Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

6 stránek<12345>»
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline vajcner  
#51 Odesláno : sobota 14. února 2015 9:20:44(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
UserPostedImage
jiny pohled
zaslepky EGR

tak kdo chce tak piste, je k tomu jeste tesneni z hliniku a taky z mosazi, zalezi na kazdem jake si tam da.
je to za protisluzbu, postovne a balne.... nic vic nechci, kdo si uz napsal tak v pondeli poslu na dobirku, jen za obalku a postovne...
kdyby se tu sesypalo moc obednavek tak uz bych si musel brat nejaky mali poplatek i za praci a mat. Je to zaslepka sani a svodu na moje camaro 3rd 2,8 v6. kdo bude chtit muzu mu pribalit i kousicek klineritu na tesneni na sani ale vystrihnout si jej musi sam.
Paleno laserem z nerezi 17240(1.4301) tl.6mm

Upraveno uživatelem sobota 14. února 2015 9:43:19(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline OndraS  
#52 Odesláno : sobota 14. února 2015 9:42:48(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Já dělal ta těsnění z klingeritu myslím že 3 mm silnýho, co mi někdo kdysi dal nějaký zbytky. Díry pro šrouby se dají krásně vysekat průbojníkem a tvar těsnění vystřihnout nůžkama na plech :)

Jinak měření TPS, viz Bouri, přesně tak. Nebo kdyby se ti nechtělo narušovat izolaci kablíků co vedou ke konektoru TPS, tak konektor odpoj a mezi něj a TPS vraz nějaký "drátky", já měl pravda tu výhodu že v práci používáme ty samý piny jako jsou u toho TPS, jak samce tak samice, takže jsem si sletoval takový tři propojky a super. U 2.8 je výhoda, že se s TPS dá hejbat, u fajráka 3.1 jsem narazitl na to že TPS má jinej tvar (ale stejný hodnoty) bez oválných děr a prakticky vůbec nejde štelovat.

Ty nerezový záslepky vypadají velmi pěkně, pěkná práce. Škoda že už mám na autě ty hand-made (tvarově skoro stejný :D)

Upraveno uživatelem sobota 14. února 2015 9:48:26(UTC)  | Důvod úpravy: -

camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline vajcner  
#53 Odesláno : sobota 14. února 2015 9:47:17(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
ja to nakonec protlacil az na zivej kabel:) jak bude cas tak vykucham tu klimu, nekomu sem tu psal jestli mi zjisti ten klinak a posle odkaz kde ho koupit, ja nevim jake vsechny parametry mam sledovat:( nechci ho kupovat 4x
Offline vajcner  
#54 Odesláno : sobota 14. února 2015 9:50:44(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
delal sem je podle toho vyndanyho egr bazmeku, pasuje to perfektne. mel sem na nem teplem vcuclou podtlakovou hadicku, nesla ani profouknout tak to vlastne neslapalo...
Offline OndraS  
#55 Odesláno : sobota 14. února 2015 9:54:57(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
No to je jednoduchý, klíňák má 6 zubů a délku, třeba můj je označenej jako 6PK 2080, 6 jako počet zubů a 2080 jako délka v mm. Vykuchej klimu a natáhni si kolem dokola po dráze klíňáku provázek přes všechny řemenice a uvidíš co ti vyjde za číslo, následně musíš počítat s tím že musíš koupit o centimetr nebo dva kratší klíňák než byl dlouhej provázek, protože musíš odečíst to, co ti propruží napínák. Nevím jestli o jeden dva cm, já tehdy koupil prostě 2080, protože pak už měli v Mateze jenom o hodně kratší a druhej už zase moc dlouhej. Pasoval tam suprově, bohužel skoro nepropružil napínák, takže jsem to řešil převařením té rozporky co drží altík, prodlužoval jsem ji asi o 1,5 cm, následně po čase odešel starej alternátor, a novej měl větší řemenici, takže to zase bylo naplý moc, tak jsem do té prodloužené rozporky udělal nakonec oválnou díru, našteloval altík přesně podle toho jak byl propruženej napínák a hotovo. Na napínáku je ryska, jak by měl cca být vždy napnutý. Potřeba trochu experimentovat.

Upraveno uživatelem sobota 14. února 2015 9:58:09(UTC)  | Důvod úpravy: -

camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline vajcner  
#56 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:06:21(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
ok, dik za radu. chci to trochu zjednodusit a usporadat v motorovem prostoru, vyhazu co pujde:)
Offline OndraS  
#57 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:14:59(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Hele, ten rozměr by se teoreticky dal zjistit třeba s rockauta. Mám to rozkliknutý, dva osmičku, a je tady spousta klíňáků na výběr a u každýho napsaný, jestli je to pro verzi s nebo bez air pump, a s nebo bez klimatizace. Například bez klimatizace a bez air pumpy je to 2100 mm (odpovídá mým 2080, protože to mám různě poupravovaný), s klimatizací a bez air pumpy je to 2345 mm, naopak s air pumpou, ale bez klimatizace 2185 mm. Tzn, buď máš nebo nemáš air pumpu, a v tom případě po odstranění klimatizace buď 2100, nebo 2185 mm. Kratší pro verzi bez pumpy. Bez záruky, jenom čtu z rockauta :)
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline vajcner  
#58 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:17:34(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
budu vypadat jako blbec kdyz se zeptam co je air pumpa?
Offline OndraS  
#59 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:19:26(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
No jo tak vyházet co půjde, ono moc není co. Klimatizaci, air pumpu (pokud ji máš). A seš tam kde jsem já s tou svou sockoverzí camara, já ještě vyhodil tu pomocnou kladku co byla cca na místě air pumpy, a to je všechno. Klikovku bych tam nechal, to se může hodit :), bez serva se s tím jezdit nedá, vodní pumpu bych tam taky celkem ponechal, a altík by tak mohl přijít vhod. Takže se dostaneš na číslo 2100 mm.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline vajcner  
#60 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:20:33(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
UserPostedImage
UserPostedImage
Offline OndraS  
#61 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:30:06(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
No jako blbec vypadat nebudeš, protože přesnou funkci neznám ani já a asi nikdo z nás, najdeš ji dole pod altíkem, je veliká asi jako ta klimatizační pumpa. Každopádně to souvisí s emisema. I na rockautu je vedená pod Emission - Air (smog) pump.

"Their purpose is to inject freh air into the exhaust stream for fuller combustion"

