Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
Včera jsem to projel trochu svižnějším tempem, s vypnutým topením a po ohřátí se teplota držela pořád 170-180, po zastavení před garáží vylezla na 190 a tam se držela. Když jsem to chcípnul, tak to zase bublalo do expanzky, ne bublinky, ale kapalina. Po vychladnutí jsem promačkal spodní hadici co vede z chladiče, a bylo vidět jak to zase tlačí do nádobky, takže to bude asi víčko jak psal Bouri o kousek výše. No jo, ale podle jakých parametrů a kde mám koupit jiný? Na netu jich je spousta, ale krom tlaku žádný další údaj. Na starým chladiči bylo 14-18, dneska mi říkal borec co repasuje chladiče, že takhle velkej motor by měl mít tak 12. Tak teď babo raď
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
Auto už jezdí, chladič chladí, takže to "lízátko" má sakra velký vliv. Cca 100 kiláků a teplota v pohodě. Bohužel, větrák pořád nespíná, takže při stání před garáží teplota na 230 a pak jsem to radši chcípnul. Včera jsem vyndal čidlo a i studené i namočené ve vroucí vodě ukazuje pořád maximální odpor. Předpokládám že se měří na těch dvou kontaktech na čidle, že to nemusí být nějak ukostřené nebo něco.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Ano, to provozní čidlo nemusí být kostřené. Jsem rád že jsi odhalil závadu čidla, pro sichr ale určitě zkus ještě to havarijní. Jeho tělo naopak kostřit musí. Sundej z něj drát a připoj ho na kostru, musí se rozjet ventilátor. Tohle čidlo ale ve vodě na plotně jen tak nevyzkoušíš, ukostřuje až někde kolem 116°C. |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
Havarijní sem zkoušel, to funguje. Provozní sem objednal, tak už jen čekám až přijde. Mám připravený i vypínač na ruční ovládání, ale přiznám se, že se mi do auta nechce bastlit něco co tam nepatří.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Já to taky nerad dělám, abych něco dobastloval, ale využil jsem místa a přitom to nevypadá tak zle. Jak je po levé straně volantu panel na spínač mlhovek, tak já tam měl jen záslepku, tak sem ji osadil podsvětlenými vypínači a jedna z pozic mi spíná saharu. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
No, ale zrovna u téhle funkce spoléhat na to, že nezapomeneš zapnout nějakej vypínač... stojíš v koloně, čučíš na nějakou kočku na chodníku, pak začneš přemejšlet co si dáš k večeři, pak začnou hrát nějakou dobrou písničku a najednou je ručička v červeným a ty o to ani nevíš. |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Samozřejmě to nemyslím tak, že saharu ovládá jen ten vypínač. Je to paralelně připojený k tomu nouzáku, takže buď sepne nouzák, řídící jednotka (z teplotního čidla) anebo ten vypínač. Píšu to jako variantu toho spínání, pokud se někdo bojí, že bude přehřívat. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
Tak jsem dnes (ano, opravdu po více jak měsíci, bo neni čas pyčo jak říkají ostraváci) namontoval nový snímač teploty a jel jsem to vyzkoušet. Né že bych jinak nejezdil, ale v případě potřeby jsem spínal větrák ručně. Takže po dnešku větrák spíná automaticky, vyzkoušeno, po zahřátí motoru jsou otáčky volnoběhu cca 800, do teď 1100 a takový ten start kdy není auto ani teplé ani studené byl na cvrnknutí. Do teď jsem musel déle točit, nebo manuálně sepnout větrák aby si řídící jednotka myslela že je motor zahřátý. Takže mi z toho vyplývá, že tohle čidlo nejenom spouští větrák, ale také dává ŘJ info o teplotě motoru a ta podle toho upravuje vstřikování atd.
|
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 18.08.2012(UTC) Zpráv: 30 Bydliště: Květinov
|
Čus, potrebuji taky radu. Camaro V8 5,0. Přestal spínat větrák chlazení. Relé co je u motoru je nové, čidlo taky, když zapojím větrák přímo na baterku tak jde. Když zapnu klimu tak jde. Ale když se ohřeje motor tak nic. Je u V8 5,0 taky nouzové čidlo abych vyloučil závadu řídici jednotky nebo ne ?? Víc už mě totiž nenapadá. Dík za radu
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Hele, potýkám se s problémem, že nevim, jestli to funguje spravně i u mě. Většinou přistihnu v činnosti jenom jeden větrák, ale občas jsem viděl jet oba. Klimacku nepoužívám, protože není skrz vadnej condenser naplněná. Podle schemat co jsem našel na netu, jsou k našemu dvouvětrákovýmu systému dokonce tři relátka. Dvě ke každýmu motoru zvlášť, a jedno k tomu, že je spojí do série, nebo paralelně, a tímpadem do série by měly valit menší rychlostí. Schema je tuná na této strânce https://www.thirdgen.org...oling-fan-operation.htmlVíc k tomu zatím nevim Každopadně pokud je to tak jak je to na schematu, tak že mi valí jenom jeden větrák, je blbě |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Jé hele, ty máš jenom jeden větrák? Já to pochopil asi blbě, že máš dva. No každopadně, moc na výměnu tam toho není. Větrák ti na baterku jede, relátko máš nový, a tak nezbývá než coolant temperature senzor. Ten dává do jednotky informaci o teplotě motoru a ta podle toho sepne relatko. Senzor je u TPIčka umístěnej pod škrtící klapkou. Vede k němu konektor se žlutým a černým drátem. Ve schematu pro jednovětrák to vypadá asi takhle http://92b4crs.tripod.co...wiring/dia-pics/31-1.jpgVada tohoto senzoru by se dala i vyzkoušet, mam tu na to takovou tabulku. Při -40 °C by měl mít 100 kiloohmů, limitně při plus 140 stupních tu píšou 0 ohmů. Osobně bych zkusil do toho konektůrku vrazit 100 ohmový odpor, ten by měl odpovídat teplotě asi 110 stupňů Celsia, tzn dost na to, aby to jednotka vyhodnotila jako povel k sepnutí relátka. Upraveno uživatelem neděle 11. srpna 2019 18:34:01(UTC)
| Důvod úpravy: - |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
|
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 18.08.2012(UTC) Zpráv: 30 Bydliště: Květinov
|
To čidlo mám právě taky nový i když sem pak měřil to starý a fungovalo dobře. Tak sem právě trochu v pasti. Relátka jsou tam dvě jedno je u motoru a druhý pod volantem. To co sem všechno našel tak je v pohodě. Jediný co tak nevím jak zjistit jestli to nedělá ta řidici jednotka. Mám rok 92. DSC_0847.jpg (1,788kb) staženo 77krát.Upraveno uživatelem pondělí 12. srpna 2019 7:40:01(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Tyjo, z toho motoru by se dalo žrát Budeš asi muset zjistit, jestli ti teda ŘJ dává signál k sepnutí ventilátoru. Tj. očichat voltmetrem (nebo lépe testovací žárovkou), zda ŘJ sepne kostru mezi (+) a pinem F na relé v motoru. Nemusíš se hrabat přímo do konektoru ŘJ, stačí vyndat relé a strčit jeden fous od žárovky na ten pin F, druhý fous připojit potom někam na (+12V). Pak nastartovat a čekat (kromě toho že se nespustí ventilátor není jiné riziko). Tady jsou čistě ventilátory: Tady celá ŘJ (barvou kabelů a zapojením to odpovídá): |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
Já měl to čidlo taky nový, ale po přeměření ve vroucí vodě to prostě nespínalo. Tak jsem dal jiný nový a bylo po problému.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Jé já su tuplovanej mongol, já myslel že Krpcik má TPIčko. Tak to je tímpadem úplně jinak. Nicméně teda, je tam jeden větták nebo dva?
Já dneska pozoroval svoje dvouvětrakový Camaro. Pokud se propojí ALDL konektor, u všech aut se sepnou ventilátory. U Z28 taky, ale jenom levej. Zkoušel jsem prohodit relátka, obě jsou u posilovače brzd současně s relátkem na palivový čerpadlo, tak se nic nezměnilo, obě relé jsou tímpadem dobrý. Když jsem relátko pravýho ventilátoru sepnul ručně, pravej ventilátor jel taky. Ventilátory jsou tzn. taky dobrý.
Auto jsem vytáh ven, chvíli jel a pak ho nechal na volnoběhu. Sepl se pravej ventilátor, ochladil to a vypl se. Za chvíli se sepl znova, zase to dochladil a vypl. Druhej, levej, se mi sepnout nepodařilo. Možna by se sepl, pokud by při chodu pravýho ventilátoru teplota dál rostla. To musim jestě vyzkoušet.
Taky asi zkusím, co se teda spíná, pokud sepne klima (sepnu ji "násilím")
Já bych v Krpcikově případě ještě zkusil, jestli má ten coolant senzor kostru. |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 18.08.2012(UTC) Zpráv: 30 Bydliště: Květinov
|
Mám jeden větrák, když u studeného motoru odpojim čidlo tak se nezapne sytič a motor blbě startuje. Jinak čidlo jsem testoval a to šlape. Po měření i starého jsem zjistil že jde i to starý. Relé jsou v pohodě a při testování žarovičkou stejně nešel proud až k relátka.
|
|
|
|
Kategorie: Na dobré cestě Registrován: 05.07.2017(UTC) Zpráv: 138 Bydliště: kousek od Sokolova
Blahořečen: 6-krát v 4 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 11.11.2009(UTC) Zpráv: 700 Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR
Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
|
Krpcik: napadlo mě, jestli je motor opravdu ohřátej natolik, aby to seplo. Resp pokud to poznavás podle budíku, jestli nekecá budík. Jen taková konspirace. |
camaro SPORT COUPE V6 1988 camaro Z28 1991 Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88 |
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 18.08.2012(UTC) Zpráv: 30 Bydliště: Květinov
|
Budík jde dobře. Zjistil sem to tak že začal vařit motor a budík šel do červeného. Jeden den to šlo normálně a druhej už nesepnul větrák.
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
No a co ta ŘJ, dává tedy signál nebo ne?
|
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Hledá svoje místo Registrován: 18.08.2012(UTC) Zpráv: 30 Bydliště: Květinov
|
Zatím sem se k tomu nedostal. Je to poslední možnost. Pak dám vědět.
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK