Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

3 stránek<123>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline OndraS  
#26 Odesláno : středa 22. dubna 2020 17:13:43(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
http://ww2-secure.justan...3-06_005828_untitled.JPG

Je to správně. Ten růžový je z pojistky (při vypnutým voze se timto proto tváří jako kostra, protože měříš přes tu pojistku zbytek auta), po zapnutí klícku má být 12V.
Ten černý (on je tmavě šedý) je jak vidno kostra z jednotky. Předpokladám, že tento kábl je ukostřen jednotkou až po ohřátí auta, čímž se otevře EGR cesta.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#27 Odesláno : středa 22. dubna 2020 17:17:54(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Tak to mi odlehlo, fakt díky za pomoc. Všem tady. Takže hledám dál :-)
Offline Tlacitko  
#28 Odesláno : středa 22. dubna 2020 17:20:27(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Nevím jestli na mém TBI mám mít senzor teploty vzduchu nebo ne, protože tu není a jestli tam být má, nemá někdo fotku odkud jdou kabely? k němu?
Offline OndraS  
#29 Odesláno : středa 22. dubna 2020 17:40:11(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
No to schéma, co jsem linkoval v #26, je zjevně cely zapojení motoru. Jak vidno, ten MAT (manifold air temperature - teplota nasavaného vzduchu) tam skutečně není, je tam pouze obvyklý ECT (engine coolant temperature) senzor - žlutej a cernej drát, takový mosazny čidlo. Jestli to dobře chápu, to je už vyměněný.
Podle me se dobře motáme kolem toho IAC ventilu. Chtělo by to nějak laborovat s tím a dělat pokusy. Jenom tak pro sichr by to možna chtělo proměřit ty čtyři jeho vodiče, jestli jsou OK mezi konektorem jednotky a konektorem ventilu. Ono to tím asi nebude, ale jistota by byla lepši.
Potom, napadla mě taková kravina - co z toho starýho IAC udělat jenom záslepku. Nastartuj auto s tím novym ventilem, a až bude ohřátý, tak ten novej ventil vymontovat, nechat nazdařbůh pověšenej na káblech a místo té lochny vrazit zase starej IAC ventil jako záslepku a zkusit jezdit. Docílit zkrátka toho, že průchod vzduchu obtokem přes ventil je jistojistě otevřenej a auto mělo už jakoby vypnutej sytič.

Mě to celý připadá, že po druhým nastartovaní zůstane prostě zavřenej ten ventil, tzn obdoba toho, jako když u karbecu necháš vytaženej sytič. Je ale skutečně divná ta vazba na ten druhe start, přičemž po nastavení IAC je první jízda OK. To je fakt blazinec :/
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#30 Odesláno : středa 22. dubna 2020 18:17:26(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
To už tak trochu vyzkoušený mám, s toho starýho sem udělal jeden který je tak akorát aby otáčky při volnobehu byly kde mají být. Akorát to pořád nejede jak by mělo. Ono ta blbá ECM podle mého názoru tím jak tam něco někde nestimuje, pouští víc paliva, takže to jede bohatě. je to blázinec katastrofa, jestli já ten MAT sensor ani nemám mít a ECT je v pořádku tak nechápu co po mě chce
Offline OndraS  
#31 Odesláno : středa 22. dubna 2020 20:00:24(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
To TPS je teda správně? U některých aut s ním stejně moc hnout nejde, ale na volnoběh, jestli máme cca 0.55 voltu?
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Bouri  
#32 Odesláno : středa 22. dubna 2020 21:26:19(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Já bych se zkusil odrazit od toho teplotního čidla - ono ten motor má informaci, že je asi studené prostředí, tudíž má zvýšené otáčky, tedy asi jede jak na sytič...
Podle obrázku zapojení motoru je Engine coolant temperature sensor v pořádku? Zkus vzít multimetr, odpoj čidlo od konektoru a změř rezistivitu čidla - u studeného motoru by to mohlo mít 1K až 10K ohm. U teplého motoru by to mohlo klesnout až na 100 ohmů.
Stejně tak bych podle PDF od OndraSe zkusil jít po tom MAT, zda z ECM z pinu C12 (když odpojíš ECM, tak na konektorech jsou na řádcích vyznačená písmena A až D nebo A až F a pak čísla pinů) leze nějaký drát, zda odpovídá barva a případně, kde končí.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Tlacitko  
#33 Odesláno : středa 22. dubna 2020 22:11:19(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Tak co se nestalo, světlo na konci tunelu. Našel se kabel který koncovkou odpovída MAT sensoru. Sensor samotný tam není. Jestli tam teda má být tak ECM přidáva palivo. Dík za tip s tím kabelem. Zítra kouknu na ECM podle pinu co říkaš jestli tam jde. Sensor je objednaný tak snad. Když sem Camaro koupil tak tam byl již vzducháč jinej, původní majitel asi nevědel co s kabelem tak ho schoval. Doufam teda....
Offline OndraS  
#34 Odesláno : středa 22. dubna 2020 22:37:42(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Tady na několika US fórech jsem ale našel, že TBI prostě MAT nemá, čemuž odpovídá i to schéma v #26. Pak jsem zase našel obrázek, kde je napsáno TBI engine wiring location, a tam je šipka, kde je MAT senzor. Tak ja už teda nevim.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#35 Odesláno : středa 22. dubna 2020 22:47:21(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Mimoto, známe kód motoru? Nebo pokud je motor původní, tak VIN?
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#36 Odesláno : středa 22. dubna 2020 22:59:25(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
No práve to sem také četl že ho mít nemá....
VIN: 1g1fp21e1kl199971
Offline Tlacitko  
#37 Odesláno : čtvrtek 23. dubna 2020 8:55:46(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Tak na konektoru ECM je kabel na C12 pinu. Stejny jako na konektoru který sem našel. Tak víc zjistím asi až příjde nový senzor. Jěště jednou díky moc. Dám vědět jestli to funguje nebo ne.
Offline Tlacitko  
#38 Odesláno : čtvrtek 23. dubna 2020 9:53:39(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Jinak tady je, tak snad brzy pojede jako jeho starší brácha