Podle mě to splňuje tvoje podmínky pro to, to zahodit obloukem do koše, ovšem přesně ti neřeknu, co všechno je potřeba odpojit a zaslepit. Na Fajráku to je, ale pravda nikdy jsem nezkoumal co kam vede.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#62 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:32:20(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Každpádně jestli dobře vidím tak tam místo air pump máš jenom tu pomocnou kladku (tu kterou já jsem zahodil, čímž tě k tomu ovšem nenebádám, je fakt že bez ní má klíňák dlouhou cestu na altík "bez opory". Ale nemám s tím problém, auto bez té kladky 6 let jezdí.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline vajcner  
#63 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:37:31(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
myslim ze to tam nemam, bych si toho vsiml, vcera sem ty kolecka vsechny trosku promazaval bo tam neco skripalo, remen sem ale namazat zapomel:)
Offline vajcner  
#64 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:38:30(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
A ty s autem jezdis nebo to mas jen nekde v garazi? Jsi rad ze ho mas?
Offline OndraS  
#65 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:41:28(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Ještě mě napadlo, ale ona je to spíš tak napůl otázka pro Bouriho, nemůže to zdechání při nezahřátým autě dělat ten IAC ventil (Bouri ho měnil a bude vědět co to dělalo před tím)? Je to ten bazmek zezadu na škrtící klapce, co k němu vede čtyřžilovej konektor (čtveratej). Ten se po nastartování vysune, ucpe obtok škrtící klapky a tím "dělá sytič". Pokud máš odpojený to čidlo teploty na tom plastovým sání (který někdo vymódil nápisem Chevrolet Racing :), nevím, musel bych to vyzkoušet na autě co to dělá, ale myslím že nic zásadního, co by vedlo ke zdechání motoru. Opět by možná věděl náš hlavní elektronik Bouri :)
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline vajcner  
#66 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:44:48(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
no koupil sem to a vsude plotrem rezani camaro, na klikach, pres cli zadni okno, vsechno sem hned strhnul. v motoru sem to nechal bo to videt neni:)
ja mam odpojeny cidlo vedle termostatu, to na sani by melo nejspis fungovat.
Offline OndraS  
#67 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:48:32(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Já jsem s károu jezdil doteď už skoro 6 let, ale přes zimu jsem ho dal k našim do garáže a začal řešit dlouho odkládaný problém - korozi pravýho prahu a korozi kapsy pro rezervní kolo. Mám (už zase asi počtvrté) vyndanej komplet interiér vč. přístrojovky a odstrojený nějaký kokotiny tak, aby to cca za měsíc mohlo putovat k našemu "osobnímu" klempířovi Zdenálovi Vizyblovi.

Jsem rád že ho mám, je to moje první a zatím poslední auto, a nevím co by se muselo stát že bych ho třeba prodával nebo se ho jinak zbavoval.

Kdyžtak si počti rubriku "Camaro Sport Coupe 1988"
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline vajcner  
#68 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:49:51(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
UserPostedImage

tam co je to zlute kolecko je to odpojene cidlo, neni videt...
Offline vajcner  
#69 Odesláno : sobota 14. února 2015 10:59:44(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
mas moc pekne auto, ja mam takoveho polovraka, nelicuje zadny plech:) asi by mi ani stud nedovolil prijet na sraz:)
Offline OndraS  
#70 Odesláno : sobota 14. února 2015 11:03:53(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Vedle termostatu jsou čidla dvě - CSS a CTS. Neboli cold start switch (to je to vyšší) a pak coolant temperature senzor (to bude asi to cos odpojil, má žlutej a černej drát). CSS vím co dělá, je to bimetalovej spínač, kterej má tuto funkci: pokud je motor chladnejší než 35°C, tak během startování spíná napětí do CSI - Cold start injector (vstřikovač pro studenej start, je dole pod rozdělovačem, namontovanej v sacím klínu), čímž zcela jednoduše vstříkne do sacích kanálů víc benálu a motor krásně chytne. Ovšem současně to vstřikuje pouze cca 8 vteřin, pak už ne, aby se tam nenalilo hromada benálu kdybys náhodou točil s motorem dlouho a on nechytal. Tohle čidlo mě odešlo, vstřikovač nespínalo, a nahrazoval jsem ho vlastním obvodem. Nefunkčnost tohodle spínače poznáš jednoduše - studená kára dlouho chytá, musíš dlouho točit.

Ten druhej spínač, či spíš senzor, Coolant teperature senzor, jde přímo do řídící jednotky; co tam má za funkci by opět věděl Bouri, nezkoušel jsem opět, co se s chodem motoru stane když je to odpojený, každopádně mám silný tušení že nic "zdechacího". Mělo by to blejt nějakou chybu tuším 15 (nechce se mi to hledat) a tudíž rozsvítit Service Engine.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#71 Odesláno : sobota 14. února 2015 11:05:48(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Že nelícujou plechy, to není závada, ale vlastnost skoro všech aut z produkce GM z 80tých let (přesněji, nejen GM a nejen 80tých let). Vem to tak, že V6 trojkový camaro je něco jako americká Škoda Garde :D
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline vajcner  
#72 Odesláno : sobota 14. února 2015 11:08:49(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
no tak to nizsi sem odpoji, myslim ze mi to upravilo ten volnobeh z 2500 na tech 900, je to mozny? jinak uz ted pujdu spat, jsem po nocni 12ce a jeste sem nespal. Si faj borec, dik za rady info a pokec:)
Offline vajcner  
#73 Odesláno : sobota 14. února 2015 11:10:33(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
ja to tak beru, rapida mam ve stodole a serou na nej netopiri uz asi 10let, jednou to bude vzacny artefakt:))
Offline OndraS  
#74 Odesláno : sobota 14. února 2015 11:19:49(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Za rady není zač, je nás tady několik co už se ve V6tkách nějakej čas hrabeme, každej ví něco a vždycky jsme to nějak dali dohromady a problém vyřešili :)

Jestli ten Coolant temp senzor sníží otáčky, nevím. Možná si vzpomenu a zkusím co na odpojení tohodle čidla řekne fajrák. Všeobecně mám těk nějak zkušenost, že vždycky těsně předtím, než auto rozsvítilo kontrolku Service negine, tak asi vteřinu předtím zvýšilo otáčky, řádově třeba z 900 na 1300. Jako elektronik - laik si to věsvětluji tím, že ECM zjistí chybu třeba nějakýho čidla, přejde do režimu "nouzový chod motoru" a tím zvýší otáčky, protože reálné hodnoty daného čidla "nahradí" nějakou dafaultní hodnotou. Věděl by opět Bouri, musíme počkat, až vyleze zpoza kapoty a odpoví :)
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Bouri  
#75 Odesláno : sobota 14. února 2015 11:51:04(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Z pod kapoty se budu lovit až za půl dne, teď jsem jen dělal nějakej domácí úklid... Ja nic

IAC ventil co vím, tak by měl právě hlídat volnoběžné otáčky v nějakých mezích, které si hlídá ECM. A ano, zároveň slouží jako sytič (že se hodně otevře a drží vysoké otáčky na zahřátí motoru) a tohle opět hlídá ECM - v EPROM paměti je to jako jednoduchá tabulka, kde na ose X je teplota chladící kapaliny a na ose Y volnoběžné otáčky >> ECM zjistí teplotu, hrábne do tabulky a vyjdou nějaké volnoběžné otáčky, které pomocí IAC ventilu reguluje.
Vadný IAC ventil by se poznal podle kolísání otáček = ventil se nehýbe, tedy nereguluje. Jeden ventil bych tu měl ze svýho auta, ale funkčnost nemám ověřenou, už jednou se otevíral a nějak opravoval; už nebude nejspolehlivější.

Odpojením některého z čidel pozná ECM poměrně lehce, konkrétně u teplotního čidla (dle tabulky) by se to chovalo, jakoby mělo teplotní čidlo nekonečný odpor, tedy méně než -40 °C (-40°C i -40°F = 100700 Ω) a ECM přejde do nouzového režimu, kde bere nějaké defaultní hodnoty (buď jsem ty to hodnoty nenašel nebo si je nepamatuju), ale očekávám nějaké vyšší teploty chladící kapaliny, kolem 100 °C, tedy "worst case", proto se např. sepne sahara (která normálně spíná při 95 °C; termostat se spíná nezávisle na ECM), upraví volnoběžné otáčky na danou teplotu atd.

Asi si opět nainstaluju tu supr aplikaci a nahraju si tam data z našich ECM, abych zjistil, proč máš volnoběh 2,5k RPM. Hmmm

Edit: Pokud by ses opravdu chtěl zbavit kompresoru klimatizace, tak bych měl zájem. Já plánuju zprovoznit klimatizaci a při plnění mi zjistili, že mi prý netěsní kompresor. Doprrr

Upraveno uživatelem sobota 14. února 2015 12:02:22(UTC)  | Důvod úpravy: -

Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
6 stránek<12345>»
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.