale spíš mám teď blok ze strany lakovny (je na reklamaci), že auto ještě není hotové, plus ještě potřebujem dát do kupy topení, pořádně zprovoznit topení i s termostatem a vyměnit rozpadlej pulldown na zadním skle.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Startér: Vyměněn
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Offline scott67  
#24 Odesláno : 26. února 2017 23:56:15(UTC)
scott67

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 22.9.2016(UTC)
Zpráv: 57

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Tak to si udělám výlet spíš já. Aspoň to vyzkouším. Právě jsem to dodělal. Měl jsi pravdu ve všech bodech. Už tam ale nebyl výleček, ale fuse boxík na jednu normální placatou třicítku. A ta sice nebyla přepálená, ale měla zaoxidovaný kontakty ( taková blbost !) Tak jsem dal novou a ještě u relátka novej konektor, protože mi ten starej zůstal v ruce. Byl tam jenom nacvaknutý (mizerně) Já jsem na toto možná úchylnej, ale konektory vždycky letuju. Takže hotovo. Uvidíme při jízdě (ovšem až bude vedro )
Offline Bouri  
#25 Odesláno : 27. února 2017 0:08:36(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 805
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
Výlet si udělat můžeš, ale jak jsem psal, auto ještě nemám doma. Ale můžu se ti třeba na auto podívat, když přijedeš. Můj telefon jsem ti posílal?

Takže když jsi to očistil, zacvakal dohromady, tak se tvářilo, že to pojede? Očividně to už mělo problém s tou spálenou pojistkou v kabelu (poměrně častá závada).
V tomto počasí se to dá otestovat buď se zahřátým motorem nebo pokud jsou diagnostickém konektoru spojeny piny A a B (nahoře vpravo; spojit třeba drátem nebo kancelářskou sponkou) a otočí se klíček do zapnuté polohy (aktivuje se vyblikávací režim). Ve vyblikávacím režimu se vždy zapne sahara nehledě na teplotu motoru; jako bonus ti to začne vyblikávat diagnostické kódy. Piisk

UserPostedImage

GM ALDL connector
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Startér: Vyměněn
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
2 stránek12>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.