Ještě to tu nikdo neřešil, tak založím diskuzi já, protože tahle věc mě čeká brzo na výměnu. Shrnu zde své dosavadní zkušenosti při hledání ideálního nástupce současných pér.
1) Co se značky týče, vybral jsem Moog, díky kladným referencím na tuhle značku a širokému výběru.
2) Pokud si necháte na RockAutu vyfiltrovat péra pro Camaro 70-81, nabídnou se většinou 4 typy:
MOOG 5006 (Frt Susp; bez A/C)
MOOG 8002 (Frt Susp; bez A/C; Heavy Duty)
MOOG 576 (Frt Susp; s A/C)
MOOG 586 (Frt Susp; s A/C; Heavy Duty)
- tyhle péra v závislosti na tom, jaké příslušenství u motoru máte, dodají Camaru sériovou výšku. Heavy Duty typy mají navíc větší
Spring Rate, tj. jsou tužší.
3) Dále se řídím pravidlem - změřit vzdálenost mezi středem kola a hranou blatníku. Tato vzdálenost byla na nových sériových Camarech cca
15". Takže lze předpokládat, že při správném výběru ze 4 uvedených pér nahoře tuto výšku získáte.
4) existuje výborná informativní webová stránka s přehlednou tabulkou, kde jsou shrnuty všechny důležité parametry:
http://www.nastyz28.com/~Todd80Z28/project_pages/front_springs.htm (
screenshot stránky, kdyby náhodou přestala existovat)
5) Z této tabulky jsem sestavil vlastní, odkud jsem vyházel příliš dlouhá nebo příliš slabá péra a zeleně zvýraznil oblíbené volby kluků z nastyz28 fóra. Vypadá to nějak takto:
6) Vycházel jsem také z tvrzení, že 5642 sníží předek na cca
14", 5610 o dalších
0.2", 5608 dalších
0.2" a 5606 dalších
0.2". Včera jsem si to přeměřil a mám zhruba 14 a 3/4", což by mohlo odpovídat lehce znavenému péru. Doporučen mi byl typ
5642.
7) Nicméně, se současnou výškou předku Camara jsem spokojen a 14" by se mi třeba mohlo třeba zdát dosti snížené. Takže předběžně vybírám typ
6450, protože je o chloupek vyšší a silnější než doporučovaný 5642. Předpokládám, že si předek ještě o ten půl-palec sedne, ale myslim, že to bude vypadat pěkně. Ještě chvíli se budu s klukama na nasty bavit a pak do toho skočím, držte palec.
Upraveno uživatelem čtvrtek 18. března 2010 9:00:41(UTC)
| Důvod úpravy: -