btw.
tady se bavíte o podtlakové regulaci, přitom tohle je celé odstředivá regulace rozdělovače, ne podtlaková!
Takže pozor, celá formulace je jinak:
základní předstih + podtlakový předstih + odstředivý předstih = CELKOVÝ MOŽNÝ
PODTLAK
podtlak se nastavuje - pokud jde - na šroubku středovém v jeho náústku na hadici. Případně pro jeho zvýšení se vybrousí ještě kousek v chodu zarážky - tedy ať může jít dále při podtlaku. Jinak jej moc není proč a jak nastavovat. Funguje hned od nastartování a hraje roli v nastavení základu a startování auta.
Rozdíl je ovšem, pokud zapojíte podtlak na manifold nebo ported vacuum. Oba mají dost podobný průběh, ALE ported vacuum najíždí až po "rozjezdu" auta, tedy ne na volnoběh, kdežto manifold má hned vacuum po startu. Poté jdou oba prakticky podobně v křivce.
Tedy když máte základní předstih "nahraně" pro startování motoru, možná je lepší použít ported vacuum, ať vám ještě více nepřidává.
Na druhou stranu, jak se píše, využitím manifold vacuum vstupu dochází k lepšímu spalování, více bohatá směs, moto lépe chladí při zácpách a jízdě v koloně..
Ported vacuum je pro emisní záležitosti.
ODSTŘEDIVKA
odstředivka se nastavuje a řeší se jak je uvedeno v grafech. ALE k tomu musíte mít MSD rozdělovač a kit. Kit tzv. "bushings" a dané barvy fungují tak, že na zarážky pro maximální předstih, tedy "odstředění" závaží se dají tyto podložky/návleky a dle barvy mají rozdílnou tloušťku. Tedy ramena se zastaví pokaždé na této zarážce a tím pádem se dá omezit max. předstih.
Pružinky společně s váhou závažíček řeší, jak rychle, tedy při jakých otáčkách dojde k dosažení tohoto bodu maxima.
Odstředivá regulace řeší otáčky, podtlaková regulace řeší záběr-krouticí moment.
Pakliže je auto v přeplňování, podtlak prakticky ani není potřeba, protože nemůžeme dosáhnout vysokého předstihu díky detonacím v pístech. Toto platí i při ladění v atmosféře..
Když motor "zvoní", je vysoký předstih.
Nejlepší výsledky pro nejvyšší krouťák jsou v režimu, kdy motor nejde zatepla prakticky nastartovat. Zastudena je to OK. Zatepla se trápí startér, motor se cuká než chytne.
Toto jde pořešit buď samostatným startovacím spínačem, kdy roztočíme startér, ale nefunguje zapalování a teprve otočením klíčku dojde k zapalování směsi nebo pořízením HEI modulu do rozdělovače z TransAmu 301T 79, který lze přepnout a sníží předstih o 10 stupňů. Nebo koupí celého modulu MSD na zapalování, ale to je celkem ranec.
Tedy nastavením motoru "nahranu" pro start dosáhnu nejlepších parametrů pro krouticí moment dole. K tomu ale musím upravit i náběh odstředivé regulace a dostat max. předstih v čase a tak, jak potřebuji..
howgh