Ahoj kluci,
chci vás požádat o radu, pomoc. Máte někdo nějaké zkušenosti s motorem TPI?
Znáte někoho, kdo umí tyto motory? Rozumí jim.
U mě nastal problém při cestě z Konopáče, kde jsem půl cesty domů odjel na plaťáku
Z ničeho nic po asi 100km klidné jízdy z Konopáče motor začal ve Stonařově na křižovatce tarokovat a jel myslím tak na 5 válců, a pak zdechl. Asi po 2 min naskočil a já odjel ještě tak 10km, motor pořád tarokoval a neměl skoro žádný tah a asi 4x za těch 10km zdechl. Tak jsme volali odtah.
Začali jsme s výměnou nových dílů:
Jako první byly svíčky - nepomohlo
- palivový filtr - nepomohlo
- palivové čerpadlo - nepomohlo
- komplet kabeláž ke svíčkám - nepomohlo
někdy se stalo, že jsem auto nastartoval a jelo normálně, najel jsem 40km a žádný problém. Většinou ale když jsem to točil pak zahřáté na max. a pak začal tarokovat a škubat.
pokračovali jsme v dalších výměnách:
- komplet nový rozdělovač - nepomohlo
- indukční cívka - nepomohlo
- MAF senzor
- TPS senzor
- IAC Valve
nakonec Lamba sondu a nic z toho nepomohlo.
Ted už se s tím nedá vůbec jezdit, jak se přidá plyn a má jít do otáček, tak motor zdechne. Pokud běží na volnoběh, tak kolísají otáčky od 400 do 900ot/min , spálený benzín má nestandartní zápach, až čpí do nosu a pak i oblečení smrdí několik dní..
u nás všichni mají karburátor z okolí a ani Zdenda Bulín už si s TPI neví rady.
Má někdo ještě nějakou myšlenku, co by to mohlo dělat? Jestli nějaké jiné čidlo co jsme nepsal, že jsme měnili, nebo něco jiného.
Nastartování je normální, okamžitě na první brnknutí.
večer dám na youtube.cz video jak se motor chová a hodím sem odkaz.
díky za každou info, radu
David