xjohny napsal:Jiří, mohl bys prosím zevrubně popsat, jak jsi měnil kotouče? Už mám nakoupený ložiska a krytky náboje, ještě kotouče a můžu do toho skočit :)
Hlavně mě zajímá, jak se měnily ložiska a jak to šlo ven plus jaké vazelíny jsi užil atd atd.
Cinkneš nebo přijedeš a Jiří když tak udělá. Pokud si na to netroufneš :-)
Doufám že ložiska jsou Made in China :-D
Jinak...
Zvedneš, sundáš kolo, pak brzdič s destičkama. Šroubovákem a paličkou sundáš krytku nápoje.
Pak odstraníš závlačku a vyšroubuješ korunovou matici. Za tou maticí je
podložka s takovým zobáčkem. Tu taky sundáš. Pak vezmeš kotouč, a celý ho stáhneš
z těhlice. Vnější ložisko - to menší ti vypadne z kotouče ven. Zladní je uschované za gufírkem,
Které můžeš "vydloubnout" šroubovákem a dostaneš se k ložisku, které pak normálně
vyndáš z kotouče ven.
Vezmeš nový kotouč, a celý vnitřek poctivě vymažeš vazelínou. Ne moc, ale zase ne málo. (plastické mazivo na ložiska)
I dosedací plochy ložisko - kotouč. Pak samotná ložiska. Ty taky poctivě namaž. Takto připravený kotouč otoč šteftama k zemi a vlož do něj to vnitřní ložisko. Jen ho tam vložíš. Pak tam přilož to gufero a přez nějaké prkénko ho tam rovnoměrně s citem naklepni. Pak ten kotouč otočíš a vložíš tam namazané vnější ložisko - to menší. Očistíš tu těhlici a také jí trochu namázni čerstvou vazelínou.
Pak vezmeš kotouč, palcem přitlačíš to vnější ložisko ke kotouči aby ti nevypadlo ven a nasuneš ho na těhlici zpět. Pak tam nasadíš tu podložku se zobáčkem, našroubuješ korunovou matici. To ložisko s citem dotáhni. Utahovací moment jsem nikde nenašel. Tak jsem to utáhl "citovka" jako u ostatních aut co jsem dělal.
Nasadíš závlačku a zaaretuješ. Pak vezmeš tu krytku náboje a pokud je nová, tak ji do třech čtvrtin naplň vazelínou. Nasaď jí na kotouč a gumovou paličkou jí doklepni aby si úplně dosedla. Pokud bys použil tu starou krytku, tak ji vyčisti od staré vazelíny.
Nandáš brzdič a celý kotouč odmastíš. Prodávají se na to i speciální spreje přímo na brzdy.
Nandáš kolo a stejně na druhé straně. Pak nastartuješ párkrát prošlápneš brzdu aby se ti destičky porovnaly ke kotouči a hotovo. Můžeš drandit.
Ale jak jsem prve psal. Když by ses na to necejtil, tak ti s tím samozřejmě rád pomůžu ;-)
Upraveno uživatelem pondělí 8. června 2009 10:20:32(UTC)
| Důvod úpravy: -