Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline conny  
#1 Odesláno : neděle 25. července 2010 23:55:27(UTC)
conny

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 25.07.2010(UTC)
Zpráv: 136
Bydliště: zlin

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Zdravim,
zkousel jsem experiment s TPI resp. TBI 2.8 firebird a pred MAf senzorem jsem presmeroval sani primo na kapotu pres upraveny vzduchovy filtr cili neco ve smyslu naporoveho sani..

Videl jsem neco podobneho na TranAmu ale ten to ma otocene smerem k oknu a tam to rici jednotka a podtlakem otevira klapu vstupu vzduchu u celniho skla. Tam to je origo a asi to funguje :)

Ale u fajraka resp. camara celni sani naporove mi delalo to, ze se mi zvedali volnobezne otacky protoze MAF senzor mel vyssi prutok, co to delalo ve skutecnosti, tezko rict.. Podstatny rozdil jsem nepoznal. Rozdil v desti ale byl, to jsem se bal co vlastne ten motor taha do sani :)

A ted se ptam, u Camara Z28 5.0 87 jsem zkousel jeste pres vymenou karbce a vubec cele GO motoru takovy experiment se sanim a premyslim jestli ma smysl to ted po upravach znovu zkusit...

Teoreticky vykon motoru ma byt nekde kolem 250-300 HP ze small blocku.

A o co slo v uprave sani.. Vzal jsem druhy saci hre, urval z nej ten chobot a upravil ten muj, cili mel dva vstupy, kazdy na jednu stranu motoru. Pote jsem vzal tzv. "husi krk" na tahani kabelu nebo to je snad na vodu, netusim. Kazdopadne mel tak 13cm min prumer vnitrni.

A tenhle bastl jsem nasadil na saci chobotu hrnce nahore a stahnul kolem motoru dolu z kazde strany vedle te naporove gumy pod nosnikem, co ma za funkci chladit moror zespodu.

Nasadil jsem tam nejake naporove "nasavace" udelane z urezanych kanystru od oleje a jako vysledek melo byt to, ze motor bude sat vzduch naporove zespodu od cesty..

Opet, vysledek jsem nemeril a neresil, na brzde se to nemuze projevit a v jizde jsem to nezaznamenal a navic ihned po tomto zacalo GO motoru.

Otazka je prosta, mam to zkusit znovu nebo to uz nekdo zkousel a bez vysledku?

Otevrene sani nahore mi prijde jako horsi napas, protoze se saje horky-hooodne horky vzduch, tudiz ma vetsi objem a nizsi hustotu nezli vzduch s vyssim tlakem-naporovym a nizsi teplotou-vyssi hustota v pripade tohoto pokusu.

ale pokud se jedna o radove jedno az 3 procenta, tak to asi nema slysl..


Dik za nazory..
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0
Chevrolet Camaro 3.8 00 V6
Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1
GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7
Chrysler Voyager 98 3.3


Offline sejki  
#2 Odesláno : pondělí 26. července 2010 0:18:16(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
u tak velkeho objemu staci ten otevrenej filtr na karbci, nevymyslej co uz je vymyslene......
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline conny  
#3 Odesláno : pondělí 26. července 2010 0:51:45(UTC)
conny

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 25.07.2010(UTC)
Zpráv: 136
Bydliště: zlin

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Jasne, ale proc to teda delali na TransAmu? Sice to nebylo naporove ale spis podtlakove sani, ale prece jen..

A jak tvrdil znamy, fakt mu to fungovalo ;)
Skoda ze techdle aut jsem vice nevidel..
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0
Chevrolet Camaro 3.8 00 V6
Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1
GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7
Chrysler Voyager 98 3.3


Offline Cestovatel  
#4 Odesláno : pondělí 26. července 2010 23:59:21(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Tvá snaha o zvýšení výkonu motoru přívodem náporového a chladnějsího vzduchu je logická, správná a technicky nanáročná. Obecně platí, že teplota proudícího vzduch při jízdě je o 10°C nižší než teplota vzduchu okolního. Myslím, že na otázky které jsi položil jsi si zároveň odpověděl sám. Já na základě svých pouze teoretických vědomostí nemám co dodat. Nevím, jestli zde na foru ti někdo dá nějaké konkrétní údaje, ale pokud se o to zajímáš tak se to dá spočítat. Určitě by se našly i nějaké grafy závislost výkonu motoru na teplotě, vlhkosti, objemu a atmosférického tlaku vzduchu.
Jířa  
#5 Odesláno : úterý 27. července 2010 0:35:10(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Tohle "tunění" podle mého názoru nemá vůbec žádný smysl. Navíc tahle soustava chobotů bude určitě vypadat neodolatelně.
Jediné co bych u této problamatiky udělal aniž bys chtěl řezat kapotu, tak je otevřený vzduchový filtr s K&N vložkou.
Jak řekl Sejki. Proč vymejšlet vymyšlené.
Offline conny  
#6 Odesláno : středa 28. července 2010 14:07:07(UTC)
conny

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 25.07.2010(UTC)
Zpráv: 136
Bydliště: zlin

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
KN tam uz mam.. Jinak postreh s choboty je ten spravny :))) Uz jsem to v aute mel a opravdu to vypada "uchvatne". Ikdyz pokud by se pouzilo "hezke" vedene, bez vroubkovani, hladke, tak by to mohlo vypadat dobre.
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0
Chevrolet Camaro 3.8 00 V6
Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1
GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7
Chrysler Voyager 98 3.3


Offline xjohny  
#7 Odesláno : středa 28. července 2010 14:23:03(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Mně osobně se nejvíc líbí double-šnorchl, jako to mívaly ještě první dvojková Camara:
UserPostedImage
Camaro se rozskočilo...
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.