IMG_20220710_203854.jpg
(1,190kb) staženo 18krát. IMG-20220723-WA0001.jpeg
(575kb) staženo 18krát.Taaak přátelé a kamarádi.
Tímto hlásím úspěšný proces a skoro finalizaci mého 15 letého projektu.
Chevrolet Camaro Hardtop 87 Z28 5.0 je přeměnen na:
Firemaro Z28 1987 T-Tops, z původního řízeného karbce je klasický karburátor, ale tlakovaný. Jedná se o paxton style "v krabici" a tlakovaný je pomocí Eaton roots kompresoru M112.
Kompresor žene vzduch přes výměník vzduch-voda pomocí vysokotlakého čerpadla. Tento je vháněn do krabice, ve které sedí Edelbrock 1406, kompletně předělán - primární trysky, sekundární trysky, AC pumpa, sytič-ven, jehly, pružiny. Vše nastavován asi tisíckrát. Pod karbcem sedí Edelbrock sání a dále jde upravená hlava small blocku. Pod tím se točí vysokotlaké olejové čerpadlo spolu s vysokoprůtočnou vodní pumpou. Ta tlačí vodu do zvětšeného chladiče vepředu. Za motorem sedí keramická spojka s upraveným setrvákem a přítlačákem Stage 3. Klika na motoru je Stage 4. Na motoru se taky točí rozdělovač, který má High Voltage zvýšenou indukčku za sebou a hlavně po milionu experimetů má fixní mechanickou část předstihu - je prostě aretovaná drátem a závažíčka nedělají předstih a navíc předstih si řídí HEI z TransAmu z roku 79 z verze Turbo a tedy snižuje při plnění o 5 stupňů předstih. Jo, když jsme u plnění, tlaková cesta má 2 blowby ventily, protože jeden nestačil. Kompresor tlačil i na volnoběh.. No celé je to krmené z přídavné řemenice. Za keramickou spojkou sedí převodovka z Camara SS 6.2 resp. z Viperu Tremec 4060 s přídavným chlazením oleje. Aby se tam vešla, musel se řežat tunel, musela se vyrábět speciaĺní konzole pod převodovku. Pak se vzal kardan z camara SS a celý se upravil, aby se vešel na zadní diferál z Camara 5.7 TPI 95. Takže tím jsem vlastně i prozradil, z čeho je zadní náprava. Samosvorná. Když už 5.7, tak i samozřejmě komplet svody. Ty jsou laděné a mají trubku pod autem z Camara 5.7. Flow-pro je zadní tlumič. Ale celá záležitost má ještě otevírací klapku pod autem "pro efekt". Na výkon to má negativní vliv, na efekt pozitivní. Zadní brzdy jsou z 5.7 kotouč. Přední jsou ze závodního BMW. Do 16 kol se vešly o 2 mm.
Startér je speciál s převodem, aby utočil zvýšenou kompresi. Převodovka má předělaná táhla, protože z SS je více vzadu a do trojkové řady by nešla dát. Auto má halogeny, zadní světla jsou z fireirda, ted úprava kastle. Předem je Camaro. Palubovka je Firebird. Dodávka paliva je řešena klasickou mechanickou pumpou, ale ta se musela upravit, aby fungovala i v tlakovém provedené sání. Odvětrání oleje je přes kondenzační plechovku zpět do sání. Auto má i nějakou tu hudbu se zesilovačem, ale na co.. Je slyšet kompresor nebo výfuk..
Kompresor a celé přísušenství je na bloku motoru a má asi jeden cm vůli na kastli i na kapotu, takže M112 se vejde, ale je to tak tak.. Dále má auto sportovní nastavitelné KONI tlumiče a ty fungují suprově. K měření stavu je v autě navíc měřák AFR, ukazující proces spalování, stav podtlaku v karbci, stav tlaku nad karbcem a stav plnění a předstihu.
Celá akce je dlouhá 15 let. A vyrobený je unikát. Jsem si naprosto jistý, že v ČR nic takového není. A v Evropě - netuším, možná ano. Ale pochyubuju. Tlakovat karbec, do krabice - ne na haupně - to je masakr.
Za celý vývoj děkuju prakticky Aleši Fišeovi z Litoměřic, který si celým tímhle martiriem prošel se mnou.
No a jak to jede? haha..
jako prase..
kolama dolů
Roman
Upraveno uživatelem úterý 9. srpna 2022 22:41:15(UTC)
| Důvod úpravy: -