protože jsem v podstatě lenoch a píšu jako bouře (sem tam uhodím) zkopíroval jsem obsah z moje.auto.cz
Popis vozuSportovní čtyřmístné kupé. Jedná se o jeden z clasických amerických "muscle cars", který byl odpovědí koncernu Chevrolet na veleúspěšný model Mustang od Fordu.
Auto má původní motor a v minulosti již prošlo nějakou rozsáhlejší opravou. Dle servisní knihy bylo auto po celou dobu pravidelně servisováno.
MOTOR:Obsah: 5,7 litru; 350 cui
Počet válců: 8
Počet ventilů na válec: 2
Výkon: dle literatury: 165hp @ 3800 rpm, nyní odhad asi 200hp po úpravách motoru (sání, výfukové svody, rozdělovač)
Kroutící moment: 357,50 Nm; dle literatury: 260 lbf ft @ 2400 rpm
Karburáror: 4 komorový Rochester Quadrajet
PŘEVODOVKA:Třístupňová automatická Turbo Hydramatic TH 350
PODVOZEK:Motor vpředu pohon zadních kol.
Přední náprava odpružená pružinami, kotoučové brzdy.
Zadní náprava v celku, samosvorný diferenciál, 5 listá pera, bubnové brzdy, dofukovací tlumiče Monroe (koupeno s vozem).
Ráfky chromované plechové American Racing
Přední 14", pneu 215/70 SR14
Zadní 15", pneu 295/50 R15 (bohužel.....je to docela hnusný, ale budí to nebývalý zájem)
Rozdíl v udávaných hodnotách výkonu může být způsoben tím, že v USA byly údajně výrobcem tyto hodnoty záměrně snižovány proti reálu z důvodu platby něčeho, jako je u nás povinné ručení.
Podrobná recenze a historie vozů Chevrolet Camaro je zde:http://www.auto.cz/histo...ce-1-cast-1967-1981.htmlSilné stránkyAuto má konstrukci lehčího tanku. Materiály použité na karoserii jsou chemicky ošetřeny proti korozi a tam, kde nebyly poškozeny tuningem je auto netknuté a jako nové.
Výbava - okna v elektrice, posilovač řízení (no nevím jak by se to dalo řídit bez něj), nastavitelný volant, navíjecí pásy.
Slabé stránky
Při delším stání teče převodovka a simeringy hřídele, což může být ale způsobeno opotřebením příslušných těsnících elementů.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím si vše děláme sami s bráchu, kamarády a známými
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Garáže Vltava - auto nám dovezli až domů, víc jsme nepotřebovali.
Průběh renovaceAuto bylo dovezeno z CH a bylo rozsáhle napadeno "kutilem -čůnerem" - nalaminované prahy, blatníky, křídlo, přední spojler, vyměněná kola, upravené sání, vyměněný rozdělovač. Auto bylo dále přelakováno na tmavě modrou metalízu.
Auto jsme koupili včetně originálníhotp TP a servisní knížky, podle které bylo až do prodeje do ČR pravidelně servisováno.
Interiér vozu je celkem zachovalý a až na přední sedadla, která jsou přečalouněna do kůže, je v původním stavu. Chyběl pouze podlahový koberec, který byl nahrazen modrým tepichem ze Švýcarského obyváku.
Vzhledem k tomu, že jsme s bráchou příznivci klasiky a nejsme nadšeni z tuningu, rozhodli jsme se auto renovovat do původního stavu.
Rozhodli jsme se tedy odstranit nalaminované části. Konstrukce těchto doplňků byla opravdu bytelná a poctivá, ať je dělal kdokoliv a přestože se nám nelíbily, musím říct, že to byla fakt dobrá práce. Vše bylo z poctivého starého sklolaminátu tloušťky cca 1 cm, vyplněno montážní pěnou a v oblasti prahů vyztuženo jeklovou konstrukcí navařenou na originální prahy. Rozvášnili jsme tedy flexy s řeznými kotouči a následovali je kotouči lamelovými a vše ořezali a obrousili. Při té příležitosti jsem si zavzpomínal na doby, kdy jsme si jako děti cpali za krk skelnou vatu :-DD Opravdu to všem doporučuji vyzkoušet.......ten pocit, kdy vás všechno svědí, štípe a kouše a není pomoci než to 3 dny vydržet opravdu každému dodá chuť do další práce. Po odstranění nalaminovaných částí jsme zjistili, že lemy blatníků a zadní část karoserie jsou totálně zkorodované.
První krok při renovaci tedy je zachránit karoserii. Blatníky a veškeré zkorodované části karoserie byly tedy vyvařeny. Tohle bohužel neumíme a nemáme na to ani vybavení, takže pomohl jeden známý, kterému je sice 70 let, ale je to opravdový machr. Vše co bylo zrezlé tak, že to nešlo zachránit bylo ořezáno, obroušeno nebo ustřiženo a vyrobeno z nového plechu.
Poté jsme očistili spodní partie vozu a vše pořádně napatlali asfaltovými protikorozními přípravky. Exponované části (podběhy, nádrž a některé zadní spodní části karoserie) jsme nastříkali bitumenem.
Následovalo kytování, broušení, kytování, broušení, kytování a broušení a takhle ještě několikrát.
Tak už se to začíná rýsovat. Po dost dlouhé době máme všechny díly komplet nalakované a auto začínáme pomalu skládat. Všem, kdo se do podobné rekonstrukce chtějí pustit, doporučuji při rozebírání vše nafotit a pořádně popsat, resp. veškerý spojovací materiál uložit do oddělených popsaných krabiček, mističek nebo tak něčeho.
My z toho auta máme bohužel skvělé puzzle :-(( čímž se vše značně prodlužuje.
Ale k věci. Všechny karosářské díly byly nalakovány lakem v odstínu stone metalíza z palety Škoda Auto. Tento lak se nejvíce podobal originální barvě, na níž se nám bohužel nepodařilo sehnat "míchací recepturu".
Auto je složeno (bez interiéru) a po jedn a půl roce jsme ho zase nastartovali.
Auto je opět kompletní, pojízdné a čeká na testaci pro "veteránské papíry". samozřejmě ja na něm ještě spousta práce, aby bylo "dokonalé". Ale už teď je to krasavec.
Obrázkové:Stav v době pořízení:
Rekonstrukce a oprava karoserie
A výsledek
Samozřejmě pokud někdo bude chtít auto ohodnotit, tak předem všem děkuji.
No a ještě zvuk prvního startu po cca 1,5 roce rozebranosti: Brrrm brrrrm brrrrrrrm bruuaaaaaahuuuuum
- hehehe
Upraveno uživatelem pátek 1. května 2009 19:04:05(UTC)
| Důvod úpravy: -