Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

2 stránek12>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Zlumik  
#1 Odesláno : středa 29. dubna 2009 23:18:25(UTC)
Zlumik

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 20.04.2009(UTC)
Zpráv: 299
Bydliště: Kladruby nad Labem

Tak jen pro zajímavost, pokud někdo vlastní tento karbec a chce se o něm něco dozvědět, tak zde je docela povedený webík:

Karburátory Q-Jet technické informace
Offline Okolojedouci  
#2 Odesláno : středa 29. dubna 2009 23:47:57(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Zlumik napsal:
Tak jen pro zajímavost, pokud někdo vlastní tento karbec a chce se o něm něco dozvědět, tak zde je docela povedený webík:

Karburátory Q-Jet technické informace


Vlastní, vlastní, díky za link, zítra v rachotce, když bude chvíle, na to mrknu, dnes už mám inteligenci dementního křečka(pro rejpaly...ano, zítra to nebude o mnoho lepší, ale přeci jen..:)
Offline xjohny  
#3 Odesláno : středa 29. dubna 2009 23:52:20(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
QuadraJety, pokud jsou zrepasované a výborně poladěné jsou jednou z nejlepších voleb pro naše osmiválce. Ovšem neni to nic jednoduchého. Ti línější si koupí Edelbrock nebo Holej :)
Camaro se rozskočilo...
Offline Okolojedouci  
#4 Odesláno : středa 29. dubna 2009 23:57:27(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
xjohny napsal:
QuadraJety, pokud jsou zrepasované a výborně poladěné jsou jednou z nejlepších voleb pro naše osmiválce. Ovšem neni to nic jednoduchého. Ti línější si koupí Edelbrock nebo Holej :)


jj, tak něco samozřejmě četl jsem, to nastavování prý žádná legrace...rozhodně nic pro mě, ale na žádný problém nenarazil jsem, tak do toho hrabat nehodlám.
Jířa  
#5 Odesláno : čtvrtek 21. ledna 2010 12:50:02(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Trochu to tady povzbudím a připomenu si jak bych postupoval při výměně karburátoru Q-jet kus za kus kdybych mě stock motor Piisk .

Jedná se prakticky jen o výměnu kusu za kus na stock motoru. A jelikož se na repasovaném karburátoru Q-jet údajně nic neseřizuje, což mě docela udivilo, protože každý motor ač je sestrojen z naprosto stejných komponentů je jedinečný originál, který má ačkoliv jen malé ale přesto nějaké odlišnosti a chce své.
Takže... Jak bych postupoval já...

1. Otevřu kapotu! (se zavřenou se to dělá strašně šptaně) ;-)
2. Odstrojím celý box vzduchového filtru. (pozor, na straně spolujezdce do boxu vedou 2 malé hadičky)
3. Odpojím ovládání plynu a táhlo kickdownu
4. Postupně začnu odpojovat veškeré hadičky a případně nafotím a popíšu abych je pak vrátil zpět dobře
5. Přívod paliva... Tady to bude chtít trochu opatrnosti. Já jsem s tím měl trochu problém, protože mi ta matice zarostla. V tom případě jsem na závit kápl pár kapek brzdové kapaliny, která mi pomohla spoj uvolnit.
Uvnitř je malý mosazný filtřík který se dá poprat a opět použít. Takže možno si ho ponechat jako náhradní díl.
6. Myslím že je tam jeden drátek který je veden do dílu který je namontován za ovládáním plynového táhla (blíže ke grillu). Tak ten taky odpojit.
7. Odmontovat samotný karburátor ze sacího potrubí. (4 matice či šrouby)
Myslím že původní těsnění resp. jeho zbytky zůstanou přilepeny na sacím potrubí. Tak zacpat sání nějakým čisým hadrem, očisti, ofoukat a vyndat hadry.
Dám nové těsnění a postupuju zpět od bodu 7 k bodu 1.
Pak otočím klíčkem a několikrát po sobě nechám protočit motor aby čerpadlo naplnilo komoru benzínem. Pak to chytne. Nechám chvilku běže na prázdno.
No a pak bych se jel projet. :d/
Offline fik  
#6 Odesláno : pátek 5. února 2010 16:28:32(UTC)
fik

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 11.01.2010(UTC)
Zpráv: 1,115
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 22-krát v 20 příspěvcích
jeden Q-Jet mam , je v regale, je k mani ...
Offline xjohny  
#7 Odesláno : pátek 5. února 2010 16:30:32(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Jestli se ho chceš zbavit, zkus kontaktovat: Schneider Miroslav <bootcentrum(zavináč)seznam.cz>. Je to sympatickej pán, kterej sbírá jetý věci a staví z nich V8 motory na lodičky. Hurraa

Už u něj skončil můj QJet a starej rozdělovač Ja nic
Camaro se rozskočilo...
Offline fik  
#8 Odesláno : neděle 14. února 2010 23:14:20(UTC)
fik

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 11.01.2010(UTC)
Zpráv: 1,115
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 22-krát v 20 příspěvcích
Tak povodni karbec mel take slusnej obsah , 750 Holley musi fungovati take Doprrr Ja nic

tedy mel 600 ctu dobre ??


Design The QJet is a large 4 barrel carburetor that has a small primary side for fuel economy and good emissions and a large secondary side for good performance. QJets have a maximum airflow of from 750-800 cfm. Because the secondary side of the Qjet opens according to the airflow requirements of the engine, the same basic carburetor size can be used on a large range of engine sizes. The basic 750 cfm QJet casting is used from 231 CID to over 400 CID - the big secondary air valves open only as the engine breathes. For example, on a mild 350 Chevy the air valve will never open all the way - because the motor can't use more than 600 cfm or so.
Jířa  
#9 Odesláno : neděle 14. února 2010 23:39:31(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
fik napsal:
Tak povodni karbec mel take slusnej obsah , 750 Holley musi fungovati take Doprrr Ja nic

tedy mel 600 ctu dobre ??


Design The QJet is a large 4 barrel carburetor that has a small primary side for fuel economy and good emissions and a large secondary side for good performance. QJets have a maximum airflow of from 750-800 cfm. Because the secondary side of the Qjet opens according to the airflow requirements of the engine, the same basic carburetor size can be used on a large range of engine sizes. The basic 750 cfm QJet casting is used from 231 CID to over 400 CID - the big secondary air valves open only as the engine breathes. For example, on a mild 350 Chevy the air valve will never open all the way - because the motor can't use more than 600 cfm or so.


Holley je výbornej karburátor. Když ho porovnám s Q-jet nebo Edelbrockem, tak je prostě lepší.
Dvě samostatné plovákové komory, druhý stupeň ovládaný podtlakem s možností částečné regulace otevírání pomocí pružinek. Co jsem se lámnou angličtinou bavil v brně se závodníkama, tak je prý jednoznačně jepší když se druhý stupeň ovládá podtlakem. Prý si ten motor řekne sám když to potřebuje otevřít. Chlapík se kterým jsem se bavil ho měl v Mustangu. Akorát že double pumper.
Jen se složitěji seřizuje a někdo si stěžoval na průsaky okolo plovákových komor.
Offline fik  
#10 Odesláno : pondělí 15. února 2010 10:43:55(UTC)
fik

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 11.01.2010(UTC)
Zpráv: 1,115
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 22-krát v 20 příspěvcích
Napsal: Jí Přejít na citovaný příspěvek
Holley je výbornej karburátor. Když ho porovnám s Q-jet nebo Edelbrockem, tak je prostě lepší.
Dvě samostatné plovákové komory, druhý stupeň ovládaný podtlakem s možností částečné regulace otevírání pomocí pružinek. Co jsem se lámnou angličtinou bavil v brně se závodníkama, tak je prý jednoznačně jepší když se druhý stupeň ovládá podtlakem. Prý si ten motor řekne sám když to potřebuje otevřít. Chlapík se kterým jsem se bavil ho měl v Mustangu. Akorát že double pumper.
Jen se složitěji seřizuje a někdo si stěžoval na průsaky okolo plovákových komor.


