Zaslepení EGR jde vyřešit několika způsoby.
Buď jak říká Bouri, odpojit podtlak do toho ventilu. Je to nejjednodušší, pozor, odpojenou hadičku zaslepit, a neodpojit to celý, tzn je nutno to ponechat v tom spínači (vedou do něho čtyři dráty). Ten spínač totiž řekne řídící jednotce, že "ano, EGR se sepnulo" a vše je OK - jenom se zkrátka nepohne ten ventil samotnej, protože je z něho odpojená hadička. Kdyby informace o sepnutí EGR do řídící jednotky nedošla, vybleje to chybu a rozsvítí se Service Engine.
Pak je možnost to udělat jako já prvně, tzn nechat to zapojený jak to je, jenom někam (nejjednoduššeji na jeden z konců té vroubkované nerezové trubky co vede zpět do sání) namotnovat těsnění, ve kterým prostě není díra. Spaliny tak nemohou projít z vejfucku do sání, a hotovo.
No a pak je možnost to zahodit celý do kelu jako jsem to udělal před dvěma rokama, teda resp zahodit ten ventil i tu vroubkovanou trubku. Asi by se dal zahodit i ten spínač a ta hadička podtlaku k němu, ale to by musel přijít Bouri a ošéfovat to v řídící jednotce, protože si nejsem jist, jestli ECM nepočítá se zpožděním podtlaku / sepnutí spínače a tudíž by nemuselo stačit propojení drátu co vede z jednotky "sepni to" a drátu "ano, sepnuto". Jednodušší je to tam nechat a zahodit jenom ten ventil a trubku, jak říkám. zaslepit pak nutno lochnu na svodu (vyrobit těsnění + kus tlustýho plechu s dvouma dírama na šrouby) a pak to samé udělat i u sání, tzn zaslepit tu lochnu po té trubce.
Nevýhody - vlastně žádný, pokud se nebudeme bavit o nějaké teoretické rovině. Je to furt jenom primitivní V6 z litiny, kus debilního ingotu do kterýho někdo nabastlitl vstřikování, fungující na principu kuličkovýho počítadla :) Ventily, no nevím, nejsem motorář, ale není důvod proč by se měli díky zaslepení EGR podpalovat a nic trakovýho jsem předloni na sundaných hlavách nepozoroval. Spotřeba, opět nepoznatelné. U auta, který jezdí "za deset" a všichni si to kupujeme abysme machrovali na přechodu pro chodce před hloučkem holek, bych spotřebu neřešil. Já jsem žádnej nárust nepozoroval ani náhodou.
Výhody - míň bordelu v motoru po stránce prostorové. Míň bordelu v sání, v klapce. Jede to líp, neměřeno, ale vyzkoušeno. Tedy, resp. po zaslepení EGR mě z auta zmizelo takový jakýsi "povadnutí" poté, co se motor ohřál na teplotu, ve které se EGR spínalo.
Klimatizaci nevím, my profíci jsme si koupili Camaro v sociální edici a tudíž bez klimatizace :)