Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

3 stránek123>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Tlacitko  
#1 Odesláno : sobota 18. dubna 2020 21:25:49(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Zdravím všechny nadšence, jsem tady na fóru nový a tak trošku hledám spásu přiznám se.
Problém: Iroc Z 305 tbi. na volnoběh otáčky mezi 1500-2000. Zkusil sem si myslím již všechno.
Takže: Nová IAC, nastavení podle manuálu. ( přepinování ALDL a pod. ) Nové všechny sensory teploty motoru, nový TPS, nový MAP sensor, u auta je nový motor, takže nikde falešné sání vzduchu nepřipadá v úvahu. Fór je v tom že když podle manuálu provedu učení polohy nové IAC, po prvním nastartování běží jak má. Na podruhé otáčky opět vyletí. Prošel sem snad všechny americký fóra, vše na youtube a vyzkoušel asi 100 různých možností, ani sem nevědel že český fórum existuje. Tak snad mi tady někdo poradí. Dam i odměnu tomu kdo na to příjde, protože jinak se z toho už asi zblázním :-) jestli sem otevřel téma které již existuje se omlouvám. koukal sem na podobné dotazy ale nic sem nenašel
Offline OndraS  
#2 Odesláno : neděle 19. dubna 2020 17:06:47(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Dóprčic zrovna TBI, v tom jsem se ještě nehrabal. No, začnem otázkama.
Ty otáčky jsou tak furt, nebo jenom někdy, nebo po ohřátí? A nebo zkrátka uveď nějakou souvislost (pokud je)
Já se s podobnym problémem potýkal u TPI, což vyřešil nový IAC ventil. Taky jsem ho šteloval podle návodu a taky pomocí klemy v ALDL konektoru. No ale mě to funguje.
To TPS by se mělo taky nastavit.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#3 Odesláno : neděle 19. dubna 2020 17:33:33(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Díky za odpověď,
ty otáčky jsou tak pořád. Teda nastavení volnoběhu sem dělal po zahřátí motoru. když je studenej o trošku větši. TPS je nastavenej také podle návodu. IAC tam jenová. Když přepojím ALDL tak je vidět jak vyjede IAC. nastavím volnoběh. Vypnu motor, připojím konektor, nastartuji a otáčky jsou jak mají být. Mohu s tím ujet klidně 50km a pořád drří. Jakmile ale motor vypnu a opět nastartuji jsem zase na začátku...
Offline OndraS  
#4 Odesláno : neděle 19. dubna 2020 18:32:35(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Čóveče já si nejsu jistej, jestli není nutný po tomhle procesu nastavení (tak nějak jsem to dělal i já) vyresetovat celou káru - odpojit baterku.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#5 Odesláno : neděle 19. dubna 2020 18:42:36(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
To také proběhlo, jediné co mne napadá je špatná ECM ale jak se to pozná to nevím. Asi to předělám na karburátor a bude pokoj s emisníma blbostma..
Offline Jirka_z28  
#6 Odesláno : neděle 19. dubna 2020 22:30:04(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
tím akorát vyměníš jednu sadu problémů za druhou :)
Nepsal jsi nic o "service engine soon" - nesvítí? neukáže chybu?
Offline Tlacitko  
#7 Odesláno : neděle 19. dubna 2020 22:41:23(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Tak to zrovna mi nesviti, neukazuje vubec nic. Vim mela by zacit blikat dat alespon kod 12 ze ECM ready ale nic. Proc problem u karburatoru? :-) mam jeste camarko rs 67 a minule leto 1000km bez problemu. Myslite ze ECM bude spatna? Da se to nejak zjistit?
Offline Bouri  
#8 Odesláno : pondělí 20. dubna 2020 22:14:39(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
A ta kontrolka se nerozsvítí ani po otočení klíčku zapalování? Pokud ani tehdy se nerozsvítí (a budíky normálně jedou a indikátory svítí), pátral bych po špatné žárovce, pokud tam nějaká je - majitelé mají často nějaký problém a aby nebyl tak nápadný, tak vymontují žárovku, aby jim nesvítila do xichtu.
Jakmile zprovozníš žárovku a začne něco ukazovat, tak se dá pátrat dál, než jen na slepo po výměně čidel a serv.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Tlacitko  
#9 Odesláno : pondělí 20. dubna 2020 23:01:15(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Dobrej nápad, proto existují fóra. Zarovka tam nebyla. Dal ji tam. Ukazuje pouze kod 12 celou dobu nic jineho.
Offline Tlacitko  
#10 Odesláno : úterý 21. dubna 2020 16:29:02(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Tak novej poznatek, dnes sem prošel všechny kabely do ECM, ECM funguje řídi co ma všechno. Vyndal jsem IAC a uspal díru hadrem. Nastartoval: ECM vyjede IAC do pozice, když řídám plyn tak zajede a pak zase vysune. Teď: Ta pozice do které vyjede IAC když je venku je přesně kterou potřebuji, zašrouboval jsem IAC zpátky v té dané pozici jakou nastavila ECM když byla vyndaná. nastartoval a otáčky tam kde mají být. přídám IAC zajede a vráti se zpátky do pozice kde to hezky běží na volnoběh. Vypnu motor a nastartuji a IAC když je uvnitř TBI nevyjede tak daleko, tím pádem jsou otáčky 1500rmp na volnoběh. Nápad prosím?
Offline Bouri  
#11 Odesláno : úterý 21. dubna 2020 18:53:06(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Chápu správně, že IAC je nové a z motoru vymontované se chová správně, ale jakmile ho zamontuješ zpět do auta, tak už se tolik nevysune?
Zkoušel jsi to IAC rukou trochu brzdit, jestli nepřeskakují kroky v IAC?
Napadá mě, jestli jsou kabely v pořádku, stejně tak konektory, jestli nemají trochu uklepané kabely, žeby při zatížení kabel nestačil a mohly přeskakovat kroky.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Tlacitko  
#12 Odesláno : úterý 21. dubna 2020 19:00:54(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
ano správně, nevyjede tak jak by měla, jestli to má neco s tím zatížením nevím. prostě když ji tam dam ji pár kroků chybi. s těma kabelama nevím jak to zjistit. nastartovat a voltmetrem nebo nějaky nápad?
Offline OndraS  
#13 Odesláno : úterý 21. dubna 2020 20:12:36(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Poslyš, souhlasí ten kónus IAC vs. tělo klapky? Totiž pozor, ono těch IAC ventilů je víc typů, byť na první pohled vypadaji stejně.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#14 Odesláno : úterý 21. dubna 2020 20:32:55(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
JJ to souhlasí
Offline Jirka_z28  
#15 Odesláno : úterý 21. dubna 2020 20:59:42(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Napsal: Tlacitko Přejít na citovaný příspěvek
Proc problem u karburatoru? :-) mam jeste camarko rs 67 a minule leto 1000km bez problemu. Myslite ze ECM bude spatna? Da se to nejak zjistit?


Karbec typicky nějak funguje, ale téměř nikdy nejde na 100% (a z principu nemůže fungovat úplně správně v celým spektru). Co kus, to jiný chování. Mění se chování s podmínkama. Po delším stání blbě startuje (pokud to není předělaný na elektrickou pumpu), víc to žere a kouří.
Ale jinak ty auta mám rád a 1000 km jsem loni dal za týden... ale na funkční vstřikování se nemusí sahat desítky tisíc km :)

Kterou ´67 máš? moc jich vidět není...
Offline Tlacitko  
#16 Odesláno : úterý 21. dubna 2020 21:38:23(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Tak aktuálně nenajedu vůbec nic :-) hele je to 67 RS 327cui
Offline Bouri  
#17 Odesláno : úterý 21. dubna 2020 23:03:52(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Napsal: Tlacitko Přejít na citovaný příspěvek
ano správně, nevyjede tak jak by měla, jestli to má neco s tím zatížením nevím. prostě když ji tam dam ji pár kroků chybi. s těma kabelama nevím jak to zjistit. nastartovat a voltmetrem nebo nějaky nápad?

Tohle voltmetrem nezměříš, ty pulzy pro motor jsou moc rychlý. To spíš kouknout na kabely, jestli není v nějakém místě vyhřátej, rozebrat konektor a zkusit zakroutit s kabelem u konektoru, zda nejeví známky ukroucení a tak...
Pokud to občas vynechává, tak kabel je někde jen na "vlásku" a to místo by mohlo být vyhřátý nebo kroucením v ruce by to mohlo jít trochu poznat.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Tlacitko  
#18 Odesláno : středa 22. dubna 2020 11:56:33(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Včera sem to malinko projel, píše chybu 23
Offline OndraS  
#19 Odesláno : středa 22. dubna 2020 14:24:51(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Toto si stahni, jsou tam rozepsaný TBI chyby včetně návrhů řešení a obrázků

http://www.gearhead-efi....ead-efi/doc/TBIcodes.pdf

Zrovna ty otáčky by s teplotou nasávanyho luftu souviset mohly.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#20 Odesláno : středa 22. dubna 2020 14:27:31(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Takový sensor na svém autě ani nemám :-D co píše chyba 23. díky moc pomohlo ale
Offline OndraS  
#21 Odesláno : středa 22. dubna 2020 14:44:50(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
No ono totiž najít relevantní odpověď v tom internetovym bordelu to je něco. Mam doma Haynes manual, a tam se píše:

Code 23 (carbureted models) - Mixture control solenoid:

-Open circuit or short to ground in the mixture control solenoid circuit
-defective mixture control solenoid

Tak a teď co z toho pasuje na TBI
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#22 Odesláno : středa 22. dubna 2020 14:48:24(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Jen se chci ujistit, bavíme se o tomhle verku:

http://www.thirdgen.org/...emely-img_0856_small.jpg
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#23 Odesláno : středa 22. dubna 2020 14:50:06(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
To je sranda, našel jsem i chybovník, kde píšou, že chyba 23 je to co jsme našli, tj to teplotní čidlo, a že to neplatí pro TBI a tečka bez dalšího vysvětlení :D

Tady je nějaky další povídání co jsem našel, nevim jestli jsi na to narazil, posílam pro jistotu

http://www.thirdgen.org/...h-engine-idle-305-a.html

Upraveno uživatelem středa 22. dubna 2020 14:52:36(UTC)  | Důvod úpravy: -

camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Tlacitko  
#24 Odesláno : středa 22. dubna 2020 15:19:26(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
ano ta fotka je přeně o čem se bavíme, tam si myslím že půlka těch sensorů není, já už fakt nevím, tohle je normálně na shození auta ze skály :-) Jo karburátor je možná slabší a víc smrdí a podobně, ale más tam dva šroubky a toď vše, jede furt.
Offline Tlacitko  
#25 Odesláno : středa 22. dubna 2020 16:36:07(UTC)
Tlacitko
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 18.04.2020(UTC)
Zpráv: 28
Bydliště: kladno

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
20200422_163009.jpg (3,548kb) staženo 37krát.

Tady ten konektor co je u EGR. Když je klíček vypnutý tak jeden kabel neukazuje nic (černý) ten druhý pípa kostru (růžový) když klícek zapnu, černý pořád nic, růžový 12 volt. ???
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
3 stránek123>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.