Hmmm myslel jsem ze je mechanickej jako Edelbrock Ja nic schvalne do toho vecer mrknu jak to je ? Juj
Offline tomcat1  
#11 Odesláno : pondělí 15. února 2010 10:47:16(UTC)
tomcat1

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 01.04.2009(UTC)
Zpráv: 531
Bydliště: Bratislava, Sk

Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
fik napsal:
Hmmm myslel jsem ze je mechanickej jako Edelbrock Ja nic schvalne do toho vecer mrknu jak to je ? Juj

Holley sa da kupit ako vacuum alebo mechanical secondaries.
Offline Zlumik  
#12 Odesláno : pondělí 15. února 2010 11:26:06(UTC)
Zlumik

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 20.04.2009(UTC)
Zpráv: 299
Bydliště: Kladruby nad Labem

Napsal: Jí Přejít na citovaný příspěvek
Holley je výbornej karburátor. Když ho porovnám s Q-jet nebo Edelbrockem, tak je prostě lepší.
Dvě samostatné plovákové komory, druhý stupeň ovládaný podtlakem s možností částečné regulace otevírání pomocí pružinek. Co jsem se lámnou angličtinou bavil v brně se závodníkama, tak je prý jednoznačně jepší když se druhý stupeň ovládá podtlakem. Prý si ten motor řekne sám když to potřebuje otevřít. Chlapík se kterým jsem se bavil ho měl v Mustangu. Akorát že double pumper.
Jen se složitěji seřizuje a někdo si stěžoval na průsaky okolo plovákových komor.



No ja nevim..podle mě je to takova diskuse ..."muj je lepsi"......zatim tady nezaznely zadny technicky argumenty, proc by jedno reseni melo byt lepsi a druhy horsi - pouze jeden pan povidal (sry Jiro)...

Takze muj nazor je, ze obe reseni jsou dobra...motory nam jedou, nikdo neshorel a nakonec to stejne bude na osobnim rozhodnuti kazdeho z nas....
Offline xjohny  
#13 Odesláno : pondělí 15. února 2010 11:37:20(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Možná to chtěl Jířa říci spíš takto:

QJet: Výbornej karburátor, s bohatou nabídkou úpravových a repasních komponent. Bohužel k jeho ideálnímu seštelování je potřeba hodně znalostí a snahy.
Holley: Holley vlastně částečně vychází z QJetů, jen je snad trošku zjednodušený. Klasický aftermarket.
Edelbrock: Základní řada Edelbrocků je v podstatě nejjednoduššími karburátory a přitom v 80% aplikací bohatě dostačujícími, co se tuningu týče.
Camaro se rozskočilo...
Offline tomcat1  
#14 Odesláno : pondělí 15. února 2010 11:46:35(UTC)
tomcat1

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 01.04.2009(UTC)
Zpráv: 531
Bydliště: Bratislava, Sk

Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
Summit radi: Na lahke auta - to su aj tie nase je lepsie mechanicke otvaranie druhych komor a na tazke- fullsize, truck je lepsie podtlakove.
Offline xjohny  
#15 Odesláno : pondělí 15. února 2010 11:50:39(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
No než "je lepší" bych spíš volil slova "stačí" ne? Podtlakovým otevíráním se nic zkazit nemůže, ale možná je zbytečné.
Camaro se rozskočilo...
Offline Zlumik  
#16 Odesláno : pondělí 15. února 2010 11:51:32(UTC)
Zlumik

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 20.04.2009(UTC)
Zpráv: 299
Bydliště: Kladruby nad Labem

xjohny napsal:
Možná to chtěl Jířa říci spíš takto:

QJet: Výbornej karburátor, s bohatou nabídkou úpravových a repasních komponent. Bohužel k jeho ideálnímu seštelování je potřeba hodně znalostí a snahy.
Holley: Holley vlastně částečně vychází z QJetů, jen je snad trošku zjednodušený. Klasický aftermarket.
Edelbrock: Základní řada Edelbrocků je v podstatě nejjednoduššími karburátory a přitom v 80% aplikací bohatě dostačujícími, co se tuningu týče.



Tak ja chtel hlavne vyvolat nejakou diskusi, ktera by to nam laikum opravdu vysvetlila....ze...Ja nic
Offline tomcat1  
#17 Odesláno : pondělí 15. února 2010 12:59:40(UTC)
tomcat1

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 01.04.2009(UTC)
Zpráv: 531
Bydliště: Bratislava, Sk

Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
xjohny napsal:
No než "je lepší" bych spíš volil slova "stačí" ne? Podtlakovým otevíráním se nic zkazit nemůže, ale možná je zbytečné.

Nie pisu ze je to tak lepsie...
Suvisi to s pouzitou vackou. Ak je ostra (lahke sportove auto) moze byt problem s nedostatocnym podtlakom na otvaranie druhych komor.
V kazdom pripade je okolo toho dost laborovania aby to fungovalo spravne.

For street driven vehicles, the vacuum secondary carburetor works best on medium or heavy weight cars with an automatic transmission. They are more forgiving than a double pumper because they work by sensing engine load. The mechanical secondary carburetor is best on lighter cars with a radical camshaft, lower gearing, and a manual transmission or on a car that is going to be used for racing purposes.

Upraveno uživatelem pondělí 15. února 2010 13:08:26(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline fik  
#18 Odesláno : pondělí 15. února 2010 14:04:21(UTC)
fik

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 11.01.2010(UTC)
Zpráv: 1,115
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 22-krát v 20 příspěvcích
Myslim ze je jasne ze lepsi je mechanicke ovladani, toho podtlaku jsme si uz vsichni uzili Q-Jetu dost ne Doprrr a nemusis porad nic stelovat Ja nic

Jedine co mi schazi je ten turbo efekt kdyz se otevrela druha komora Ja nic

Upraveno uživatelem pondělí 15. února 2010 14:06:01(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline xjohny  
#19 Odesláno : pondělí 15. února 2010 14:32:51(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Aha, tak Jířa si koupil ještě snad ostřejší vačku než má teď a k tomu bude mít svůj původní Holley otevíraný pomocí vakua. Čuchám čuchám problémy...
Camaro se rozskočilo...
Offline fik  
#20 Odesláno : pondělí 15. února 2010 15:37:41(UTC)
fik

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 11.01.2010(UTC)
Zpráv: 1,115
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 22-krát v 20 příspěvcích
xjohny napsal:
Aha, tak Jířa si koupil ještě snad ostřejší vačku než má teď a k tomu bude mít svůj původní Holley otevíraný pomocí vakua. Čuchám čuchám problémy...


V nejhorsim bude dobre znat nase auta ze zadu Ja nic Ja nic Ja nic
Offline Baronet74  
#21 Odesláno : středa 17. února 2010 19:55:12(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

fik napsal:
V nejhorsim bude dobre znat nase auta ze zadu Ja nic Ja nic Ja nic


Nikdo neví jakou tam má Jířa teď vačkuDoprrr
Takže pánové přeleštěte si čelní skla abyste viděli to Jirkovo vzdalující se Camaro:d/
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline Baronet74  
#22 Odesláno : středa 17. února 2010 20:03:35(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

Pár obrázků k tématu aneb co najdete uvnitř vašeho karburátoruHmmm
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline sejki  
#23 Odesláno : středa 17. února 2010 20:09:47(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
a kde je ten trpajzlik co to tam micha a dela tu silnou smes?:-D
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline Baronet74  
#24 Odesláno : středa 17. února 2010 20:11:07(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

sejki napsal:
a kde je ten trpajzlik co to tam micha a dela tu silnou smes?:-D



dostal padáka bo je krize a navíc mluvil jen španělsky asi mexikánecJa nic
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline MartinZ28  
#25 Odesláno : čtvrtek 18. února 2010 8:22:50(UTC)
MartinZ28

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 10.02.2010(UTC)
Zpráv: 60
Bydliště: Smržovské Emiráty- JČ

Baronet74 napsal:
Pár obrázků k tématu aneb co najdete uvnitř vašeho karburátoruHmmm


Co to je za karbec uplně nahoře? Ten mam v te me trojce. Konečně se o něm něco dozvim... A k čemu je to drcátko elektromagnetický co drcá do plynu... jakmile zapnu klíček sepne ale je seřízený tak že na něj nedošáhne. Když sem to viděl poprvý myslel sem že to má přidat při zpátečce... jsem neznalý páč nemám ty příručky....
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest (4)
2 stránek12>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.