Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
Tak jsem se vloni plácnul přes kapsu a koupil si veterána. Původně jsem chtěl nějakéh itala, ale nakonec jsem koupil Firebirda. Jednak proto, že už jako malý jsem měl toho červeného angličáka s ptákem na kapotě a taky proto, že můj kamarád měl v té době taky ameriku a on mi ukázal dostupnost náhradních dílů na tyhle vozy. Samozřejmě jsem chtěl V8, nelépe TransAm, ale za ty peníze to bylo většinou postižené tunerem, nebo před kompletní renovací, nebo na druhém konci Evropy. Tak jsem trochu slevil a koupil V6, ročník 86, s veteránskou atestací, kompletní a bez tuningu. Bylo to taky evidentně auto na kšeft, takže horkou jehlou dané do kupy a na prodej. Ale kompletní a funkční. Stejně jsemto kupoval proto, abych se měl ve volných chvílích v čem vrtat. Loni už jsem sihnul vyměnit střeva na zadní nápravě, gumy na dveřích a částečně zrepasovat interiér. Přes zimu jsem vyndal a přetěsnil motor a teď ho vracím na své místo. Veteránská rallye Fr. lázně 2017 ...a motor je venku ...nových potahů se dočkaly sedačky ...nový je i strop, asi nejdražší investice Upraveno uživatelem neděle 17. června 2018 17:51:08(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie ve fóru:: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Dobrá koupě. Vé šestky mají také krásný a nenapodobitelný zvuk. Na soutěže ve zrychlení to není, ale zase se dá jezdit za 13 litrů. Používám ho jako "běžné" vozidlo. A k tomu stavím veterána s V8. A mám to auto rád. A mimochodem... v červené je asi nejhezčí :-)
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
OndraSova Véšestka zní hodně dobře. Pokud je V6 dostupná varianta pro splnění snu vlastnictví Fbody, proč ne?? Zrovna tenhle Bird je moc pěknej!
Já, jakožto milovník extrémních či avantgardních vozidel, bych klidně chtěl v garáži Camaro se železným vévodou, alias 2.5L čtyřválec. A to proto, jak žalostná a tím v podstatě legendární motorizace to byla :) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Soutěže ve zrychlení se dají šestiválcem absolvovat taky. Důležitý je nechat se zařadit na startovní rošt s nejvydechlejší V8, co tam zrovna je :D |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie ve fóru:: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Já mám svoji Vé šestku dokonce rád. Osmiválec si taky umím vychutnat. To je klasika. Mám ho v Corvettě. O čtyřválci 2,5 jsem ani nevěděl. Myslel jsem, že nejzoufalejší motorizace byl řadový šestiválec. (i když je to vlastně dokonale časovaný motor) Jen ten zvuk to prostě nemá. Výhodu vé šestek pozná ten, kdo bude například měnit vodní pumpu, nebo saharu, či celý chladič. Je tam místa, že se tam dá stát :-) Přeju hodně šťastných mil !
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Já si naopak myslím že ta stará řadová šestka zní trochu lépe než V6. A taky má docela kouzlo starých časů :-) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Hezkej Fajrák. Mě ta V6 celkem vyhovuje. Dynamika na normální ježdění stačí a já stejně radši drtím zatáčky, než abych jezdil rychle rovně. Nedávno jsem jel 1000km za den a v naprostý pohodě. Mimochodem nijak jsem se neloudal a spotřeba 8,7. Ono je to auto taky líp vyvážený oproti V8 a netahá tolik v kolejích. Dobrej přístup k motoru je moc příjemnej. Už jen výměna svíček je proti V8 obrovskej rozdíl. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Mě se V6 tku dokonce pokoušel ukrást Dejvid Házlhóf :) |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie ve fóru:: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Ke spotřebě 8,7 (pokud je v litrech ne 100km) nezbývá než gratulovat. Ať dělám, co dělám, nedostanu se pod 13. Možná je to nedostatkem vyježděnosti. (jezdím teprve od roku 85) A nebo má moje V6 nějaký problém.
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
To ja s tim loni jezdil za necelych 11 litru na sto a to jsem se nejak nehlidal :-)
|
|
|
|
Kategorie ve fóru:: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Asi to mám nějaký rozchlastaný. (a to se docela hlídám a počítám to při každým tankování) Těm 11 se ale dá v pohodě věřit. Pod tuto hranici si myslím lze dostat pouze kouzelníkům. Vždyť to přece není škodovka :-) Naše vozy jsou přece všechno možný, jenom né úsporný :-) (Fuck The Fuel Economy !!!!!) Upraveno uživatelem středa 13. června 2018 19:24:38(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
Souhlas, kvuli economy run jsem si to fakt nekupoval.
Da se nejak seridit pedal spojky? I kdyz jsem dal novou, pedal je oproti brzdovemu porad dost vysoko
|
|
|
|
Kategorie ve fóru:: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Tak to fakt netuším. Mám to v automatu. (tím se taky částečně vysvětluje vyšší spotřeba)
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Tak jestli je tempo chvílemi 140 (krátce i 160) a občasný předjíždění s vytáčením motoru přes 5 000ot economy run teda nevím... Je to manuál a při krátkých cestách po okolí mám spotřebu kolem 10. Ale i Bouri a Ondras by potvrdili, že pohodový tempo na delší trase může znamenat rovných 8litrů. Abych se dostal na 13, tak by to musela být pocukávačka po městě nebo vysloveně brzda/plyn na zatáčkovitý trase. I ty V8 Camara v rodině se obvykle dostanou do 12.
Spojka je hydraulická, poloha pedálu asi ovlivnit moc nepůjde. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie ve fóru:: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
To s tou spotřebou je docela zajímavý. Chápu, že automat žere asi o něco víc, ale že by to bylo o tolik? Mě to tedy nevadí. A mezi pocukávačkama po městě a jízdou na delší trasu je ještě tak dva litry navrch k těm třinácti (ve městě) Ale vůbec netuším, v jaké kondici je motor po stránce tlaků apod...Mimochodem ještě mám Corvettu s350Cui manuál a tam si nedělám iluze, že bych se dostal pod dvacet :-) Zato to hrabe na volnoběh a o tom to je !
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
No, já mám motor co má najetý odhadem asi 300.000, a výkonově je furt docela dobrej. Stovka za asi 11 nebo 12 vteřin a 1/4míle za 17 - 18, což jsou cca údaje, uváděný v technických datech. A mám automat. Normální jízdou se dá pod deset dostat mimo obec. Po městě například v mým režimu (pár km do práce ráno, to samý zpět, brzda rozjezdy) tzn nejmíň vhodným, to člověk dostane i na těch 13, to asi jo. Ale když jsme jednou měřili Brno - Konopáč s 3.1 Firebirdem v automatu, jeli jsme za cca 7,5. A nejelo se nijak důchodcovsky, spíš jsme se vyvarovali šlapání na krk. Takže se jelo do 100km/h. Ale zase když se měl předjet nějakej dědek ve Fabii nebo Thalii, tak se na to šláplo. |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Ještě ke spotřebě. Co by vlastně u MPIčka mohlo dělat větší spotřebu. Není tam moc co štelovat kromě pozice TPS potenciometru na škrtící klapce, a nastavení rozdělovače. Kromě kravin jako zanesenej vzduchovej filtr, kterej by to nezvedal o litry, ale o kousek, to musí být něco blbýho. Oxygen senzor, nebo třeba váha vzduchu? Nebo blbej senzor teploty, tzn to jezdí v režimu kdy si myslí že je třeba podchlazenej motor? Svítí ti service engine nebo ne? |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie ve fóru:: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Svítí. Když si nablikám diagnostiku, tak to hlásí nějaké chyby ve výfuku. Myslím že 32. Ale auto jinak jede pěkně. Že se s tím dá jezdit pod deset litrů, to je pro mě docela překvápko. Celou dobu to má tu spotřebu takovouhle. Mám tam od loňska záslepky na EGR (od Bouriho) včetně zaslepení té ovládací trubičky. Trošku se to s tímhle probralo, ale nijak výjimečně. Upraveno uživatelem čtvrtek 14. června 2018 21:10:02(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
No jo, tak že svítí Service Engine, tos měl říct hnedka na začátku a o spotřebě jsme se nemuseli bavit :) Motor v tu dobu samosebou jede v nouzovým režimu, přičemž na chodu motoru to defakto nepoznáš. 32 by měla bejt krpa v EGR.Jestli je digitální, jako že vzhledem k ročníku auta asi jo, tak zaslepit nejde. Resp nejde to jenom jednoduše zaslepit a hotovo. Udělal jsem to tak na výše zmíněným Fajráku 92 a hned se mu to nelíbilo, tak jsem to zase zprůchodnil a chyba zase hned zmizela. Jde o to, že zatímco třeba u 88 Camara co mám já, stačilo zaslepit tu vroubkovanou trubku a pak ještě ovládací podtlakovou trubičku (resp povýšil jsem to následně na vyšší level a vyhodil to ven z auta včetně toho ventilu), protože ECM si hlídá jenom sepnutí toho podtlaku, tak u digit EGR si hlídá i přímo tok těch spalin do sání. Edit: ty máš vlastně 86, takže EGR normální. Jestli svítí chyba 32, je tam skutečně chyba v EGR. A teď. Svítí to Service engine furt, nebo až když se auto ohřeje, dejme tomu až se ručička teploměru zaćne zvedat? Upraveno uživatelem čtvrtek 14. června 2018 22:09:36(UTC)
| Důvod úpravy: Úprava k důvodu |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Jo a taky už jsem se s vlivem na spotřebu setkal u takových těch textilních "sportovních" filtrů. Mladá to kdysi dala do Tigry a po týdnu jsme to vyhodili do hajslu a dali tam zase papírák. Auto totiž nejenom že jelo míň, ale i víc žralo. To samý jsem řešil na kamošovým bývalým Fajráku, taky to byla V6. Někdo tam zahodil celej ten nasávací dvojitej airbox, a přímo na začátek před váhu vzduchu nacpal ten tuzing filtr. Auto jezdilo furt stejně bobě jako všechny V6, ale žralo asi jako buldozer. |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie ve fóru:: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Přesně jak to popisuješ. Service engine svítí až tak nějak po ohřátí a někdy zhasíná, jak se mu zachce. Ale chovalo se to tak i před tím, než jsem EGR zaslepil. I tu chybu to hlásilo stejnou. Ale proč, to netuším. Dnes se tedy mrknu na ten filtr. Ještě jedna věc, která mi taky nejde moc do hlavy: Když se tedy ta kontrolka rozsvítí, většinou se k ní taky přidá kontrolka SHIFT v okamžiku, kdy šlapu na plyn (zařazen špatný kvalt) Připomínám, že je to automat. A je to skutečně tak, že dokud to tam nelupne nižší kvalt, tak shift problikává.
Auto tohoto věku má nárok na mouchy, ale nesmí jich být moc.
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 25.07.2010(UTC) Zpráv: 136 Bydliště: zlin
Blahořečil: 3-krát Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
Spotreba: Tak co jsem mel Fajraka 2,8 tak jsem nebyl schopny dat pod 10 ani dalku. Jeli jsme na dovolenou Italii az na jih a prumerna byla 11. Zvuk: Co se tyka zvuku, tak V6 2,8 a 3,1 maji MNOHEM lepsi zvuk nez co ma ted V6 3.8 1999. Musel jsem vykuchat zadni tlumic, aby to aspon neco delalo. Ted to zni jako stara V6 1986.. :) Ale na zvuk ctverek si na forech v US stezuji vsichni.. Shift: Hele jestli mas palubovku, kde je zapojeny SHIFT a poblikava, tak mam neprijemny pocit, ze mas manual predelany na automat. A tam je ale jina ridici jednotka, auto ma jiny setrvak, jine volnobezne otacky. Vse hlidane ECU, tudiz tezko obalamutitelne.. ?
|
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0 Chevrolet Camaro 3.8 00 V6 Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1 GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7 Chrysler Voyager 98 3.3
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Scott67: mohl by být špatnej EGR solenoid. Podle typu emisního systému je různě umístěnej, já ho mám vedle zapalobací cívky. Na rubu kapoty bývá "Emission hose routing diagram", schema hadiček a kravin ohledně tohoto. Najdi tam EGR ventil, a do něho jde jedna hadička z EGR solenoidu. Tak ho najdeš na autě. Je to elmag ventil, kterej po zahřátí motoru pustí podtlak do EGR ventilu, a tím se ventil otevře. Solenoid má v sobě ale i tlakový spínač, a ten dává zpětnou informaci do ECM jednotky, že k sepnutí EGR došlo. Pokud spínač nesepne, jednotka má rozpor. Pustila napětí do solenoidu, ale on jí neposlal informaci otom, že sepl. Jednotka tudíž rozsvítí Service Engine Soon. Dělalo mi to taky, rozebral jsem ten solenoid a spravil v něm ten tlakový spínač.
Může to být koidně i jiná věc, třeba nějakej podfukující podtlak, třeba se nedostane podtlak ani k solenoidu, nebo tak něco. Ve spolupráci s tím emission hose routing schematem na rubu kapoty to prolez. |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK