Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 20.07.2012(UTC) Zpráv: 62 Bydliště: ČR - Olomoucko
Blahořečil: 3-krát
|
Napsal: OndraS Počkej počkej, přeřazovat můžeš za jízdy, to jo, ale má to svoje pravidla. Samozřejmě tam nesmíš volenou rychlost - tzn. D, 2 nebo 1 - nacpat kdykoliv. Jako u manuálu - taky tam nevrzneš dvojku ve stokilometrové rychlosti. Takže, pokládám za důležité to napsat jednoduše. Když tam dáš 1, nezařadí to nic jinýho než jedničku. Když tam dáš 2, zařadí to jedna, dva, a zase konec. Případně to zase podřadí na jedničku. Když tam dáš D, zařadí to jedna dva tři a konec, nebo zase dolů. Tyto tzv. "volený kvalty" jsou obvyklý třeba u automatových autobusů. Když máš před sebou velkej kopec, kde by automat řadil nahoru a dolů a zase nahoru a dolů, ťreba 2,3,2,3 atd, protože dvojka se vytáčí a trojka dusí, navolíš tam nižší z těchto kvaltů a nedovolíš mu tu trojku tam dát. U auta s pětilitrovou V8 to trochu postrádá význam, ostatně nikdy jsem do kopce nedával volenou dvojku ani jedničku ani s mým šestiválcovým Camarem. Zato hodně používám přeřazení z Od na D, protože ten můj sráč ze čtverky na trojku do kopce podřazuje až hodně pozdě, takže mu tam dám Dčko - tedy trojku - dřív, než mě začnou dojíždět HTPčkový Fabie. Volenou dvojku využívám z kopce ve městě, abych nemusel stát furt na brzdě. Pak to v momentě, kdy už by to chtělo řadit na trojku, ale nemůže, brzdí motorem. Kickdown víš co je? Díky za vysvětlenou. Trochu se s tím automatem popasovávám. Kickdown jsem neslyšel nikde. Nějak jsem ze začátku předpokládal, že 1a 2 na zařazený symbol 2 na řadičce bude jakoby víc do síly než 1 a 2 při zařazeném OD, ale už mi to nějak začíná dávat smysl, na co to tam je :) Za mě bych řadil jen P a OD
|