Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 25.07.2010(UTC) Zpráv: 136 Bydliště: zlin
Blahořečil: 3-krát Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
Zdravim, zkousel jsem experiment s TPI resp. TBI 2.8 firebird a pred MAf senzorem jsem presmeroval sani primo na kapotu pres upraveny vzduchovy filtr cili neco ve smyslu naporoveho sani..
Videl jsem neco podobneho na TranAmu ale ten to ma otocene smerem k oknu a tam to rici jednotka a podtlakem otevira klapu vstupu vzduchu u celniho skla. Tam to je origo a asi to funguje :)
Ale u fajraka resp. camara celni sani naporove mi delalo to, ze se mi zvedali volnobezne otacky protoze MAF senzor mel vyssi prutok, co to delalo ve skutecnosti, tezko rict.. Podstatny rozdil jsem nepoznal. Rozdil v desti ale byl, to jsem se bal co vlastne ten motor taha do sani :)
A ted se ptam, u Camara Z28 5.0 87 jsem zkousel jeste pres vymenou karbce a vubec cele GO motoru takovy experiment se sanim a premyslim jestli ma smysl to ted po upravach znovu zkusit...
Teoreticky vykon motoru ma byt nekde kolem 250-300 HP ze small blocku.
A o co slo v uprave sani.. Vzal jsem druhy saci hre, urval z nej ten chobot a upravil ten muj, cili mel dva vstupy, kazdy na jednu stranu motoru. Pote jsem vzal tzv. "husi krk" na tahani kabelu nebo to je snad na vodu, netusim. Kazdopadne mel tak 13cm min prumer vnitrni.
A tenhle bastl jsem nasadil na saci chobotu hrnce nahore a stahnul kolem motoru dolu z kazde strany vedle te naporove gumy pod nosnikem, co ma za funkci chladit moror zespodu.
Nasadil jsem tam nejake naporove "nasavace" udelane z urezanych kanystru od oleje a jako vysledek melo byt to, ze motor bude sat vzduch naporove zespodu od cesty..
Opet, vysledek jsem nemeril a neresil, na brzde se to nemuze projevit a v jizde jsem to nezaznamenal a navic ihned po tomto zacalo GO motoru.
Otazka je prosta, mam to zkusit znovu nebo to uz nekdo zkousel a bez vysledku?
Otevrene sani nahore mi prijde jako horsi napas, protoze se saje horky-hooodne horky vzduch, tudiz ma vetsi objem a nizsi hustotu nezli vzduch s vyssim tlakem-naporovym a nizsi teplotou-vyssi hustota v pripade tohoto pokusu.
ale pokud se jedna o radove jedno az 3 procenta, tak to asi nema slysl..
Dik za nazory.. |
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0 Chevrolet Camaro 3.8 00 V6 Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1 GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7 Chrysler Voyager 98 3.3
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 22.11.2009(UTC) Zpráv: 1,135 Bydliště: Ústí nad Orlicí
Blahořečil: 5-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
u tak velkeho objemu staci ten otevrenej filtr na karbci, nevymyslej co uz je vymyslene...... |
Chevrolet Camaro '79 Buick Century Estate Wagon '89
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 25.07.2010(UTC) Zpráv: 136 Bydliště: zlin
Blahořečil: 3-krát Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
Jasne, ale proc to teda delali na TransAmu? Sice to nebylo naporove ale spis podtlakove sani, ale prece jen..
A jak tvrdil znamy, fakt mu to fungovalo ;) Skoda ze techdle aut jsem vice nevidel.. |
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0 Chevrolet Camaro 3.8 00 V6 Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1 GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7 Chrysler Voyager 98 3.3
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 10.08.2009(UTC) Zpráv: 794 Bydliště: Horovice
Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
|
Tvá snaha o zvýšení výkonu motoru přívodem náporového a chladnějsího vzduchu je logická, správná a technicky nanáročná. Obecně platí, že teplota proudícího vzduch při jízdě je o 10°C nižší než teplota vzduchu okolního. Myslím, že na otázky které jsi položil jsi si zároveň odpověděl sám. Já na základě svých pouze teoretických vědomostí nemám co dodat. Nevím, jestli zde na foru ti někdo dá nějaké konkrétní údaje, ale pokud se o to zajímáš tak se to dá spočítat. Určitě by se našly i nějaké grafy závislost výkonu motoru na teplotě, vlhkosti, objemu a atmosférického tlaku vzduchu.
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
Tohle "tunění" podle mého názoru nemá vůbec žádný smysl. Navíc tahle soustava chobotů bude určitě vypadat neodolatelně. Jediné co bych u této problamatiky udělal aniž bys chtěl řezat kapotu, tak je otevřený vzduchový filtr s K&N vložkou. Jak řekl Sejki. Proč vymejšlet vymyšlené.
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 25.07.2010(UTC) Zpráv: 136 Bydliště: zlin
Blahořečil: 3-krát Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
KN tam uz mam.. Jinak postreh s choboty je ten spravny :))) Uz jsem to v aute mel a opravdu to vypada "uchvatne". Ikdyz pokud by se pouzilo "hezke" vedene, bez vroubkovani, hladke, tak by to mohlo vypadat dobre. |
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0 Chevrolet Camaro 3.8 00 V6 Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1 GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7 Chrysler Voyager 98 3.3
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Mně osobně se nejvíc líbí double-šnorchl, jako to mívaly ještě první dvojková Camara: |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK