Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 01.03.2009(UTC) Zpráv: 86 Bydliště: Brno
|
Zkušenosti s repasí Qjetu jsou zatím následující (zatím není u konce a nikdo neříká, že až bude, tak to bude fungovat jak má, proto píšu zatím). Karburátor jsem rozebral na díly, odšrouboval i všechny klapky. Všechno šlo sakumprásk na očištění ultrazvukem. Drobné díly - táhla, klapky, pružinky atd. nebyl problém pozinkovat znovu do origo žlutého chromátu. Už kdysi dávno jsem na Ebay v předstihu za dobrou cenu koupil repasní sadu na můj karbec (mám starý 4MV), cca do 20USD, obsahuje všechny těsnění, novou akcelerační pumpičku, a vylepšenou náhradu za plovákovou jehlu. Bohužel neobsahovala nové jehly a trysky, ale ty moje jsou po očištění OK a znovu jsem je bez skrupulí použil. Naopak se člověk neobejde bez nových bronzových futýrek osky klapek, minimálně na primární malé škrtící klapky, které jsou dost vyběhané (na sekundární jsem se vykašlal, je to zbytečné, protože ty se tak často neotvírají, a o vzduchových klapkách už vůbec nemluvím, ty mají mezery jak sviňa už z výroby) a pár dalších drobností, jako nový filtřík, nový pull-off (starý vypadá po pozinku jako nový, ale membrána to samo nevydržela, a nedá se to rozdělat). Potud je to v pohodě a radost sama. Jako nepřekonatelný problém se naopak jeví nová povrchovka těla karbecu ze zinkoslitiny. Správný postup renovace je tento: http://oldcarblog.com/bl...cleaning-and-chromating/o originálních povrchových úpravách zde: http://oldcarblog.com/bl...cast-iron-zinc-aluminum/Bohužel, nenašel jsem nikoho, kdo by měl zkušenosti se zinkováním zinkoslitiny. Problém je ten, že před zinkováním je třeba povrch aktivovat, a to buď mechanicky (opískovat, nebo chemicky v nějaké louhovací nebo jaké lázni, která ovšem při nesprávném dávkování může poškodit tělo karbecu. Pískování jsem si nějak neuměl představit (byť soudruzi v US to tak běžně dělají, viz odkaz), protože tělo karbecu je dost složité, navíc má spoustu tenkých prohlubní nebo naopak přesně dimenzovaných otvorů, kde by mohl tryskový materiál nadělat paseku, navíc v těle jsou instalovány trysky a trubičky, které mnohdy nejdou odstranit a ty by při pískování dostaly taky co proto. A taky by se zinkovaly společně se zbytkem, což znamená zase nárůst tloušťky stěny, pozinkovat jen část a zbytek zakrýt prostě nejde. A do chemické aktivace nikdo nebyl ochoten se zárukou jít. Našel jsem u nás v Brně chlapíka, který teda ochoten byl, ale varoval mě, že to nemusí dopadnout. A to jsem nechtěl riskovat. Když k tomu přičtu fakt, že originální povrch má olivový chromát, což u nás dělá možná jedna dvě firmy a to ještě pouze v bubnu, tak vidina těla karbecu v novém originálním povrchu se rozplynula jako pára nad hrncem. Ne že by to asi nešlo, ale je to vabank a asi i zbytečný výdej energie, člověk by musel být trochu Mladý chemik a mít víc stejných karbeců na zkoušku (mám ještě novější, ale ten může mít slitinu zase jinou, takže o ničem) Nakonec jsem rezignoval na originalitu a odhodlal se k na první pohled úchylnému nástřiku zinkovým sprejem. Ale jak se zdá, tato stupidní až nechutná metoda bude nakonec dobré řešení. Nic se nemusí pískovat, co se nemá zastříkat se zakryje a vypadá to perfektně. Pro moje zkušební účely to rozhodně stačí. A je to bez nervů. Jinak všechny díly se dají sehnat třeba tady: www.carburetor.ca
|