Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

2 stránek<12
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Kenworth  
#26 Odesláno : čtvrtek 10. srpna 2017 17:38:48(UTC)
Kenworth

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 05.07.2017(UTC)
Zpráv: 120
Bydliště: kousek od Sokolova

Blahořečen: 3-krát v 2 příspěvcích
Včera jsem to projel trochu svižnějším tempem, s vypnutým topením a po ohřátí se teplota držela pořád 170-180, po zastavení před garáží vylezla na 190 a tam se držela. Když jsem to chcípnul, tak to zase bublalo do expanzky, ne bublinky, ale kapalina. Po vychladnutí jsem promačkal spodní hadici co vede z chladiče, a bylo vidět jak to zase tlačí do nádobky, takže to bude asi víčko jak psal Bouri o kousek výše. No jo, ale podle jakých parametrů a kde mám koupit jiný? Na netu jich je spousta, ale krom tlaku žádný další údaj. Na starým chladiči bylo 14-18, dneska mi říkal borec co repasuje chladiče, že takhle velkej motor by měl mít tak 12. Tak teď babo raď Dej buh
Offline Kenworth  
#27 Odesláno : středa 23. srpna 2017 17:05:58(UTC)
Kenworth

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 05.07.2017(UTC)
Zpráv: 120
Bydliště: kousek od Sokolova

Blahořečen: 3-krát v 2 příspěvcích
Auto už jezdí, chladič chladí, takže to "lízátko" má sakra velký vliv. Cca 100 kiláků a teplota v pohodě. Bohužel, větrák pořád nespíná, takže při stání před garáží teplota na 230 a pak jsem to radši chcípnul. Včera jsem vyndal čidlo a i studené i namočené ve vroucí vodě ukazuje pořád maximální odpor. Předpokládám že se měří na těch dvou kontaktech na čidle, že to nemusí být nějak ukostřené nebo něco.
Offline OndraS  
#28 Odesláno : pátek 25. srpna 2017 20:43:28(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 657
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 16-krát v 14 příspěvcích
Ano, to provozní čidlo nemusí být kostřené. Jsem rád že jsi odhalil závadu čidla, pro sichr ale určitě zkus ještě to havarijní. Jeho tělo naopak kostřit musí. Sundej z něj drát a připoj ho na kostru, musí se rozjet ventilátor. Tohle čidlo ale ve vodě na plotně jen tak nevyzkoušíš, ukostřuje až někde kolem 116°C.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Kenworth  
#29 Odesláno : pátek 25. srpna 2017 21:32:23(UTC)
Kenworth

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 05.07.2017(UTC)
Zpráv: 120
Bydliště: kousek od Sokolova

Blahořečen: 3-krát v 2 příspěvcích
Havarijní sem zkoušel, to funguje. Provozní sem objednal, tak už jen čekám až přijde. Mám připravený i vypínač na ruční ovládání, ale přiznám se, že se mi do auta nechce bastlit něco co tam nepatří.
Offline Bouri  
#30 Odesláno : sobota 26. srpna 2017 10:11:57(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 852
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Já to taky nerad dělám, abych něco dobastloval, ale využil jsem místa a přitom to nevypadá tak zle. Jak je po levé straně volantu panel na spínač mlhovek, tak já tam měl jen záslepku, tak sem ji osadil podsvětlenými vypínači a jedna z pozic mi spíná saharu.
UserPostedImage
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline OndraS  
#31 Odesláno : sobota 26. srpna 2017 13:05:30(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 657
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 16-krát v 14 příspěvcích
No, ale zrovna u téhle funkce spoléhat na to, že nezapomeneš zapnout nějakej vypínač... stojíš v koloně, čučíš na nějakou kočku na chodníku, pak začneš přemejšlet co si dáš k večeři, pak začnou hrát nějakou dobrou písničku a najednou je ručička v červeným a ty o to ani nevíš.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Bouri  
#32 Odesláno : sobota 26. srpna 2017 19:55:30(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 852
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Samozřejmě to nemyslím tak, že saharu ovládá jen ten vypínač. Je to paralelně připojený k tomu nouzáku, takže buď sepne nouzák, řídící jednotka (z teplotního čidla) anebo ten vypínač.
Píšu to jako variantu toho spínání, pokud se někdo bojí, že bude přehřívat. Piisk
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Kenworth  
#33 Odesláno : neděle 27. srpna 2017 20:01:16(UTC)
Kenworth

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 05.07.2017(UTC)
Zpráv: 120
Bydliště: kousek od Sokolova

Blahořečen: 3-krát v 2 příspěvcích
Já tam mám od předchozího majitele dobastlenej vypínač na vnitřní osvětlení, tak jsem natáhnul paralelně kabel k teplotnímu čidlu a připojil na tenhle vypínač.
http://rctrucks.rajce.id...rd/#2017-08-27-0084a.jpg

Upraveno moderátorem pondělí 28. srpna 2017 7:06:12(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Kenworth  
#34 Odesláno : čtvrtek 12. října 2017 19:26:53(UTC)
Kenworth

