Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

2 stránek12>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline 7er  
#1 Odesláno : středa 6. února 2013 9:09:06(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
Ahoj, renovuji Cmamaro III. Může mi někdo poradit pořadí zapalování na motoru 2,8 V6? A který pin na víčku rozdělovače je pro pvní válec? Auto 4roky stálo a přišlo na nastartování, ale střílí a nechce chytit. Je to zapojeno v pořadí 142536, ale nějak se mi to nezdá

Upraveno uživatelem středa 6. února 2013 9:11:09(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline xjohny  
#2 Odesláno : středa 6. února 2013 9:30:38(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Jaký je to rok? Google nevrací úplně jednoznačné výsledky, ale nejčastější je toto:

UserPostedImage
UserPostedImage
Camaro se rozskočilo...
thanks 1 uživatel blahořečil xjohny za tento úžasný příspvěvek.
7er on 06.02.2013(UTC)
Offline tomcat1  
#3 Odesláno : středa 6. února 2013 9:37:28(UTC)
tomcat1

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 01.04.2009(UTC)
Zpráv: 531
Bydliště: Bratislava, Sk

Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
Na rozdelovaci to moze byt otocene uplne lubovolbe, hociktory pin moze byt prvy valec. Zistis to tak ze das 1. valec do hornej uvrate v cykle kedy su obidva ventily zavrete a pozries kam ukazuje palec.
Offline Standa  
#4 Odesláno : středa 6. února 2013 10:35:21(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Koukám, že se poslední dobou probouzej "uloženky" Hurraa Jako majitel 2,8 potvrzuju tohle pořadí zapalování.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline 7er  
#5 Odesláno : středa 6. února 2013 11:31:16(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
No chlapci, děkuji za rychlé rady. Docela mě mrzí, že nelze zjistit bez sundání víka ventilů horní úvrať prvního válce, nebo ano? První válec na víku rozdělovače byl nastaven podle horní úvrati prvního válce přes otvor po svíčce,což je vlastně šance 1ku1. myslím, že to máme otočené o 180stupňů. Jelikož jsme museli sundat startér na opravu (futra v háji), vyzkouším po jeho opravě. Jinak auto má nový lak bílá perleť. Na autě je ještě dost práce na interieru a elektro (nejdou blinkry atd). Nemá někdo z Vás schemta třeba v PDF? Otázka na Standu: prosím Tě na jakém pinu na víčku rozdělovače máš první válec? Nemohl bys třeba vysvětlit, nebo hodit foto? Nevím jak se sem vkládají fotky, tak aspoň takto z mobilu s odkazem (Už budu brát pořádný foťák):
http://fivajs.rajce.idnes.cz/Camaro_renovace

Upraveno uživatelem středa 6. února 2013 12:11:04(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Bouri  
#6 Odesláno : středa 6. února 2013 13:06:12(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Pin 1 pro 1. válec se pozná blbě, páč vyndáním rozdělovače to vyndáš komplet a záleží, jak se to tam vrátí. Slušní lidi si to poznačí a palec 1. válce většinou směřuje tak, jak je naznačeno na obrázcích - stačí sundat víčko rozdělovače.
Další vodítko je setrvačník (?) u řemenu - je tam nakresleno časování a po obvodu 3 rysky, ryska pro 1. válec by měla bejt lépe označena (já to mám bílou barvou). Takže si zkus natočit polohu na 1. válec do polohy třeba 16-20° a po sundání víčka rozdělovače uvidíš palec na 1. nebo 4. válci, je to 50:50, takže zkusit na palec 1. válec a když nenaskočí, tak zkusit otočit pořadí o 180° (ale jak píšu, slušní lidi si to poznačují a palec pro 1. válec by měl směřovat dopředu).

A schémata, jakej ročník? OndraS mi dal odkaz na tyhle schémata pro ročník 86 (občas je tam nějaká chyba, ale dá se podle toho řídit): http://92b4crs.tripod.co...iring/86wiringindex.html
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline xjohny  
#7 Odesláno : středa 6. února 2013 13:24:55(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Hezký, OndraSovo dvojče akorát s perletí Hurraa Hurraa
Camaro se rozskočilo...
Offline Jirka_z28  
#8 Odesláno : středa 6. února 2013 13:36:23(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
To je to, co bylo svítivě zelený?
Offline 7er  
#9 Odesláno : středa 6. února 2013 13:59:51(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
Původně bylo červené. Je to vidět na vnitřních dvěřích, barva je drahá a tam se prostě šetřilo. I když se mi to nelíbí, ale budiž, je to i hodně zaprášené, nebylo to ani přikryté, takže nějaká kvalitní fotka bude až po dostavění a vyleštění. Haupna a kufr jsou ještě v lakovně. Prdel je v tom, že auto stálo po dovozu na jednom místě 4roky, chodili kolem toho lidi, takže se mohlo stát cokoli. Na víku rozdělovače je označení na první válec, ale kdo ví, jak si to kdo kdysi označil. No jo, dělá se špatně, když už se v tom rejpalo několik rukou, také sem tam něco chybí z interieru, to se bude řešit, až motor poběží. Určitě jsou ale v háji gumy na vršek dveří, jsou hodně zpuchřelé. Prioritou je momentálně to, aby chodil motor, bez toho zatím není ani chuť se věnovat ostatním věcem. Ta velká ryska na řemenici je u stupnice na bloku a první válec je v horní úvrati, resp.před ní. To by sedělo. Když už jsem u toho, na co jsou ty zbylé menší rysky? A když se podaří nastartovat, předpokládám dobře, že předstih seřídím normálním stroboskopem?

Upraveno uživatelem středa 6. února 2013 14:02:28(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Bouri  
#10 Odesláno : středa 6. února 2013 15:21:25(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
7er napsal:
...Ta velká ryska na řemenici je u stupnice na bloku a první válec je v horní úvrati, resp.před ní. To by sedělo. Když už jsem u toho, na co jsou ty zbylé menší rysky? A když se podaří nastartovat, předpokládám dobře, že předstih seřídím normálním stroboskopem?

Velká ryska na řemenici značí 1. válec a o dalších 120°a 240°je označení 2. a 3. válce. Co se týče rysek na bloku, tak velkej zářez je předstih 0°, další menší zářez je myslimže 8°a další po 4° dál (myslimže do 20°).
Seřízení stroboskopem ano, ale pak je lepší to seřídit na sluch a chování motoru (je udávanejch nějakejch 16° předstih, ale reálně mi to líp chodí někde za 20°, kolik přesně už si nevzpomenu) - tj. klidnější chod, lépe jde za plynem (prudce dupneš na plyn a nevynechá), neprská atd.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline 7er  
#11 Odesláno : středa 6. února 2013 20:53:03(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
Startér jde zítra na repas, smrdí řádně spáleninou, uhlíky KO, kotva taky a o pouzdrech nemluvě :-(. Půjčena kniha Haynes. Vynikající, akorát v angličtině, takže to louskám, ale dá se to. Jsem se dozvěděl hodně zajímavých věcí. No budu z Vás tahat rozumy, snad Vám to nevadí, až se do toho dostanu, podělím se zase já s nějakými zážitky a třeba přijdu taky na pár vychytávek. Takže další otázka ohledně vyblikání kódů, které už jsem si přeložil do češtiny. Nemusím se tedy bát podle manuálu spojit ty dva piny v diagnostické zásuvce? Fachčí Vám to? Nějaké rady okolo?
Offline Standa  
#12 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 6:24:58(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Propojit ty piny je bezpečný, protože ta diagnostika má tuhle funkci kvůli rychlýmu určení problému na cestě. Není to žádná skrytá utajovaná vlastnost. Jen se nelekni, pokud se roztočí ventilátor chladiče (mě to dělá). Dokonce by to mělo jít použít i za jízdy ke kontrole směsi a dalších věcí. Zkoušel jsem to, ale to blikání mi nějak nedávalo smysl a nenašel jsem k tomu ani vysvětlivky. Každopádně vyblikání chyb na místě je OK. Co se týká startéru, na kolik tě vyjde oprava? Já jen, že to bývá celkem pálka a kolem 2000,- vyjde kompletně zrepasovanej z USA.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline 7er  
#13 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 8:15:06(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
Repas známý udělá levně, asi taky za dvojku. To jsem netušil, že je to tak levný
Offline Standa  
#14 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 10:04:09(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Mě vyšel ve výprodeji dokonce na litra s dopravou po USA. Měl jsem štěstí, že ho vzal známej do kufru do letadla. Doprava jinak bejvá drahá (letecky) nebo zdlouhavá (kontejner). Jinak obecně jsou mechanický díly na tyhle auta levný.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline 7er  
#15 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 10:32:13(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
To taháš z Ebaye? Docela čumím, levnější jak na evropská auta. Jinak kdyby někdo chtěl ty chybové kody, můžu poslat. Ale předpokládám, že Haynes tu máte všichni...
Offline Standa  
#16 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 10:56:22(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ne, to bylo normálně z Rockauto. Kódy sem můžeš napsat vyblikaný chyby, pokud chceš řešit možný problémy. Dávat sem popis a tabulku je zbytečný.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Standa  
#17 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 13:56:02(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Tak jsem ještě dál hledal možnosti vyblikávání při nastartovaným motoru. Každej zdroj udává jiný info a ani jedno na moji jednotku úplně nesedí. Každopádně tam už nejsou tak podstatný informace jako u toho vyblikání chybových kódů. Mimochodem Bouri: máš plnou schránku.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#18 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 15:31:49(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Standa: Díky za info, pročištěno (ne o moc). Juj

Vyblikávání při vypnutým motoru snad funguje globálně stejně, jen za jízdy se každá řídící jednotka chová trochu jinak, já to za jízdy třeba nezkoušel, takže neznám pravdivost různých zdrojů.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline holanuvstatek  
#19 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 18:42:19(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
jinak bouri zesik sem vyndal premostil konektory a maka to ok.
Offline 7er  
#20 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 19:07:09(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
To nějak beru smahem, dnes vyndané vstřiky, jdou vyčistit. Předpoklad je takový, že za týden-10 dní bude první start. Sere mě, že startér šel na repasi, když mohl být za pár doláčů nový. Jinak fakt čumím, jak jsou na Rockauto levný díly. A maj skoro všechno. Co ale vůbec nechápu a hlava mi nebere ten EGR ventil. Já myslel, že to je od jednoho soudruha z Evropy, který si řekl, že sníží emise a vymyslel tuhle totální píč...nu, která zasírá sání. Ale že to bude na Camaru, to fakt nee. Zaslepit tuhle hovadinu...
Offline Bouri  
#21 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 19:31:29(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
holanuvstatek napsal:
jinak bouri zesik sem vyndal premostil konektory a maka to ok.

Jsám rád, že aspoň nějak to funguje, i když bych to nejradši zprovoznil se zesíkem (ale to se chce někde srazit, což bude trošku problém Juj ).

7er napsal:
...Jinak fakt čumím, jak jsou na Rockauto levný díly. A maj skoro všechno. Co ale vůbec nechápu a hlava mi nebere ten EGR ventil. Já myslel, že to je od jednoho soudruha z Evropy, který si řekl, že sníží emise a vymyslel tuhle totální píč...nu, která zasírá sání. Ale že to bude na Camaru, to fakt nee. Zaslepit tuhle hovadinu...

Na RA je to opravdu levný, jen pošta, clo a DPH je drahý...
EGR je dobrej sajrajt a pokud nebudeš chtít řešit emise, tak zaslepení je nejlepší řešení. Zbytečně to snižuje výkon (jednou jsem schválně zapnul EGR naplno a motor se skoro udusil; teď si vem, že to normálně pouští do motoru, tak kde pak je ten výkon... Doprrr).
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#22 Odesláno : čtvrtek 7. února 2013 21:54:19(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
přeháníš... EGR se otevírá jen při středním zatížení. Stačí šlápnout na plyn a vypne se. A jestli mam při obyč. jízdě plyn o 5mm dál, to mě netrápí.
Neříkám, že je to něco dobrýho, ale není třeba to tak nafukovat :)
Zasírání sazí u ropáků už je reálnej problém, to jo....
Offline 7er  
#23 Odesláno : pátek 8. února 2013 8:23:00(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
No hlavně je na prd to sání plné sazí. Zaslepení je na místě, jeden pěknej plíšek na míru to vyřeší. Než budou díly kolem motoru, zatím vyřeším a zapojím odskoky dveří.
Offline MartinG  
#24 Odesláno : pátek 8. února 2013 14:22:08(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Zahlíd sem, že tu řešíš starter na 2,8, jeden repasovanej je na prodej na chromplameny.cz
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline 7er  
#25 Odesláno : pátek 8. února 2013 18:38:39(UTC)
7er
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 06.02.2013(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Chomutov

Blahořečil: 1-krát
Už se repasuje ten původní, si trhám vlasy....
Prostě unáhlené rozhodnutí

Upraveno uživatelem pátek 8. února 2013 18:44:17(UTC)  | Důvod úpravy: -

Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
2 stránek12>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.