20200403_113106.jpg (3,000kb) staženo 78krát. 20200411_120752.jpg (4,065kb) staženo 78krát.
thanks 1 uživatel blahořečil Tlacitko za tento úžasný příspvěvek.
xjohny on 23.04.2020(UTC)
Offline OndraS  
#39 Odesláno : čtvrtek 23. dubna 2020 10:01:19(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Takže je to klasická L03, což je ingotově to samý co mám v Z28, ovšem ja mám TPI a jmenuje se to LB9.

Už jsem z toho jeliman. Zatím se nejvíc kloním k tomu, že to TBI má dvě verze. Jedna víc pravěká, do roku 88, to je to schema co je v mým příspěvku #26. No a od roku 1989 se vyskytuje toto

http://i.pinimg.com/orig...34698907d79c975f69e8.jpg

Má to víc těch emisních hovadin, co máme všichni tak rádi, a k tomu to potřebuje právě ten MAT.

Ovšem je to jenom moje teorie, která by vysvětlovala ten rozpor, že MAT není, a najednou je.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Bouri  
#40 Odesláno : čtvrtek 23. dubna 2020 10:53:40(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Napsal: Tlacitko Přejít na citovaný příspěvek
Tak na konektoru ECM je kabel na C12 pinu. Stejny jako na konektoru který sem našel. Tak víc zjistím asi až příjde nový senzor. Jěště jednou díky moc. Dám vědět jestli to funguje nebo ne.

Nemáš zač, snad to bude tím senzorem a nebudeme si muset dál lámat hlavu, čím dalším by to mohlo být. Zatr!

Pokud máš doma v zásobě nějaké rezistory s drátovými konci v rozsahu 180 ohm až 470 ohm (nebo potenciometr 1K ohm), tak ten rezistor můžeš za chodu motoru zkusit zasunout do konektoru, zda se změní chod motoru (během pár vteřin by se to mělo ustálit na nějakých nižších otáčkách). S odpojeným konektorem si to myslí, že je teplota nasávaného vzduchu méně jak -40°C, proto asi tak vysoké otáčky.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Tlacitko  
#41 Odesláno : čtvrtek 23. dubna 2020 11:31:39(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Napsal: OndraS Přejít na citovaný příspěvek
Takže je to klasická L03, což je ingotově to samý co mám v Z28, ovšem ja mám TPI a jmenuje se to LB9.

Už jsem z toho jeliman. Zatím se nejvíc kloním k tomu, že to TBI má dvě verze. Jedna víc pravěká, do roku 88, to je to schema co je v mým příspěvku #26. No a od roku 1989 se vyskytuje toto

http://i.pinimg.com/orig...34698907d79c975f69e8.jpg

Má to víc těch emisních hovadin, co máme všichni tak rádi, a k tomu to potřebuje právě ten MAT.

Ovšem je to jenom moje teorie, která by vysvětlovala ten rozpor, že MAT není, a najednou je.


Taky přesně nevím a nechápu, je to ale po dlouhé době konečně náznak který má i logiku. Auto mám více než rok, když sem ho koupil tak mě ten volnoběh trápil asi měsíc, pak šlo auto do servisu vrátilo se až teď a zase volnoběh, takže jestli to vyřeším budu opravdu rád :-D
Offline Tlacitko  
#42 Odesláno : čtvrtek 23. dubna 2020 11:34:00(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Napsal: Bouri Přejít na citovaný příspěvek
Nemáš zač, snad to bude tím senzorem a nebudeme si muset dál lámat hlavu, čím dalším by to mohlo být. Zatr!

Pokud máš doma v zásobě nějaké rezistory s drátovými konci v rozsahu 180 ohm až 470 ohm (nebo potenciometr 1K ohm), tak ten rezistor můžeš za chodu motoru zkusit zasunout do konektoru, zda se změní chod motoru (během pár vteřin by se to mělo ustálit na nějakých nižších otáčkách). S odpojeným konektorem si to myslí, že je teplota nasávaného vzduchu méně jak -40°C, proto asi tak vysoké otáčky.


No tak na toho už hlava asi nejsem, počkám než příjde ten senzor, dám ho tam, znovu naladím IAC a věřím že to pojede, jestli ne, mám auto na prodej Doprrr
Offline OndraS  
#43 Odesláno : čtvrtek 23. dubna 2020 11:39:17(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Já ho nechcu, ja už mám dvě :)
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Jirka_z28  
#44 Odesláno : pátek 24. dubna 2020 7:51:00(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
ale nemáš TBI... pak už by ti chybělo jen něco s karbcem a s Iron Dukem :)
Offline OndraS  
#45 Odesláno : pátek 24. dubna 2020 13:21:03(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Iron duke fajrák 1982, na renovaci, za 2000 euro, na 14" plecháčích s poklicema, pojízdnej, dokonce jeden z prvních vyrobených, sme měli už skoro doma, ve spolupraci se Zdendou Bulínem. Byly prachy, byl objednanej vlek, ale němčour to na poslední chvíli zrušil, že to vlastně prodat nechce. Ani ty sprostý slova nemůžu sem napsat. Objednanej vlek nám nakonec "vlekař" zrušil bez stornopoplatku, aspoň.
Fajrák zmizel z inzeratu, a nedavno se tam objevila kastle na prodej. No a zjistili jsme že to je on. Fajrak rozebranej, rozprodanej, kastle jako poslední na prodej, jestli ji někdo koupil nevim, ale chlapa bych nejradši zabil.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline xjohny  
#46 Odesláno : pondělí 27. dubna 2020 9:24:47(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Takový škody, ty auta, ač hrozný, jsou už dost raritní 😥
Camaro se rozskočilo...
Offline xjohny  
#47 Odesláno : pondělí 27. dubna 2020 9:27:09(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Takový škody, ty auta, ač hrozný, jsou už dost raritní 😥

https://www.alphabetcity...-cylinder-iron-duke.html
Camaro se rozskočilo...
Offline OndraS  
#48 Odesláno : pondělí 27. dubna 2020 19:30:25(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Asi 14 dní jsme s ním jednali, a rano ten den, kdy se mělo jet, to borec zrušil. Zabít.

Byl antracitovej, poklice drátěný, interiér vínovej.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#49 Odesláno : čtvrtek 30. dubna 2020 23:57:25(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Tak zase nic, ted mi hlasi kod 24 nejaky sensor rychlosti VSS. Nekde jsem cetl ze to ma byt na prevodovce. Zluty a ruzovy kabel. Ten tam je ale neni kam ho pichnout. Je tam jeste jeden ten je napichlej na prevodovku na nejake cidlo. Normalne mi asi z toho jebne
Offline OndraS  
#50 Odesláno : pátek 1. května 2020 11:21:56(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
VSS je ale v přístrojovce, za tachecem,
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest (9)
3 stránek<123>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.