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 05.07.2017(UTC)
Zpráv: 120
Bydliště: kousek od Sokolova

Blahořečen: 3-krát v 2 příspěvcích
Tak jsem dnes (ano, opravdu po více jak měsíci, bo neni čas pyčo jak říkají ostraváci) namontoval nový snímač teploty a jel jsem to vyzkoušet. Né že bych jinak nejezdil, ale v případě potřeby jsem spínal větrák ručně. Takže po dnešku větrák spíná automaticky, vyzkoušeno, po zahřátí motoru jsou otáčky volnoběhu cca 800, do teď 1100 a takový ten start kdy není auto ani teplé ani studené byl na cvrnknutí. Do teď jsem musel déle točit, nebo manuálně sepnout větrák aby si řídící jednotka myslela že je motor zahřátý. Takže mi z toho vyplývá, že tohle čidlo nejenom spouští větrák, ale také dává ŘJ info o teplotě motoru a ta podle toho upravuje vstřikování atd.
Offline Krpcik  
#35 Odesláno : sobota 10. srpna 2019 9:15:10(UTC)
Krpcik

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.08.2012(UTC)
Zpráv: 30
Bydliště: Květinov

Čus, potrebuji taky radu. Camaro V8 5,0.
Přestal spínat větrák chlazení. Relé co je u motoru je nové, čidlo taky, když zapojím větrák přímo na baterku tak jde. Když zapnu klimu tak jde. Ale když se ohřeje motor tak nic.
Je u V8 5,0 taky nouzové čidlo abych vyloučil závadu řídici jednotky nebo ne ?? Víc už mě totiž nenapadá. Dík za radu
Offline OndraS  
#36 Odesláno : neděle 11. srpna 2019 17:37:52(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 657
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 16-krát v 14 příspěvcích
Hele, potýkám se s problémem, že nevim, jestli to funguje spravně i u mě. Většinou přistihnu v činnosti jenom jeden větrák, ale občas jsem viděl jet oba. Klimacku nepoužívám, protože není skrz vadnej condenser naplněná.
Podle schemat co jsem našel na netu, jsou k našemu dvouvětrákovýmu systému dokonce tři relátka. Dvě ke každýmu motoru zvlášť, a jedno k tomu, že je spojí do série, nebo paralelně, a tímpadem do série by měly valit menší rychlostí.

Schema je tuná na této strânce

https://www.thirdgen.org...oling-fan-operation.html

Víc k tomu zatím nevim

Každopadně pokud je to tak jak je to na schematu, tak že mi valí jenom jeden větrák, je blbě
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#37 Odesláno : neděle 11. srpna 2019 18:07:49(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 657
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 16-krát v 14 příspěvcích
Jé hele, ty máš jenom jeden větrák? Já to pochopil asi blbě, že máš dva.

No každopadně, moc na výměnu tam toho není. Větrák ti na baterku jede, relátko máš nový, a tak nezbývá než coolant temperature senzor. Ten dává do jednotky informaci o teplotě motoru a ta podle toho sepne relatko.
Senzor je u TPIčka umístěnej pod škrtící klapkou. Vede k němu konektor se žlutým a černým drátem. Ve schematu pro jednovětrák to vypadá asi takhle

http://92b4crs.tripod.co...wiring/dia-pics/31-1.jpg

Vada tohoto senzoru by se dala i vyzkoušet, mam tu na to takovou tabulku. Při -40 °C by měl mít 100 kiloohmů, limitně při plus 140 stupních tu píšou 0 ohmů. Osobně bych zkusil do toho konektůrku vrazit 100 ohmový odpor, ten by měl odpovídat teplotě asi 110 stupňů Celsia, tzn dost na to, aby to jednotka vyhodnotila jako povel k sepnutí relátka.

Upraveno uživatelem neděle 11. srpna 2019 18:34:01(UTC)  | Důvod úpravy: -

camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#38 Odesláno : neděle 11. srpna 2019 18:35:46(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 657
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 16-krát v 14 příspěvcích
Ta tabulka "GM coolant sensors" je třeba tuná:

http://gafieroclub.org/pics/pip/ctsmatchartpp3.jpg
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Krpcik  
#39 Odesláno : pondělí 12. srpna 2019 7:34:19(UTC)
Krpcik

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.08.2012(UTC)
Zpráv: 30
Bydliště: Květinov

To čidlo mám právě taky nový i když sem pak měřil to starý a fungovalo dobře. Tak sem právě trochu v pasti. Relátka jsou tam dvě jedno je u motoru a druhý pod volantem. To co sem všechno našel tak je v pohodě. Jediný co tak nevím jak zjistit jestli to nedělá ta řidici jednotka. Mám rok 92. DSC_0847.jpg (1,788kb) staženo 75krát.

Upraveno uživatelem pondělí 12. srpna 2019 7:40:01(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline xjohny  
#40 Odesláno : pondělí 12. srpna 2019 8:49:33(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,263
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 82-krát
Blahořečen: 148-krát v 128 příspěvcích
Tyjo, z toho motoru by se dalo žrát Hurraa

Budeš asi muset zjistit, jestli ti teda ŘJ dává signál k sepnutí ventilátoru. Tj. očichat voltmetrem (nebo lépe testovací žárovkou), zda ŘJ sepne kostru mezi (+) a pinem F na relé v motoru. Nemusíš se hrabat přímo do konektoru ŘJ, stačí vyndat relé a strčit jeden fous od žárovky na ten pin F, druhý fous připojit potom někam na (+12V). Pak nastartovat a čekat (kromě toho že se nespustí ventilátor není jiné riziko).

Tady jsou čistě ventilátory:
UserPostedImage

Tady celá ŘJ (barvou kabelů a zapojením to odpovídá):
UserPostedImage
Camaro se rozskočilo...
Offline Kenworth  
#41 Odesláno : pondělí 12. srpna 2019 13:31:55(UTC)
Kenworth

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 05.07.2017(UTC)
Zpráv: 120
Bydliště: kousek od Sokolova

Blahořečen: 3-krát v 2 příspěvcích
Já měl to čidlo taky nový, ale po přeměření ve vroucí vodě to prostě nespínalo. Tak jsem dal jiný nový a bylo po problému.
Offline OndraS  
#42 Odesláno : pondělí 12. srpna 2019 18:21:35(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 657
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 16-krát v 14 příspěvcích
Jé já su tuplovanej mongol, já myslel že Krpcik má TPIčko. Tak to je tímpadem úplně jinak. Nicméně teda, je tam jeden větták nebo dva?

Já dneska pozoroval svoje dvouvětrakový Camaro. Pokud se propojí ALDL konektor, u všech aut se sepnou ventilátory. U Z28 taky, ale jenom levej. Zkoušel jsem prohodit relátka, obě jsou u posilovače brzd současně s relátkem na palivový čerpadlo, tak se nic nezměnilo, obě relé jsou tímpadem dobrý. Když jsem relátko pravýho ventilátoru sepnul ručně, pravej ventilátor jel taky. Ventilátory jsou tzn. taky dobrý.

Auto jsem vytáh ven, chvíli jel a pak ho nechal na volnoběhu. Sepl se pravej ventilátor, ochladil to a vypl se. Za chvíli se sepl znova, zase to dochladil a vypl. Druhej, levej, se mi sepnout nepodařilo. Možna by se sepl, pokud by při chodu pravýho ventilátoru teplota dál rostla. To musim jestě vyzkoušet.

Taky asi zkusím, co se teda spíná, pokud sepne klima (sepnu ji "násilím")

Já bych v Krpcikově případě ještě zkusil, jestli má ten coolant senzor kostru.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Krpcik  
#43 Odesláno : pondělí 12. srpna 2019 20:14:00(UTC)
Krpcik

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.08.2012(UTC)
Zpráv: 30
Bydliště: Květinov

Mám jeden větrák, když u studeného motoru odpojim čidlo tak se nezapne sytič a motor blbě startuje. Jinak čidlo jsem testoval a to šlape. Po měření i starého jsem zjistil že jde i to starý. Relé jsou v pohodě a při testování žarovičkou stejně nešel proud až k relátka.
Offline Kenworth  
#44 Odesláno : pondělí 12. srpna 2019 20:16:21(UTC)
Kenworth

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 05.07.2017(UTC)
Zpráv: 120
Bydliště: kousek od Sokolova

Blahořečen: 3-krát v 2 příspěvcích
Tak to je jasný, je v tom nějakej zakopanej pes Ja nic Ja nic Ja nic
Offline OndraS  
#45 Odesláno : čtvrtek 15. srpna 2019 19:53:49(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 657
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 16-krát v 14 příspěvcích
Krpcik: napadlo mě, jestli je motor opravdu ohřátej natolik, aby to seplo. Resp pokud to poznavás podle budíku, jestli nekecá budík. Jen taková konspirace.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Krpcik  
#46 Odesláno : pátek 16. srpna 2019 9:02:46(UTC)
Krpcik

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.08.2012(UTC)
Zpráv: 30
Bydliště: Květinov

Budík jde dobře. Zjistil sem to tak že začal vařit motor a budík šel do červeného. Jeden den to šlo normálně a druhej už nesepnul větrák.
Offline xjohny  
#47 Odesláno : pátek 16. srpna 2019 9:03:24(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,263
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 82-krát
Blahořečen: 148-krát v 128 příspěvcích
No a co ta ŘJ, dává tedy signál nebo ne?
Camaro se rozskočilo...
Offline Krpcik  
#48 Odesláno : pátek 16. srpna 2019 10:24:26(UTC)
Krpcik

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.08.2012(UTC)
Zpráv: 30
Bydliště: Květinov

Zatím sem se k tomu nedostal. Je to poslední možnost. Pak dám vědět.
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
2 stránek<12
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.