Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Chase  
#1 Odesláno : středa 11. srpna 2021 11:16:28(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Ahoj všem, snad se tady ještě někdo znalý objeví.

Camaro 2000 3.8 V6 142kw mě občas vypeče tím, že po jízdě, kdy auto chvíli stojí nechce startovat. Ideálně na pumpě, v myčce apod.
Startér ani necvakne, zdá se, že z nějakýho důvodu něco v autě vyhodnotí, že startovat není dobrý nápad. Budíky jdou všechny dolů a nic se nestane. Po nějaký době, někdy pět minut, někdy patnáct nastartuje s tím, že teď se mi poprvé podařilo, že klíč byl v poloze start, tři vteřiny se nic nedělo a pak najednou auto nastartovalo. Jinak startuje vždycky na první škrtnutí, fakt ukázkově, takže startér se zdá být v pohodě.

Naposledy jsem jel cca 25 km, jednou zastavil a vypnul motor, čekal pět minut na spolujezdce v pohodě nastartoval, pak jel do myčky. Tam jsem stál cca 10 minut a nenastartoval. Po 10 minutách a několika pokusech v mezidobí to pak opět naskočilo.

Jediná spojitost je, že je to po jízdě, ale jen občas. Někdy je v pohodě, někdy zlobí. Jezdím přitom pořád stejně. Teoreticky by to mohlo být nějak spojený s teplotou, ale jak netuším.

Co jsem zatím zkoušel:

VATs, to bylo první na co jsem narazil. Udělal jsem VATS přemostění se sérií odporů napojených přímo na kabely a funguje to, takže tím by to být nemělo.

Baterka je nová, proměřená, nabitá. Dává 12.6V. Kostřící dráty (zemnící? Nevím jaký je správný výraz) jsem vyčistil, resp. jejich kontakty. Pohmatem jsou v pohodě, nevím jak proměřit jinak.

Zkoušel jsem jestli to není čidlem neutrálu (mám automat). Podle rad z netu jsem tak v momentě kdy to nastalo zkoušel nastartovat na neutrálu se sešlápnutou brzdou, ale žádná změna.
Jinak tedy se to stává vždycky po jízdě a myslím, že kdyby bylo blbý čidlo neutrálu, tak se to musí dít, i když auto dlouho stojí.

Dočetl jsem se, že by to mohlo být tím, že se startér moc zahřeje ale nevím, jestli by nebyl potom, co by začal fungovat třeba línej, nebo by nezněl nějak blbě. Tepelný štít mezi výfukem a startérem je a když už to nastartuje, opět to nastartuje během vteřiny.

Sám můžu izolovat ještě startér tepelnou fólií, minimálně mu to neublíží, ale jinak mě moc nenapadá, co na tom dál můžu zkontrolovat sám.

Takže než povezu auto k bádání povolaným rukám, má někdo nějaký nápad, co by se dalo zkontrolovat vlastnoručně?

Díky!

Upraveno uživatelem středa 11. srpna 2021 12:37:36(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline OndraS  
#2 Odesláno : čtvrtek 12. srpna 2021 10:08:31(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Asi to bude vypadat jako kravina, ale až to zase nepůjde, zkus v tom stavu a při vypnutým autě odjistit odskok kufru. Pokud nepůjde, je to vadná cívka stykače ve startéru, která za tepla nebude mít kostru. Přes tuto kostru je odskok kufru ovládân. Teda u trojkových aut, ale u čtvrté generace to nebude jiný.
To by byl případ, že ani necvakne. Trvalo mi velice dlouho, než jsem na to u kámošovýho fajráka přiśel. A byl to případ, že startér ani necvakl.

Pokud přecijen cvakne, a třeba jsi se jen špatně zaposlouchal, tak bude jenom sajrajt ve šroubovici, po které se vysouvá pastorek. Nějaká stará vazelína třeba. Teplem se z ní stane krâsné lepidlo.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Chase  
#3 Odesláno : čtvrtek 12. srpna 2021 19:26:00(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: OndraS Přejít na citovaný příspěvek
Asi to bude vypadat jako kravina, ale až to zase nepůjde, zkus v tom stavu a při vypnutým autě odjistit odskok kufru. Pokud nepůjde, je to vadná cívka stykače ve startéru, která za tepla nebude mít kostru. Přes tuto kostru je odskok kufru ovládân. Teda u trojkových aut, ale u čtvrté generace to nebude jiný.
To by byl případ, že ani necvakne. Trvalo mi velice dlouho, než jsem na to u kámošovýho fajráka přiśel. A byl to případ, že startér ani necvakl.

Pokud přecijen cvakne, a třeba jsi se jen špatně zaposlouchal, tak bude jenom sajrajt ve šroubovici, po které se vysouvá pastorek. Nějaká stará vazelína třeba. Teplem se z ní stane krâsné lepidlo.


Ahoj. Díky moc. Určitě vyzkouším. Dneska opět a poprvé s kamarádem, takže nakonec cvaknutí uslyšeno, ale jen jedno. Byl jsem zvyklej na cvakání s prázdnou baterkou, když to bylo fakt slyšet. Nuže dneska jsme čekali asi půl hodiny a pak zabralo, když jsem klíč nechal v poloze start asi pět vteřin. Slabý cvaknutí, pak dlouho nic a najednou naskočil. Takže to s něčím co blokuje startér, který pak překoná odpor by určitě být mohlo. Nejdřív tedy zkusím ten trik s kufrem, to zní nenáročně:-) Když nezabere tak sundám startér a mrknu na něj,na to si celkem věřím. Ještě k tomu tedy zkusím izolovat startér od tepla. Tepelný štít od svodů tam je, ale když je to zaparkovaný na horkym asfaltu, tak je to fakt malá pícka a musí tam být hrozný horko. Díky!
Offline Chase  
#4 Odesláno : pondělí 16. srpna 2021 22:21:32(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Další pozorování. Kratičká jízda k pumpě. První nastartování na první otočení. Dva kilometry a pomalá jízda. Moc zahřát se to asi nestihlo, ale stačilo. Po dotankování opět na první otočení nestartoval. Kufr otevřít šel, takže tím kostřícím kabelem to nebude. Můžu tak vyškrtnout, díky za tip. Na druhý pokus jsem pak nechal klíč v poloze "start" opět cca 3 vteřiny, během těch jsem z kabiny nic neslyšel a pak najedno naskočil jako nic. Jdu tedy po startéru. Na nový po výplatě bude a starý zkusím rozebrat a vyčistit. Nikdy jsem to nedělal, tak když to pokazím, nic se nestane. Když jo, tak budu mít zálohu a hlavně radost, že nejsem úplně levej:-) Nějaký tip na značku startéru? AC Delco, Bosch, BBB, je toho k mání celkem dost:-)
Offline Kenworth  
#5 Odesláno : pátek 20. srpna 2021 9:47:12(UTC)
Kenworth

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 05.07.2017(UTC)
Zpráv: 135
Bydliště: kousek od Sokolova

Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
Rozebrat startér je brnkačka, jestli jsi aspoň trochu manuálně zručný, nemusíš se toho bát. Navíc na youtube je dost videí jak to udělat.
Nemůže být tvůj problém způsobený imobilizérem? já to řešil tady http://forum.chevroletcamaro.cz/posts/t1168-Firebird-3--generace-Social-Edition/page3 a od té doby, co jsem imobilizér přemostil, je po problému.
Offline Chase  
#6 Odesláno : pondělí 23. srpna 2021 19:55:31(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

No joooo. Tak jsem se pochlapil, koupil místo novýho startéru zvedák a podpěry
(vyjde to levněji) a zkusím to doma. První varianta byla odvézt to ke kamarádovi s montážní jámou a během chvíle vyměnit. Takhle může stát doma třeba týden a já si budu hrát se startérem. Tak držte palce:-)
Imobilizér: nemyslím si. Je to fakt spojený s teplotou. Čím teplejší to je, tím déle to musí člověk držet v pozici "start". Nevím jak by to mohl být ten imobilizér. Nějaký čidlo, který by mu hlásilo, že je motor moc teplý? To by to ale potom nestartovalo vůbec si myslím. Ale rád vyzkouším, jen co zkusím ten startér. Ať ho můžu vyloučit z rovnice.
Offline Chase  
#7 Odesláno : čtvrtek 2. září 2021 21:31:59(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Nevím, jestli to souvisí, ale dnes jsem si všimnul, že lehce poblikávají světla. Americká fóra o tom píšou dost, že je to u Camar 4.generace častý. Alternátor dobíjí podle budíku cca 14 voltů, jen zřejmě nepravidelně. V sobotu tak krom startéru zkontroluju ještě alternátor a uzemňovací kabely. Dočetl jsem se o třech, které jsem ještě nevyčistil, takže ty budu hledat. No a taky ještě zkusím pořádně utáhnout mínusovej kabel u baterky. Je to systém se šroubovacími konektory a šestihlava u mínusu je trochu "vožužlaná", tak nejde dotáhnout "přiměřenou silou". Rukou s ní nehnu, ale holt to teď vezmu hasákem abych vyloučil, že tam je něco blbě. Pozítří jdu na to. Nejdřív vyčistím a zkontroluju veškeré kabely a konektory, otestuju a pokud nezabere, tak vyndám startér a zkusím ho rozebrat.
Ou jeeee. Fakt se na tu bitvu těším:-)
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.