Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Mám takový problém s teplotním čidlem. Za studena má 4.8kOhm, za provozní teploty kolem 370 Ohm. Budík mi ale vyleze maximálně na ukazatel 100°F a dál ani ťuk. Zkoušel jsem ho připojit na trimr a zjistil, že aby vylezl k červený oblasti (cca 210°F), tak by muselo mít čidlo asi 60 Ohm. Můžete někdo ochotný proměřit vaše termočidlo, kolik má za studena a kolik při běžný teplotě? Je to poměrně jednoduchá věc. Jinak čidlo i budík jsem měnil, tak už nevím, proč to jde takhle blbě |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 10.08.2009(UTC) Zpráv: 794 Bydliště: Horovice
Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
|
Zítra se ti na to podívám. Jestli nebude někdo rychlejší.
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
To by bylo super, zatim jsem poprosil ještě další 2 lidi, ale nikdo se ještě neozval [-o< |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.04.2009(UTC) Zpráv: 531 Bydliště: Bratislava, Sk
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
|
Malo by to byt takto: 40C =1200 Ohm 60C = 600 Ohm 80C = 300 Ohm 100C= 180 Ohm
Ale stretol som sa s cidlami co mali pri 100C len 30 Ohm, take sa pouzivali v 60 -tych rokoch Ak mas dobre cidlo a ajtak to neukazuje spravne, da sa to doladit tym odporom co je na druhej strane budiku
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Já jsem se dočetl, že nově prodávaná "replacement" čidla (např. z RockAuta) mají ten odpor příliš vysoký a neodpovídají tehdejším specifikacím. Dají se ale sehnat "originální" dobová čidla.
Myslíš že v tom budíku je nějaký předřadný odpor nebo něco zapojeného paralelně? |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.04.2009(UTC) Zpráv: 531 Bydliště: Bratislava, Sk
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
|
Vymontuj cidlo a presne zmeraj jeho odpor pri 100C. Potom si priprav odpor takej istej hodnoty, pripadne dratovy reostat, nie maly uhlikovy trimer. Pripoj to namiesto cidla. Vzadu na pristrojovke je medzi vyvodmi budika vykonovy odpor (tusim ze keramicky).Zmen jeho hodnotu tak aby to ukazovalo 220 F alebo tak nejak. Mozes na to pouzit druhy reostat a potom zmerat jeho odpor a nahradit ho pevnym odporom. Ja som to tak robil uz na niekolkych autach.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 25.02.2010(UTC) Zpráv: 1,118 Bydliště: Smečno
Blahořečil: 26-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
Tak ani mě to teplotu neukazuje :(
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Čidlo má při provozní teplotě něco kolem 370 Ohm, takže tam místo něj píchnu nějaký blízký odpor a budu laborovat na budíku. Díky za ideu. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Tak jsem to už opravil. Napadlo mě to samé, co píše tomcat, takže jsem vyndal budík, provedl zapojení s tím, že jsem tam nasimuloval běžnou teplotu motoru, kde současné čidlo má cca 370 Ohm a pomocí trimru jsem našel ten správný odpor, který jsem pak vecpal do budíku. Původně bylo v budíku asi 80 Ohm, mně vyšlo, že tam musím dát cca 430 Ohm. Otestováno za běhu a fachá to :d/ :d/ :d/ PS: Jsou tam pro "jistotu" dva silnější paralelně, bál jsem se, že by se jeden takhle malý odpor příliš zahříval. Upraveno uživatelem neděle 24. dubna 2011 21:00:15(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Tak beru zpět, budík ukazuje moc (jezdím pořád v červených číslech), ale už to budu dál řešit laborováním za běhu, takže nový snímač kupovat nebudu.
