Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Včera nám vyvstala otázka, jaké fbodies by se daly zařadit do TOP 10. Tak jsem si troufnul sestavit tenhle žebříček. Prosím o vaše názory, doplnění a změny. Co byste vyhodili a co byste tam přidali? Camaro:1968 Z/28 Camaro (302, 4-spd, dle výrobce 290hp => 350hp realita, první Z/28) 1969 COPO a Yenko 427 Camaro (min 425hp) 1972 SS396 Camaro - poslední rok s BBC 1979-81 Z28 Camaro - vstupenka do výsostného území pony-cars. 1985 IROC-Z Z28 ex. 2002 SS 35th Anniversary convertible nebo 1998 LS1 Z28 (?) Firebird:1971 455-HO Trans Am (bílý) 1977-78 Smokey and the Bandit (černý se zlatou slepicí) 1982 K.I.T.T. Trans Am (legenda) 1987 GTA Trans Am (nadupané, super podvozek) 2000-2002 WS6 Ram Air Trans Am EDIT: Hotovo, sepsáno http://chevroletcamaro.c...ies-aneb-lovcuv-sen.aspxUpraveno uživatelem čtvrtek 8. března 2012 14:02:17(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Přemejšlím, jestli místo 1987 GTA TransAm nedat 1989 TTA (Turbo TransAm), přecijen jediný F-Body té generace s turbem a jako Pace Car. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
To je ten s V6 turbo od Buicku? V těch se moc nevyznám, ale možná to byly zábavný auta.
Pak mě napadal 1981 Turbo Trans Am Pace Car, ale podle mě ten motor nic extra nebylo. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Tak za mě, když 4 kový Camaro, tak před face liftem. Prostě proto, že se mi líbí mnohem víc :)
A IROC ideálně 86... jen přemejšlím, jak to zdůvodnit, kromě toho, že je to můj ročník :) Třeba to, že se prodávaly nejúspěšněji ze všech IROCů a měly větší kompresi, než starší i novější :) |
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Já tam dal '85 IROC, protože podle wiki tento rok vzniknul. Pokud ti ale přijde že novější IROC byly ikoničtější nebo zajímavější, tak to klidně přepíšu na '86 :-)
Ohledně čtyřkového Camara je asi těžký najít něco vyloženě zajímavýho, když to srovnávám třeba s Trans Amem té doby. Navíc ty před-face měly proklínané motory LT1, proto jsem radši vybral něco s LS1, který je snad přímo z Vettte. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Já bych 4. gen u Camara vynechal a dal tam nějaký nový, protože se mi líbí mnohem víc. Taky mi přijde, že je to větší skok dopředu a jinam, proti přechodu mezi 3. a 4, gen. Jinak IROC 86 K Fajrákům: 1987 Formula se vrací s filosofií co nejlepších výkonů, takže podvozek a motory k dispozici jako u TransAmu, akorát není obtěžkán kupou zbytečných cerepetiček (po dlouhý době skutečný požírač Mustangů ve znovu rozpoutaným zbrojení). |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 11.01.2010(UTC) Zpráv: 1,115 Bydliště: Praha
Blahořečil: 3-krát Blahořečen: 22-krát v 20 příspěvcích
|
Misto jedne z I generaci bych vsunul rocniky 74-81 nevim zrovna co? asi Z28 , protoze nic sportovnejsiho uz nebylo, a 4g bych nahradil novou ZL1 ta se jim povedla
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Já zas chápu obě 1st gen - Z28 byla hodně točivá a je to legenda, big block je big block a Yenko asi nejcennější (navíc ´69 se bere jako nej ročník, byť já bych asi bral radši ´68). Ono 5 aut je málo no, 2nd gen z konce výroby je taky super... Jinak k té 5th gen - to už není platforma F, proto nemůže být na seznamu... |
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Nemusí to být nutně 5 a 5, může to být klidně 4 a 6 nebo obráceně. Tudíž 4gen Camaro klidně odstraním, pokud se najde zástup jinde. Z druhý generace tam mám 1972, zbytek bohužel není moc zajímavej, protože prošel ropnou krizí. Největší ikona z toho období vzešla naopak z dílen Pontiacu. Upraveno uživatelem středa 7. března 2012 10:43:18(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Co takhle to doplnit obrazkama kdyz tu to ted tak hezky rozmrzlo?
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Vyhodím tedy čtyřkový Camaro, protože si nejsem vědom, že by tam bylo něco vyjímečného a přidám tam 79-81 Z/28 jakožto ikonického zástupce a dostupnou vstupenku do území pony-cars |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
holanuvstatek: No vybíráme modely, obrázky samozřejmě budou následovat. Už o tom píšu článeček. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Metály: Registrován: 02.10.2010(UTC) Zpráv: 215
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
|
a nezapomeň na 1970 Trans Am 400 Ram Air IV a 1973 Trans Am 455 Super-duty skvělý super káry.
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
vyborne mam ve znalostech nejake mezery a clanek uvitam.
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Ty jmenovaný T/A si ještě prohlídnu a zhodnotím jak moc se liší od ročníku 71 :) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
|
Camaro se rozskočilo...
|
3 uživatelů blahořečilo xjohny za tento úžasný příspvěvek.
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
|
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
neco o motorech do budoucna nechystas ?
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Moc hezky zpracovaný. Pěkně se to čte. Jen bych u toho '87 GTA uvedl jako sleepera Formulu (klidně Formulu 350), protože vypadá téměř jako základní verze a díky hmotnosti je živější než TransAm. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Vycházel jsem z toho, co jsem kde vyčetl, jak to tak vypadá, tak proti GTA bude sleeper každej jinej Firebird :-)
holanuvstatek: Co konkrétně o motorech? Myslíš jako seznam kdy se kterej používal? |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Ještě mě napadly modely od Baldwin Motion, ale to se nedalo sériově sehnat. Bylo to něco jako dnešní tuningový firmy, ale to vlastně Yenko bylo taky v podstatě. Bohužel nejsou tak známý, ale výkonu měly na rozdávání. Prej měly větší výkon než specifikace COPO. A kdyby někdo nevěděl, tak přidám obrázky. Zde: Ročník '71 1969 Zase '69 Moje oblíbený Můj oblíbenej ročník '74 1968 Další '74 A další kreace, tady třeba na bázi Corvette Docela drak, co? Krásná Nova Baldwin Motion Biscayne Phase III http://3.bp.blogspot.com...1600/Action+side+frt.jpgChevelle 1973 A nová zářná budoucnost v podobě pro rok 2011 Je toho hodně, ale myslim, že tenhle úpravce dokáže zaujmout. Tyhle modely se sice nemůžou dostat do užšího výběru, to jsem si jistej, i když je mam hodně rád, protože nejsou všeobecně znamý, ale určitě jste je už někde viděli a budou se vám líbit. Tak a teď na ten článek, jestli je pravda, že už je hotovej :d/ Upraveno moderátorem pátek 9. března 2012 14:23:44(UTC)
| Důvod úpravy: Některé obrázky se v původní verzi nezobrazily. |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
Tak jo, ten článek jsem přece našel. Gratuluju, úžasná práce, skvěle se to čte a abych jenom nechválil... nebudu spát, teď nevim, co dřív! Jít si po svej '74? Nebo začít zkoumat dosud netušený možnosti Pontiacu, když měly větší motory? Přinejmenším IV. generace Ponťasu se mi líbí víc než vcelku usedlý camaro... No, tak to je polemizace po tomhle článku. Camaru jsem věrnej snad až do '85, pozdějc mi připadá Firebird zajímavější. A vždycky jsem hloubal nad tim, proč má Firebird na začátku 70. let tak objemný motory, zatimco tahoun Chevrolet je takovej šedej chudej příbuznej. Aspoň tim je pro mě pravda odhalena. Hmm, velkej motor... Doufám, že v budoucnu nebudu vláčen prachem a po hrbolech kočičích hlav, když vycpu předek camara nějakým velkým nepůvodním monstrem |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Pontiac měl svoje motory a Chevrolet zase svoje, takže to byla každého výrobce svoboda, co tam dodá. Maximálně to mohl objemově nebo nějak jinak výkonově omezit GM. Pontiac válcuje Chevyho výbavou, je to prostě luxusnější a dražší model. Jeho motory můžou být větší, ale zase na druhou stranu méně točivé. Taky se jich prodávalo méně než "lacinných" Chevroletů a tak měly i méně tuningových dílů a dražší náhradní díly. Během psaní článku mi ale stejně nejvíc učarovaly ty 455, ať už HO nebo SD. SD se navíc montovaly hodně dlouho, snad až do roku 74!! Bylo to prostě rozhodnutí Pontiacu, že začne prodávat takhle velký motory v malých autech až takhle pozdě, kdy to už moc lidi nechtěli, kvůli drahýmu benzínu. Co se týče trojkových a čtyřkových f-bodies, plně s tebou souhlasim. Trans Am zaujme mnohem víc. Upraveno uživatelem pátek 9. března 2012 14:30:01(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 31.03.2011(UTC) Zpráv: 365 Bydliště: Bonneville
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
xjohny napsal:Pontiac měl svoje motory a Chevrolet zase svoje, takže to byla každého výrobce svoboda, co tam dodá. Maximálně to mohl objemově nebo nějak jinak výkonově omezit GM.
Pontiac válcuje Chevyho výbavou, je to prostě luxusnější a dražší model. Jeho motory můžou být větší, ale zase na druhou stranu méně točivé. Taky se jich prodávalo méně než "lacinných" Chevroletů a tak měly i méně tuningových dílů a dražší náhradní díly.
Během psaní článku mi ale stejně nejvíc učarovaly ty 455, ať už HO nebo SD. SD se navíc montovaly hodně dlouho, snad až do roku 74!! Bylo to prostě rozhodnutí Pontiacu, že začne prodávat takhle velký motory v malých autech až takhle pozdě, kdy to už moc lidi nechtěli, kvůli drahýmu benzínu.
Co se týče trojkových a čtyřkových f-bodies, plně s tebou souhlasim. Trans Am zaujme mnohem víc. Taky mě dráždí ty 455. A tak dlouho, přesně. Ani Dodge se s chargerem výkonově nedržel tak na výši. Vždyť to byl poslední předsmrtnej rok muscle cars. Nejsou ty 455 ze skladů Oldsmobile? SD verze jsou slabší, ne? Když teda HO znamená High Output... |
I Am SpeedSeeker |
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK