Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Cestovatel  
#1 Odesláno : sobota 26. února 2011 12:09:34(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Pánové mám dotaz. Když pootočím volantem tak na něm mám vůli do 5 min. Vůle je v převodovce řízení. Nevíte, jestli se to dá nějak vymezit? Převodovka je zatím bez olejele, ale problém byl stejný i s olejem.
Offline Jirka_z28  
#2 Odesláno : sobota 26. února 2011 12:36:24(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
dá se dotáhnout (zvrchu je imbus s maticí kolem něj - povolit matici, přitáhnout imbus, utáhnout matici)... ale ne do nekonečna. Mě už čeká výměna...
Offline Cestovatel  
#3 Odesláno : sobota 26. února 2011 20:19:10(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Díky vyzkouším to. Nevíš co se při dotahování imbusu děje? Jde mi o to, abych rozuměl konstrukčnímu principu.
Offline sejki  
#4 Odesláno : sobota 26. února 2011 20:28:15(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
neni lepsi nad tim nepremyslet a byt rad ze to funguje?:)
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline Cestovatel  
#5 Odesláno : sobota 26. února 2011 20:51:58(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Když moje současná manželka po mě něco chce tak o tom nepřemýšlím, ale v technických věcech jsem rád když mám jasno.
Offline Jirka_z28  
#6 Odesláno : sobota 26. února 2011 20:56:31(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Cestovatel napsal:
Díky vyzkouším to. Nevíš co se při dotahování imbusu děje? Jde mi o to, abych rozuměl konstrukčnímu principu.


no vymezuje to vůli mezi šnekem a ozubeným kolem.... čili je to asi přiblíží k sobě
Offline Jirka_z28  
#7 Odesláno : čtvrtek 24. března 2011 10:56:46(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Na USMotors bez reakce, tak zkusím tady Ja nic
Chci konečně objednat převodku řízení.
- mám originálně 2,5 otoček "doraz-doraz", je možnost i s 3,5. Citlivější je lepší, zvlášť do takovýho auta, ale napadá mě, že ta s větším převodem by mohla mít jakoby menší vůli přenesenou na kola => co si o tom myslíte?
- co jsem pochopil, tak kompatibilní jsou víceméně všechny z toho období - zkušenosti?
- liší se tam totiž podle "sport package", je možné, že by se lišily "násobičem síly" nebo jak to říct? Podle mě je to teď přeposilovaný, není moc citu v řízení, chtěl bych teda tužší řízení, pokud by to šlo.
Offline sejki  
#8 Odesláno : čtvrtek 24. března 2011 18:06:06(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
jestli chces tuzsi rizeni tak omez tlak nebo dej vetsi remenici...
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline Jirka_z28  
#9 Odesláno : čtvrtek 24. března 2011 19:40:42(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
tak právě na něco jako omezení tlaku se ptám. Měnit řemenici, no, možná by to šlo, pokud by to nebylo spojený s ničím dalším a fungovalo. Ale právě jsem se setkal s posilovacím poměrem ve spojení s převodkou, tak je mi divný, že by se to řešilo tou řemenicí. Popřemýšlím, dík.
Offline sejki  
#10 Odesláno : čtvrtek 24. března 2011 19:57:33(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
tak zkus omezovac brzdneho ucniku z auta:) myslim ten kterej se da regulovat
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline Jirka_z28  
#11 Odesláno : čtvrtek 24. března 2011 21:16:30(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
To zas nechci tam něco překopávat. Prostě chci vyměnit převodku, tak zjišťuju, jaky jsou varianty, abych pak nelitoval, že jsem mohl zvolit líp...
Offline Jirka_z28  
#12 Odesláno : sobota 2. července 2011 21:22:48(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Tak mám vyměněn zbytek dílů v řízení. Vůle zmizela, točit volantem jde ještě lehčeji. Jediný, co se mi ještě nezdá optimální, že se auto samo nesrovná do úplně rovnej jízdy. Když pustím volant maličko ke straně, prostě auto drží mírnou zatáčku.
Otázka teda je, jestli to takhle dělaj všechny tyhle auta, nebo mám malou sbíhavost. Nastavili mi ji podle údajů v databázi na jmenovitou hodnotu 0,6 mm, ale povolený jsou až 2 mm. Jak jste na tom vy ostatní?
Offline xjohny  
#13 Odesláno : sobota 2. července 2011 22:36:40(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Těžko soudit, je to amerika a ještě k tomu stará... Já mám geometrii seřízenou perfektně podle laseru a přesto mi to maličko ujíždí doprava. Takže se to bude muset 100% vyladit spíš metodou pokus-omyl.
Camaro se rozskočilo...
Offline Jirka_z28  
#14 Odesláno : sobota 2. července 2011 22:58:03(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Dík za reakci. Já bych si právě myslel, že rovně by to umět jezdit mělo :) Kdyžtak si zkusím vyznačit současnej stav a o kousíček tu sbíhavost zvětšit...
Offline sejki  
#15 Odesláno : sobota 2. července 2011 23:17:50(UTC)
sejki

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 22.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,135
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Blahořečil: 5-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Jirka_z28 napsal:
Dík za reakci. Já bych si právě myslel, že rovně by to umět jezdit mělo :) Kdyžtak si zkusím vyznačit současnej stav a o kousíček tu sbíhavost zvětšit...


pokud ti jde o to ze zatocis a volant se ti nevrati tak to je v poradku, to auta se zadnim nahonem delaj, volant se vraci kdyz mas predokolku
Chevrolet Camaro '79
Buick Century Estate Wagon '89
Offline Jirka_z28  
#16 Odesláno : sobota 2. července 2011 23:49:10(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Aha... no, on se vrací jakž takž, ale ne posledních pár cm. Takže s tím nic nenadělám?
Offline Blackwind  
#17 Odesláno : neděle 3. července 2011 8:36:40(UTC)
Blackwind

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 22.03.2010(UTC)
Zpráv: 260
Bydliště: Karlovy Vary

Blahořečil: 13-krát
Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
Ono vracení se kol není daný sbíhavostí i když trochu asi jo, ale hlavně příklonem (využívá váhu auta) a závlekem (využívá odpor valení kol vpřed - vzad se nevrací) a ani jedno nezměníš.
Offline Cestovatel  
#18 Odesláno : neděle 3. července 2011 9:41:23(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Blackwind napsal:
Ono vracení se kol není daný sbíhavostí i když trochu asi jo, ale hlavně příklonem (využívá váhu auta) a závlekem (využívá odpor valení kol vpřed - vzad se nevrací) a ani jedno nezměníš.


Příklon nastavit můžeš, protože horní rameno je k polorámu přišroubované přes výměnné podložky. Jinak samozřejmě nezáleží jakou nápravu poháníš vždy by se kola za jízdy měla srovnat a za ideálních podmínet držet stopu. Kolo se chová jako setrvečník nebo jako giroskop.
Offline Jirka_z28  
#19 Odesláno : neděle 3. července 2011 10:32:31(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
3rd gen má zavěšení MacPherson, takže nastavit se to dá. Ale tak teď to mám podle nějakých oficiálních hodnot, tak by to mělo být ok. Zajímá mě teda, jak se chovaj auta vám, jestli se srovnaj úplně, nebo se musej řídit i při jízdě rovně.
Offline Cestovatel  
#20 Odesláno : pondělí 4. července 2011 1:11:30(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Ještě se chci vrátit k mému původnímu dotazu, kterým jsem toto téma otevřel. Našel jsem zajímavý manual. Pro ty kteří se chystají něco dělat s řízením je tady: http://thefirstgensite.c...m/steering/steering.html

Upraveno uživatelem pondělí 4. července 2011 9:11:00(UTC)  | Důvod úpravy: -

thanks 1 uživatel blahořečil Cestovatel za tento úžasný příspvěvek.
xjohny on 04.07.2011(UTC)
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
Podobná témata
Vůle v řízení (Převodové ústrojí a podvozek)
od Medved 22.03.2012 20:30:56(UTC)
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.