Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 11.01.2010(UTC) Zpráv: 1,115 Bydliště: Praha
Blahořečil: 3-krát Blahořečen: 22-krát v 20 příspěvcích
|
Standa napsal:Tady celé povídání od Ing. Černého http://www.pk-oil.cz/con...t/14-informace-o-olejichv podstatě z toho vychází, že všechno na trhu ve vhodný výkonnostní třídě je srovnatelný (a použitelný) a není vhodné do oleje nic přidávat. A taky, že na údaje minerál - syntetika netřeba koukat. potrebuji vymenit oil, a informaci mnoho a vysledek zadnej az jsem s toho jelen puvodni vlastnik motoru daval 10W40 castrol ale jakej ? pravda ci nepravda o mineralech je nejaka zavadejici ? camaro najezdi max 1000km za rok , vetsinou na plne otacky , bylo mi receno ze mineral neni na tento rezim uplne vhodnej ??? no babo rad ??????
|
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
Fiku taky nevim co do toho dat takze leju zatím mineral pro stary motory od castrolu ale nebranil bych se taky nejaky 10 na něco, taktéž prosím o rady ale vynechte fritovací oleje apodobně |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Za mě: 10W-40, API SL/CF, takže vlastně cokoliv, kromě plný syntetiky. Catrol mi tedy vychází jedině Magnatec. Dnešní oleje mažou dobře všechny, takže bych se nebál ani Mogulu :-) Upraveno uživatelem úterý 13. května 2014 14:59:56(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
10/40 nerozpustí mi to najednou usazeniny ? abych to nezcubil |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 13.10.2011(UTC) Zpráv: 149 Bydliště: České Budějovice
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
|
Já dřív dával Castrol Magnatec 15W-40. Teď jsem přešel na XT 15W-40 od Elitu ( www.elit.cz ). Tlak oleje podle budíku na palubovce šel s XT lehce nahoru. Podle specifikace API (SF) by měl být našim motorům nejblíž: "SF - Oleje pro vysoce namáhané motory vyrobené v letech 1980 – 1988" API by měla specifikovat množství zinko-fosforečných přísad, které se údajně u novějších specifikací snižují.
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Volil bych podle stavu motoru, když nebyl dole nikdy moc dělanej, tak možná spíš 15W-40, ale už je to dost hustý a hůř maže za studena. Nejdůležitější je, bych řekl, co nejrychlejš dostat cokoliv kluzkýho na hydroštely. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Co jsem četl, tak obsah rozpouštěcích aditiv je obdobný ve všech olejích s výkonovou specifikací odpovídající aspoň 80.létům. Proto spousta výrobců ani pořádně nepíše, jak velkej podíl syntetiky používá. Z hlediska hustoty bych to bral spíš podle spotřeby oleje v motoru. S 10W-40 neuděláš chybu. Na letní ježdění bude dobře fungovat i 15W-40. Tam je důležitější ten motor nechat chvíli (aspoň 20s) bublat bez zátěže kvůli promazání. Co se týká těch zinkofosforečných přísad bych si nedělal hlavu. Dobře mažou, ale zase poškozují povrchy korozně. Proto jsou v olejích nahrazovány jinými aditivy. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 12.03.2014(UTC) Zpráv: 134 Bydliště: blansko
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
cau dnes jsem nasel stitek na motoru te tam nekdo pouzival 10w30 je to dobre nebo spatne? |
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Tahle viskozita byla doporučovaná výrobcem (5W30, 10W30, 30 podle obvyklých provozních podmínek). Ale mnohem důležitější je výkonová specifikace. Navíc takhle řídkej olej tam byl hlavně kvůli snižování spotřeby a amící ho běžně mění po půlroce. U staršího motoru se navíc běžně doporučuje přejít na vyšší viskozitu. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 12.03.2014(UTC) Zpráv: 134 Bydliště: blansko
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
co bys tam dal ty konkretne ? |
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Já používám Helix HX3, protože celkem sedí k původní API specifikaci. Navíc jezdím jen od jara do podzimu, takže mě to zimní číslo viskozity netrápí. Stejně to je i u obou trojkových Camar u nás v rodině. A cena toho oleje je taky hezká. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 16.04.2014(UTC) Zpráv: 425 Bydliště: Kladno
Blahořečil: 32-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
Já dal tento
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Tuhle jsem na něj taky někde koukal a taky to bylo podobný. Jenom pohlídat tu specifikaci dle API, protože tyhle Moguly jsem viděl v různých specifikacích. Odpovídal tuším i M7AD. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 12.03.2014(UTC) Zpráv: 134 Bydliště: blansko
