Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 28.03.2012(UTC) Zpráv: 222
Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Zdravim, brouzdám všemožně na netu abych se dozvěděl jestli můžu zvednout výkon motoru a nenacházim vůbec nic. Mám pontiaca 1979 motor 301 cui 2bbl. chtěl jsem si najít nové sání a vyhodit konečně ten 2komorák a nahradit ho edelbrockem. Ale nějak zjišťuju že nějaká výkonější výroba na tendle motor asi neni. Snad se mejlim a jdu o radu požádat vás zkušenější. Jak to vůbec je s timdle motorem?
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Tenhle motor jsem nezkoumal, ale výměna karburátoru a sání s filtrem je běžná a určitě nebude problém. Možná máš ale na mysli "intake manifold" tzn. od karbce do motoru, tam možnosti nevím. Je samozřejmě otázka, kolik dokáže udělat ten karbec a taky jak ho seřídíš (aby to nebyl jen větší žrout benzínu). Další věc, co má velký vliv je výfuk. Zkus víc specifikovat představu a jestli už máš nějaký úpravy. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
|
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Bohužel, Jirka má pravdu. Pontiac 301 patří k těm motorům, na které je jen minimum dílů a v podstatě se z něj moc víc výkonu dostat nedá. Je to dáno tím, že celá konstrukce bloku se od ostatních Pontiac motorů lehce liší, tudíž např. nelze použít sání, které na jiný motor z té doby jde. Tady je nějaký zajímavý čtení o probouzení 301, ale zvláštní je, že on tam měl čtyřkomorák (QJet): http://www.301garage.com/Dan_Paris/Dan_Paris.htmPopis 301čky na wikipedii potvrzuje má slova: http://en.wikipedia.org/wiki/Pontiac_V8_engine#301Z toho vyplývají 2 varianty jak možná bylo docíleno 4bb karbece: 1) Některé 301 měly jiné sání 2) Byla použitá redukce 4bbl->2bbl a speciální QJet, zejména u motorů s turbem. Upraveno uživatelem čtvrtek 29. března 2012 8:58:30(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
|
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
To neni můj motor, to je ilustrační obrázek ;-) Je na něm Pontiac 301 Turbo. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
ok tak to je otazka na hejkala jestli ma motor s turbem.
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Pokud má 2bbl tak turbo nemá. Myslim, že jsem ten Pontiac někde viděl... jestli to neni takovej ten perleťově červenej? |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 28.03.2012(UTC) Zpráv: 222
Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Standa: přesně tak měl jsem namysli Intake manifold. holanuvstatek: Mám motor bez turba, a určitě bych tam to turbo nedával, přijde mi naprostej nesmysl dávat turbo do ameriky. Když už tak jedině kompresor :-) xjohny: Přesně tak, byl červenej jako origo redbird. Majitel předemnou do něj dal 100 000 a zrekonstruoval interiér, dal novej lak taková zaltá z GTO. A převážně leštil než užíval.
Chtěl jsem 79ku ale jedině trans ama ale když jsem vyděl tohodle hned jsem po něm šáhnul, byla to výhodná nabídka na to v jakym je stavu. Koukal jsem po netu na to zvednutí výkonu a měl jsem podobné výsledky. Budu se muset s tim smířit že to auto s timdle motorem nepojede nějak zázračnějš. Nějakou dobu ho užiju a za pár let šáhnu po trans amu :-) jinak to asi nevydim. Jsem ohromenej vaší reakcí, celou dobu jsem byl na pontiac.cz ale tam se něco dozvědět dá práci. Jen pár lidí je tam aktivních.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 08.08.2009(UTC) Zpráv: 558 Bydliště: Bor u Tachova
Blahořečil: 76-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
Hejkal napsal:Jsem ohromenej vaší reakcí, celou dobu jsem byl na pontiac.cz ale tam se něco dozvědět dá práci. Jen pár lidí je tam aktivních. tak sup fotky |
Chevrolet Camaro Z/28 1979
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 22.03.2010(UTC) Zpráv: 260 Bydliště: Karlovy Vary
Blahořečil: 13-krát Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
|
Předpokládám že je to tento. Prodávali ho někde u Chebu. Jsi někde z okolí?
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
To víš, lovci si musej pomáhat :-D To auto vypadá špičkově Hele, zatim máš možnost tam hodit svody a kvalitní duály až dozadu, pokud tam nejsou. To tomu trošku pomůže dýchat. Případně ten karburátor by měl jít přetryskovat, ale nenašel jsem zatím zdroj. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 08.08.2009(UTC) Zpráv: 558 Bydliště: Bor u Tachova
Blahořečil: 76-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
no a taky muzes dat motor od chevyho 305 ten se tam taky daval, a jde mnohem lepe ladit, kluci z fora muzu potvrdit ze... |
Chevrolet Camaro Z/28 1979
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 22.03.2010(UTC) Zpráv: 260 Bydliště: Karlovy Vary
Blahořečil: 13-krát Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
|
Když motor od Chevyho tak třistapádlo. Třistaprďka je ekoverze :-(
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Jo, měnit za 305 je trošku nesmysl :-) Já bych tam vrznul ten 400 Pontiac :-D Ale na druhou stranu je to škoda, to auto je takhle hezky kompletní a funkční. Samotnej 301 motor nikdo kupovat nebude. Upraveno uživatelem pátek 30. března 2012 11:31:46(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 08.08.2009(UTC) Zpráv: 558 Bydliště: Bor u Tachova
Blahořečil: 76-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
Blackwind napsal:Když motor od Chevyho tak třistapádlo. Třistaprďka je ekoverze :-( :-) ale taky dokaze krasne uhanet vid nacelniku... no tak aby aspon zachoval ducha 5,0 l pod kapotou, ale jestli jde po vykonu tak urco tu zminovanou 350 ta ma svalu az az... |
Chevrolet Camaro Z/28 1979
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 08.08.2009(UTC) Zpráv: 558 Bydliště: Bor u Tachova
Blahořečil: 76-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
xjohny napsal: Samotnej 301 motor nikdo kupovat nebude. ja tedy bych tendle original nechal doma na stojanu, az by sel zdomu tak bych kupci dal na vyber bud 301 nebo 350? nebo 400? hm hm |
Chevrolet Camaro Z/28 1979
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 28.03.2012(UTC) Zpráv: 222
Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Blackwind: Ano to je přímo on. Je přímo z Chebu a jí jsem také z chebu to auto znám moc dobře. Já tady lítal s birdem 86 305cui. Takovej červenej, kterýho prodávám. xjohny: svody tam sou origo a dual tam taky je, tlumiče jsou hned za přední nápravou takže nádherný zvuk. Určitě tam jinej motor kupovat nebudu, byla by to pakárna a hlavně by to nebylo matching numbers. Já měl spíš vyzi dát tam výkonější manifold edelbrock karbec, svody a vačku. By mi stačilo.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Pokud si chceš trochu hrát doma, tak ten sací klín taky můžeš vyndat a vyšůrovat kanály. Dobrej povrch udělá svý obzvlášť pokud je to jen hrubý po odlití. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 08.08.2009(UTC) Zpráv: 558 Bydliště: Bor u Tachova
Blahořečil: 76-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
kolik tu mame vlastne pontiaku? ja napocital 5 rozmrzlich clenu |
Chevrolet Camaro Z/28 1979
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Co jsem vyčetl, tak vačka a svody by na to sehnat jít měly. Problém je ale s tím vrškem, chtělo by to sehnat odněkud to 4bbl sání, jiné než originální to ale nebude..
marek: Ani nevim, s Fajrákama tu momentálně klábosí dohromady tak 5-6 lidí. Jinak registrováno jich bude kolem dvacítky. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 22.03.2010(UTC) Zpráv: 260 Bydliště: Karlovy Vary
Blahořečil: 13-krát Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
|
Hejkal napsal:Blackwind: Ano to je přímo on. Je přímo z Chebu a jí jsem také z chebu to auto znám moc dobře. Já tady lítal s birdem 86 305cui. Takovej červenej, kterýho prodávám. xjohny: svody tam sou origo a dual tam taky je, tlumiče jsou hned za přední nápravou takže nádherný zvuk. Určitě tam jinej motor kupovat nebudu, byla by to pakárna a hlavně by to nebylo matching numbers. Já měl spíš vyzi dát tam výkonější manifold edelbrock karbec, svody a vačku. By mi stačilo. Jo ty myslíš ten ´86 kterj vařil ve Varech v koloně k Intersparu na Kabáty :-)? Když jsi z Chebu to by jsme mohli dát nějakou společnou vyjížďku. Napíšu ti SZ s detaily.
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 28.03.2012(UTC) Zpráv: 222
Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Blackwind: jop to je on :-) prasknul chladič :-)))
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 28.03.2012(UTC) Zpráv: 222
Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK