Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Netušíte někdo, jaký výstupní výkon mají běžná DELCO autorádia? Zkoušel jsem hledat, ale to 8 místný číslo "MODEL", ani RPO kód UM6 v hledání nepomůže. Hledal jsem v Heynes manuálu (nic), hledal jsem v servisním manuálu (1825 stránek; nic), našel jsem jen nějaký schémata na tyto/podobný autorádia, kde výkonový prvek zajišťuje součástka DM-185 (nebo DM-133 pro nekazetové modely), ale k ní nejdou dohledat žádný specifikace... Jde mi čistě jen pro informaci, co to vlastně mám a když se někdo zeptá, tak abych mu odpověděl 4×xx wattů... (říct nevím asi není to pravý) Taktéž abych věděl, jaký koupit nový repráky (vím jen 4ohm), abych nekoupil slabý a nevyletěly do luftu, kdybych to ohulil naplno. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
|
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Pokud jde o repráky, ty nespálíš, když budeš vybírat něco k dnešním rádiům... víc, než 4x50 W to mít určitě nebude a dneska i ty repráčky 6x4, co patřej dopředu, mívaj výkon větší. Já nedávno kupoval 70 W RMS (aspoň podle výrobce). Já teda bohužel origo rádio nemám, tak ani tipovat výkon nechci. Čekal bych něco kolem 4x40 W. |
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Ono se ale bohužel dobou posouvá význam slova výkon, hlavně u reproduktorů a zesilovačů. Není dneska problém narazit na malý plastový šustítka, který na krabici hrdě hlásají 1000W Určitě bude směrodatnější doporučená impedance. Audiofilové vědí své :-) (PS: Já to ale nejsem ) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Impedance je běžně 4, 6 nebo 8 Ohmů, ne? Výkon na ní nezávisí. Jinak ty matoucí hodnoty jsou obvykle Watty PMPO, to je jen teoretickej výmysl. RMS výkon by měl mít vypovídající hodnotu, ale možná se i ten píše vyšší, než skutečně je... |
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Impendance je 4ohm. Zjistil jsem to ze zadního páru repráků; kupodivu tam mám originální DELCO-PONTIAC (můžu aj vyfotit, ale není tam extra dobrej přístup kvůli těm 6hranejm šroubkům). Bohužel na nich není napsanej výkon (RMS), jen nápisy DELCO, PONTIAC a logo Pontiac (co si matně vzpomínám). Ale hrajou i duní pěkně, takže kvalita asi velká. O předních reprácích se nezmiňuju, páč nějaký starý Tesly o neznámých parametrech (nálepky už jsou stržený) nic nevypovídají. Časem tam chcu pořídit buď originál (nemá někdo navíc?) nebo něco koupím, co by tam pasovalo... Kdyby někoho zajímalo, co vlastně podle RPO mám mít: - UM6 - Radio, AM/FM Stereo, Seek/Scan, Auto Rev Cass - UQ1 - Radio Provisions, For Stereo - U66 - Speaker System, 4, Dual Frt Dash Mtd, Dual Extd Rge - V73 - Antenna, Fixed |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Impedance 4ohm byla tehdy nejběžnější u většiny "obyčejných" audio zařízení. Osobně bych výkon tipoval spíš na 4x25W. Každopádně pokud koupíš repráky na 40-50W, nemůžeš nic pokazit. Edit: ty Tesly budou tak 3-5W, víc asi ne (jen pro srovnání). Upraveno uživatelem úterý 28. února 2012 21:47:24(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Hele Bouri, mě zbyly nějaký všivý malý repráčky ze zadních bočních panelů, kdybys měl zájem :-D
Myslim, že jsem je i zkoušel a fungoval jen jeden. Podle mě to budou stejný šustítka jako tvoje Tesly. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Všivý, malý, funkční jen jeden... Doma mám taky něco podobnýho, taky funkční jen jeden, ale ten je trochu novější (2pásmovej koax), ale i tak je to šunt. A případná kombinace mýho a tvýho by nemusela dopadnout dobře, proto bych rád rovnou do páru a něco lepšího, než párwattový šustítka. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.04.2009(UTC) Zpráv: 531 Bydliště: Bratislava, Sk
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
|
Podla mna to radio ma tak 4x5-8W max. Inak pri napajani 12V a zatazi 4 Ohm je maximalny teoreticky dosiahnutelny vykon 36W P=U*U/R= 12*12/4= 36 W Ale to je teoria, celych 12 V sa na zataz nedoastane, tak tych 25W je realne maximum. Kto udava u bezneho radia viac, klame. U externych zosilovacov je to riesene menicom napatia.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
tomcat1: máš naprostou pravdu, pro RMS je takovýhle dosažitelný maximum. Vyššího výkonu by mohlo být dosažitelný u šumu (podle DIN "hudební výkon"), protože na jiných frekvencích bude indukovanej odpor jinej a navíc se rozloží u vícepásmovejch repráků na víc cívek. Potom se dá uvažovat i o 50W u kvalitního zesilovače. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Jestliže dnešní rádia fakt maj 4x50 W, tak to starý nebude mít 4x5 W, to by to těžko 2ma reprákama Bourimu rozklepalo zadek auta...
A s výkonama repráků - 4 Ohmy je impedance, ne odpor a jde do toho střídavý napětí, ne stejnosměrný...
S těma teoriema by repráky při změření multimetrem měly odpor fakt malej a teda i malej výkon. Jenže v řádech kHz budou hodnoty úplně jiný. |
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Jo, impedance tzn. zdánlivej odpor při sínusovce podle normy počítaný na možná 1kHz (asi stejně jako měření RMS)? Proto to, co jsem psal. Ale elektrikář seš ty Jinak 5W mi taky přijde málo. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Hodnota RMS se týká asi jen repráků. Jen pro srovnání moje stará věž: zesik 2x80W a repro 2x100W pro sinusový výkon, hudební výkon je udávaný 2x190W (4pásmové repro s impedancí 6ohm a zdroj 25V). Tady mě ten přepočet přes impedanci vychází 104W tj včetně ztrát 80W vpohodě. Společná impedance pro šum (hudební výkon) by potom vycházela zhruba na 3ohm. Nevidím rozpor, jen to dokazuje, že nový rádia můžou dát uváděnej výkon 40-50W pouze s vícepásmovými reproduktory a ne RMS. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK