Napsal: conny Ahojte,
po urcite dobe jsem se dostal k ladeni. Te dobe se rika zima..
A po 40tem otevreni krabice a pote i rozdelani karburatoru a vymenu trysek/jehel/pruzin/nastaveni, koupeni, shaneni...
Muzu rict, ze motor je vyladen.
Finalni stav:
Edelbrock 600>
pruziny stredni
primar tryska 98, sekundar 113
jehly 7537
A/F mam mezi 12-14, v prechodech 10 nebo az 16, volnobeh 15.
Volnobeh je nic moc, trepe se to. Ale to je predstihem. Jestli ho ale dam OK, tak zase motor zacne zvonit, takze kompromis.
ale co je nejhorsi a co se dalo cekat:
Prevodovka odchazi do vecnych lovist.. KUWAAAA
timto shanim Tremec T56. Nemate nekdo??
PŘÍBĚH POKRAČUJE - JE TO JAKO DALLAS...
Tak tady máme další ladění:
Edelbrock 600>
pružina nejsilnější
primár trysky 98, sekundár MEGA 125 (pro Evropany - díra je 3,2mm)
jehly 7537
problém s A/F je pryč i pod WOT plný knedlík - pohodička A/F 12-13, IDLE 15-16, blbne stále cruising-bohatý, ale s tím se asi budu muset smířit. Holt to asi nebude nejúspornější auto ve své kategorii :)
Vyměněny plováky za silnější - ty originál se mi začaly deformovat tlakem
úpravy vedoucí k lepšímu chodu:
na pravé straně víka ventilů-řidič: PCV ventil a check valve přes oil catch can na separaci olejových výparů a zpět do sání na karburátoru
na levé straně: mega chyba už počátku - udělal jsem vstup na levou stranu víka ventilů přímo do cesty sání kompresoru. BLBĚ, je tam stálý podtlak, motor tedy prakticky nedýchá, protože má podtlak na obou stranách. Udělán breather a jde do sání kompresoru, ale již samostatně, hned vedle-před filtrem, ne za filtrem.
Je to poznat na hodnotě podtlaku a motor jede líp.
Kompresor rozdělán a dostal pevnou spojku namísto pružinové, která mlátila. Teď je tižší na volnoběhu bez klepání.
Pod kompresor přidělán oddělovací kryt jako tepelný štít od svodů.
Vyměněna vodní pumpa na chlazení vzduchu v kompresoru Bosch za Bilge s cca 8mi násobným průtokem. Sice je to lepší, ale ruku na vstupním potrubí člověk neudrží a na výstupním potrubí taky nic moc, cca o 10 stupňů odhad nižší teplota..
Snížen odtrh svíček na 0,7mm.
Teď si hraju s dodatečnou regulací předstihu - pružiny v rozdělovači. Regulace přes Trans AM HEI z 301Turbo funguje - při plnění mi sníží o 10 stupňů předstih.
Teď přemýšlím, že zafixuju úplně odstředivou regulaci. Problém totiž je, že když dám veliký předstih, tak je to OK, ale jakmile trochu hrábnu po plynu, tak už zvoní motor.
Ale to doladím, až půjde ven převodovka. Včera už jsem myslel, že se mi rozletí na cestě, už to není legrace.
Dnes mi dorazí Tremec TR6060 z Camara 6,2 SS 2014. Takže převodovka je nasvětě !! Další projekt: SWAP T5 na TR6060
btw.
Až to dám dokupy, tak si udělám business na rebuild kitu :) Odhad tak 150tis, ať se to zaplatí :)
Začal mi trochu kouřit motor na volnoběh, asi jsem ho načnul testováním v detonacích. Tak doufám, že to nebude na GO..
V8 zdar zdar zdar