Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 20.07.2012(UTC) Zpráv: 62 Bydliště: ČR - Olomoucko
Blahořečil: 3-krát
|
Nadpis je celkem jasný. Která převodovka je v Camaru třetí generace lepší? Plánuji v brzké době koupi Camara 3rd a stojím před rozhodnutím.... Sám jsem zastánce názoru, že amerika jedině s automatem. Ale bude manuál takový provar? Nebo jsou tam nějaké výhody či nevýhody?
Děkuji za každou zkušenost.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.04.2009(UTC) Zpráv: 531 Bydliště: Bratislava, Sk
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
|
Ja som jednoznascne za automat. Ten manual T5 za vela nestal a aj keby stal tak som ajtak za automat :-)
|
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 20.07.2012(UTC) Zpráv: 62 Bydliště: ČR - Olomoucko
Blahořečil: 3-krát
|
V mém konkrétním případě hraje roli lepší cena oproti automatovým Camarům, takže bych spíše potřeboval vědět nějaký negativ nebo pozitiv.
Manuálů moc není a sehnat druhou převodovku nebo jiný díl s ní spojený bude asi taky kumšt....
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Někdo je pro automat, někdo pro manuál. Mají svý pro i proti...
Manuál je dobrej na vyřádění, ale ve spojení se silnějším motorem se mu může zkrátit životnost. Má výhodu v tom, že když ti blbne startér nebo nedobíjí baterka, tak to nastartuješ roztlačením (osobní zkušenost). Údržba je jako u klasických aut, tedy jednou za čas olej a spojka.
Automat je taková klasika, jednou zařadíš a jedeš, ale vyžaduje častější a pečlivější údržbu (zejména olej) a když se k automatu člověk nechová tak, jak by měl, tak se mu taky krátí životnost (v lepším případě jen repase lamel) a oprava/repase je dražší než u manuálu (když na manuálu nevymlátíš zuby). |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Líbil by se mi ten 4st manuál, ale sehnat to!... Skoro všechny jsou v automatu a manuály jsem většinou našel jen v Z/28, pro mě zatim hudba budoucnosti. A tim se krásně dostávám k svýmu dotazu. Kdo vlastně vyráběl manuály pro camara? Nejsem si příliš jistej, že by to byl zrovna Tremec. V nových chevy jsou, například šestikvalty, ale o starejch to nevim. A ještě jedna věc - Hurst nevyrábí přímo převodovky, ale jen šaltpáky a kulisy, že? Mopary maj klasický pistolgrip a chevy ty bílý koule :-) |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 04.11.2009(UTC) Zpráv: 1,016 Bydliště: Leopoldov
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
|
M20,M21,M22 Saginaw, T-10 to je taky zaklad. Mam kupenu M21 a uz plava. Tak cakam kedy priplava. Mam to objednane cez Iva Kuneteka.
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Adam66 napsal:M20,M21,M22 Saginaw, T-10 to je taky zaklad. Mam kupenu M21 a uz plava. Tak cakam kedy priplava. Mam to objednane cez Iva Kuneteka. M21 je automat nebo manuál? Těch převodovek je nějak moc, koukám. A možná by se na starej motor dala přidělat nějaká nová skříň, našel jsem nějaký modifikace. Ale klasický téháčko jsem našel i za 5tis, ale to je zas automat. A Saginaw je co? To zní jak nějaká nová zbraň hromadnýho ničení... a nebo nic, vždyť si to můžu vygooglit :-) |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 04.11.2009(UTC) Zpráv: 1,016 Bydliště: Leopoldov
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
|
Pytal si sa na manualne prevodovky.
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Adam66 napsal:Pytal si sa na manualne prevodovky. Jo, už jsem na to mrknul. Zkusim ještě zjistit specifikace a co kam patří. |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Ještě k tý volbě. Automat je jednoznačně vhodnější do města. Manuál má menší ztráty, u 3.gen. je běžně 5st. manuál a 4st. automat takže můžeš držet optimálnější otáčky. Při klidný jízdě se dá na nižších otáčkách. S tím souvisí i rozdíl spotřeby (automat +10% a víc). Ale myslím, že rozhodující je stejně spíš co komu vyhovuje. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Ještě bych doplnil Standu - Slyšel jsem, že u automatu je vhodnější držet vyšší otáčky, páč při nízkých otáčkách (do 1500 RPM?) je malej průtok oleje převodovkou a tý převodovce to trochu vadí... Ale je pravda, že kdo má radši tohle, tak si to pořídí radši než druhý... Automat je pro pohodlí a člověk rozumně vydělávající si za pohodlí i připlatí - např. klimatizace, elektrický okýnka, automat atd. Upraveno uživatelem neděle 29. července 2012 11:45:37(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Bouri napsal:Ještě bych doplnil Standu - Slyšel jsem, že u automatu je vhodnější držet vyšší otáčky, páč při nízkých otáčkách (do 1500 RPM?) je malej průtok oleje převodovkou a tý převodovce to trochu vadí...
Ale je pravda, že kdo má radši tohle, tak si to pořídí radši než druhý... Automat je pro pohodlí a člověk rozumně vydělávající si za pohodlí i připlatí - např. klimatizace, elektrický okýnka, automat atd. Dá se z toho teda odvozovat fakt, že trojková generace camar je víc pohodlnější než vyloženě sportovní? (Ono aspoň minimálně to tak bude, výkon pod 200 koní se za sportovní ani v nejmenším považovat nedá, pokud je řeč o velkejch autech...) |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 28.03.2012(UTC) Zpráv: 222
Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Jednoznačně pro manuál! měl jsem manual 3.gen Firebird 5L a teď mám 2.gen firebird automat 5L. Jednoznačně je lepší manuál, víc si vyhraješ.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
REACTOR_427 napsal:Dá se z toho teda odvozovat fakt, že trojková generace camar je víc pohodlnější než vyloženě sportovní? (Ono aspoň minimálně to tak bude, výkon pod 200 koní se za sportovní ani v nejmenším považovat nedá, pokud je řeč o velkejch autech...) Pokud by si to kupoval člověk, co žil ve škodovkách, tak pro něj je to pohodlí. Člověk co už nějakou tu ameriku měl, tak proo něj je to "rutina". Ono v USA se asi vyrábělo hodně automatů a někam se musely dat, takže člověku bylo jedno, že automat je o trochu dražší, tak si koupil automat. Víme jak v USA sou lidi "líní" a kdy bys většině pučil auto s manuálem, tak ani neodjedou z místa. Já žil v autech (ne ameriky) s manuálem, ale jel sem i v Opel Kadett s automatem (rarita) a tam to bylo poznat, že to byla úleva od běžnýho přeřazování stupňů a bylo to mnohem větší pohodlí (kopcovitej terén opavska). |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
REACTOR_427 napsal:Dá se z toho teda odvozovat fakt, že trojková generace camar je víc pohodlnější než vyloženě sportovní? (Ono aspoň minimálně to tak bude, výkon pod 200 koní se za sportovní ani v nejmenším považovat nedá, pokud je řeč o velkejch autech...) Na tohle se neda neeagovat, brobud se Srovnej si podvozek a vykony pokrizove 2ky s trojkou, vykony sli nahoru, podvozek pritvrdil. A 200 hp je malo? To auto je svizny, pekne sedi... neni to supersport, ale neni to parnik. Mozna bych to s nadsazkou oznacil jako gt pro chudy.... na dlouhy cesty ve 2 je to moc fajn. K tematu: jsem za manual, je s tim zabava a mensi ztraty = lepsi parametry, napr pri sprintu... |
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Jirka_z28 napsal:Na tohle se neda neeagovat, brobud se Srovnej si podvozek a vykony pokrizove 2ky s trojkou, vykony sli nahoru, podvozek pritvrdil. A 200 hp je malo? To auto je svizny, pekne sedi... neni to supersport, ale neni to parnik. Mozna bych to s nadsazkou oznacil jako gt pro chudy.... na dlouhy cesty ve 2 je to moc fajn. K tematu: jsem za manual, je s tim zabava a mensi ztraty = lepsi parametry, napr pri sprintu... Ale to jsem totiž vůbec nevěděl a proto se na tohle zrovna ptal. A dokonce jsem zjistil, že jsem si ty generace spletl. Chtěl jsem se původně zeptat na camara 70. let. V těch generacích mam občas guláš, zrovna jako teď. Spíš se orientuju podle let výroby. Teď už je mi jasný, jak to je. 3. generace je něco jinýho, byl to špatnej dotaz. |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Do sportaku manual do parniku automat.pred zatackou poradnej meziplyn za dve a zatacku dverma napred.
|
1 uživatel blahořečil holanuvstatek za tento úžasný příspvěvek.
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Možná to bylo vyvolaný kvůli mně v pochopení pojmu "pohodlí" - je jasný, že ve sporťáku nemůže být pohodlí jako v parníku. Měl sem na myslí pojem "pohodlí" spíše jako lennost (v USA klasická věc, proto je tam poměrově víc automatů než v EU), což je automat, elektrický stahování okýnek, centrál... (klimatizace je přirovnaná do kategorie "parník" - ve sporťáku zabírá místo, hmotnost a dá se nahradit staženými okýnky či targou) |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Jinak manual mam v irocu a nemenil bych.automat mam v ltcku a v cherokeem a nemenil bych je to uzasne pohodlny a to jsem kdysi rikal automat ani nahodou.a automat pro zenskou je vysvobozeni.
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Možná, že to vzniklo právě tak. Ale spíš ty debaty okolo pohodlí vznikly díky mý zmatenosti ohledně generací. Určitě 2gen je měkčí než 3gen (to byla chyba v dotazu) a chtěl jsem se zeptat na dvojku, popřípadě jsem si chtěl přečíst nějaký srovnání. Vy v těch autech přece jezdíte, tak jsem to chtěl vědět od vás. Já v tom nikdy nejel, jen v SSR jsem seděl, co se týče chevroletu a to neni možný porovnat - jen možná v oblasti toho pohodlí (jo, dokáže bejt pohodlný). Jak se dá tušit, jsou typy aut, do kterejch se hodí jinej druh převodovky. Občas přemejšlim o caprice jako o daily car. Mam takovej pocit, že ani dnes by v tejhle úloze nebyl špatnej a nedovedu si ho představit jinak než s automatem (ono se tam nic jinýho asi stejně nemontovalo), ale camaro chci výhradně s manuálem. Teď už si to snad nespletu - mluvim o 2gen :-) |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
K tomu automatu a otáčkám. Malý otáčky znamenaj protáčení měniče, ten se uzamkne tuším kolem 1800ot. A naopak velký znamenaj přehřívání, takže se sériovým automatem nemůžeš jet po dálnici delší kus naplno.
Mimochodem u 2,8 v manuálu můžu zařadit 5ku v 50km/h tj. asi 1100ot a tak kromě křižovatek moc řadit nemusím, pokud nechci. A u pětilitru je to od spodu samozřejmě ještě lepší. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Já zas mám s nízkejma otáčkama (zejména s používáním 5ky) zkušenosti se slabým dobíjením baterky. Buď je to normální nebo mám něco blbě (asi baterka, ta je v neznámým stavu). Každopádně altík už sem opravoval, startér vyčistil a kábly ke startéru taky opravil (když to někdo neumí a spojí dráty jen omotáním a pak se divím, že to zahřátý nemá snahu startovat), tak uvidíme, jakej bude výsledek. Ale na F-Body Session si preventivně beru startovací kábly. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Já jsem si u dobíjení ničeho nevšimnul. Asi všechno funguje, jak má. Navíc jsem začal používat denní světla, abych nemusel jezdit s vyklopenejma hlavníma. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK