Ahoj všem, snad se tady ještě někdo znalý objeví.
Camaro 2000 3.8 V6 142kw mě občas vypeče tím, že po jízdě, kdy auto chvíli stojí nechce startovat. Ideálně na pumpě, v myčce apod.
Startér ani necvakne, zdá se, že z nějakýho důvodu něco v autě vyhodnotí, že startovat není dobrý nápad. Budíky jdou všechny dolů a nic se nestane. Po nějaký době, někdy pět minut, někdy patnáct nastartuje s tím, že teď se mi poprvé podařilo, že klíč byl v poloze start, tři vteřiny se nic nedělo a pak najednou auto nastartovalo. Jinak startuje vždycky na první škrtnutí, fakt ukázkově, takže startér se zdá být v pohodě.
Naposledy jsem jel cca 25 km, jednou zastavil a vypnul motor, čekal pět minut na spolujezdce v pohodě nastartoval, pak jel do myčky. Tam jsem stál cca 10 minut a nenastartoval. Po 10 minutách a několika pokusech v mezidobí to pak opět naskočilo.
Jediná spojitost je, že je to po jízdě, ale jen občas. Někdy je v pohodě, někdy zlobí. Jezdím přitom pořád stejně. Teoreticky by to mohlo být nějak spojený s teplotou, ale jak netuším.
Co jsem zatím zkoušel:
VATs, to bylo první na co jsem narazil. Udělal jsem VATS přemostění se sérií odporů napojených přímo na kabely a funguje to, takže tím by to být nemělo.
Baterka je nová, proměřená, nabitá. Dává 12.6V. Kostřící dráty (zemnící? Nevím jaký je správný výraz) jsem vyčistil, resp. jejich kontakty. Pohmatem jsou v pohodě, nevím jak proměřit jinak.
Zkoušel jsem jestli to není čidlem neutrálu (mám automat). Podle rad z netu jsem tak v momentě kdy to nastalo zkoušel nastartovat na neutrálu se sešlápnutou brzdou, ale žádná změna.
Jinak tedy se to stává vždycky po jízdě a myslím, že kdyby bylo blbý čidlo neutrálu, tak se to musí dít, i když auto dlouho stojí.
Dočetl jsem se, že by to mohlo být tím, že se startér moc zahřeje ale nevím, jestli by nebyl potom, co by začal fungovat třeba línej, nebo by nezněl nějak blbě. Tepelný štít mezi výfukem a startérem je a když už to nastartuje, opět to nastartuje během vteřiny.
Sám můžu izolovat ještě startér tepelnou fólií, minimálně mu to neublíží, ale jinak mě moc nenapadá, co na tom dál můžu zkontrolovat sám.
Takže než povezu auto k bádání povolaným rukám, má někdo nějaký nápad, co by se dalo zkontrolovat vlastnoručně?
Díky!
Upraveno uživatelem středa 11. srpna 2021 12:37:36(UTC)
| Důvod úpravy: -