Nicméně, pokud má někdo ten svůj starý vadný, tak by možná stál za zkoušku tenhle typ (pro 74+ 2nd gen Camaro) AMERICAN AUTOWIRE Part # 01513321. Cartime ho má v nabídce za 523,- Kč. Myslím, že je to ten, co prodávají resto-shopy.
|
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 22.11.2009(UTC) Zpráv: 1,135 Bydliště: Ústí nad Orlicí
Blahořečil: 5-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
sis tam mel dat trimr na budik ze zadu a jen to dostelovat na aute :) |
Chevrolet Camaro '79 Buick Century Estate Wagon '89
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Co myslíš, že budu dělat :-) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 22.11.2009(UTC) Zpráv: 1,135 Bydliště: Ústí nad Orlicí
Blahořečil: 5-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
mozna stacilo dat odpor takovej aby ti to ukazovalo min, kdyz altik dava vic nez baterka |
Chevrolet Camaro '79 Buick Century Estate Wagon '89
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Prvně jsem tam dal moc 810R a 1k paralelně, potom to v autě šlo moc nahoru. Tak jsem tam dal 2x810R paralelně a zkusil opět za běhu, to už vypadalo ok. Nicméně se v reálnym provozu ukázalo, že se ten motor ohřál ještě víc. Tak když už to budu dělat znova, tak tam dám ten trimr a udělám to aspoň echt přesně. Ještě ideálně sehnat nějakej laserovej teploměr :) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 22.11.2009(UTC) Zpráv: 1,135 Bydliště: Ústí nad Orlicí
Blahořečil: 5-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
|
Chevrolet Camaro '79 Buick Century Estate Wagon '89
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.04.2009(UTC) Zpráv: 531 Bydliště: Bratislava, Sk
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
|
xjohny napsal:Prvně jsem tam dal moc 810R a 1k paralelně, potom to v autě šlo moc nahoru. Tak jsem tam dal 2x810R paralelně a zkusil opět za běhu, to už vypadalo ok. Nicméně se v reálnym provozu ukázalo, že se ten motor ohřál ještě víc. Tak když už to budu dělat znova, tak tam dám ten trimr a udělám to aspoň echt přesně. Ještě ideálně sehnat nějakej laserovej teploměr :) Staci si zmerat odpor cidla pri 100 C v hrnci a mas to presne....
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Má to ale 2 nevýhody - nemám správný klíč (metrickým bych ožvejkal tu hlavu čidla) a musel bych povypustit nemrzku. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
|
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Jak jsi zjistil, kolik má ten budík ukazovat po těch 10 km? Mě třeba něco ukazuje, ale zastaví se při běžnej jízdě třeba na 1/4 stupnice. Když to nechám stát s běžícím motorem, povyleze někam k půlce a pak se sepne ventilátor. Jestli teda jsou hodnoty správný, to netuším. |
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 04.03.2010(UTC) Zpráv: 104 Bydliště: Praha 9
|
Kolik by to teda mela na tom budiku v F ukazovat pri bezne jizde? Me se vetsinou take zastavi tak kousek pred pulkou
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Já neřeším, kolik přesně má ukazovat, ale je to určitě ukazatel pro to, že se třeba něco děje. Nastavil jsem to tak, že je to při běžný jízdě před půlkou. Při zastavení nebo trošce popojíždění se to ohřívá až skoro do půlky. Tam je 220F, ale tolik to nejspíš netopí. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 25.02.2010(UTC) Zpráv: 1,118 Bydliště: Smečno
Blahořečil: 26-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
mě se to drží na půlce a když stojim dýl nebo popíždim tak to přeleze i kousek za půlku snad se tim nic neděje? jinak až budu dělat budiky tak se mám aspon čeho držet
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
To je individuální hele, nejlépe změřit teploměrem :-) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 08.08.2009(UTC) Zpráv: 558 Bydliště: Bor u Tachova
Blahořečil: 76-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
:-D resite budik na teplotu ktery maka, ale schvalne komi funguji hodiny :-D tady bylo nekde tema nebo anketa ale nevim kde |
Chevrolet Camaro Z/28 1979
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK