Historie tohoto auta sahá do dávnověku aneb co člověk míní a potom blbec sám mění..
Po peripetiích s Firebirdem 2.8 a jeho milionem snímačů aneb Murphyho zákony platí, jsem se rozhodl, že ostatní, co tvrdili, že chip tuning za 2000,-
mi opravdu ten výkon moc nezvedne, že otevřené sání ty dva válce nepřidá a ať už konečně neblbnu a pořídím si V8, jsem jim všem dal zapravdu.
A fajrák šel dosvěta. Možná si ho někteří pamatujete, byl to takový ten zelený variopaint - to co se dává na kuchyňské linky. Nebo spíš dávalo..
Chtěl jsem V8 5.7 TPI TransAm 89 až 92, T-Tops, manual.
No a s tímto přáním hledat auto je opravdu jako jehla v kupce sena..
Až jsem se na to vybodnul a kývnul na jedno žluté Camaro, ikdyž jsem chtěl Firebirda resp. Transama..
Putovalo domů.. Po roce ježdění a seznamování se v osmi hrnkama jsem se rozhodl že bude nutné ho podrobit malé inspekci.
Čidla nebyly, protože už jsem byl poučený že nejlepší elektronika je karburátor a to že bude spotřeba o malinko vyšší se mi mnohonásobně vrátí v ceně nekoupených
MAF senzorů, EGR ventilů, AC ventilů, TPS senzorů, lambda sond a jiných velice potřebných věcí směřujících k jedinému: Service engine soon
Začalo se plánovat.. Co zlepšit, co jinak.. No a skončilo to 6ti letou rekonstrukcí, která stále pokračuje.
Tedy teď již ne že by bylo potřeba, teď již že se chce. No ono vlastně i tehdy nebylo moc potřeba..
:)
Nejslabší verze 170 koní s regulovaným karbcem kope do zadku daleko víc než vytuněná dva osma..
Takže se začalo znovu odpodlahy aneb nezůstane kámen na kameni..
Dveře - shnilé, ven, nahrazeno novýma
Targa - Ttops - Camaro je nemělo, teď už je má
Tlumiče - nastavitelné KONI
výfuk - FlowPRO
střed výfuku - trubka z 5.7 TPI
svody - trochu úprav na průtok
vačka - druhý stupeň ostrosti
olejová pumpa - performance
alternátor - silnější z 3.8
přidáno klima - nebylo
audio zesilovač dozadu
upraven spojler na zadním okně
vyměněn motor na otevírání kufru a zpevněn - origo zavařen
nové kroužka na pístech
snížená hlava
sání edelbrock
karbec edelbrock 600
AC indukčka - vyšší napětí
tuning pružiny a závaží do rozdělovače
nový podtlak rozdělovač
výměna serva řízení
nové spojkové ložisko
nová spojka s lepším povrchem lamel
nový lak - žlutá
palubovka vyměněna za palubovku firebirdu a s tím spojené předělání elektroniky
nový rychloměr s elektronickým nastavením - snímač na převodovce
nový diferenciál z automatu - vyšší rychlost
nové přední brzdy - tuningový set z BMW aneb ani nový originál nebrzdí
nová stropnice
nové sedáky a čalounění
LED osvětlení jak interier tak světla
přidán regulovatelný cyklovač stěračů
HID sestava předních světlometů
nový volant
nový central s ovládáním oken a kufru a alarm
nový starter s převodovkou - original neutočil motor
KN filtr sání
nový chladič motoru z 5.7 hliník
nová benzinová podtlaková pumpa
nové silenbloky motoru, převodovky, řízení
nové stabilizátory
nové disky s podložkama na 17 palců
mříž na zadním okně
předělání zadního nárazníku na SPZ dolů pod světla
zadní světla Firebird
nové repra interier
výkonový odhad: 250-300 koní
celková investice: nechci vědět
současný stav konec 2013:
repase převodovky manual
instalace kompresoru Eaton M112 vodní chlazení, limit na 0.6 bar
instalace samosvoru
výkonový odhad bude: 350-400 koní, kdo ví..