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Jaka ma byt api specifikace? |
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990 |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 12.03.2014(UTC) Zpráv: 134 Bydliště: blansko
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
|
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990 |
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 16.04.2014(UTC) Zpráv: 425 Bydliště: Kladno
Blahořečil: 32-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
Napsal: NeoN Já dal tento Na mě nekoukejte, já mám starý motor 5.0 V8 a ten potřebuje něco jiného. Pán přede mnou dal 10W40 polosyntetiku a přál bych vám vidět co to uvolnilo za kusy karbonu. API SL/CF Upraveno uživatelem čtvrtek 5. března 2015 5:34:23(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Napsal: jarekbk http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/0/5/703-PETRO-CANADA-SUPREME-10W-30-1l Pokazim neco tady tim olejem do pontiac 5.0 r.v.91? API SN je moc nový. To bych neriskoval. Hledej něco s API SG (maximálně SJ) Edit: obvykle je to ale 10W40, 15W40. Pokud chceš za každou cenu s viskozitou 30, tak něco takovýhle http://www.eshop-rychle....LY-1266-Rasenmaher-Ol-5LUpraveno uživatelem čtvrtek 5. března 2015 7:02:42(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 22.08.2011(UTC) Zpráv: 308 Bydliště: Kolín - Ovčáry
Blahořečil: 13-krát Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
|
Napsal: jarekbk http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/0/5/703-PETRO-CANADA-SUPREME-10W-30-1l Pokazim neco tady tim olejem do pontiac 5.0 r.v.91? já ho leju už pět let do svý 3.4 v6 |
Jak to nesmrdí benzínem, tak to nepatří na silnici... |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Asi jsi ten motor neměl moc zaneřáděný. Taky je to trochu novější auto a normy se mezitím měnily. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 24.04.2014(UTC) Zpráv: 428 Bydliště: Pelhřimov
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 13-krát v 13 příspěvcích
|
Majitel přede mnou dával taky Magnatec 15W-40, já dávám to samý. V čem je teda rozdíl mezi tímhle a tím od Elitu(myslím ve složení, krom těch tlaků)? Napsal: TransAm79 Já dřív dával Castrol Magnatec 15W-40. Teď jsem přešel na XT 15W-40 od Elitu ( www.elit.cz ). Tlak oleje podle budíku na palubovce šel s XT lehce nahoru. Podle specifikace API (SF) by měl být našim motorům nejblíž: "SF - Oleje pro vysoce namáhané motory vyrobené v letech 1980 – 1988" API by měla specifikovat množství zinko-fosforečných přísad, které se údajně u novějších specifikací snižují.
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 12.03.2014(UTC) Zpráv: 134 Bydliště: blansko
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Napsal: Standa Docela me zarazilo to ze je do sekacek. No tak dnes me rekl kamos ze by take dal 15w40 tak asi dam na tebe. Doporucil mopar |
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Málo platný, ono takhle starých aut z Ameriky tu nejezdí tolik, aby byl takový olej pro auta s viskozitou 30 běžně na krámech. Starý evropy potřebují 40. A novější auta maj větší tlaky, užší kanálky, jiný materiály... a proto jsou ty moderní oleje jinačí a mají víc rozpouštěcích přísad. Tak zbývá zahradní technika. Nicméně se toho sekačkovýho oleje taky není potřeba bát, protože v sekačce dostává zejména teplotně větší záhul než v autě. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 12.03.2014(UTC) Zpráv: 134 Bydliště: blansko
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Tak asi po dvou hodinach brouzdani po netu jsem 15w40 nasel vazne jen shell helix h3. Nenasel jsem ani mopar ani petr canada. |
Chevrolet camaro targa 5.7 r.v. 1990 |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 13.10.2011(UTC) Zpráv: 149 Bydliště: České Budějovice
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
|
Blíží se zase výměna oleje v motoru a tak jsem dnes vyrazil do Elitu pro nový. Bohužel jsem zjistil, že přestali prodávat, co jsem tam doteď lil - XT Silver 15w40 s API specifikací SF. Nabídli mi spešl olej pro youngtimery ze 70-80tých let s API SF - Östol 15w50. http://www.oestol.com/oe.../artikel/sae-15w-50.htmlCo myslíte... Nebude už ta "padesátka" na léto moc hustá?
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
|
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK