Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
Nebo dělaj Castrol pro starý motory, dřív jsem ho dával ( někde u mě na vláknu) ale teď jsem tam dal něco prakticky noname 15/40 , uvědom si že máme motory který netočej 10000 ot a dokážou jezdit i na uhlí :) |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Ale zadřít kvůli špatný specifikaci oleje jdou taky |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
15W-50 určitě ne!!! Loni jsem to tam na doporučení olejáře nalil a motor po nastartování blbě mazal a ťukal. Tak to šlo okamžitě ven a dal jsem tam obyč Mogul 10W-40 a pohoda :-) Ale neřiď se tim jako doporučením, já ten motor už moc nešetřim. Jinak specifikace je asi poměrně jedno, důležitý je, aby to bylo vhodný na flat-tappet vačky. Dřív se tam přidávaly zinečnatý přísady, teď bohužel nevím čím se to nahrazuje. Četl jsem, že vhodný bývají oleje pro diesely. Upraveno uživatelem úterý 18. srpna 2015 9:15:07(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Ty oleje pro diesel jsou trochu sporný. Můžou mít větší odolnost na tlak (líp udržej tloušťku filmu), ale zas nebudou mít tolik aditiv pro agresivní splodiny z benzínu a teplotní odolnost. U nafťáku se víceméně jen do oleje dostávají saze. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 13.10.2011(UTC) Zpráv: 149 Bydliště: České Budějovice
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
|
Budu se opakovat, ale šlo mi o množství ZDDP přísad v oleji. Čím novější je API specifikace, tím menší množství ZDDP přísad olej obsahuje. Z USmotors fóra: DCharger napsal:s temi aditivy bych moc neprehanel. Pokud sezenes olej s API primerenou stari motoru, bude pravdepodobne obsahovat dostatecny mnozstvi ZDDP. Vyhrabal jsem par starsich mailu, kde tuhle vec resim s Richardem Ehrenbergem:
DCh: Hi Rick I have read several reviews of ZDDP. Better thing is that I discovered the e-shop, which offers motor oil Mogul Super 15W-50 API SG! For older engines. I think it's best that I can pour into the engine. Or not?
Rick: ZDDP primarily saves flat-tappet cams. It is needed less on new engine with roller lifters. That Paramo might be fine, ask how much ZDDP it has...200 PPM is minimum, 1400 is ideal.
DCh: Incidentally, the oil producer said. Mogul Super 15W-50 API: SF or SG contains 0.34 to 0.68 percent ZDDP. If I count correctly, it is 3400-6800 ppm. I think it's also pretty good value ...
Rick: That's a lot more than you need...should be fine! Greater ZDDP content is good for piston rings for racing application where high speed. But they can create a dirty coating on the cam and valves ... Podle této tabulky už bych u API SM měl strach o vačku a hydroštely. SL by ještě mělo být v pohodě: Upraveno uživatelem úterý 18. srpna 2015 15:33:54(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 13.10.2011(UTC) Zpráv: 149 Bydliště: České Budějovice
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
|
Nakonec jsem vzal na doporučení Standy ten Shell Helix HX3 15W-40 (API SL) Upraveno uživatelem úterý 18. srpna 2015 15:27:00(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Ony se ty zinkový přísady něčím nahrazují. Ale je pravda, že dneska se v tom nedá pořádně vyznat. Oleje obecně mají mnohem lepší parametry než v době kdy naše auta vyjížděly z továrny.
Jen tak mimo, známej několikrát rozkládal motor s flat-tapet vačkou, nejezdí na nějakej extra speciální olej a na vačce nebylo nikdy vidět žádný opotřebení. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
HX3 je API SG a to bývá přímo doporučovaný pro 70. a 80.
Opotřebení vačky vzniká hlavně při nastartování studenýho motoru, než se k ní dostane dost oleje. Tam ty přísady pomůžou dost, protože vytvářejí povlak, kterej po tu chvíli dokáže zabránit odírání ocel-ocel. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 13.10.2011(UTC) Zpráv: 149 Bydliště: České Budějovice
Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
|
Napsal: Standa HX3 je API SG a to bývá přímo doporučovaný pro 70. a 80. Možná dřív, ale já už mám na pixle SL
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Tak jsem našel kanystr z minulý výměny a mám SJ. Asi to postupně mění. Nicméně po SL to je snad Ok. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 03.11.2013(UTC) Zpráv: 817 Bydliště: Praha
Blahořečil: 3-krát Blahořečen: 23-krát v 21 příspěvcích
|
ja mazu mogul 15w40 a jeste to jezdi
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Zdravím všechny ! Někdy na jaře se chystám na výměnu oleje. Přečetl jsem si zde všechny příspěvky a přesto mám dotaz. Auto mám půl roku a samozřejmě nevím, co je v něm za olej. Je to Bird 2,8 V6 z roku 86. Předpokládám, že jezdilo na minerál. A asi bych minerálem nic nezkazil. Jen se chci ubezpečit, čeho se mám vyvarovat. (je-li něco takového) Taky by mě zajímalo množství. Dík za radu a trpělivost s téměř začátečníkem, jehož dotazy mohou působit triviálně. Scott
|
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 14.08.2012(UTC) Zpráv: 95 Bydliště: Slany
|
Jestli ti do toho můžu kecat, vykašli se na minerál x syntetika. Dneska je to stejně smíchaný všechno dohromady a převážně je to syntetika, ale na tom vlastně stejně nezáleží. Podstatný je, sehnat olej se specifikací API:SG což už je dneska docela problém, ale splňuje to třeba Shell helix HX, nebo Mogul M7ADSIII Pokud budeš jezdit jen v sezoně, bohatě stačí 15W40 ;) |
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Jestli mě paměť neklame, tak něco mezi 4 až 4.5 litry. 5-litrovej kanystr ti bude stačit s rezervou. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
On ten Helix HX3 je v současnosti API SL. Ale na tom nesejde, protože SL je ještě v pořádku. Ale novější specifikace jsou už průšvih, protože nemaj dost zinku. A objem je opravdu lehce nad 4l. Pokud nevíš, co tam bylo za olej a jak dlouho, tak by možná neškodilo ten motor i propláchnout, nebo další výměnu udělat po kratší době. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 18.06.2010(UTC) Zpráv: 78
Blahořečil: 3-krát
|
Zdravím, já jsem teď narazil na americký minerál od LUCAS oil: https://lucasoil.com/pro...sic-car-10w-30-motor-oilZinku i fosforu má více než dost - zinek 0,21 %, fosfor 0,19 %. Možná by to mohla být dobrá alternativa pro vozy bez katalyzátoru. Nevím kdy v camarech začal být osazován - předpokládám ke konci druhé generace, nebo až do třetí? Dle doporučení přímo od lucase: SPECIAL FOR CLASSIC CARS WITH NO CATALYTIC CONVERTER. SPECIALLY WHEN THEY HAVE FLAT TOP CAM SHAFT AND LIFTERS..... |
Tom |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Ty máš ale přeci LS1 ne? To už je rollerový motor a snese skoro každý olej... Pro tebe bude vhodný nějaký 5W-30, příp. 10W-30 Katalyzátory přišly už 1975. Upraveno uživatelem středa 19. dubna 2017 9:24:05(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 18.06.2010(UTC) Zpráv: 78
Blahořečil: 3-krát
|
to mám. Ale taky ještě dvojkový 1973 Z28 takže to chci dát do něj... Do LS1 dávám mopar 5w-30 |
Tom |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Ahoj všichni ! Mám dotaz ke klasické 350 (L 82) Mám ji v Corvettě a potřeboval bych zjistit, jaké je přesné množství oleje v motoru. A to proto. že jsem musel řešit odlomenou trubičku olejové měrky. Takže teď je tam ta měrka sice zaražená pěkně, ale bůhví, jak hluboko. Takže bych si ji měl ocejchovat znovu. A k tomu bych měl vědět kolik přesně. Dík za odpovědi. Scott
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Se sériovou vanou a standardně velikým filtrem se všude uvádí 5 quarts, tj. 4.73L Upraveno uživatelem středa 21. listopadu 2018 14:48:31(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
1 uživatel blahořečil xjohny za tento úžasný příspvěvek.
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 22.09.2016(UTC) Zpráv: 149
Blahořečil: 7-krát Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
|
Díky, díky...už to i já vidím v manuálu (on je strašně tlustej a je to hned na straně 11, takže jsem to samozřejmě přehlídl) 5qt vč filtru a 4qt bez něj.
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK