Tak jsem se po půlroce probral, zjistil jsem, jaký tady mám heslo, a abych nebyl pomluven, že jsem se tady registroval a seru na vás :D, tak to teda nééé takže si dovolím zase něco rádoby chytrýho napsat.
Přátelé, Camaro mám rok v provozu! Je to skoro neuvěřitelné, doba plyne, 18.8.2008 jsem auto koupil, 18.7.2009 vyjel (den po narození dcerky) a od té doby jsem spokojeným uživatelem a von už je to zase rok navíc. V tomto příspěvu bych si dovolil triochu zabilancovati.
Musím si pochlebovat, že za tu dobu mě Camaro, pro který stále nemám nějaký "jméno", říká se mu prostě "Krám" (ale je to myšleno pozitivně), nikde nenechalo. Vynechávám tedy případ, kdy se mi v Brně při jednom nákupu a zaparkování u tchána před firmou odporoučela baterie. Ta ovšem byla původní od té doby, co jsem Krám koupil, takže bůhví v kolika autech už se vozila a až Camaro tuto Perionku usmrtilo. Druhý den jsem zakoupil novou baterii a bylo vše OK - ovšem viz dále.
Poruchy:
chyby ECM:
Jelikož Camaro mi zpočátku vyblikávalo skoro všechny kódy, co jsou v chybovníku a možná i ty, co tam ani nejsou, byl jsem rád za každý kód, který se mi podařilo odstranit. Výsledkem, u něhož jsem zůstal nějaký čas uchlácholen, byl stav, kdy se ozývaly "pouze" chyby 32 a 44; 32 bylo cosi o EGR a 44 oxygen senzor. EGR se ozývalo po zahřátí pravidelně, oxygen senzor velice nepravidelně - vše spravil nový. Od té doby se chyba 44 ozývá pouze při silném dešti poté, co silný proud vozy šplíchne na výfuk v místě senzoru. Nevím proč, prostě to tak je. Po cca třch minutách chyba zmizí. Považuji to za normální stav, nezabývám se tím. EGR a chyba 32 mě natrápilo daleko víc, zejména poté, co jsem zjistil, že celé schéma zapojení Vacuum hose routing od "ekologie" si můžu strčit za klobouk, protože použité komponenty a vedení hadiček žádnému schématu neodpovídá. Po usilovném bádání za přispění několika lidí i z fóra jsem zkloubil asi tři schémata dohromady, hluboce se nad celým emisním systémem zamyslel a výsledkem byla oprava jednoho jakéhosi elektropneumatického ventilu blízko nádobky s uhlím, přepojení kýmsi již dříve špatně napinovaného konektoru od EGR circuity control a dále především oprava podtlakového spínače, který do ECM dával signál o tom, že EGR se po zahřátí seplo. Od té doby je klid a Camaro nepíše ani jednu chybu, čemuž jsme zpočátku ani nechtěl věřit.
alternátor R.I.P.:
nepůvodní, i když během renovace dělaný alternátor Magneti Marelli odešel někdy na podzim. Naštestí asi sto metrů od baráku, takže jsem dojel bez problémů. Protože i přes pokus o opravu se tato nazdařila (nějaká krpa v regulátoru buzení), rozhodl jsem se nakonec pro jediný správný krok - z Rockauta repasovaný originální altík. Stál pár šušňů, vypadá jako novej, vnitřnosti má komplet nové. No problem.
nová baterie out off:
Novou baterii, kterou jsem zakoupil po již popsaném incidentu s Perionkou, jsem si bohužel poměrně hned zkurvil po jednom zimním startu - nicméně nesouviselo to se zimou, ale s faktem, že ji natvrdo vyzkratoval startér, který jako jedna z mála věcí behem renovace nebyl dole. Vyřešeno postavením auta na kanál, demontáž startéru a během jednoho dne jeho kompletní oprava a renovace. Bohužel, baterie od té doby kaput, na externí nabíječce se přebíjí až kamsi k 16ti voltům, a paradoxně když je nabitá, není schopná dát dostatečný proud startéru. Pokud se nechá asi půl hodiny "vystydnout", už se jí do startování chce víc. Je to levná baterie ProForce, už z více stran jsem slyšel, že v tomto případě je lepší nebýt tak bohatý a nekupovat levné věci. Už dost lidí mi doporučovalo Bannerku - možno?
brzdy:
Po nějaké době od renovace, během které jsem nezjistil žádné závažné vady v systému krom faktu, že časem mě neminou nové zadní bubny a pakny, se začala projevovat zvláštní a popravdě dost nebezpečná krpa - auto brzdí krásně až do té doby, než se byť jen krátce zdechne - třeba na benzince. Po nastartování pak docházelo k tomu, že jednou za čas neočekávaně jako by v autě vůbec nebyl posilovač - pedál byl po šlápnutí jakýsi tvrdý, ale stačilo mu mírně povolit, šlápnout znova a už to brzdilo zase krásně. Tak jsem furt dokola odvzdušňoval pístky, přetěsnil hadici podtlaku do posilovače, až ejhle - kolega došel, člověče, mě tohle dělalo auto taky a byl to zavzdušněnej hlavní brzdovej válec. Odfrkli jsme mu a během dvou minut bylo po závadě. Pak jsem si nadával do blbců, že mě to samotnýho nenapadlo.
LP lóža:
Už asi dva měsíce mi hučí levé přední kolo. Bohužel je mi naprosto jasná příčina - když jsem měl během renovace celej náboj dole, už tehdy jsem váhal, jestli ty ložiska zrovna nevyměním, že už nevypadaní kdoví jak. Pravou stranu musel někdo přede mnou dělat, tam krása. Nalevo se mi to vymstilo, že jsem je tam nakonec vrazil zpátky, nicméně nyní už mám nová ložiska, jen se k té operaci přemluvit.
Vejfuk:
Výfuk je hrůza. Nemám na komplet nový, takže stále nějak zachraňuji tento, který již flikovalo několik majitelů předemnou. Problém začal v Jizbicích, kdy jsem couvl na pařez a nepříliž zdravý výfuk se před katalyzátorem rozlomil, což pravda ovšem Camaru přidalo na kráse zvuku, skoro mi přišlo líto, když mi to kolega v práci povařil zase dohromady. Ani ne měsíc zpátky mi zase na brněnském tankodromu upadl pravý kus koncovky (resp. napůl se nalomil a já ho radši ulomil úplně, aby to neupadlo někde po cestě), a to přímo z tlumiče. Už to tam někdo flikoval předemnou. Je k neuvěření, jakej brutální sound auto po tomto incidentu dostalo. Opraveno za pomoci kusu trubky výfuku Tatry 111 vevařené jako mezikus mezi tlumičem a zahnutým koncem výfuku s ozdobnou koncovkou. Nyní mám od výfuku snad zase na chvíli pokoj.
benzín:
Camaro žere benzín. Taky vám to tak dělá? :D :D :D