Včera se mi přihodila zajímací věc - Camaro poprvé a celkem přesně po roce od renovace zdechlo a ukázalo mi fakáče. Stalo se tak na vyjížďce u příležitosti naší brněnské friday night ride. Jedu jedu, jelo se nepříliš rychle, a najednou šlápnu na plyn, a motor se jakoby zadusil....vyšlápnu...na volnoběh jel, šlápnu - dusí se, povolím jede, šlápnu a chcíp. Tak znova startování, tři vteřiny běhu motoru a zase chcíp, už ani bez šlapání na plyn a bez navolenýho kvaltu. Otevření kapoty, chvíle vyděšení (heršvec, to se ještě nestalo....už jsem viděl jak sháním odtahovku a bůhví co), rozprava (zastavil u mě steirn se saratogou). Jiskru to házelo, jinak by to nenaskočilo vůbec. Závada žádná nevyblikána. Benzínu čtvrt nádrže. Všechny konektory na svém místě. Nevím jak mě to napadlo, ale zmáčkl jsem odvzdušňovací ventilek na benzín - je hnedka za sáním. Vychrstl na mě gejzír paliva a vzduchu....aha, něco špatně - jindy se pouze vyvalí čísté palivo a není to gejzírovitě. Zavzdušněnej benál? Proč? Odvzušnilo se, nastartovalo se, poděkování steirnovi za morální podporu, otočka a odjezd k nejbližšímu stanovišti "technické pomoci" - ke klukům do muzea. Tady jsem odšrouboval ventilek, zjistil prasklý O kroužek, který to celé měl těsnit a bylo to. Dal jsem tam hliníkový zcela nový. Následně odvoz spolujezdkyně domů, ale ouha, po cestě další chcípnutí. Odvzušnění ventilku, zase to jelo. Tak ještě zastávka ve vozovně, kde jsem hliník vyměnil za měď a pro sichr závit omotal teflonpáskou plus popřetahoval spoje mezi palivovými trubkami a hadicemi - byl volný jeden spoj, ale byl to ten na zpětné trubce. Od té doby to jede OK, večer jsem dojel zase na zbytek srazu, kde jsem někoikrát kontroloval, jestli se to zavzdušňuje stále - a už dobrý, snad.
Takže teď, momentálně dnes, jsem jezdil v nejistotě, kde chcípne Camárko znovu. Zatím to jede, popravdě už ujelo tolik km, že už by se závada musel projevit znovu
Teorie - je možné, že povolený spoj zpětné trubky by mohl způsobit zavzdušnění benálu? Přívodní logicky ano, ale zpětná?